Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

goed gehandeld? Wie heeft er tips?

+5
Thunder
Bolleke
PapillonRose
Darius
mama van Mila
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  mama van Mila di 13 sep 2011 - 19:54

Situatie van vanmorgen.

Mila heeft op haar kamer een nachtlampje dat om 7.15 aan springt, ze roept dan een van ons om het grote licht aan te doen. Zo ook vanmorgen, ik doe het licht aan en loop gelijk door naar de badkamer.
Mila roept dat ze uit bed getilt wil worden want ze kan haar bed niet zelf uit....KOmt altijd zelf haar bed uit, maar nu kan ze het opeens niet meer. Ze heeft een opstaand randje waar z enu niet meer overheen kon.
Ik ga haar niet meer der uit tillen. Ze is 5,5 jaar.
Nu is ze dus een uur!!! aan het krijsen gillen, stampen geweest in haar bed voordat ze eruit kwam, tis nu half 9 en ze zit aan haar ontbijt, dus te laat op school.....

Ze loopt ook te miepen met eten nu, als ze klaar is breng ik haar naar school en leg het uit aan de juf.

Had ik haar uit bed moeten tillen en zo haar zin geven???
Of hoe hadden jullie dit opgelost?
NU ik het zo op schrijf heb ik zoiets van, had der der gewoon uitgetild. Maar Mila is een meisje wat dan der zin heeft en dat met alles dan zo gaat doen, kan niet bij mij beker, terwijl dat die een halve meter weg staat en meer van dat soort dingen.....
Ik word dan op een gegeven moment zooo boos, ze haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan. En moet gewoon weglopen voordat ik haar een tik geef ofzo. Ik kan hier echt zo niet tegen, tegen dit gedrag....

Graag tips over hoe jullie het zouden doen??

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Woonplaats : Kaatsheuvel

Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  Darius di 13 sep 2011 - 19:59

ppfffff, een lastige hoor. Ik zou eerst zeggen, til haar er gewoon uit, je moet immers op tijd op school zijn. Maar je schrijft verderop dat ze dit vaker doet bij andere dingen...Ik zou even de juf bellen om het voorval uit te leggen (zonder dat je dochter dit hoort) en misschien kan de juf haar vertellen dat ze het erg jammer vond dat ze niet op tijd op school was. Misschien dat het dan nu wel goed gaat.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  mama van Mila di 13 sep 2011 - 20:03

Inmiddels is ze op school, had het vanmorgen op een ander forum ook gepost, net ff gekopieerd en geplakt smile
Ze was op 8.55 in de klas ipv 8.30.
Heb tegen de juf gezegt, dat ik het straks uitleg als ik ze ophaal, ben benieuwd of M. het zelf tegen de juf verteld.
M. is op school heel anders als thuis, ze weten hoe ze thuis een beetje is.

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Woonplaats : Kaatsheuvel

Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 20:05

Ik zou mn kind er dan uitgetild hebben. Misschien was ze namelijk wel ergens bang voor door een droom ofzo, je weet het niet..en het was dus de eerste keer. Als het volgende dagen weer gebeurt zou ik het er gewoon over hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  mama van Mila di 13 sep 2011 - 20:08

NOu ze was niet bang hoor, dit is bij haar gewoon drammerig gedrag, van, ik heb in mijn hoofd dat ik er niet uit kan. Dus dan doe ik het ook niet....
Zegt ze zelf ook hoor, ik kan opeens niet meer zelf eruit komen.....
Ik zie wel aan haar of ze bang is ja of nee.

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Woonplaats : Kaatsheuvel

Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 20:53

Ik vind dat je goed gehandeld hebt. Jij kent je kind immers het beste, als jij zegt dat ze 'nogal van het uittesten is' dan is een duidelijke grens aanhouden echt wel verstandig...

Mocht je je toch rot voelen, kun je een volgende keer misschien vragen waaróm ze er niet zelf wil uit komen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 20:55

Bij 5,5 is dat gewoon drammen en Tygo zou het bij mij ook mogen bekijken op zijn gemakkie. Nee hoor, als je daar in meegaat dan sta je morgenvroeg weer zo. Ik vind dat je goed gehandeld hebt en zou precies hetzelfde doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  PapillonRose di 13 sep 2011 - 21:00

Als ze je echt aan het testen was dan zou ik haar ook niet uit bed halen. Hoewel ik me bij het lezen van dit stukje ook afvraag of er misschien niet iets was waardoor ze moeite had uit bed te komen (bijv. bang of spierpijn ofzo?). Maar ik was er natuurlijk niet bij, dus als jij zegt dat ze aan het drammen was dan zou ik het denk ik net zo aanpakken. Ben bij dit soort dingen altijd wel benieuwd wat me allemaal straks nog te wachten staat :P
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  Bolleke di 13 sep 2011 - 21:10

Lieskuh schreef:Bij 5,5 is dat gewoon drammen en Tygo zou het bij mij ook mogen bekijken op zijn gemakkie. Nee hoor, als je daar in meegaat dan sta je morgenvroeg weer zo. Ik vind dat je goed gehandeld hebt en zou precies hetzelfde doen.

Ik ook, al zou het wel een probleem zijn als ik zelf ook naar school zou moeten. Dan had ik hemn er wel uitgetild en een of andere straf verzonnen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  mama van Mila di 13 sep 2011 - 21:15

Thx voor jullie reacties.
Ben benieuwd of ze er zelf iets van verteld tegen haar juf.
We hebben een tijd lang een beloningsstickervel gehad, maar dan gaat het goed en dan vergeten we dat weer....
Toch maar weer eens mee beginnen misschien....

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Woonplaats : Kaatsheuvel

Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  Thunder di 13 sep 2011 - 21:24

Als mijn oudste dit zo zou doen, dan zou ik hetzelfde gehandeld hebben als jij nu. Tenzij ik natuurlijk zelf zou moeten werken, dan had ik een andere 'straf' bedacht. Ben idd benieuwd of ze het tegen de juf verteld en anders naar wat de juf tegen jou zegt over dit gedrag.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  mama van Mila wo 14 sep 2011 - 1:02

Tegen de juf had ze verteld dat ze ng moe was vanmorgen en daarom niet haar bed uit wilde.....Maar even mijn versie verteld.
De juf vond het wel knap dat ik het zo lang vol gehouden had, nou ja ik vond het niet knap van mezelf want ik was echt boos op der, maar had zoiets van als ik nu toegeef dan is het morgen weer ellende.

Ze heeft al wel beloofd dat ze morgen wel goed zelf haar bed uit zal komen....
We zullen zien. Soms heeft ze zo'n sterke eigen wil en wil ze gewoon niet toegeven.
Helaas weet ik van wie ze dat heeft..... smile

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Woonplaats : Kaatsheuvel

Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 1:04

Ik vind dat je goed gehandeld hebt, je kent je dochter zelf het beste, dus als je deze keuze maakt, dan is dat gewoon goed! En ik ben benieuwd of ze inderdaad morgen zo netjes uit bed komt, zoals ze je nu verteld heeft Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  Printje wo 14 sep 2011 - 1:07

pff lastig zeg. Ik denk dat ik tot 3 geteld had en dat hij dan zijn bed uit moest, en anders zou ik hem eruit getild hebben denk ik en hing er dus een soort 'straf' daarna aan vast. Ik ben zelf ook kleuterjuf en maak dit soort situaties ook weleens mee, kinderen hebben dan inderdaad een andere versie van het verhaal, maar als juf zijnde is het lastig als kinderen te laat komen ook al kan ik het wel begrijpen aan de ene kant.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 2:36

Als Lise zoiets zou doen had ze het ook lekker uit kunnen zoeken op die manier.
Vanmiddag was het hier voor het eerst drammen dat ze niet naar zwemles wilde, maar ze is gewoon gegaan ook iets te laat, maar dat is dan jammer.
Ik hou mijn poot met dat soort dingen altijd stijf, ik merk snel genoeg of er nou echt iets is of niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  LMCurious wo 14 sep 2011 - 3:00

op zich zou ik ook niet zo snel toegeven net zoals jij. maar als ze naar school moet vind ik de prioriteit daarvan wel hoger. Ik vind het opvallend hoeveel mensen hier reageren hetzelfde te doen, behalve als ze zelf ergens moeten zijn. Ik vind dat je kinderen ook in dit soort situaties wel moet leren dat ze op tijd op school moeten zijn. Dus ik had een andere straf bedacht voor haar, het haar verteld, van luister, je krijgt 5 minuten om eruit te komen, en anders... En haar daarna eruit getild en op tijd naar school gebracht. Ik vind het zonde dat ze een deel van de les mist door haar koppigheid, en zou het vervelend vinden als juf maar ook als een ander kindje de les dan toch verstoord voor de rest ook.

Wel vraag ik me af of het altijd dit soort dingen zijn waar ze dan koppig in is of ook echt andere dingen. Want als het als spel is kan ik me ook voorstellen als dit de 1e keer is dat je erin meegaat. Zo speelt Joris vaak verstoppertje in z'n shirt, en daar ga ik vaak in mee, maar als we weinig tijd hebben trek ik het vlug over z'n hoofd, spelletje klaar. Maar ik weet natuurlijk niet zo goed hoe dat voor haar is. Als het puur koppigheid en testen is zou ik op eenzelfde manier handelen (of dus een andere straf bedenken)
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 3:42

[quote="LMCurious"]Ik vind het zonde dat ze een deel van de les mist door haar koppigheidquote]Ze zijn 5,5 jaar, dan missen ze echt nog geen les hoor. Dat valt reuze mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  Printje wo 14 sep 2011 - 3:48

[quote="Lieskuh"]
LMCurious schreef:Ik vind het zonde dat ze een deel van de les mist door haar koppigheidquote]Ze zijn 5,5 jaar, dan missen ze echt nog geen les hoor. Dat valt reuze mee.

Ook wij als kleuterjuf doen belangrijke activiteiten in de kring. Een kind mist dus wel zeker ie
ts.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 3:56

[quote="Printje"]
Lieskuh schreef:
LMCurious schreef:Ik vind het zonde dat ze een deel van de les mist door haar koppigheidquote]Ze zijn 5,5 jaar, dan missen ze echt nog geen les hoor. Dat valt reuze mee.

Ook wij als kleuterjuf doen belangrijke activiteiten in de kring. Een kind mist dus wel zeker ie
ts.
Ja hier nog een juf. Ze missen inderdaad wel wat ook als kleuter. Maar als de ouder mij zoiets uitlegt heb ik er alle begrip voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  Printje wo 14 sep 2011 - 4:03

[quote="Ostara"]
Printje schreef:
Lieskuh schreef:
LMCurious schreef:Ik vind het zonde dat ze een deel van de les mist door haar koppigheidquote]Ze zijn 5,5 jaar, dan missen ze echt nog geen les hoor. Dat valt reuze mee.

Ook wij als kleuterjuf doen belangrijke activiteiten in de kring. Een kind mist dus wel zeker ie
ts.
Ja hier nog een juf. Ze missen inderdaad wel wat ook als kleuter. Maar als de ouder mij zoiets uitlegt heb ik er alle begrip voor.
Ik heb er ook wel begrip voor zolang het maar niet structureel gebeurd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  mama van Mila wo 14 sep 2011 - 5:18

Dit is nu de 2e keer dat Mila te laat in de les komt, allebei de keren door drammerig gedrag. Gelukkig hebben de juffenn er begrip voor.


mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Woonplaats : Kaatsheuvel

Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  Lejow wo 14 sep 2011 - 5:32

[quote="Printje"]
Ostara schreef:
Printje schreef:
Lieskuh schreef:
LMCurious schreef:Ik vind het zonde dat ze een deel van de les mist door haar koppigheidquote]Ze zijn 5,5 jaar, dan missen ze echt nog geen les hoor. Dat valt reuze mee.

Ook wij als kleuterjuf doen belangrijke activiteiten in de kring. Een kind mist dus wel zeker ie
ts.
Ja hier nog een juf. Ze missen inderdaad wel wat ook als kleuter. Maar als de ouder mij zoiets uitlegt heb ik er alle begrip voor.
Ik heb er ook wel begrip voor zolang het maar niet structureel gebeurd.

Eens, zowel over de kring als over het structurele.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  LMCurious wo 14 sep 2011 - 6:11

maar hoe belangrijk je een les dan wel/niet vind daargelaten. Ze moeten naar school vanaf 5 jaar, of ze nu willen of niet. Maar ik vind wel dat je daar als ouder verantwoordelijk voor bent. En dat een kindje een keer te laat komt vind ik tot daar aan toe, en je moet daar ook zeker begrip voor hebben als juf zijnde, maar IK vind persoonlijk dat To niet de juiste beslissing heeft genomen toen ze haar langer haar gang liet gaan. Als ouder zijnde ben je verantwoordelijk, en kun je ook op een andere manier straffen en consequent zijn. Ik vind dat er nu een boodschap naar het kind uit gaat van; de verantwoordelijkheid ligt bij jou (niet bij moeder, waar het op deze leeftijd wel hoort vind ik), de juf vind het niet leuk dat ze te laat komt (althans dat hoopt TO dat de juf tegen dochter zegt), en daardoor moet ze het leren. Maar dan leert ze niet dat ze hoe dan ook op tijd op school hoort te zijn, ze leert niet dat er naar moeder geluisterd moet worden, want ze gaat het niet meer doen omdat ze het er met JUF over heeft gehad. Dat klopt mijns inziens niet.

En ik snap het verschil dus niet waarom dit aankijken als kind alleen naar school moet, en niet aankijken maar andere straf als ouder moet werken oid? Het zijn beide soortgelijke verplichtingen, naar mijn mening.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  Printje wo 14 sep 2011 - 6:15

LMCurious schreef:maar hoe belangrijk je een les dan wel/niet vind daargelaten. Ze moeten naar school vanaf 5 jaar, of ze nu willen of niet. Maar ik vind wel dat je daar als ouder verantwoordelijk voor bent. En dat een kindje een keer te laat komt vind ik tot daar aan toe, en je moet daar ook zeker begrip voor hebben als juf zijnde, maar IK vind persoonlijk dat To niet de juiste beslissing heeft genomen toen ze haar langer haar gang liet gaan. Als ouder zijnde ben je verantwoordelijk, en kun je ook op een andere manier straffen en consequent zijn. Ik vind dat er nu een boodschap naar het kind uit gaat van; de verantwoordelijkheid ligt bij jou (niet bij moeder, waar het op deze leeftijd wel hoort vind ik), de juf vind het niet leuk dat ze te laat komt (althans dat hoopt TO dat de juf tegen dochter zegt), en daardoor moet ze het leren. Maar dan leert ze niet dat ze hoe dan ook op tijd op school hoort te zijn, ze leert niet dat er naar moeder geluisterd moet worden, want ze gaat het niet meer doen omdat ze het er met JUF over heeft gehad. Dat klopt mijns inziens niet.

En ik snap het verschil dus niet waarom dit aankijken als kind alleen naar school moet, en niet aankijken maar andere straf als ouder moet werken oid? Het zijn beide soortgelijke verplichtingen, naar mijn mening.

Je hebt hier helemaal gelijk in. Bij mij in de klas komt het ook zelden voor, ik vind het vooral altijd vervelend dat er gedacht wordt (niet zozeer meteen vanuit dit topic maar in het algemeen) dat er in een kleuterklas niets gebeurd en dat kinderen dat zomaar kunnen missen. Dit is echt niet waar, ook wij doen belangrijke dingen met de kinderen waarbij het belangrijk is dat alle kinderen aanwezig zijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  mama van Mila wo 14 sep 2011 - 6:33

Ik zeg ook niet dat ze niets leren in een kleuterklas, zeker niet. Als ik zie wat Mila allemaal al kan en wat voor werkjes ze doet.
Maar als ik haar vanmorgen wel uit bed gehaald had, dan doet ze dat morgen weer.
Mila heb ik met geen 1 straf, als ze niet af mag spreken vindt ze even niet erg, maar ze vermaakt zich thuis ook wel met alleen spelen, net zoals met geen tv of iets dergelijks.
Ik kan haar slechts heel de middag voor straf op een stoel zetten. Te laat op school komen is voor haar een erge straf, ik weet nu ook dat ze dit voorlopig niet meer doet.
Mila, haar juf en ik hebben ook afgesproken dat ze even na moet blijven als ze door dit gedrag weer te laat op school komt. Dit kwam van de juf uit. Vind het prima.

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Woonplaats : Kaatsheuvel

Terug naar boven Ga naar beneden

goed gehandeld?  Wie heeft er tips? Empty Re: goed gehandeld? Wie heeft er tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum