Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dat ga IK écht niet doen...

+22
*Troela*
Coco
Kat1980
Parisienne
-Ieniemienie-
Tazz
M@niek
Bruintje Beer
MiKa
Printje
Mamsie
Spring
Vancity_girl
Liadan
Smaragdje
PapillonRose
Tania
Fiwen
koNijntje
SarahKey
Linda
Susan
26 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Dat ga IK écht niet doen...  - Pagina 3 Empty Re: Dat ga IK écht niet doen...

Bericht  Susan do 15 sep 2011 - 9:07

MiKa schreef:Mijn vriendin heeft een zoontje die de 19e een half jaar is, hij kreeg al vrij vroeg een papfles en krijgt nu al lange vingers...is dat wel goed? Daar zit toch suiker op wat ze nog niet mogen hebben?

Ik zou zelf op die leeftijd liever voor een ander tussendoortje kiezen, maar het zal ook weer niet desastreus zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 15 sep 2011 - 9:09

MiKa schreef:Mijn vriendin heeft een zoontje die de 19e een half jaar is, hij kreeg al vrij vroeg een papfles en krijgt nu al lange vingers...is dat wel goed? Daar zit toch suiker op wat ze nog niet mogen hebben?

Papfles is dat met rijstebloem dat je weet? Die mag je wel vanaf 4 maanden geven. Maar pyjamapapjes enz pas met 6 maanden. S. kreeg pas met 8 maanden een soepstengel, rijstwafeltje enz. Langer vinger pas later omdat ik dat niet nodig vond. Een kindje die nog geen 6 maanden is zou ik never nooit nog geen lange vinger geven. Idd veel te veel suiker en het is gewoon nog niet nodig

Laatst aangepast door Razz_ op do 15 sep 2011 - 9:14; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 sep 2011 - 9:13

Zelf riep ik altijd dat ik mijn kind nooit met een tutje over straat zou laten gaan. Je ziet soms van die kinderen van een jaar of 4 die nog met een tutje in de mond lopen. Ik vind dat er echt zo niet uit zien ! S. mocht tot een half jaar van mij zijn tutje overdag hebben maar daarna alleen met het slapen. En straks als hij rond 2,5 jaar is is wil ik hem volledig van zijn tutje af hebben. Maar of ik dat tegen die tijd nog vind geen idee smile

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer do 15 sep 2011 - 10:15

Kruumel schreef:Nee nog niet eigenlijk. Kan nog komen natuurlijk...

Wat wel is, maar dat is niet echt wat je bedoelt:
Ik wilde eigenlijk geen speen gebruiken, maar M. heeft heel veel zuigbehoefte, dus krijgt ie toch een speentje.
+1
Bij de oudste nooit een speen gebruikt. Nu wilde het ook weer zonder speen proberen. Maar naar 3 maanden zonder speen te gebruiken zijn we er toch aan begonnen vanwege dat hij overdag moeilijk in slaap valt en hierdoor weinig slaapt en vaak mopperig is. Nu gaat het perfect
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gast do 15 sep 2011 - 10:31

Ik had vantevoren verwacht dat ik 'harder' zou zijn in de opvoeding, dat ik niet op elk huiltje zou reageren en echt wel wat discipline in de opvoeding zou brengen.

Nu ze er daadwerkelijk is, troost ik haar altijd als ze verdrietig is en we hebben inderdaad een beperkt aantal regels waar ze zich aan moet houden, maar ze heeft ook aardig wat keuzevrijheid.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 sep 2011 - 10:32

Ik had ook verwacht dat ik haar makkelijker uit handen zou kunnen geven, bijvoorbeeld een dagje uit met mijn schoonmoeder of broer. Maar ik zou wel even heel hard moeten slikken voordat ik haar met anderen naar bijvoorbeeld een pretpark of de dierentuin zou laten gaan. Eigenlijk denk ik dat ik dat niet eens zou willen, ondanks dat ze al bijna twee is.

Gast
Gast

Bericht  M@niek do 15 sep 2011 - 11:01

Mijn dochtertje krijgt ook weleens een lange vinger maar niet als tussendoortje.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 15 sep 2011 - 19:56

Alleen dat hij nu iets meer tv kijkt dan ik zou willen. Dat komt omdat ik sochtends kots misselijk ben en echt tijd nodig heb om op te starten. En ja dan staat de tv dus aan. Zodra dat over is dan word dat wel weer minder.

Gast
Gast

Bericht  Tazz vr 16 sep 2011 - 0:04

M@niek schreef:

Mijn dochtertje krijgt ook weleens een lange vinger maar niet als tussendoortje.

Als wat dan wel?

Voor mij geldt eigenlijk al bovenstaande. Oudste heeft nooit een speen gehad, jongste wel, maar alleen in bed. Tv staat vaker aan, wilde eerst max 1uur per dag. Vers werd een combi met potjes. Ik zou ook alles uitleggen maar soms is dat te vermoeiend. Ze zou haar eigen keuzes mogen maken en Ik wilde haar vrijer opvoeden maar nu ben ik een stuk strenger, dat vind Ik niet altijd leuk van mezelf.

Snoepen mag ze nog steeds niet echt thuis. Behalve als we visite krijgen of op bezoek gaan. Gelukkig vraagt ze wel altijd om fruit en niet on snoep of koek.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 0:07

ik heb heel hard geroepen dat ik haar niet stil zou krijgen met wat lekkers. In de praktijk krijgt ze nog wel eens wat eten (rijstwafel, stukje fruit o.i.d.) als ze aan het jengelen is, om haar weer tevreden te krijgen.

Laatst aangepast door Rejoy. op vr 16 sep 2011 - 1:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  -Ieniemienie- vr 16 sep 2011 - 0:08

Tazz schreef:
M@niek schreef:

Als wat dan wel?

Voor mij geldt eigenlijk al bovenstaande. Oudste heeft nooit een speen gehad, jongste wel, maar alleen in bed. Tv staat vaker aan, wilde eerst max 1uur per dag. Vers werd een combi met potjes. Ik zou ook alles uitleggen maar soms is dat te vermoeiend. Ze zou haar eigen keuzes mogen maken en Ik wilde haar vrijer opvoeden maar nu ben ik een stuk strenger, dat vind Ik niet altijd leuk van mezelf.

Snoepen mag ze nog steeds niet echt thuis. Behalve als we visite krijgen of op bezoek gaan. Gelukkig vraagt ze wel altijd om fruit en niet on snoep of koek.
Haha dat vroeg ik me nou ook af! Als avondeten lol!?
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 0:18

Als toetje na de warme maaltijd zou best nog wel kunnen toch?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 0:43

ProudMama schreef:Als toetje na de warme maaltijd zou best nog wel kunnen toch?

Dat zou ik dan juist weer vreemd vinden. Ik gaf het echt als tussendoortje ipv een ander koekje.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 0:47

_MamaRosa_ schreef:

Dat zou ik dan juist weer vreemd vinden. Ik gaf het echt als tussendoortje ipv een ander koekje.
Ik probeerde iets te bedenken voor als het géén tussendoortje is.
(ik neem vaak chocoladekoekje van de Aldi (die zijn zoooo lekker) als toetje, heb na het eten altijd zin in iets zoets angel )

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 16 sep 2011 - 0:47

Ik gaf een lange vinger ook meestal als tussendoortje, bij de Schlecker hadden ze van die heel zachte luchtige, daar was Ezra dol op. Maar toen was hij al wel ouder. Helaas is de Schlecker nu weg en nu koop ik ze eigenlijk ook niet meer van een ander merk. Ezra eet nu het liefst fruit of een biscuitje of een kale boterham als tussendoortje.

Yrsa eet als tussendoortje liever een blokje La Vache Qui Rit, zodra de koelkast open gaat komt ze al aanrennen: 'Kaas! Kaas!'

Laatst aangepast door Susan op vr 16 sep 2011 - 0:48; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 0:48

ProudMama schreef:
_MamaRosa_ schreef:

(ik neem vaak chocoladekoekje van de Aldi (die zijn zoooo lekker) als toetje, heb na het eten altijd zin in iets zoets angel )

Haha, ja, snap ik. Ik ben ook wel benieuwd wat haar reden dan is.

Maarre, wat wegen je jongens, of ben je nog niet geweest? Ja toch?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 0:51

_MamaRosa_ schreef:
ProudMama schreef:
_MamaRosa_ schreef:

Haha, ja, snap ik. Ik ben ook wel benieuwd wat haar reden dan is.

Maarre, wat wegen je jongens, of ben je nog niet geweest? Ja toch?
Moet om 15.45 pas in het ziekenhuis zijn. Eind van de middag, zal je zien dat het heel er uitloopt...

Denk dat ik rond 15.15 even bel, loopt het heel erg uit ga ik gewoon iets later, als ze het allebei op een huilen zetten breekt het zweet je ook uit in een volle wachtkamer...

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 0:56

ProudMama schreef:Moet om 15.45 pas in het ziekenhuis zijn. Eind van de middag, zal je zien dat het heel er uitloopt...

Denk dat ik rond 15.15 even bel, loopt het heel erg uit ga ik gewoon iets later, als ze het allebei op een huilen zetten breekt het zweet je ook uit in een volle wachtkamer...

Ok, ja, dat wachten is dan erg vervelend. Hoop dat je snel aan de beurt bent! Ben benieuwd! Ze zien er in ieder geval goed uit! I love you

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 1:01

Ja, ze zijn niet te mager he?! :P
Ben zo benieuwd wat ze wegen, is al 4 weken geleden...

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 1:06

Nee, ik vind ze er goed uitzien hoor! Hier vonden ze de laatste keer de meiden te licht, nou, de lengte en het gewicht zijn perfect in verhouding, en ze hebben spekjes zat, dus niet zeuren!
Ze zijn iets aan de lichte kant, maar dat waren de andere 2 ook altijd, dus ik vind het wel goed! Ligt ook niet aan de bv, want de oudste kreeg toen al de fles, en die bleef ook wat lichter dan gemiddeld.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 1:10

Vlg mij is de gemiddelde kinderarts ook niet zo 'streng' als het CB. Vriendin van mij vonden ze het zoontje 'neigen naar te zwaar', van de kinderarts mocht ze gewoon lekker roomboter op brood doen enz, ze raken het zo kwijt als ze gaan kruipen/ lopen etc.

Ben benieuwd naar wat ik te horen krijg qua hoeveelheid voeding, op het CB vonden ze 4 weken geleden 7x 110cc teveel.
Nu drinken ze rustig 6x 140/ 150 cc weg...

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 1:13

ProudMama schreef:Vlg mij is de gemiddelde kinderarts ook niet zo 'streng' als het CB. Vriendin van mij vonden ze het zoontje 'neigen naar te zwaar', van de kinderarts mocht ze gewoon lekker roomboter op brood doen enz, ze raken het zo kwijt als ze gaan kruipen/ lopen etc.

Ben benieuwd naar wat ik te horen krijg qua hoeveelheid voeding, op het CB vonden ze 4 weken geleden 7x 110cc teveel.
Nu drinken ze rustig 6x 140/ 150 cc weg...

En dat gaat dan om bv? Daar hoef je dan toch niks mee, lekker geven toch? (Doe je ook wel Wink ) Hier heb ik ze soms nog wel 8x op een dag, en dan drinken ze echt heel wat, cb zal ook wel zeggen dat het onzin is zovaak nog, en sowieso kreeg ik het advies om niet zo lang te voeden zelf, nou, dat zien we wel!

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 16 sep 2011 - 1:17

Heel veel moeders weten toch helemaal niet hoeveel borstvoeding hun kind precies binnenkrijgt? Ik heb echt geen maatstreepjes op mijn borsten staan of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 1:19

Ja, BV. Maar vlg CB arts mogen ze dan ook maar 150cc per kg lichaamsgewicht... Nog nooit gehoord mbt BV en hou me er ook niet aan.
Maar wel benieuwd hoe deze arts er over denkt. Lijkt me heerlijk om de volgende keer tegen CB arts te zeggen: Vlg de kinderarts is het geen probleem Laughing

Gast
Gast

Bericht  Parisienne vr 16 sep 2011 - 1:22

Susan schreef:Heel veel moeders weten toch helemaal niet hoeveel borstvoeding hun kind precies binnenkrijgt? Ik heb echt geen maatstreepjes op mijn borsten staan of zo.
Niet?! Had ik wel hoor! :P Kon me zo op het CB precies 'verantwoorden'.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: