Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vinden jullie hiervan?

+8
Sugarfall
Starla
Jeanette
Lady Starstruck
Marin
Arwyn
Monte
RYW
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Sugarfall zo 11 sep 2011 - 3:10

Ik vind het allebei even erg. Ik snap dit soort uitspraken ook niet, waarom zou je leed met leed gaan vergelijken? Dit is een zelfde soort discussie als toen Amy Winehouse overleed, daar mocht niet teveel aandacht aan besteed worden want er was ook een ramp in Noorwegen gebeurd. Dit soort dingen met elkaar vergelijken kan voor mijn gevoel helemaal niet. Al vind ik het af en toe in de media wel een beetje overkomen alsof het Midden Oosten de schuld is, en Amerika alleen maar zichzelf verdedigd.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  luisa zo 11 sep 2011 - 6:28

Joy_ schreef:
Storm schreef:Dat is ook zo Joy, maar ik krijg toch het gevoel alsof de wereld meer meeleeft met Amerika dan met het Midden-Oosten. Wat daar is gebeurd en nog steeds gaande is is ook geen pretje. Niet dat ik ze dat kwalijk neem ofzo.

Voor een deel is dat het gevolg van 9/11, d.w.z. de oorlog die nog altijd gaande is.Voor een ander deel zijn dat de problemen die al eeuwenlang daar plaatsvinden, waar de westerse wereld misschien wel invloed op heeft, maar geen directe oorzaak is.

En onderschat de macht van de media niet, dat beperkt/bepaald zo je beeld van wat je binnenkrijgt.

Je kan het ook nog andersom zien he, dat 9/11 het gevolg is van hetgeen in het Midden-Oosten is gebeurt.
Uiteraard praat ik niks goed en bedoel ik zeker niet te zeggen dat het Amerika's eigen schuld ofzo is.
Het is verschrikkelijk wat er 9/11 gebeurt is, maar ik denk dat er best meer stil gestaan mag worden bij wat er in het Midden-Oosten, Irak/Afghanistan enzo gebeurd is en nog altijd aan de gang is.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Julia zo 11 sep 2011 - 8:15

RYW schreef:Tsja. Tuurlijk is de ene dode net zo erg als de andere, dus in dat opzicht kan ik wel begrijpen.

9/11 staat alleen niet slechts voor de doden die gevallen zijn. Het is ook een moment geweest dat de wereld veranderde, veel harder, enger en minder onschuldig maakte. Er is in mijn beleving echt een wereld voor 9/11 en een wereld na 9/11. Het luidde een tijdperk in waarin mensen en volken zoveel wreder met elkaar omgaan, zoveel minder tolerant zijn naar elkaar toe en waarin er zoveel meer angst en agressie is. En dat vind ik wel de moeite waard om bij stil te staan.

Ik vraag me eerlijk gezegd af of dat ook echt zo is. Oorlogen en discriminatie is er altijd al. En die hardere engere wereld ook. Dat speelde zich alleen meer af op andere plekken op de wereld dan in de "rijkere" landen. Maar voor mij geldt dit ook wel hoor, in mijn wereld voelt dit idd wel zo.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  TGR zo 11 sep 2011 - 8:27

Dijn82 schreef:Ik heb laatst een filmpje op tv gezien waarin Amerikanen vanuit een helikopter mensen doodschieten, volgens mij in Afghanistan. Dat was echt verschrikkelijk om te zien, een klein jochie had het overleefd, maar zijn vader hadden ze doodgeschoten. Dat vond ik minstens net zo erg als (de beelden van) 9/11.

Eens.

Alleen hechten we niet aan ieder leven evenveel waarde. Dat is menselijk. Hoe verder iets van je gevoelswereld afstaat, hoe minder het leed ons iets doet.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Printje zo 11 sep 2011 - 8:56

Ik denk ook dat er meer aandacht is voor 11 september omdat het op iedereen zo'n indruk gemaakt heeft, vrijwel iedereen weet nog waar hij.zij was die dag. Ik denk ook dat het minder bekend is wat er allemaal gebeurd daar in het Midden Oosten.

En zo is het toch eigenlijk altijd, dat er aan 1 ramp/verhaal veel meer aandacht wordt besteed dan aan het andere verhaal. Dit ligt veel meer bij de wereld die wij zelf kennen dan daar in het Midden Oosten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum