Zwangerschapstopic tot 12 weken
+40
Weegschaal
Ayla
Clapperdie
Aimee
Flower_L
Silver
Rouge
Elmo
Jasmine
piene1983
CCC
Koffieleut
Pien
Snoes
SarahKey
Amber-
Lavendel
Susan
Filoria
Earane
sharky
Monnie
Jazzlyn
Paper Crown
Annie24
ThinkPink
Fenna
Tania
Muppetje
truestar
Printje
lief
joyce0606
ekjir@M
Supertalentje
_Lana_
miss piggy
Cranberrie
Happy
Lejow
44 plaatsers
Pagina 25 van 32
Pagina 25 van 32 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 28 ... 32
Re: Zwangerschapstopic tot 12 weken
Ccc, ja lastig hè. Op alles zo letten. En het ergste is dat ik er dan daarna achterkom. Heb ook nog het hele bakje krabsalade op gegeten maar hij was niet voor verpakt maar zelf gemaakt bij de vis winkel, hopelijk scheelt dat nog.
Gast- Gast
Raar ccc, wat is er mis met voorverpakte vleeswaren en groente van ah? Die groentes zijn gewwon gewassen hoor...
En tsja, als je het zelf 'wast' is dat toch ook niet meer dan snijden en een paar keer afspoelen?
En tsja, als je het zelf 'wast' is dat toch ook niet meer dan snijden en een paar keer afspoelen?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Overigens eet ik dus geen rauwe vleesproducten zoals filet american ed. ook zei ze dat ik geen zoetjes meer mocht gebruiken... dat is vergif, ik ben het in zoverre wel met de VK eens.. Maar op het internet staat dat als je geen overmatig gebruik maakt hiervan, het niet schadelijk is... Voor die ene kop thee die ik per dag neem met een zoetje, en dat ene glaasje frisdrank per 2/3 dagen vind ik het allemaal dus wel meevallen... Maar miss. ben ik een beetje nuchter hierin hoor... Mijn moeder zegt ook, 30 jaar terug hadden we ook niet zulke strenge regels en die kinderen zijn ook gewoon grootgebracht...
Enige wat ik trouwens echt moeilijk vind om te laten liggen in de supermarkt zijn filet americain en brie... Rest heb ik geen moeite mee...
Enige wat ik trouwens echt moeilijk vind om te laten liggen in de supermarkt zijn filet americain en brie... Rest heb ik geen moeite mee...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Filet, rosbief en biefstuk ga ik echt missen, haha
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Raar ccc, wat is er mis met voorverpakte vleeswaren en groente van ah? Die groentes zijn gewwon gewassen hoor...
Voorverpakte vleeswaren volgens de VK: je weet nooooooit hoelang hete r al ligt... (tja, dat weet je nooit natuurlijk)
Groenten uit de koeling uit supermarkten: kan listeriabacterie opgroeien...
Tja, mijn schoonmoeder begon een aantal weken geleden hier ook al over... Naar aanleiding van haar broer, zijn vrouw was dus heel erg met alles (nog steeds trouwens in de opvoeding) let overal op... Dus ik kreeg automatisch instructies van schoonmams wat ik wel of niet mocht... Vind het nu irritant worden, elke dag bellen, mailen, als ik een keer niet reageer hangt ze meteen aan de telefoon... Pff... Word wat straks als het kindje er is...
Wilde de afgelopen weken gewoon even rust door alle misselijkheid en drama's... Maar blijkt ze niet te begrijpen...
CCC- Ratel
Maar je kookt die groenten toch ook nog? Ik snap het ff niet meer....
En de vleeswaren haal ik altijd bij ah, wel voorgesneden, maar wel op de afdeling zelf...
En de vleeswaren haal ik altijd bij ah, wel voorgesneden, maar wel op de afdeling zelf...
Muppetje- Ratel
Nou, nu dat je het zegt snap ik er ook helemaal niks meer van... Mijn vriend ging teveel door op die voeding, en ik wilde weg... was zo naar en moest spugen... Dus ik was er echt klaar mee... Zal volgende keer eens vragen hoe dat idd dan met koken zit... Sla enz. snpa ik dan wel, maar sperziebonen enzo dan weer niet...
Naja goed, ik heb het vanaf dat ik wist dat ik zwanger was al gegeten...
Naja goed, ik heb het vanaf dat ik wist dat ik zwanger was al gegeten...
CCC- Ratel
Ccc, wat vervelend dat ze je zo vaak belt enzo.
Mag je dan ook geen erwtjes, boontjes etc uit potjes? Word het wel ingewikkeld
Gast- Gast
Ja kreeg net ook weer een smsje over Dublin en het water toevallig, wel lief opzich... Maar mensen moeten ook begrijpen dat ik even tijd voor mezelf wil.. Mijn vriend zijn fam. is sowieso wat dwingend... Zaterdag waren we bij zijn tante (die is wat ouder) en was vorige keer niet meegeweest naar Zandvoort waar ze waren. Mijn vriend ging nl. naar het circuit ofzo met een vriend en ik was niet lekker. Kreeg de wind van voren, heb het toen over me heen laten gaan, maar nu denk ik echt ja dat hoef ik dus niet te accepteren. Ze mag het jammer vinden, maar ik heb mijn eigen leven en kan best zelf keuzes maken... Irriteer me er vandaag gewoon even aan. Zal het even met hun opnemen en duidelijk zijn, wel op een nette en respectvolle manier natuurlijk...
CCC- Ratel
Puggle schreef:Ccc, wat vervelend dat ze je zo vaak belt enzo.
Volgens mij wel hoor... Daar zei ze niets over gisteren, vraag het anders bij jullie intake even na... Misschien dat deze mevrouw erg fanatiek was in haar voedingsleer haha!
CCC- Ratel
En ik maar denken dat verse groene goed is. Bloemkool, broccoli, andijvie, allemaal vers. Maar wel gekookt, zal wel goed zijn toch?
Muppetje- Ratel
Ja als het dus niet voorgesneden en gewassen is... Dus gewoon uit die bakken zeg amar en dan zelf wassen en snijden en koken dus wel... Ach... zoals ik al zei, ben wat nuchter voor dit soort dingen... Probeer nu maar zoveel mogelijk andere groenten te halen... Maar vaak is dit makkelijker na het werk...
CCC- Ratel
Andijvie koop ik wel altij voorgesneden... Nou, het zal wel...
Muppetje- Ratel
Precies, niet druk maken! Komt vast goed.. onze kindjes zullen vast gezond en sterk worden!
Ik ga even oh oh cherso kijken en dan slapen... wekker gaat weer om 6 uur morgen! :S
Ik ga even oh oh cherso kijken en dan slapen... wekker gaat weer om 6 uur morgen! :S
CCC- Ratel
chococupcake schreef:Ja als het dus niet voorgesneden en gewassen is... Dus gewoon uit die bakken zeg amar en dan zelf wassen en snijden en koken dus wel... Ach... zoals ik al zei, ben wat nuchter voor dit soort dingen... Probeer nu maar zoveel mogelijk andere groenten te halen... Maar vaak is dit makkelijker na het werk...
**Breekt in..je mag gewoon alle groente/fruit/verpakte vleeswaren eten, mits je het fruit/groente maar goed wast en kookt. Probeer jezelf niet te gek te maken met die voorschriften want kaneel mag ok niet maar mijn vk zei toendertijd dat geldt pas als je lepels vol kaneel zou opeten en niet bij enkele pepernoten ofzo. ** breekt uit
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Echo zag er goed uit gister! Echt alweer een minimensje wat in mijn buik zit, zo bijzonder! Hij was ook lekker beweeglijk, heel leuk om te zien en natuurlijk mooie foto's meegekregen.
@piene: ik was ook best wel bang gister dat het niet goed zou zitten, maar inderdaad, probeer vertrouwen te hebben. Ik zou je directrice in vertrouwen nemen, ik heb het mijn locatiehoofd ook wat eerder verteld.
@muppetje: altijd fijn, weer een positieve test!
@ccc: vervelend dat je zo snel flauwvalt. Weten ze ook waar dat weg komt? Lage bloeddruk ofzo? Ah, lees het al.
Ik vind wel dat je een strenge vk hebt hoor, mbt het eten. Ik heb echt nog nooit gehoord dat je geen voorverpakte vleeswaren mag eten. Heb dit de vorige keer ook gewoon gegeten en nu ook weer. En als je de groente maar goed wast, en helemaal als je het daarna kookt is er niks slechts aan naar mijn weten.
@puggle: ik probeer wel heel goed op mijn eten te letten, maar heb laatst ook per ongeluk een stukje zalm gegeten.
@piene: ik was ook best wel bang gister dat het niet goed zou zitten, maar inderdaad, probeer vertrouwen te hebben. Ik zou je directrice in vertrouwen nemen, ik heb het mijn locatiehoofd ook wat eerder verteld.
@muppetje: altijd fijn, weer een positieve test!
@ccc: vervelend dat je zo snel flauwvalt. Weten ze ook waar dat weg komt? Lage bloeddruk ofzo? Ah, lees het al.
Ik vind wel dat je een strenge vk hebt hoor, mbt het eten. Ik heb echt nog nooit gehoord dat je geen voorverpakte vleeswaren mag eten. Heb dit de vorige keer ook gewoon gegeten en nu ook weer. En als je de groente maar goed wast, en helemaal als je het daarna kookt is er niks slechts aan naar mijn weten.
@puggle: ik probeer wel heel goed op mijn eten te letten, maar heb laatst ook per ongeluk een stukje zalm gegeten.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Fijn dat de echo goed was Monnie!!
Muppetje- Ratel
Nog even de echo showen natuurlijk
*en weer weg*
*en weer weg*
Laatst aangepast door Monnie op di 25 okt 2011 - 21:50; in totaal 1 keer bewerkt
Monnie- Prater
Mooi Monnie!
Toch nog een moeders voor moeders vraagje, dat discreet ophalen, dat werkt toch niet? Als ik elke week ineens twee boodschappentassen voor de deur zet valt dat toch ook op voor de buurt... Hoe hebben jullie dat geregeld?
Toch nog een moeders voor moeders vraagje, dat discreet ophalen, dat werkt toch niet? Als ik elke week ineens twee boodschappentassen voor de deur zet valt dat toch ook op voor de buurt... Hoe hebben jullie dat geregeld?
Muppetje- Ratel
Muppetje, ik doe de krat ook in een boodschappentas, maar zet deze bij ons achter het muurtje. Misschien kunnen ze bij jou achterom komen anders?
Monnie- Prater
Printje schreef:chococupcake schreef:Ja als het dus niet voorgesneden en gewassen is... Dus gewoon uit die bakken zeg amar en dan zelf wassen en snijden en koken dus wel... Ach... zoals ik al zei, ben wat nuchter voor dit soort dingen... Probeer nu maar zoveel mogelijk andere groenten te halen... Maar vaak is dit makkelijker na het werk...
**Breekt in..je mag gewoon alle groente/fruit/verpakte vleeswaren eten, mits je het fruit/groente maar goed wast en kookt. Probeer jezelf niet te gek te maken met die voorschriften want kaneel mag ok niet maar mijn vk zei toendertijd dat geldt pas als je lepels vol kaneel zou opeten en niet bij enkele pepernoten ofzo. ** breekt uit
Jaaa precies... Ik maak me dus ook niet druk, en denk nog niet bij alles na
Monnie: mooie echo!
CCC- Ratel
Muppetje schreef:Filet, rosbief en biefstuk ga ik echt missen, haha
Carpaccio, mijn rosetje...
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
chococupcake schreef:Ja als het dus niet voorgesneden en gewassen is... Dus gewoon uit die bakken zeg amar en dan zelf wassen en snijden en koken dus wel... Ach... zoals ik al zei, ben wat nuchter voor dit soort dingen... Probeer nu maar zoveel mogelijk andere groenten te halen... Maar vaak is dit makkelijker na het werk...
ik heb hier nog nooit van gehoord.. Ik eet het dus allemaal gewoon...
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Jazzlyn schreef:chococupcake schreef:Ja als het dus niet voorgesneden en gewassen is... Dus gewoon uit die bakken zeg amar en dan zelf wassen en snijden en koken dus wel... Ach... zoals ik al zei, ben wat nuchter voor dit soort dingen... Probeer nu maar zoveel mogelijk andere groenten te halen... Maar vaak is dit makkelijker na het werk...
ik heb hier nog nooit van gehoord.. Ik eet het dus allemaal gewoon...
Ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap ook gewoon allemaal gegeten. Ik wist niet eens dat er wel eens listeria op voorkwam. Nu let ik wel wat beter op: ik eet alleen maar verse groentes en fruit en niet meer voorgesneden. De kans dat het echt besmet is, zal wel ongelooflijk klein zijn, maar ik neem gewoon het zekere voor het onzekere. Is trouwens geen officieel advies van mijn verloskundige, want die zegt dat ik alleen hoef te letten op rauw vlees en producten met rauwe melk. Laatst bij de reformwinkel zag ik trouwens rauwmelkse yoghurt en vla, bah, dat vind ik toch wel heel onhygienisch en smerig.
Gast- Gast
Pagina 25 van 32 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 28 ... 32
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken