Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vinden jullie hiervan?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 4:28

Er wordt net bij me aangebeld, iets wat op zich al bijna nooit gebeurd, vrienden bellen altijd als ze voor de deur staan.
Het was iemand van artsen zonder grenzen, om sponsoren of leden oid te werven.
Ik heb de jongen al vrij snel in z'n verhaal afgekapt, ik vind het namelijk al tot daar aan toe dat ze in de stad staan, maar bij huizen langsgaan vind ik zelf wel erg ver gaan. (Al moet ik bekennen dat ik het ook heel slim vind, er zullen allicht mensen zijn die er wel op ingaan).
Hoe denken jullie hierover?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 4:29

Ik vind het irritant. Gelukkig is dat hier nog niet voorgekomen, maar ik zou zeggen dat het me niet uitkomt, en dat ik niet lastig gevallen wil worden aan de deur, dat gebeurd in de stad al genoeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Susan wo 17 aug 2011 - 4:29

Dat zou ik ook heel vervelend vinden, ik zou het ook snel afkappen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 4:31

nee heb je ja kun je krijgen, ik snap wel dat ze het doen. Maar ik zou daar ook niks mee doen verder. Bij collectes of als de verenigingen uit het dorp iets verkopen en ik ben thuis dan steun ik ze wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 4:32

Lily schreef:nee heb je ja kun je krijgen, ik snap wel dat ze het doen. Maar ik zou daar ook niks mee doen verder. Bij collectes of als de verenigingen uit het dorp iets verkopen en ik ben thuis dan steun ik ze wel.

+1.
Ik erger me er niet aan, vind het ook niet vreemd ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Sorella wo 17 aug 2011 - 4:45

Toen ik nog samenwoonde heb ik 1 keer een man aan de deur gehad van Unicef ofzo. Nou steun ik alleen doelen die met dieren te maken hebben dus dat heb ik hem ook verteld. Hij was voor de rest helemaal niet opdringerig ofzo.
Uiteindelijk vroeg hij of hij nog even van ons toilet gebruik mocht maken en heeft hij nog even samen met m'n ex en mij op de bank gezeten om voetbal te kijken laughcry . Hij baalde behoorlijk dat hij moest werken terwijl Ajax speelde hahaha! Was echt heel grappig!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  rapa nui wo 17 aug 2011 - 4:59

Ik vind dit niet vreemd. Vind het eigenlijk net zo iets als collecteren. Is toch ook voor een goed doel. Als ze maar ophouden met hun verhaal op het moment dat ik zeg geen belangstelling te hebben vind ik het prima. En het hangt een beetje van mijn bui en het doel af of ik geef of niet.

Misschien is dit wel een nieuwe werkwijze nu ze veel mensen niet meer kunnen opbellen ivm het bel me niet register.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  TukTuk wo 17 aug 2011 - 5:06

Ik vind het niet raar of vervelend, mits ze het maar accepteren als je nee zegt. Ik zal zelf nooit besluiten donateur te worden als iemand aan de deur komt, op straat overigs ook niet.
Werd vorig jaar wel op straat aangesproken om donateur te worden voor KWF kankerbestrijding. Heb die jongen toen uitgelegd dat ik student ben en dus niet zoveel kan missen maandelijks, maar dat ik wel jaarlijks voor het KWF langs de deuren ga om te collecteren tijdens de collecteweek. Toch bleef hij doorzeuren en opdringen, en dat ik "het altijd kon opzeggen na 1 maand" etc. Dat vind ik gewoon echt vervelend dan. Ik geef duidelijk aan dat ik geen donateur wil worden, ik vertel notabene nog dat ik jaarlijks al collecteer voor ze en dan toch blijven pushen..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 5:10

Ik heb een sticker "geen colportage" op de deur, en de meeste mensen geven daar wel gehoor aan gelukkig. Als ik iets wil kopen of een doel wil steunen dan doe ik dat uit mezelf wel ( al geef ik met collectes altijd wel wat kleingeld, gewoon omdat ik dat wel zo netjes vind )


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  TukTuk wo 17 aug 2011 - 5:13

Tea-Leaf schreef:Ik heb een sticker "geen colportage" op de deur, en de meeste mensen geven daar wel gehoor aan gelukkig. Als ik iets wil kopen of een doel wil steunen dan doe ik dat uit mezelf wel ( al geef ik met collectes altijd wel wat kleingeld, gewoon omdat ik dat wel zo netjes vind )


Misschien een domme vraag, maar vallen collectes daar ook onder? Want ik geef meestal wel voor collectes, maar hoef verder geen verkopers aan de deur..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 5:17

Helemaal geen domme vraag. Naar mijn weten vallen collectes daar niet onder, omdat dat om een eenmalige gift gaat. Bij colportage verbind je je aan een bedrijf, ze verkopen je iets of je hebt een betaalverplichting.

Ik hoop dat ik het zo goed zeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 5:18

Volgens mij klopt dat wel, tea-leaf.
Waar heb je die sticker gehaald?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 5:23

Princess schreef:Volgens mij klopt dat wel, tea-leaf.
Waar heb je die sticker gehaald?

Ik heb hem gekregen van een vriend, samen met een "ja-nee" sticker. Hij had er wat over.
Misschien kan je hem bij jouw gemeente krijgen? Ik denk dat dit ook wel op de site van de Rijksoverheid staat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  TukTuk wo 17 aug 2011 - 5:24

Tea-Leaf schreef:Helemaal geen domme vraag. Naar mijn weten vallen collectes daar niet onder, omdat dat om een eenmalige gift gaat. Bij colportage verbind je je aan een bedrijf, ze verkopen je iets of je hebt een betaalverplichting.

Ik hoop dat ik het zo goed zeg.

Bedankt voor je reactie! Dan ga ik ook eens opzoek naar zo'n sticker! Very Happy
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 5:27

Geen dank, happy to help!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 6:49

http://www.geencollectesticker.nl/neesticker-bestellen.html Hier heb je een site waar je verschillende stickers kunt bestellen. Ik heb laatst een site gezien die daar één sticker van had gemaakt. Alleen die kan ik nu even niet vinden.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum