Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

eczeem...:(

+3
maiadebij
Susan
MamaCa
7 plaatsers

Ga naar beneden

eczeem...:( Empty eczeem...:(

Bericht  MamaCa di 29 maa 2011 - 8:56

Mijn zoontje had van die bultjes/pukkeltjes.. ik dacht hormoonpukkeltjes (babyacne) want Y had dat toen hij zo oud was ook. Maar n paar dagen later werden het rode plekken en heel veel schilfertjes... vanmorgen naar de dokter geweest en waar ik bang voor was denkt hij dat het is.. eczeem. Ik had het vroeger als baby ook en bij mn vriend zit het ook in de familie. De dokter zegt dat ik er vaseline op moet smeren maar uit eigen ervaring weet ik dat dit niet gaat werken.. hij wil geen hormoonzalf geven.
Ik hoor van iedereen wat anders en op internet lees je ook tegenstrijdige dingen. Alle voorzorgsmaatregelen die deed ik al.. niet te warm aankleden, kleding met neutral wassen, kamertje goed ventileren, huis schoonhouden en bed vaak verschonen en volledige borstvoeding geven.
Nu is zn gezichtje helemaal rood met schilfers, ziet er heel naar uit. Wat kan ik beter doen.. niks erop doen? en wachten tot de schilfertjes eraf vallen? of wel wat erop doen? heb al neutral creme er op gehad, balneum, vaseline, etc.. niks hielp. En de dokter wil niet aan hormoonzalf. Wat zouden jullie doen?
Ik heb hem nu met de schilfertjes en enorm droge huid in bed gelegd zonder iets erop te doen kijken of het minder is morgen. Want al die lagen zalf maakt het er niet mooier op.
Iemand ervaring ermee? hij heeft het nog maar 1 week misschienis het wel heel wat anders.. de dokter heeft er niet al te best na gekeken vind ik. Als het over n paar dagen nog is wil ik n nieuwe afspraak maken.
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eczeem...:( Empty Re: eczeem...:(

Bericht  Susan di 29 maa 2011 - 9:01

Mijn dochtertje heeft vaak twee kleine plekjes op haar wangen, heb echt heel veel geprobeerd en heel veel hielp niet, maar wat wel vrij goed helpt is La Roche-Posay. Ik gebruik de Nutritic 5% om haar huid vet te houden en Cicaplast als haar wangen kapot zijn.

Deppen met een watje met moedermelk wil hier ook nog wel eens helpen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 9:02

Ons zoontje heeft ook eczeem, voornamelijk op zijn rug en buik. De huisarts kwam eerst ook aan met goed ismeren en blabla, maar het ging maar niet over (het waren echt grote plekken en hij had er erg jeuk aan, schuurde langs de grond enz). Na een hoop aandringen heb ik inderdaad hormoonzalf en een andere vette creme meegekregen en moest het daarmee overgaan.
Ook de hormooncreme heeft helaas niets kunnen doen voor 'm waardoor we uiteindelijk doorgestuurd zijn naar een dermatoloog. Deze heeft een sterkere creme meegegeven en nu moeten we 1 maal daags smeren en dan het weekend niet smeren. Vorige week donderdag was het echt zo goed als weg, het weekend gestopt en het kwam weer even hard terug, dus nu smeren we continu en zien we wel wat de dermatoloog zegt bij de vervolgafspraak.

Als ik jou was zou ik het goed vet in blijven smeren en het goed in de gaten houden, mocht het erger worden en de eczeem vochtig worden/open gaan, gelijk aan de bel trekken (of wanneer je merkt dat je kindje er last van heeft). Gewoon pushen om andere maatregelen, want het is voor jou niet leuk en voor je kindje niet leuk.

Iig succes!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 9:03

Ons zoontje heeft ook eczeem, voornamelijk op zijn rug en buik. De huisarts kwam eerst ook aan met goed ismeren en blabla, maar het ging maar niet over (het waren echt grote plekken en hij had er erg jeuk aan, schuurde langs de grond enz). Na een hoop aandringen heb ik inderdaad hormoonzalf en een andere vette creme meegekregen en moest het daarmee overgaan.
Ook de hormooncreme heeft helaas niets kunnen doen voor 'm waardoor we uiteindelijk doorgestuurd zijn naar een dermatoloog. Deze heeft een sterkere creme meegegeven en nu moeten we 1 maal daags smeren en dan het weekend niet smeren. Vorige week donderdag was het echt zo goed als weg, het weekend gestopt en het kwam weer even hard terug, dus nu smeren we continu en zien we wel wat de dermatoloog zegt bij de vervolgafspraak.

Als ik jou was zou ik het goed vet in blijven smeren en het goed in de gaten houden, mocht het erger worden en de eczeem vochtig worden/open gaan, gelijk aan de bel trekken (of wanneer je merkt dat je kindje er last van heeft). Gewoon pushen om andere maatregelen, want het is voor jou niet leuk en voor je kindje niet leuk.

Iig succes!

Gast
Gast

Bericht  maiadebij di 29 maa 2011 - 9:29

Wat mij geadviseerd werd door de dermatoloog is de creme van Louis Witmer. Is gewoon te koop bij de DA en mag vanaf de geboorte gebruikt worden (is ook lekker voor jezelf!) het is ook geen speciale creme voor baby's maar voor iedereen. Je hebt er ook badolie van, deze olie gaat door het hele water en ligt er niet als een laagje bovenop. Ik vond het hele fijne producten en heb het voor mijn zoontje gebruikt (had ook last van eczeem maar is er nu gelukkig zo goed als overheen gegroeid). Zijn huidje werd er echt beter van.
Je geeft al volledige bv, dat is al hartstikke goed! Bij mijn zoontje werd het ineens veel erger toen ik stopte na 10 maanden met bv, dus als dat allemaal goed gaat zou ik de bv sowieso lekker volhouden! Vanaf 1 jaar heb ik mijn zoontje soja melk gegeven, toen was zijn uitslag weer snel verdwenen gelukkig.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  maiadebij di 29 maa 2011 - 9:30

en als het niet beter wordt, aandringen op een verwijzing naar de dermatoloog die kan je veel beter adviseren!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Filoria di 29 maa 2011 - 9:35

maiadebij schreef:en als het niet beter wordt, aandringen op een verwijzing naar de dermatoloog die kan je veel beter adviseren!
Dat lijkt me ook een goed idee! Wat stom dat je huisarts je naar huis stuurt met het advies om vaseline te smeren. Dat werkt helemaal niet genezend.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  maiadebij di 29 maa 2011 - 9:49

Ik heb ook eczeem en vaseline sluit juist af waardoor ik nog meer jeuk krijg!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fiwen di 29 maa 2011 - 9:57

Vaseline werkt niet genezend maar wel vettend en zorgt dat er minder vocht verloren gaat uit de huid en daar ligt een van de belangrijkste problemen met eczeem-huid. Die verliest heel snel vocht en wordt daardoor droog, schilferig en jeukend.
Wij gebruiken bij onze dochter combinatie van vaseline met hormooncreme en bij ons is dat een perfecte combi. Vaseline werkt niet meer als ze eczeem heeft maar wel om zo veel mogelijk te voorkomen en hormoonzalf gebruiken we dus als het toch op komt spelen.

Volgens de allegroloog waar J onder behandeling is, is het vooral belangrijk dat je de huid vet houdt. Dus smeren, smeren en nog eens smeren 10x per dag is beter dan 5x en 20x is beter dan 10x. Wij smeren nu standaart elke keer als we haar verschonen en sindsdien zien we echt enorme verbetering.

Succes ermee in ieder geval.

Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Susan di 29 maa 2011 - 21:27

Ik merk wel heel erg dat de ene vette crème of zalf de andere niet is. Wij hebben zoveel geprobeerd voor de plekjes op haar wangen: vaseline, Bepanthen, weer- en windbalsem van Weleda, vaseline/cetomacrogol, pure cetomacrogol, Propoliszalf, et cetera. Vaak zagen we dan wel verbetering, maar dan werd het toch weer erger. De crème die we nu hebben werkt heel goed.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  MamaCa di 29 maa 2011 - 21:58

Nou heb weer n afspraak gemaakt, jammer genoeg kan ik weer niet bij mn eigen huisarts.. die heeft pas vlg week plek.
Ik ga vragen om een verwijzing naar de dermatoloog. Pap het verhaal wel n beetje aan dat hij ontzettend veel huilt (hij huilt wel iets meer als anders maar niet heel veel) ik wil gewoon niet eerst allerlei zalfjes proberen maar liever gelijk door een dermatoloog behandeld worden waar ik n goed gevoel bij heb. Heb zelf ook onder gezeten en de broer van mn vriend ook zo ver wil ik het niet laten komen als dat enigszins kan.
Ben nu alle gordijnen en zijn klamboe aan het wassen met neutral.. en t huis aan t afstoffen.. mis zijn zachte babywangetjes zo! en vind het zo ontzettend zielig..
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  shadow di 29 maa 2011 - 23:56

vasline is waarschijnlijk geadviseerd tegen de jeuk. Niet omdat het ervan weggaat.
Mijn dochtertje heeft ook last gehad van exceem en nu soms nog licht en wat bij haar wel hielp was van avene de creme tegen exceem. Nu ook als ze exceem heeft smeer ik dat en het is meteen savonds al minder.

Ik zou ook niet snel aan hormooncremes beginnen bij de kleintjes, tis toch niet goed voor de huid.(als je stopt komt het snel weer terug. Beter is dan om te voorkomen dat ze krabben dus zorgen dat het niet jeukt.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268

Bericht  Kat1980 wo 30 maa 2011 - 0:07

maiadebij schreef:Ik heb ook eczeem en vaseline sluit juist af waardoor ik nog meer jeuk krijg!

Precies, dat zei onze huisarts ook. Onze huisarts wil dan weer wel hormoonzalf voorschrijven, maar dat wil ik zelf liever niet smeren bij mijn kids. Bij J zijn we uiteindelijk naar een homeopaat gegaan en die heeft korreltjes voorgeschreven die erg goed helpen. T heeft nu ook een paar plekjes eczeem in zijn gezicht en ik smeer er nu dermalex repair voor atopisch eczeem op en dat helpt goed. Mocht het erger worden, dan ga ik ook met hem weer naar de homeopaat voor de korreltjes.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005

Bericht  MamaCa wo 30 maa 2011 - 6:03

ben weer bij de huisarts geweest, hij heeft met de dermateloog gebeld van het ziekenhuis. Nou moet ik tot zondag paraffine/vaseline 50% smeren 2xdgs. En vanaf maandag t/m donderdag emovate (hormoonzalf) heel erg licht op de eczeemplekken. Dan weer tot zondag paraffine/vaseline 50% smeren 2xdgs. En weer vanaf maandag t/m donderdag emovate. Als het minder wordt mag het naar 1xdgs tot het over is.
Maar heel licht die hormoonzalf omdat het schade aan de babyhuid kan brengen. Maar goed dit gesmeer kan ook niet goed wezen en al dat krabben. Dus goed aan de voorschriften houden.
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud