Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

+10
Rush
luisa
studiebol
Antibes
Jerry
Susan
Lady4
Bay
Snoes
Nala
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Nala vr 16 sep 2011 - 22:50

Mijn vriend en ik zijn nu 6 jaar samen. Hij woont voorlopig nog in bij mij en mijn ouders, maar we zijn op zoek naar een eigen huis. We verdienen allebei op zich best wel redelijk goed. Nu stelden mijn vriend z'n ouders voor om ons nu al een som geld te schenken. Dit zou dan zijn van de erfenis van later, omdat zij vinden dat we het geld nu beter kunnen gebruiken dan later. Het zou gaan om een behoorlijke som. Mijn ouders kunnen mij niet zo'n som geld meegeven. Aan de ene kant, we kunnen dat geld heel goed gebruiken, maar langs de andere kant, zij willen een regeling treffen voor als we ooit uit elkaar gaan, dat ik dat geld niet krijg. Ik heb ook schrik dat geld aannemen van schoonouders misschien ooit nog tot problemen zal leiden (wellicht niet, want het zijn heel leuke mensen, maar je weet nooit: 'jaaa, maar wij hebben wel voor een stuk jouw huis betaald').
Zouden jullie geld aannemen van je schoonouders?
Nala
Nala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Snoes vr 16 sep 2011 - 22:53

Als het op papier gezet wordt dat jij geen recht hebt op dat geld als jullie ooit uit elkaar zouden gaan, denk ik dat het nog anders is dan wanneer je het 'zomaar' moet aanpakken.

Ik vind het wel een moeilijke, maar denk wel dat ik het zou doen hoor. Als je het nu niet krijgt, krijg je het later bij de erfenis wel én dan moet je er nog eens weetikhoeveel afstaan aan de belastingen. Nu kunnen jullie het blijkbaar ook goed gebruiken, dus het is sowieso wel een mooi gebaar.

Wat zegt je vriend ervan? Voor hem zijn het natuurlijk gewoon zijn ouders.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Bay vr 16 sep 2011 - 22:57

Mits er goede afspraken over gemaakt worden zou ik het geld aannemen.
Garanties heb je natuurlijk nooit in het leven.
Het is fijn dat zijn ouders willen investeringen in jullie toekomst samen en dingen wat makkelijker willen maken!
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Nala vr 16 sep 2011 - 23:00

Snoes schreef:Als het op papier gezet wordt dat jij geen recht hebt op dat geld als jullie ooit uit elkaar zouden gaan, denk ik dat het nog anders is dan wanneer je het 'zomaar' moet aanpakken.

Ik vind het wel een moeilijke, maar denk wel dat ik het zou doen hoor. Als je het nu niet krijgt, krijg je het later bij de erfenis wel én dan moet je er nog eens weetikhoeveel afstaan aan de belastingen. Nu kunnen jullie het blijkbaar ook goed gebruiken, dus het is sowieso wel een mooi gebaar.

Wat zegt je vriend ervan? Voor hem zijn het natuurlijk gewoon zijn ouders.

Mijn vriend vindt dat we het gewoon moeten aannemen, omdat we nu dat geld goed kunnen gebruiken en over 30 jaar niet meer.
Ik zou gewoon liever hebben dat we samen met ons eigen geld een huis kunnen kopen, maar tegenwoordig is het moeilijk om op eigen kracht een instapklare, liefst iets recentere, woning te kopen.
Moet dan ook even kijken voor die regeling. STEL dat mijn vriend mij zou bedriegen of iets dergelijks, dan wil ik niet aan hem gebonden zijn owv dat geld dat ik dan indertijd heb gekregen. Wil ook niet op de straat eindigen daardoor laughcry
Nala
Nala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Lady4 vr 16 sep 2011 - 23:02

Het is een mooi en groot gebaar van je schoonouders. Of je het aan wilt nemen is heel persoonlijk, daar zullen de meningen vast over verschillen. Volgens mij is het wel zo, dat bij een schenking van boven de 20.000 euro je vrij veel belasting moet betalen over dat bedrag. Dat is echt zonde geld.

Wat tegenwoordig erg in opkomst is, is een soort van hypotheek afsluiten bij je (schoon)ouders. Ik heb deze optie ook besproken met mijn ouders, maar uiteindelijk bleek het niet nodig. Wat het inhoud: Je ouders sluiten een tweede hypotheek of een lening af bij de bank, van een bepaald bedrag. Zij betalen daar ongeveer 3 procent rente over. Jij leent dat bedrag weer van hun, maar bent verplicht daar zo'n 6 procent rente over te betalen. Je (schoon)ouders maken dus 3 procent winst. Zij hoeven echt niet te verdienen op jullie, dus maken dit bedrag maandelijks weer over naar jullie. Op deze manier hoef je dus minder geld te lenen bij de bank en betalen jullie minder rente.

Ik leg het niet helemaal correct uit denk ik, maar zoek het anders eens uit op internet. Het komt er volgens mij op neer dat je meer geld kunt lenen tegen een minder hoog maandbedrag, omdat je over een deel van het geld veel minder rente betaald.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Susan vr 16 sep 2011 - 23:11

Op die voorwaarden zou ik het niet willen. Zij stellen zelf voor om jullie dat geld te schenken, het is niet zo dat jij een potentiële golddigger bent die via je vriend probeert om hun een of ander bedrag afhandig te maken. Het moet niet zo zijn dat jij het risico loopt dat mocht het fout lopen tussen jullie, jij opeens in de financiële shit zit omdat dat geld nou eenmaal in het huis zit. Dus dan zou ik er eerlijk gezegd voor bedanken en op zoek gaan naar een huis dat je makkelijker kunt betalen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Jerry vr 16 sep 2011 - 23:19

het is toch sowieso niet zo gunstig om veel eigen geld in een huis te stoppen? (vraag me niet waarom niet, ik heb het geweten, maar toen ik eenmaal de handtekening had gezet, ben ik alles weer vergeten :P )
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Antibes vr 16 sep 2011 - 23:37

Susan schreef:Op die voorwaarden zou ik het niet willen. Zij stellen zelf voor om jullie dat geld te schenken, het is niet zo dat jij een potentiële golddigger bent die via je vriend probeert om hun een of ander bedrag afhandig te maken. Het moet niet zo zijn dat jij het risico loopt dat mocht het fout lopen tussen jullie, jij opeens in de financiële shit zit omdat dat geld nou eenmaal in het huis zit. Dus dan zou ik er eerlijk gezegd voor bedanken en op zoek gaan naar een huis dat je makkelijker kunt betalen.

Zo zie ik het totaaaaaaal niet, grappig. Mijn ouders hebben ook geregeld dat de erfenis voor mij is en niet voor mijn eventuele vriend later. Aangezien deze gift een voorschot is op die latere erfenis, vind ik die voorwaarde dat het voor haar vriend is en niet voor haar, totaal niet vreemd. Hij krijgt die gift en zij kan ervan meeprofiteren zolang als de relatie duurt.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  studiebol vr 16 sep 2011 - 23:39

Misschien moet je eens met je vriend gaat zitten en te kijken onder welke voorwaardes jij het ook prettig vind omdat geld te krijgen.

Ik snap jouw situatie, mijn ouders hebben ons ook geld gegeven voor het huis, mijn vriend had hier ook wat moeite mee. Maar wij hebben er gewoon samen duidelijk afspraken over gemaakt. Ook staat er wat bij de notaris vast gelegd hier over, dus het ligt officieel vast.

Ik denk dat als jullie er met zijn alle goed uit kunnen komen, onder bepaalde voorwaardes waar iedereen zich prettig bij voelt dat het voor jullie natuurlijk heel positief kan uitpakken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  luisa vr 16 sep 2011 - 23:44

Ik ben het eens met Antibes, vind het een logische regeling. Je wilt toch ook niet als ouders zijnde dat een deel van je geld gaat naar een inmiddels ex van je zoon.
En voor nu kan TO er toch gewoon van meeprofiteren. Waarom zou ze mocht de relatie mis gaan in de financiele shit komen? Ze kunnen toch door deze schenking juist profiteren door een lagere hypotheek af te sluiten? Ik zou idd niet dit bedrag boven op een mogelijke hypotheek tellen en zo een groter huis kopen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Susan vr 16 sep 2011 - 23:44

Antibes schreef:
Susan schreef:Op die voorwaarden zou ik het niet willen. Zij stellen zelf voor om jullie dat geld te schenken, het is niet zo dat jij een potentiële golddigger bent die via je vriend probeert om hun een of ander bedrag afhandig te maken. Het moet niet zo zijn dat jij het risico loopt dat mocht het fout lopen tussen jullie, jij opeens in de financiële shit zit omdat dat geld nou eenmaal in het huis zit. Dus dan zou ik er eerlijk gezegd voor bedanken en op zoek gaan naar een huis dat je makkelijker kunt betalen.

Zo zie ik het totaaaaaaal niet, grappig. Mijn ouders hebben ook geregeld dat de erfenis voor mij is en niet voor mijn eventuele vriend later. Aangezien deze gift een voorschot is op die latere erfenis, vind ik die voorwaarde dat het voor haar vriend is en niet voor haar, totaal niet vreemd. Hij krijgt die gift en zij kan ervan meeprofiteren zolang als de relatie duurt.

Nee, maar het geld zit in dit geval in het huis, dat vind ik wel een ander verhaal. Stel dat ze uit elkaar gaan en het huis wordt verkocht, dan kan het ook zijn dat je met een restschuld zit, ondanks het feit dat je er een X bedrag in hebt geïnvesteerd, gewoon omdat je er te kort hebt gewoond om quitte te spelen of omdat het huis in waarde is gedaald. Ik zou dan niet een veel grotere schuld willen omdat ik me dat huis eigenlijk helemaal niet kon veroorloven, maar erin ben gaan wonen bij gratie van een investering die dan opeens terug moet. Dan zou ik dat liever weigeren en in een kleiner huis gaan wonen.

Ik vind ook dat haar vriend het moet respecteren als zij die financiële steun niet wil.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Susan vr 16 sep 2011 - 23:45

luisa schreef:Ze kunnen toch door deze schenking juist profiteren door een lagere hypotheek af te sluiten? Ik zou idd niet dit bedrag boven op een mogelijke hypotheek tellen en zo een groter huis kopen.

Dat zou inderdaad wel kunnen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Antibes vr 16 sep 2011 - 23:48

Susan schreef:

Nee, maar het geld zit in dit geval in het huis, dat vind ik wel een ander verhaal. Stel dat ze uit elkaar gaan en het huis wordt verkocht, dan kan het ook zijn dat je met een restschuld zit, ondanks het feit dat je er een X bedrag in hebt geïnvesteerd, gewoon omdat je er te kort hebt gewoond om quitte te spelen of omdat het huis in waarde is gedaald. Ik zou dan niet een veel grotere schuld willen omdat ik me dat huis eigenlijk helemaal niet kon veroorloven, maar erin ben gaan wonen bij gratie van een investering die dan opeens terug moet. Dan zou ik dat liever weigeren en in een kleiner huis gaan wonen.

Ik vind ook dat haar vriend het moet respecteren als zij die financiële steun niet wil.

Dat snap ik, maar ik vind het desondanks geen vreemde voorwaarde. Stel: die ouders geven een halve ton, aan hun zoon, die stoppen ze in het huis en als ze gaan scheiden heeft zij recht op het halve huis? Ook krom toch? Ik vind die regeling van erfenis is voor kind en niet voor schoonzoon/dochter eigenlijk heel goed.

Wel vind ik inderdaad ook dat zij er goed over na moet denken of ze dit risico wil lopen en dat hij dat moet accepteren. Het is aan de ouders om die voorwaarden te bedenken, maar het is aan TO om te besluiten of ze het risico wil nemen, dat is haar keuze aangezien zij het risico loopt.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Antibes vr 16 sep 2011 - 23:50

luisa schreef:Ik ben het eens met Antibes, vind het een logische regeling. Je wilt toch ook niet als ouders zijnde dat een deel van je geld gaat naar een inmiddels ex van je zoon.
En voor nu kan TO er toch gewoon van meeprofiteren. Waarom zou ze mocht de relatie mis gaan in de financiele shit komen? Ze kunnen toch door deze schenking juist profiteren door een lagere hypotheek af te sluiten? Ik zou idd niet dit bedrag boven op een mogelijke hypotheek tellen en zo een groter huis kopen.

Dat zou de meest logische stap zijn inderdaad, ik dacht alleen ergens te lezen dat ze anders voor een goedkoper huis moesten gaan. Maar ik weet niet eens of dat info vanuit de TO was haha.. nerd
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Susan vr 16 sep 2011 - 23:55

Als ze wel voor een duurder huis gaan zou je ook als voorwaarde kunnen opnemen dat ze bij eventuele overwaarde recht heeft op de overwaarde min het bedrag van de schenking en daar dan de helft van (dus niks meeneemt van de schenking), maar als het huis met verlies wordt verkocht, dat verlies gewoon eerlijk wordt gedeeld.

Als de ouders dat niet willen en haar dus gewoon het risico willen laten lopen dan zou ik er nee op zeggen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 0:00

Wij hadden dezelfde situatie. Mijn man is geen potentiële golddigger maar voelde zich niet prettig bij het idee dat wanneer het tussen ons zou mislopen, hij de helft van mijn erfenis zou krijgen. Gewoon, dat voelde voor hem uit fatsoensnormen niet fijn.

We hebben het zo geregeld dat mijn man het voor elkaar heeft gekregen zelf hetzelfde bedrag qua eigen kapitaal (deels gekregen van ouders/familie, deels geleend) bij het huis te leggen. Het geleende deel lost hij zelf af, dat is over 2 jaar klaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Rush za 17 sep 2011 - 0:13

Maar stel nou dat het huis op zijn naam komt, betaald met o.a. die gift, dan is het nadat zij daar ook ingeschreven staat na 5 jaar ook van haar. Dan heeft ze toch gewoon de helft van het huis, inclusief het geld wat erin zit. Vraag me af hoe haar schoonouders dat in gedachten hebben.

Zijn behoorlijk wat stellen die zo problemen krijgen omdat ze na 5+ jaar uitelkaar gegaan zijn met koophuis..
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  rapa nui za 17 sep 2011 - 0:27

Ouders kunnen een eenmalige schenking van ca. 50.000 doen voor het aankoop van het huis van hun kind of als het niet voor het huis bestemd is iets van 24.000. IK kan me goed voorstellen dat ze dit willen doen omdat ze dan zien dat het kind er bij hun leven als plezier van kan hebben en op een moment dat hun kind het goed kan gebruiken bij jet opbouwen van zijn toekomst (aankoop huis ed). Ik vind hun voorwaarde ook wel logisch en zou daar zelf geen problemen mee hebben. Volgens mij kunnen ze dit vastleggen bij de notaris en dat dit dan bij evt. scheiding/verkoop van het huis inderdaad wordt meegenomen, dat jij dan bv. het geschonken bedrag minder krijgt.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Rush za 17 sep 2011 - 0:28

Oh als dat vastgelegd kan worden is het duidelijk Haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Nala za 17 sep 2011 - 0:33

Heb het er net even met mijn ouders over gehad en zij zouden het ook op die manier doen zoals mijn schoonouders. Zij zeggen dat als bvb mijn vriend er vandoor zou gaan met een ander, en zij hebben ons bvb 500000 geschonken, willen zij niet dat dat naar mijn vriend zou gaan. Als we het huis zouden moeten verkopen, wordt het bedrag van zijn ouders ervan af getrokken en het restbedrag gedeeld door 2.
Ik ken zelf niet heel veel van hypotheken ed, moet dat nog allemaal eens rustig uitpluizen, maar het is wel interessant om te zien hoe jullie denken over een schenking.
Nala
Nala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Susan za 17 sep 2011 - 0:35

Ik zou dan dus wel overleggen wat er gebeurt als het huis met verlies wordt verkocht. Of, zoals luisa zegt, geen huis kopen boven het oorspronkelijke budget, zodat je voor een relatief kleiner bedrag een hypotheek hoeft af te sluiten.


Laatst aangepast door Susan op za 17 sep 2011 - 0:37; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  rapa nui za 17 sep 2011 - 0:35

Nala schreef:Heb het er net even met mijn ouders over gehad en zij zouden het ook op die manier doen zoals mijn schoonouders. Zij zeggen dat als bvb mijn vriend er vandoor zou gaan met een ander, en zij hebben ons bvb 500000 geschonken, willen zij niet dat dat naar mijn vriend zou gaan. Als we het huis zouden moeten verkopen, wordt het bedrag van zijn ouders ervan af getrokken en het restbedrag gedeeld door 2.
Ik ken zelf niet heel veel van hypotheken ed, moet dat nog allemaal eens rustig uitpluizen, maar het is wel interessant om te zien hoe jullie denken over een schenking.

Die mij ouders die me 500.000 schenken Very Happy
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 0:37

Ik snap niet zo goed dat als de relatie over is ( om welke reden dan ook ), of de partner overlijdt, het geld opeens geen gift meer is en weer terugbetaald moet worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 0:42

Is zo'n groot bedrag aannemen als gift, belastingtechnisch niet heel erg not done?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 0:50

Maura schreef:Is zo'n groot bedrag aannemen als gift, belastingtechnisch niet heel erg not done?

Volgens mij zitten er wel voorwaarden aan ja.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis Empty Re: Geld krijgen van schoonouders bij kopen huis

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum