Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren?

+2
Rush
Suusje
6 plaatsers

Ga naar beneden

Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren? Empty Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren?

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 21:57

Mijn konijntjes hebben het probleem dat ze geen hooi/stro in hun hok willen alleen maar in hun ruifje want ze trappen telkens heel het hooi eruit.

Nu zoek ik een goede manier om hun hok te isoleren en aan de binnenkant van hun hok vast te maken. Aan de buitenkant gaat dit niet zo goed. Ik zat te denken om bubbeltjes plastic er binnen tegenaan te maken maar dat kauwen ze zo eraf.

Zal het helpen om fleece dekentjes aan de binnenkant ertegenaan te maken? En hoe zouden jullie dit vast gaan maken? met punaises komen er gaatje in en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Moeilijk dit want wil niet dat ze het koud hebben.

En twijfel om het nu al te doen of te wachten tot het kouder wordt maar vind het in de nacht al behoorlijk koud worden brrr



Laatst aangepast door ~Katie~ op wo 26 okt 2011 - 23:45; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren? Empty Re: Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren?

Bericht  Suusje wo 26 okt 2011 - 21:59

Wat heb je nu in het hok liggen dan?


Suusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 69
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren? Empty Re: Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren?

Bericht  Rush wo 26 okt 2011 - 22:00

Jute werkt heel goed.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren? Empty Re: Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren?

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 22:06

Suusje schreef:Wat heb je nu in het hok liggen dan?


een simpel fleece dekentje waar ze altijd op slapen meer niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren? Empty Re: Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren?

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 22:06

Rush schreef:Jute werkt heel goed.
bedankt voor de tip!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren? Empty Re: Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren?

Bericht  Minx wo 26 okt 2011 - 22:13

plexiglas er voor, maar ik zou met jute ed wel uit kijken als het bijvoorbeeld regent en nat word + vorst dan is dat niet echt een goede combi.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren? Empty Re: Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren?

Bericht  Jerry wo 26 okt 2011 - 22:15

fleecedeken als bodembedekking? Waar plassen ze dan?

Stro is een goede bodembedekker en isoleert ook.
Wij hadden een binnenkonijn en die had als bodem een laagje zaagsel en daar bovenop stro.
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren? Empty Re: Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren?

Bericht  Rovine wo 26 okt 2011 - 22:15

~Katie~ schreef:
Rush schreef:Jute werkt heel goed.
bedankt voor de tip!

Mijn moeder hing vroeger inderdaad een jutezak voor het open deel van het konijnenhok!
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren? Empty Re: Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren?

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 22:15

Jerry schreef:fleecedeken als bodembedekking? Waar plassen ze dan?

Stro is een goede bodembedekker en isoleert ook.
Wij hadden een binnenkonijn en die had als bodem een laagje zaagsel en daar bovenop stro.

Op de kattenbak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren? Empty Re: Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren?

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 22:17

Voor de open delen heb ik al gezorgd daar zit plastic voor smile maar het gaat mij vooral om hun binnen hok. Die is zeg maar heeel hoog dus ze zitten in een open grote ruimte da en daar wil ik aan de binnenkant iets inmaken ook omdat ze nu wat ouder zijn en we een hele strenge winter gaan krijgen.

Heb trouwens nog wel islotiemateriaal liggen zag ik net alleen dat stoft heel erg weet niet of dat giftig voor ze is.


Laatst aangepast door ~Katie~ op wo 26 okt 2011 - 23:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren? Empty Re: Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren?

Bericht  Suusje wo 26 okt 2011 - 22:22

Stro...houtvezel en de snuggle pad, een konijnenkruik!

Suusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 69
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren? Empty Re: Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren?

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 22:30

Suusje schreef:Stro...houtvezel en de snuggle pad, een konijnenkruik!

Daar kun je niet mee isoleren aan de bovenkant dat is alleen voor de bodem en laat ze dat nou net niet willen!

Ik zoek iets om aan de binnenkant boven ertegenaan te maken.


Laatst aangepast door ~Katie~ op wo 26 okt 2011 - 23:47; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren? Empty Re: Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren?

Bericht  zwaai zwaai wo 26 okt 2011 - 22:34

Mijn konijntjes zitten gewoon lekker op een laagje kranten met daarbovenop stro. Als het veel waait hang ik voor het ene hok een oud douchegordijn en voor het andere hok inderdaad een plexiglasplaatje. Werkt prima hoor! Ze krijgen een wintervacht dus ze kunnen heel wat hebben. Ik zou niks aan de binnenkant vastmaken want daar gaan ze aan knagen omdat er iets zit wat er nooit gezeten heeft. Je kan dan beter een aantal jute zakken op het hok leggen en dan aan de zijkant er langs laten hangen.
zwaai zwaai
zwaai zwaai
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 99
Punten : 112
Registratiedatum : 02-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren? Empty Re: Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren?

Bericht  Jerry wo 26 okt 2011 - 22:46

~Katie~ schreef:
Suusje schreef:Stro...houtvezel en de snuggle pad, een konijnenkruik!

Daar kun je niet mee isoleren dat is alleen voor de bodem en laat ze dat nou niet niet willen!

Ik zoek iets om aan de binnenkant boven ertegenaan te maken.

Stro kun je prima mee isoleren! Het was niet voor de mode dat mensen vroeger vaak met stro in hun klompen liepen...
(en misschien een inkoppertje, maar stro is niet hetzelfde als hooi, misschien laten ze dat wel liggen!)

Ik dacht trouwens altijd dat je konijnen naar binnen moest halen als het kouder dan 4 graden is...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren? Empty Re: Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren?

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 23:45

Jerry schreef:
~Katie~ schreef:
Suusje schreef:Stro...houtvezel en de snuggle pad, een konijnenkruik!

Daar kun je niet mee isoleren dat is alleen voor de bodem en laat ze dat nou niet niet willen!

Ik zoek iets om aan de binnenkant boven ertegenaan te maken.

Stro kun je prima mee isoleren! Het was niet voor de mode dat mensen vroeger vaak met stro in hun klompen liepen...
(en misschien een inkoppertje, maar stro is niet hetzelfde als hooi, misschien laten ze dat wel liggen!)

Ik dacht trouwens altijd dat je konijnen naar binnen moest halen als het kouder dan 4 graden is...

stro kun je toch niet tegen het plafond en de zijkanten laten zweven? nerd Voor de bodem dat snap ik maar dat willen ze niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren? Empty Re: Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren?

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 0:18

Ik heb mijn konijn vorig jaar naar de knaagdierenopvang moeten brengen omdat ik niet meer voor kon zorgen ivm verhuizen, maar daar hadden ze van dat dikke plastic folie over de hokken heen gehangen. Het was toen redelijk koud maar in de hokken zelf was het een graad of 7! Misschien een tip smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren? Empty Re: Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren?

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 0:36

Joan schreef:Ik heb mijn konijn vorig jaar naar de knaagdierenopvang moeten brengen omdat ik niet meer voor kon zorgen ivm verhuizen, maar daar hadden ze van dat dikke plastic folie over de hokken heen gehangen. Het was toen redelijk koud maar in de hokken zelf was het een graad of 7! Misschien een tip smile

bedankt zal dat eens proberen samen met juut.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren? Empty Re: Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren?

Bericht  Jerry do 27 okt 2011 - 2:54

~Katie~ schreef:
Jerry schreef:
~Katie~ schreef:
Suusje schreef:Stro...houtvezel en de snuggle pad, een konijnenkruik!

Daar kun je niet mee isoleren dat is alleen voor de bodem en laat ze dat nou niet niet willen!

Ik zoek iets om aan de binnenkant boven ertegenaan te maken.

Stro kun je prima mee isoleren! Het was niet voor de mode dat mensen vroeger vaak met stro in hun klompen liepen...
(en misschien een inkoppertje, maar stro is niet hetzelfde als hooi, misschien laten ze dat wel liggen!)

Ik dacht trouwens altijd dat je konijnen naar binnen moest halen als het kouder dan 4 graden is...

stro kun je toch niet tegen het plafond en de zijkanten laten zweven? nerd Voor de bodem dat snap ik maar dat willen ze niet.

Nouja, zweven gaat niet, maar als je 't echt heel graag wilt, kun je vast wel iets moois verzinnen waardoor 't stro aan 't muurtje blijft hangen...
Maar ik reageerde ook meer op jouw uitspraak 'daar kun je niet mee isoleren', maar als ik 'm nog eens lees, bedoel je meer 'daar kan ik niet mee isoleren' (omdat je de zijkanten en bovenkant ook wilt...)

Zou je het hok niet in dikke dekens (van die verhuisdekens) kunnen pakken en dan plastic (tegen de regen, of staan ze overdekt) er overheen? Of gewoon van dat isolatiemateriaal wat je bij de bouwmarkt kan krijgen (met van dat gele spul met 'aluminiumfolie')?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren? Empty Re: Iemand tips om een konijnenhok goed te isoleren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum