wie heeft tips?
+7
Jezzie
Flower_L
PapillonRose
Stuiterbal
M@niek
Pien
mickey
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
wie heeft tips?
Ik baker mijn zoontje in voor het slapen, omdat hij heel druk en beweeglijk is. Hij slaat zichzelf dus wakker, waardoor hij niet voldoende slaap krijgt. Maar de laatste tijd krijgt hij het steeds vaker voor elkaar om hartstikke scheef in bed te liggen 's ochtends, terwijl ik hem toch echt recht in bed leg. Tot nu toe lag hij iedere keer nog met zijn hoofd boven de deken, maar het is natuurlijk een kwestie van tijd... En daar wil ik dus niet op gaan wachten.
Ik vraag me sowieso af hoe hij het voor elkaar krijgt om zo scheef terecht te komen, terwijl hij ingebakerd is, maar heeft er iemand tips voor me? Zonder deken is het veel te koud, maar ik wil dus echt niet dat hij met zijn snoetje onder de deken terecht komt. Heb de deken ook al een stuk terug gevouwen, in plaats van toedekken tot over zijn borst, dek ik hem tot iets hoger dan zijn middel, maar ook dan komt hij zo scheef dat hij met zijn hoofd bij de deken uit komt...
Foto's niet quoten graag!
Zo gaat hij naar bed:
*weg*
En zo kom ik hem dus 's ochtends tegen:
*weg*
Ik vraag me sowieso af hoe hij het voor elkaar krijgt om zo scheef terecht te komen, terwijl hij ingebakerd is, maar heeft er iemand tips voor me? Zonder deken is het veel te koud, maar ik wil dus echt niet dat hij met zijn snoetje onder de deken terecht komt. Heb de deken ook al een stuk terug gevouwen, in plaats van toedekken tot over zijn borst, dek ik hem tot iets hoger dan zijn middel, maar ook dan komt hij zo scheef dat hij met zijn hoofd bij de deken uit komt...
Foto's niet quoten graag!
Zo gaat hij naar bed:
*weg*
En zo kom ik hem dus 's ochtends tegen:
*weg*
Laatst aangepast door mickey op zo 12 feb 2012 - 9:36; in totaal 1 keer bewerkt
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Re: wie heeft tips?
Kan me voorstellen dat je dat eng vind. Gaat hij altijd naar dezelfde kant?
Wat is het een mooi manneke trouwens
Wat is het een mooi manneke trouwens
Gast- Gast
Een opgerolde handdoeken naast hem leggen zodat hij niet kan draaien?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Het dekentje toch net iets lager opdekken. Hij is ingebakerd heeft er een pyama onder aan en in de slaapkamer zal het ook niet koud zijn.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
@PM: ja, tot nu toe altijd naar dezelfde kant ja. En ik vind hem natuurlijk ook heel mooi
@Pien: dat kan ik wel eens proberen ja! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb...
@M@niek: als ik de deken lager opdek, gaat hij ook scheef... En dan ook zo ver totdat hij met zijn gezicht bij de deken ligt...
@Pien: dat kan ik wel eens proberen ja! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb...
@M@niek: als ik de deken lager opdek, gaat hij ook scheef... En dan ook zo ver totdat hij met zijn gezicht bij de deken ligt...
mickey- Kletskop
En als je hem dan meer naar die kant legt? Dan heeft hij minder ruimte om te draaien.
Gast- Gast
Hmmm.. das ook nog een idee ja. Ik ga het vanavond eens met de handdoek proberen. Als dat niet werkt, dichter langs de kant. Al doet hij het niet iedere nacht, maar wel vaak. Vraag me sowieso af hoe hij het voor elkaar krijgt...
mickey- Kletskop
Als de kamer gewoon 20 graden is en hij is zo ingebakerd hoeft hij geen deken over zich heen. Bij mij op het kdv liggen de baker kindjes allemaal zonder dekentje/lakentje in bed.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Hem extra warm aankleden in bedje, zodat er geen deken meer nodig is? Bijvoorbeeld een flanellen pyama aan ofzo. Geen idee of dat wat is, maar dan zou je het probleem met het dekentje niet meer hebben.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Je mag onder een baker doek geen pyjama doen. Dan kun je over verhitting krijgen en dat is gevaarlijk.
Een romper is meer dan genoeg en dan het kamertje warm tot 20 graden maximaal.
Stuiterbal- Kletskop
A. vond ik ook vaak bovenin of bijna horizontaal in bed, ingebakerd en al.
(Jij hebt ook de swaddle me of niet?)
Hij heeft nu een winterslaapzak aan en kan nu geen kant meer op.
Iets teveel stof om mee te slepen denk ik.
(Jij hebt ook de swaddle me of niet?)
Hij heeft nu een winterslaapzak aan en kan nu geen kant meer op.
Iets teveel stof om mee te slepen denk ik.
Gast- Gast
Ok, dat wist ik niet! Het leek me zo koud zonder Maar als de kamer warm genoeg is dan scheelt het natuurlijk al een stuk. Heb zelf bakerslaapzakjes gebruikt, en daar mocht dan weer wel iets onder. Maar die zaten dan ook niet zo strak als bij gewoon inbakeren.Stella_ schreef:Je mag onder een baker doek geen pyjama doen. Dan kun je over verhitting krijgen en dat is gevaarlijk.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
+1!Flower_L schreef:ik heb geen tips, maar ik vind het zulke schattige foto's!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Y. heeft tm 9 maanden ingebakerd in de Pacco gelegen en kroop ook zijn hele bed door. Hij lag er enkel met een romper in en verder niets. Ook hij ging aan de wandel in zijn bedje. Dat kan, want als het goed is zitten de beentjes van je zoontje niet aan elkaar/tegen elkaar vast. Hij heeft dus gewoon ruimte om met zijn beentjes te trappelen en dus te verschuiven. Y. schopte 's nachts zelfs zijn beentjes uit de Pacco.
Als je je zoontje meer naar de spijltjes legt moet je er wel rekening mee houden dat hij evt wakker kan worden 's nachts als hij zijn hoofdje stoot Y. heeft een periode gehad dat ik er minimaal elk uur uit moest om hem weer recht te leggen omdat hij met zijn hoofdje tegen de spijltjes aanlag
Als je je zoontje meer naar de spijltjes legt moet je er wel rekening mee houden dat hij evt wakker kan worden 's nachts als hij zijn hoofdje stoot Y. heeft een periode gehad dat ik er minimaal elk uur uit moest om hem weer recht te leggen omdat hij met zijn hoofdje tegen de spijltjes aanlag
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Als ik het zo zie, gebruikt Mickey een Swaddle Me.
Daar hebben de beentjes veel minder ruimte dan in een pacco.
De Swaddle Me is bij de benen ook vrij strak.
Gast- Gast
TBIB schreef:Als ik het zo zie, gebruikt Mickey een Swaddle Me.
Maar ze zitten niet vast, dus enige bewegingsvrijheid is er altijd. Ook al zouden de beentjes vastzitten kan er nog steeds bewogen worden door je af te zetten met je voeten en zo te draaien. Punt wat ik eigenlijk wil maken is dat hij waarschijnlijk draait dmv zijn voetjes omdat Mickey zich afvraagt hoe hij zo scheef kan komen te liggen ondanks dat hij ingebakerd ligt.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
@Stella: ik weet de exacte temperatuur van zijn kamertje niet, het koelt daar 's nachts wel wat af, maar het is minstens 18 graden, want dat is in de winter de nachtinstelling van onze thermostaat Op het kdv slapen de kindjes natuurlijk niet zo lang als de hele nacht thuis, weet niet of het dan toch wat fris is?
@Smikkel: de kraamhulp deed het zo, dus ik weet niet beter. Hoe zou jij het leggen dan?
@PR: dan krijgt hij het inderdaad wel erg warm denk ik. Bovendien is het bakerzakje niet zo heel groot meer, weet dus niet eens of het wel past.
@TBIB: dit is inderdaad de Swaddle Me, ik heb de zomervariant, maar moet over op iets anders, deze wordt wel heel klein nu. Ik heb via hier een Puckababy overgekocht, maar die heb ik nog niet ontvangen. Slaapzak zou ik inderdaad ook eens kunnen proberen. F is nu 58,8 cm, de kleinste slaapzak die ik heb is 70 cm van Prenatal, eens kijken of die al past.
@Flower en Jezzie: dank jullie wel
@Annie24: zijn benen zitten ook in het zakje inderdaad. Het is vaak zo dat vooral zijn romp en hoofd scheef liggen en zijn benen nog enigzins recht, anders was dat inderdaad vrij logisch
Kon jouw zoontje dan pas zo "laat" rollen? Dan mag je niet meer inbakeren, toch?
@Smikkel: de kraamhulp deed het zo, dus ik weet niet beter. Hoe zou jij het leggen dan?
@PR: dan krijgt hij het inderdaad wel erg warm denk ik. Bovendien is het bakerzakje niet zo heel groot meer, weet dus niet eens of het wel past.
@TBIB: dit is inderdaad de Swaddle Me, ik heb de zomervariant, maar moet over op iets anders, deze wordt wel heel klein nu. Ik heb via hier een Puckababy overgekocht, maar die heb ik nog niet ontvangen. Slaapzak zou ik inderdaad ook eens kunnen proberen. F is nu 58,8 cm, de kleinste slaapzak die ik heb is 70 cm van Prenatal, eens kijken of die al past.
@Flower en Jezzie: dank jullie wel
@Annie24: zijn benen zitten ook in het zakje inderdaad. Het is vaak zo dat vooral zijn romp en hoofd scheef liggen en zijn benen nog enigzins recht, anders was dat inderdaad vrij logisch
Kon jouw zoontje dan pas zo "laat" rollen? Dan mag je niet meer inbakeren, toch?
mickey- Kletskop
Als ik het in een punt zou doen zou ik hem ook naar boven doen, zodat het kindje op het ingestopte stuk ligt.Smikkell schreef:Ik heb het geleerd met de punt naar boven..
Maar ik heb het dus weer geleerd om de doek 1 keer recht op te vouwen en dan horizontaal in te stoppen.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Smikkell schreef:Ik heb het geleerd met de punt naar boven..
Het maakt niet uit, ik had de punt naar beneden maar toen M. eens wat gespuugt had en het naast de punt beland was ben ik met de punt omhoog begonnen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
De kamer temperatuur van een kinderen kamer moet minimaal 17 en max 20 zijn. Dus in principe als jullie verwarming op 18 blijft staan zou het warm genoeg moeten zijn in de nacht.
Kun je het niet meten ? Ik had toen op de babyfoon een temperatuur meter zitten dat was echt handig.
Ik denk als je een romper met lange mauwen eronder doet dat hij niet te koud heeft. Probeer het anders uit en dan loop je vannacht naar hem toe om te voelen hoe warm hij aan voelt.
Kun je het niet meten ? Ik had toen op de babyfoon een temperatuur meter zitten dat was echt handig.
Ik denk als je een romper met lange mauwen eronder doet dat hij niet te koud heeft. Probeer het anders uit en dan loop je vannacht naar hem toe om te voelen hoe warm hij aan voelt.
Stuiterbal- Kletskop
In de eerste weken hadden we er een klokje met thermometer op zijn kamertje staan. Die gaf toen midden in de nacht rond de 18 graden aan, dus dat zal nu ook wel zo zijn. We hebben er nu een andere klok, dus dat geval met de thermometer is weg.
Op zich heeft hij het niet snel koud, maar de hele nacht stil liggen... daar krijg je het toch koud van?
Ik denk dat ik het vannacht eerst met een opgerolde handdoek ga proberen.
Op zich heeft hij het niet snel koud, maar de hele nacht stil liggen... daar krijg je het toch koud van?
Ik denk dat ik het vannacht eerst met een opgerolde handdoek ga proberen.
mickey- Kletskop
Nou... ondanks de opgerolde handdoek naast hem, lag hij toch weer scheef. Niet zo erg als voorheen, maar het was hem toch weer gelukt... En dan heeft hij de grootste lol als hij wakker wordt en ik aan hem vraag hoe hij dat gedaan heeft
mickey- Kletskop
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» goed gehandeld? Wie heeft er tips?
» Buffetgerechtjes: wie heeft er tips?
» Heeft iemand tips?
» Thailand, wie heeft er tips/ervaringen?
» Fototoestel kopen, wie heeft tips?
» Buffetgerechtjes: wie heeft er tips?
» Heeft iemand tips?
» Thailand, wie heeft er tips/ervaringen?
» Fototoestel kopen, wie heeft tips?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: