Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

+52
Flemy
Bolleke
Monnie
sheila123
pindaatje
Marin
Creabea_28
Vancity_girl
pantuf
Monte
_Mashimaro_
Roodkapje
Dennenappel
MamaJ&R
Rovine
PapillonRose
Jelin
Tania
Sylvana
Flip Fluitketel
studiebol
Fearie
Linda
Rush
Pussycat
pitbullgup
Fiebje
Supertalentje
bo
Mamsie
Parisienne
Ezzer
mickey
LotteK
Bruintje Beer
ProudMom
Muppetje
LMCurious
Jazzlyn
meisjesmama
Nora
Snoes
Floor
Annie24
Fiwen
Mida4you
Liadan
Coco
joyce0606
maiadebij
Susan
Coccinelle
56 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Roodkapje do 8 sep 2011 - 23:49

Vancity_girl schreef:
Susan schreef:We hebben ook meer zorgen om onze zoon en het is niet te vermijden dat we daar veel mee bezig zijn en veel gesprekken moeten voeren met hulpverleners en dergelijke, ik hoop niet dat zij ons dat later gaat verwijten. Ik probeer wel zoveel mogelijk leuke dingen met haar te doen, we hebben bijvoorbeeld samen op Muziek op schoot gezeten en als ze straks twee is wil ik met haar op peuterzwemmen, maar toch zal zij soms ook merken dat hij wat extra tijd en aandacht vraagt.


Mijn ouders hadden vroeger ook veel meer zorgen om mijn broertje dan om mij. Ik ben/was gewoon heel gemiddeld en alles ging altijd wel prima. Mijn broertje heeft veel onderzoeken ( dyslectie adhd) gehad. Ik herinner me dat ik vroeger ook wel eens 'iets' wilde hebben zodat ik bijv ook naar de fysiotherapeut mocht om te spelen. Maar ik heb het verder nooit als vervelend ervaren en heb zeker niet het gevoel dat ik te weinig aandacht heb gekregen. Ik denk dat als je je er bewust van bent en regelmatig iets samen met je dochter gaat doen zoals zwemmen het heus wel goed zal komen. Jij komt hier over als een hele lieve moeder die er alles aan doet om haar kids gelukkig te maken/houden en ik weet zeker dat je dochter dat later ook zo zal voelen. hug


ontopic: Ik zou er graag vier willen, mijn man twee. Inmiddels zijn we tot de compromis van drie kids gekomen. Nu nog maar afwachten of het ons gegunt is, we hopen binnen nu en 2 jaar toch wel een tweede kindje te krijgen.


Mijn droom is 4 kids, mijn vriend vond 2 al goed. Ons compromis ( een weloverwogen beslissing dat wel) was een 3e. Ik kom zelf uit een gezin van 3 kids, ik vond dat nooit zo leuk, dus heb er wel even over na moeten denken. Ik heb superleuke zusjes maar toch had altijd 1 van ons het gevoel er even niet bij te horen, niet mee te mogen spelen etc... Ik ben supergelukkig met 3 kindjes. Ze zijn nagenoeg allemaal gezond en wel. We zullen zien smile
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Susan do 8 sep 2011 - 23:52

Roodkapje schreef:

Mijn droom is 4 kids, mijn vriend vond 2 al goed. Ons compromis ( een weloverwogen beslissing dat wel) was een 3e. Ik kom zelf uit een gezin van 3 kids, ik vond dat nooit zo leuk, dus heb er wel even over na moeten denken. Ik heb superleuke zusjes maar toch had altijd 1 van ons het gevoel er even niet bij te horen, niet mee te mogen spelen etc... Ik ben supergelukkig met 3 kindjes. Ze zijn nagenoeg allemaal gezond en wel. We zullen zien smile

Op zich kun je dat met vier kinderen ook hebben, als er bijvoorbeeld net wat meer leeftijdsverschil is tussen de derde en de vierde waardoor de vierde er altijd buitenvalt omdat de anderen hem of haar te klein vinden. Of omdat je drie jongetjes en één meisje hebt of andersom.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Rush do 8 sep 2011 - 23:54

Susan schreef:
Roodkapje schreef:

Mijn droom is 4 kids, mijn vriend vond 2 al goed. Ons compromis ( een weloverwogen beslissing dat wel) was een 3e. Ik kom zelf uit een gezin van 3 kids, ik vond dat nooit zo leuk, dus heb er wel even over na moeten denken. Ik heb superleuke zusjes maar toch had altijd 1 van ons het gevoel er even niet bij te horen, niet mee te mogen spelen etc... Ik ben supergelukkig met 3 kindjes. Ze zijn nagenoeg allemaal gezond en wel. We zullen zien smile

Op zich kun je dat met vier kinderen ook hebben, als er bijvoorbeeld net wat meer leeftijdsverschil is tussen de derde en de vierde waardoor de vierde er altijd buitenvalt omdat de anderen hem of haar te klein vinden. Of omdat je drie jongetjes en één meisje hebt of andersom.
Klopt. Hier was dat beide van toepassing. Ik kom 8 jaar naar m`n jongste broer en heb ook alleen maar broers. Ik viel er dus altijd buiten.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Marin do 8 sep 2011 - 23:56

1, 2 of 3 kinderen, niet meer in elk geval, denk niet dat ik dat fysiek en mentaal trek. Maar sowieso dolgraag 1 kind, en vanaf daar zien we wel weer verder.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  pindaatje vr 9 sep 2011 - 0:03

Ik heb altijd gezegd wel 3 kinderen te willen krijgen..
Mijn man wil er (tot nu toe) niet meer dan 2.
Ben nu zwanger van de 2e, en daarna zullen we wel zien wat de toekomst ons nog brengt.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 0:22

Wij zeiden altijd 3 kinderen, nu hebben we gezegd we zien wel, eerst nummer 2 maar is op de wereld zetten en kijken hoe dat gaat smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Vancity_girl vr 9 sep 2011 - 0:23

Roodkapje schreef:
Vancity_girl schreef:


ontopic: Ik zou er graag vier willen, mijn man twee. Inmiddels zijn we tot de compromis van drie kids gekomen. Nu nog maar afwachten of het ons gegund is, we hopen binnen nu en 2 jaar toch wel een tweede kindje te krijgen.


Mijn droom is 4 kids, mijn vriend vond 2 al goed. Ons compromis ( een weloverwogen beslissing dat wel) was een 3e. Ik kom zelf uit een gezin van 3 kids, ik vond dat nooit zo leuk, dus heb er wel even over na moeten denken. Ik heb superleuke zusjes maar toch had altijd 1 van ons het gevoel er even niet bij te horen, niet mee te mogen spelen etc... Ik ben supergelukkig met 3 kindjes. Ze zijn nagenoeg allemaal gezond en wel. We zullen zien smile

Nu heb je mijn spelfout gequote :-) , pff moet echt eens beter opletten maak soms zulke domme spelfouten.

Ik kom ook uit een gezin van drie en heb dat gevoel soms ook wel gehad omdat mijn broertje en zusje wat meer met elkaar speelde. Nu vind ik het juist leuk dat ik meer dan 1 'sibling' heb ( stom dat daar in het Nederlands geen woord voor is)
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Dennenappel vr 9 sep 2011 - 0:29

Monte schreef:
Dennenappel schreef:Nobucta wat zeg je dat heerlijk! Very Happy

Zelf willen wij twee kinderen, natuurlijk het liefst een jongen en een meisje.
Mijn vriend is enig kind en ik kom uit een gezin met honderd kinderen. Twee lijkt ons zelf een mooi aantal. Wanneer dit lichamelijk (qua gezondheid en vruchtbaarheid) niet lukt zijn we ook heel blij met een kind.
? confused

Honderd staat gelijk aan een heel groot gezin, met een wisselend aantal kinderen Wink
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Roodkapje vr 9 sep 2011 - 1:45

Rush schreef:
Susan schreef:
Roodkapje schreef:

Mijn droom is 4 kids, mijn vriend vond 2 al goed. Ons compromis ( een weloverwogen beslissing dat wel) was een 3e. Ik kom zelf uit een gezin van 3 kids, ik vond dat nooit zo leuk, dus heb er wel even over na moeten denken. Ik heb superleuke zusjes maar toch had altijd 1 van ons het gevoel er even niet bij te horen, niet mee te mogen spelen etc... Ik ben supergelukkig met 3 kindjes. Ze zijn nagenoeg allemaal gezond en wel. We zullen zien smile

Op zich kun je dat met vier kinderen ook hebben, als er bijvoorbeeld net wat meer leeftijdsverschil is tussen de derde en de vierde waardoor de vierde er altijd buitenvalt omdat de anderen hem of haar te klein vinden. Of omdat je drie jongetjes en één meisje hebt of andersom.
Klopt. Hier was dat beide van toepassing. Ik kom 8 jaar naar m`n jongste broer en heb ook alleen maar broers. Ik viel er dus altijd buiten.

Dat is ook zo, het is geen garantie natuurlijk, dat begrijp ik ook. Ze hoeven het ook niet met elkaar te kunnen vinden natuurlijk, dat kan ook nog. We hebben nu 2 dochters en een zoon. Nu een dochter erbij zou idd het probleem geven van een zoon tussen 3 meiden. Ach ja, time will tell smile
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 1:47

Nobucta schreef:Dagdromen kan ik ook heus wel over 10 stuks, een beetje spaar-ze-allemaal-idee, maar die families maak ik wel in de Sims. Het lijkt me zo megaveel werk een kind, terwijl ik nu al amper voor mezelf kan zorgen. We zien dus wel waar we gaan beginnen en eindigen, al zullen het er nooit veel worden denk ik.
Ik I love you jouw humor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 1:56

Wij hebben altijd gehoopt 2 kinderen te krijgen. De laatste tij neigen we naar 3 of 4. Ik zou dolgraag nog meerdere keren zwanger willen zijn, ook al heb ik niet zo'n fijne eerste zwangerschap gehad. Maar die bevalling... Ik zal een volgende keer toch heel bang zijn voor weer een ingeleide-weeenstorm-bevalling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  sheila123 vr 9 sep 2011 - 2:01

Wij voelen ons momenteel compleet met 2 kinderen. Wie weet wat de toekomst nog brengt maar voor nu is het mooi zo. We zien het wel en sluiten nog niks uit en anders zijn wij heel dankbaar dat we 2 lieve meisjes hebben gekregen.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Monnie vr 9 sep 2011 - 2:06

Wij zouden heel graag 3 of 4 kinderen krijgen. Heerlijk lijkt me dat, een groot gezin!

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Bolleke vr 9 sep 2011 - 3:02

Ik wilde graag 1 kind, en daar blijft het nu dus ook bij. Ik denk zelfs dat ik mij tzt laat sterilliseren. Ik kan niet precies uitleggen waarom ik maar 1 wil, dat is gewoon een gevoel, ik heb ook nooit gevoelens van "Goh een tweede zou ook leuk zijn". Buiten dat ben ik natuurlijk single en zou ik alleen nog maar wiullen latten, en na mijn studie is het de bedoeling dat ik ga werken, dus niet opnieuw zwanger etc..
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Marin vr 9 sep 2011 - 3:12

Ik heb een tijdlang ook het gevoel gehad dat ik maar 1 kind wilde, Kruimelje. Maar intussen weet ik dat ik toch liever 2 zou willen, zodat ze een broertje of zusje zouden hebben. Maar in jouw situatie kan ik het best begrijpen. Ik heb je onlangs trouwens in de Flair zien staan, leuk stukje! Je bent een mooie meid!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Flemy vr 9 sep 2011 - 3:32

Ik ben wel klaar nu :P

Na de eerste hebben we lang getwijfeld of we een tweede wilden, maar uiteindelijk waren we er helemaal uit. Nu we twee meiden hebben voelen we ons helemaal compleet als gezin en zie ik hier echt geen derde komen. Als ik dagdroom zie ik mezelf nog wel een keer zorgeloos zwanger, maar niet daadwerkelijk nog een kindje krijgen.

Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 5:50

Als het lichamelijk, psychisch en financieel haalbaar zou zijn zou ik er nog wel meerdere willen.
Zou wel heel graag in elk geval nog 1 kindje willen hierna, hopelijk dan een 'normale' zwangerschap zonder maanden rust houden, opnames, de spanning mbt veel te vroeg bevallen.
Dat ik er gewoon van kan genieten, zwanger zijn... Door de hormonen voelde ik me overigens ook erg goed, geen last van de fybro, psychisch ging het ook prima ondanks alles wat tegen zat en spannend was, ik heb het wel gered!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  luenca vr 9 sep 2011 - 5:54

ik wil er eerst 1 zien te krijgen en mocht dat zwaar voor me zijn wil ik het bij 1 laten. is het te doen wil ik er graag eentje bij, als dat goed gaat en financieel haalbaar een 3e. maar nooit meer dan 4. kan nu ook wel zeggen wil er 3 of 4, maar denk dat ik het liever 'per kind' bekijk.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Roodkapje vr 9 sep 2011 - 7:51

shygirl87 schreef:ik wil er eerst 1 zien te krijgen en mocht dat zwaar voor me zijn wil ik het bij 1 laten. is het te doen wil ik er graag eentje bij, als dat goed gaat en financieel haalbaar een 3e. maar nooit meer dan 4. kan nu ook wel zeggen wil er 3 of 4, maar denk dat ik het liever 'per kind' bekijk.

Hier ook nooit meer als 4 kindjes. ( mits de laatste een meerling is natuurlijk). Maar zou er zelf nooit voor kiezen. Hier wilde ik voor ik het eerste kindje kreeg ( ongepland) absoluut GEEN kinderen. Mijn ouders en zussen geloofde mij dan ook totaal niet toen ik vertelde dat ik zwanger was. Ik werd gewoon uitgelachen.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Printje vr 9 sep 2011 - 7:51

Als het ons gegunt is zou ik graag 3 kindjes willen maar voorlopig blijft het bij eentje. Ik vond heel eerlijk gezegd de eerste maanden helemaal niet zo leuk dus dat weerhoud me ervan om aan een tweede te beginnen ( die krampjes, dat huilen ik vind de leeftijd die hij nu heeft gewoon zoveel leuker als ik eerlijk ben) en bovendien voel ik me ontzettend rijk en gelukkig met mijn lieve kleine ventje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 7:54

Zoals ik er nu tegen aan kijk blijft het bij 1. Maar wie weet hoe de toekomst eruit ziet.. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Makamba vr 9 sep 2011 - 7:55

Ik heb altijd graag 2 kinderen gewild! Nadat mijn ex en ik een paar maanden na de geboorte uit elkaar gingen, wou ik geen tweede meer. Nu denk ik er af en toe wel eens aan, maar het gevoel is nog niet sterk genoeg om te zeggen dat ik het écht wil. Misschien komt het er ooit nog van, misschien niet. Als het zo is ben ik heel blij, maar als het niet zo is ben ik net zo gelukkig met mijn dochter.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Atelier Madame vr 9 sep 2011 - 9:08

Ik heb geen kinderen nog maar de laatste tijd neig ik steeds meer naar het krijgen van één kindje (als ons dat gegund is). Ben zelf enig kind en heb daar nooit enig probleem mee gehad. Ben alleen wel heel erg benieuwd Hoe t is om een band met een broer of zus te hebben.

Vriend wil er liefste twee. Ik vind dat wel echt de max. Maar goed over een jaar of vijf eerst maar is de eerste.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 7:35

Wij houden het waarschijnlijk bij 1 kindje

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 4 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum