Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic tot 12 weken

+40
Weegschaal
Ayla
Clapperdie
Aimee
Flower_L
Silver
Rouge
Elmo
Jasmine
piene1983
CCC
Koffieleut
Pien
Snoes
SarahKey
Amber-
Lavendel
Susan
Filoria
Earane
sharky
Monnie
Jazzlyn
Paper Crown
Annie24
ThinkPink
Fenna
Tania
Muppetje
truestar
Printje
lief
joyce0606
ekjir@M
Supertalentje
_Lana_
miss piggy
Cranberrie
Happy
Lejow
44 plaatsers

Pagina 3 van 32 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 17 ... 32  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 3 Empty Re: Zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 9:14

Wat bij mij nu wel prettig voelt in mn maag is een eierkoek. Weet niet waarom maar ik ontbijt nu met twee crackers en cola light en een half uur later eet ik een eierkoek. Tot vandaag werkte dat goed Wink

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 3 Empty Re: Zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 9:17

Fenna schreef:Ik ben een meelezer maar wil toch even reageren..

Ik heb zelf 9 maanden lang gespuugd (had hyperemesis gravidarum) en ben een aantal x opgenomen geweest ivm uitdroging. Ik ben totaal niet iemand die zichzelf snel ziekmeld maar ik kon gewoon echt niets zonder te spugen. Natuurlijk is het geen ziekte maar het werkt niet altijd zo dat je kan zeggen van, niet zeuren gewoon doen. Zo min mogelijk eraan toegeven, tuurlijk probeerde ik dat maar zelfs als ik gestofzuigd had, lag ik al over de wc-pot heen over te geven. Ik kon 2 dingen doen. Maar doorgaan omdat ik "er niet aan moest toegeven", of luisteren naar de artsen in het ziekenhuis en denken aan de gezondheid van mij en mijn kindje en rusten. Het werkt dus niet altijd zo dat je maar door moet gaan en er niet aan moet toegeven. Makkelijk gezegd.

Het moeilijkste van hyperemesis vond ik het commentaar van andere mensen. Werkte het toen maar zo makkelijk bij mij dat ik me er overheen kon zetten. Geloof me, ik zou willen dat ik het kon. Ik ben juist in het ziekenhuis terecht gekomen omdat ik maar doorging, waardoor ik er dus zelf zowat aan onderdoor ging. Ik heb wat tranen gelaten om het commentaar van andere mensen. Gelukkig had ik wel veel lieve mensen om me heen die het wel begrepen want sommige opmerkingen deden me echt pijn toen. Je weet nooit hoe andere mensen zich voelen..

Ja, maar bij jou hebben de artsen het gezegd dat je rust moest houden, én jij spuugde elke dag meerdere malen. Bij jou vind ik het juist raar dat mensen commentaar gaan geven als jij meerdere malen in het ziekenhuis bent opgenomen met uitdrogingsverschijnselen. Op het werk bij mij zijn ook meerdere moeders die dit hebben meegemaakt, en idd alle respect. Daar is ook nooit een slecht woord over gevallen of wat dan ook. En absoluut respect voor de mensen die dit doormaken.

En ik hoop van harte dat het na de 12 weken afneemt die misselijkheid, niet alleen bij Lejow, maar ook bij Arden en weet ik het wie.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 9:22

Arden schreef:Wat bij mij nu wel prettig voelt in mn maag is een eierkoek. Weet niet waarom maar ik ontbijt nu met twee crackers en cola light en een half uur later eet ik een eierkoek. Tot vandaag werkte dat goed Wink

Hehe, die cola light op de vroege morgen ook!
Maar als het werkt dan werkt het Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 9:33

.

Laatst aangepast door ProudMama op za 24 sep 2011 - 9:43; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 9:35

Ik vind dat je er af en toe ook wel aan toe mag geven. Ik ben deze zwangerschap en die van mijn dochter erg misselijk geweest (en af en toe nog), maar heb me deze keer niet ziek hoeven melden op mijn werk. Wel heb ik bijna hele weekenden op bed gelegen in het begin van deze zwangerschap, want ondanks dat zwanger zijn niet gelijk staat aan ziek zijn, kun je je er toch behoorlijk beroerd van voelen. Door er in de weekenden aan toe te geven, kon ik het doordeweeks beter aan. Er is een tijd van doorzetten en er is een tijd van zielig op bed liggen smile.

Gast
Gast

Bericht  Fenna di 13 sep 2011 - 9:38

*

Laatst aangepast door Fenna op di 13 nov 2012 - 21:30; in totaal 1 keer bewerkt
Fenna
Fenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 70
Punten : 75
Registratiedatum : 19-01-11

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 9:39

Bij mij hielp af en toe lekker klagen en mezelf zielig voelen juist wel. Even lekker op bed en mijn vriend beschuitjes laten aanrukken, ik ging me er spontaan weer beter van voelen!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 9:43

Ik probeer ook in de avonden en weekenden niks te doen, om zo mijn krachten te sparen voor de werkweek. Dat ik zwanger ben is mijn keuze en ik wil mijn werkgever daar niet mee belasten. Vind eigenlijk voor mezelf ook dat dat mijn plicht is.

Ik snap absoluut dat als je een doktersverklaring hebt en het riskant is voor je kindje, dat je gelijk stopt met werken maar dan is het ook te verantwoorden.

Gast
Gast

Bericht  Fenna di 13 sep 2011 - 9:45

Twellie schreef:Bij mij hielp af en toe lekker klagen en mezelf zielig voelen juist wel. Even lekker op bed en mijn vriend beschuitjes laten aanrukken, ik ging me er spontaan weer beter van voelen!

Mezelf laten verwennen door mn man deed ik wel Very Happy Maar af en toe klagen mocht ik gewoon niet van mezelf. Ik dacht dat ik na de bevalling nog wel een x een klap zou krijgen om het te verwerken zeg maar maar gelijk na de bevalling had ik nergens last meer van en was ik het spontaan vergeten! angel
Fenna
Fenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 70
Punten : 75
Registratiedatum : 19-01-11

Bericht  Jazzlyn di 13 sep 2011 - 17:53

Wow dat is gezellig geworden hier Laughing

Helaas ben ik ook weer dusdanig misselijk dat ik moeite heb om mijn dag door te komen en spugen hoort er helaas al helemaal bij!!

Vorige zwangerschap het ik ook Hyperemesis Gravidarum gehad. Meerdere malen opgenomen en wegens een gevaarlijke situatie voor kind en mijzelf mocht ik niet meer werken. Ditmaal zit ik er weer tegenaan, ik voel het gewoon. Maar toch kun je het beste op de been blijven. Ik ga gewoon werken (wel parttime maar oke deed ik altijd al) verder zorg ik voor mijn zoontje en doe ik het huishouden (zoontje is nog het zwaarste van de dagen :P ). Ja dat kost mij zoveel moeite maar het moet. Als ik bij de pakkeneer ga zitten loopt het helemaal verkeerd. Daarbij dit kindje is mijn grootste wens!

Verder moet je elk half uur gewoon wat eten, als is het maar een hap. Dan voel je jezelf snel beter.

En geloof me.. Been there, done that.. laughcry
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Lejow di 13 sep 2011 - 19:17

Ok wow, er is een hoop getypt gister avond hahaha

Parels, ik loop voor de klachten (niet voor de angst) bij de dokter, sinds ik twee weken geleden begon met een keelontsteking, die ik uit moest zieken. Dat dat over zou gaan in behoorlijk spugen kon ik toen ook nog niet weten. Tot die tijd was de misselijkheid dragelijk namelijk en kon ik me er overheen zetten.
De laatste dagen was het zo erg, dat ik soms alleen in een stille kamer kon liggen, rustig adem halend, want ieder geluidje zorgde ervoor dat ik nog misselijker werd.
Van de dokter moet ik rust houden en mag ik pas gaan werken als ik een dag zonder spugen, zonder medicijnen doorkom.
Dus ja, ook ik loop bij de dokter.

Ik heb nooit iets met mijn angst tegen spugen gedaan, omdat ik tot de 'gelukkigen' behoor die ook nooit hoefden te spugen (als bij een buikgriep ofzo), helaas is dat nu wel anders, en als mijn huisarts (die nu op vakantie is) terug is, zal ik het ook zeker aankaarten, want het is gewoon niet cool.

En het kan inderdaad zijn dat hier veel 'zeur' berichtjes stonden, maar dat is vooral omdat ik het hier een beetje gebruikt heb als uitlaatklep. Even mijn ei kwijt, want om nou steeds tegen mijn vriend te zeuren wordt hij natuurlijk ook niet vrolijker van. Hij is gelukkig ontzettend lief, en doet echt alles voor me, dus wat dat betreft heb ik het getroffen.
Maar naast de ego berichtjes reageerde ik ook op de rest hoor!

CKC, bedankt voor de tip! Heb inderdaad al veel geprobeerd, op zuurtjes bijten, blijven eten, glas lauw water drinken enz. Heb er nog geen gevonden die echt een beetje werkt voor me haha!

Ondanks het advies van de dokter heb ik gister (nog voor jullie berichtjes) besloten dat ik vandaag weer ga proberen te werken, ik moet toch ergens weer beginnen en als ik er ben gaat het vast goed. Mag gelukkig ietsje later beginnen, zodat ik wel even rustig de tijd heb om op te starten, dan kom ik de dag vast wel door.
En daarbij begreep ik van de invalster dat de klas aan het ontsporen is, dus heb nog wat te doen ook haha Very Happy

Zo, hoop dat het zo nog een beetje duidelijker is! En elke avond ga ik gewoon met de wetenschap naar bed dat ik morgen niet meer misselijk wakker wordt, en ooit komt dat uit smile

En Jazzyn, balen dat jij je zo voelt Sad Bij mij kwamen de eerste klachten ook rond die tijd, blegh!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 19:28

Wat een flauwekul dat Lejow niet mag klagen omdat er vrouwen zijn die niet zwanger kunnen worden.
Dan is er niemand die meer mag klagen want er zijn altijd wel ergere dingen te bedenken.
Verder ben ik het wel met de rest eens. Je moet je er overheen zetten anders wordt het alleen maar erger.
Net als Arden ontbijt ik ook met een glas cola s'morgens. Dat helpt wel aardig. Misschien moet je dat eens proberen. Laughing
Goed van je dat je wel weer gaat werken. cheers

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 19:37

Goed dat je het toch weer gaat proberen, Lejow!
Veel succes dan ook vandaag! En probeer die cola-in-de-morgen-tip eens, ik werd vanochtend ook kotsmisselijk wakker en heb een glaasje cola achterover gegooid, en moet zeggen dat het nu goed te behappen is!

Ik heb nergens gezegd dat ze niet mag klagen, omdat er heel veel vrouwen niet zwanger kunnen worden. Heb alleen gezegd dat er vrouwen zullen zijn die het met liefde over zullen nemen. Maar dit is een forum, en daar geeft natuurlijk logischerwijs ieder zijn eigen intrepetatie van het verhaal.

En klagen mag hoor, natuurlijk! Dat doe ik ook als ik een baaldag heb, en het forum is daar ook voor, weet ook dat Lejow altijd ook op anderen reageert. En ook al deed ze dat niet, je zit hier voor je eigen vrije wil. Het viel me gewoon allemaal verkeerd, maar kennelijk was ik niet de enige en is het nu alweer opgelost. Nogmaals, goed dat je nu even doorzet, en neem cola mee! Succes!

PS ; het voordeel van kinderen (en werken ermee) is dat ze een prima afleiding zijn!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 19:43

Jeej wat is er veel geschreven!

Lejow goed dat je gaat proberen te werken!

Hier een beroerde nacht, zoonlief is verkouden dus heeft veel gehoest/gehuild vannacht.
Vandaag hoef ik niet te werken dus we zien wel even wat we gaan doen.
Verder niks bijzonders smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 19:58

Beterschap voor je zoontje Snoepy.
Vraag jij je met zulke nachten niet af hoe het moet als je straks 2 verkouden kinderen hebt? Dat zijn echt dingen waar ik me druk om maak. Of ik die aandacht wel kan verdelen dan.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 20:07

Ja, maar gelukkig zijn we met z'n 2tje snachts dus dan allebei een kindje? Tja en overdag dan maar lekker op de bank ofzo.
Het zal soms vast lastig zijn maar je verzint dan ook wel weer oplossingen denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 20:33

Het komt hier bijna nooit voor dat ze tegelijk ziek zijn! Echt zelden. Meestal volgt de een de ander op.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 22:15

.

Laatst aangepast door ProudMama op za 24 sep 2011 - 9:49; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Jazzlyn di 13 sep 2011 - 22:42

Zo net gebeld voor eerste echo! Had ik nu wel verdiend vond ik Laughing
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 22:43

Jazzlyn schreef:Zo net gebeld voor eerste echo! Had ik nu wel verdiend vond ik Laughing

Laatst aangepast door ProudMama op za 24 sep 2011 - 9:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Jazzlyn di 13 sep 2011 - 22:58

ProudMama schreef:
Jazzlyn schreef:Zo net gebeld voor eerste echo! Had ik nu wel verdiend vond ik Laughing
En? Mag je al snel?

de 23ste! volgende week vrijdag dus Very Happy
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Lejow di 13 sep 2011 - 23:18

Nou het ging best aardig!! Maar ben blij dat de ochtend voorbij is, kan niet meer fatsoenlijk uit mijn ogen kijken hahaha smile
Heb nu eigenlijk cursus, maar ga lekker naar huis, heb liever dat ik er morgen weer ben dan nu al mijn energie te verbruiken bij die cursus.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 23:19

Nou super toch!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 0:15

.

Laatst aangepast door ProudMama op za 24 sep 2011 - 9:47; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 14 sep 2011 - 0:15

Heey wat goed om te lezen Lejow! De kinderen waren zeker wel erg blij dat je er weer was.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 32 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 17 ... 32  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: