Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Goed vol te houden dieet, tips?

+6
Jeanette
Rovine
SoGood
Starla
Rush
Mida4you
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Goed vol te houden dieet, tips? - Pagina 2 Empty Re: Goed vol te houden dieet, tips?

Bericht  Jeanette vr 9 sep 2011 - 0:58

Je moet gewoon alles met mate eten. Tuurlijk mag je een keer heus wel wat lekkers, maar je moet dan niet gelijk een hele zak chips naar binnen werken. Als je echt gaat dieten en afvalt en er daarna weer mee stopt, kom je juist na een poosje meer aan omdat je lichaam gewend is aan het dieten. Goed gezond eten en bewegen heeft het meeste effect.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed vol te houden dieet, tips? - Pagina 2 Empty Re: Goed vol te houden dieet, tips?

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 1:04

mijn tip: Volg geen dieet.
maar pas je levensstijl aan. Ga meer sporten, en gezonder eten. Dan val je flink af, vooral als je met regelmaat eet en sport.

Ik ben gaan hardlopen, en ben er 10 kilo door afgevallen. Door het hardlopen ging ik gezonder eten. Want sporten met een volle buik en moeilijk verteerbaar eten is niet prettig, dus ging ik vaker lichtere porties eten. Dus eigenlijk at ik meer dan dat ik met een dieet deed. En de kilo's vlogen eraf. En blijven er ook af, omdat mijn levenstijl anders is geworden. Dus iets wat blijft. En niet een tijdelijk dieet, want dat werkt gewoon op lange termijn niet. Omdat je alleen weinig eet en daarna waarschijnlijk weer in je oude patroon valt.

Gast
Gast

Bericht  litllejoy vr 9 sep 2011 - 1:17

Da's ook mijn tip, je levenstijl aanpassen ;-)

Ik ben meer gaan sporten (iedere ochtend buikspieroefeningen, 1x s'avonds een uur tot 1,5 uur lopen en 1x tennis of aquafit) en ben wat bewuster gaan eten. Een eetdag ziet er voor mij bijvoorbeeld zo uit:

Ontbijt: Glas verse sinasappelsap, glas melk, 1 geroosterde boterham met jam
Tussendoor: Crackers of volkoren ontbijtkoek of rijstwafel
Lunch: 2 volkoren boterhammen met bv gekookt eitje, kipfilet, kaas etc.
Tussendoor: Fruit of crackers
Avondeten: Normale voeding (dus 1x in de week frietjes en voor de rest gezond). Een avondmaaltijd zit bij mij rond de 500 a 600 kilocalorieen.

En veel water/ water met beetje siroop en thee.
Het betekent niet dat ik helemaal niks lekkers meer eet. Heb vandaag tussen de middag bijvoorbeeld ook een bruin pistoletje met kip-kerrie gegeten. Dus je hoeft niet alles te laten.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Inge vr 9 sep 2011 - 1:20

Dat is ook mijn tip, je levensstijl aanpassen... gezonder eetpatroon en meer bewegen.
Minder koolhydraten eten, meer groente, fruit, minder vlees, en veel water en kruidenthee drinken
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  litllejoy vr 9 sep 2011 - 1:22

litllejoy schreef:Da's ook mijn tip, je levenstijl aanpassen ;-)

Ik ben meer gaan sporten (iedere ochtend buikspieroefeningen, 1x in de week s'avonds een uur tot 1,5 uur lopen en 1x tennis of aquafit) en ben wat bewuster gaan eten. Een eetdag ziet er voor mij bijvoorbeeld zo uit:

Ontbijt: Glas verse sinasappelsap, glas melk, 1 geroosterde boterham met jam
Tussendoor: Crackers of volkoren ontbijtkoek of rijstwafel
Lunch: 2 volkoren boterhammen met bv gekookt eitje, kipfilet, kaas etc.
Tussendoor: Fruit of crackers
Avondeten: Normale voeding (dus 1x in de week frietjes en voor de rest gezond). Een avondmaaltijd zit bij mij rond de 500 a 600 kilocalorieen.

En veel water/ water met beetje siroop en thee.
Het betekent niet dat ik helemaal niks lekkers meer eet. Heb vandaag tussen de middag bijvoorbeeld ook een bruin pistoletje met kip-kerrie gegeten. Dus je hoeft niet alles te laten.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 1:31

Ik drink ook veel water. Belangrijk is om je spijsvertering actief te houden. Met regelmatig eten en regelmatige sport blijft je spijsvertering ook actiever. En door regelmatig te eten voorkom je een eetbui en houdt je je suikerspiegel vrij goed op pijl.

Gast
Gast

Bericht  Mida4you vr 9 sep 2011 - 6:45

Ja en dat is dus het probleem bij mij. Ik eet gewoon wanneer ik honger heb. En ik moet eerlijk toegeven dat ik de laatste maanden veel ongezond heb gegeten. Chips, koekjes en noem maar op. Dat wil ik nu gaan minderen en daar gewoon mee stoppen!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Rizzie za 10 sep 2011 - 22:52

Ik heb ongeveer 12 weken lang een koolhydraatbeperkt dieet gevolgd. Ik vond dit heel goed vol te houden en had helemaal geen zin meer om te snoepen. Nu eet ik weer wat meer koolhydraten maar let er wel nog op. Even een dieet volgen en daarna weer hetzelfde gaan eten als daarvoor heeft inderdaad weinig nut. Ik ben 10 kilo afgevallen en blijf nu netjes onder dat gewicht smile
Rizzie
Rizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 55

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 22:56

Veel water drinken (2 liter op een dag) gezonde tussendoortjes nemen zoals komkommer of fruit, of een cracker. Volkoren producten en light/magere producten eten en drinken.
En veel bewegen is the key Wink

Gast
Gast

Bericht  Minx za 10 sep 2011 - 22:57

sinds 1 juni is het zo dat je geen verwijzing meer nodig hebt voor een diëtiste. Mocht je toch nog een verwijzing nodig hebben voor je verzekering kun je die eventueel later nog ophalen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: