Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedoe met moeder en dus ook oma

+3
Lady4
tuttebel
Fearie
7 plaatsers

Ga naar beneden

Gedoe met moeder en dus ook oma Empty Gedoe met moeder en dus ook oma

Bericht  Fearie vr 20 jan 2012 - 1:57

Ik zit in conflict met mezelf Sad

Heb sinds april vorig jaar geen contact meer met mijn moeder, dit is een bewuste keuze omdat zij mij indirect het leven zuur maakte en ik daar niet langer zin in had.
Op mijn verjaardag hebben we een knallende ruzie gehad nav dingen die zij over mijn vriend en zwangerschap heeft gezegd. Mijn oma speelt hier een rol in, omdat die aanwezig was op het moment dat mijn moeder die uitspraken heeft gedaan, ze heeft ook later toegegeven dat mijn moeder van alles gezegd heeft (beetje vaag, maar het is een lang verhaal om uit te leggen).
Na die ruzie heb ik het contact verbroken, mijn oma (moeder van mijn moeder) vind dat belachelijk en kiest 'soort van' partij voor mijn moeder.

Nu wordt mijn oma in februari 75 jaar en zou ze het groots vieren, maar doordat ik en mijn zusje dus geen/minimaal contact hebben met mijn moeder is ze daar op terug gekomen. Ze viert haar verjaardag klein en gaat met haar dochter, zoon (en zijn gezin, zijn kinderen) uit eten. Wij (ik, mijn vriend, zoontje en mijn zusje) zijn niet uitgenodigd.
De kinderen van mijn oom zijn waarschijnlijk wel uitgenodigd.

Nu ben ik een week voor haar verjaardag in de stad waar ze woont en dacht ik handig te zijn om dan maar meteen even langs te gaan. Maar nu ik hoor dat ik dus gewoon helemaal niet uitgenodigd wordt (mag wel langs komen, maar niet als er visite is of als mijn moeder er is) zit ik heel erg in dubio of ik uberhaupt nog moet gaan.
Ik voel me bedrogen en een beetje het zwarte schaap van de familie. Terwijl ik aan de andere kant denk, hou de eer aan jezelf en ga gewoon even langs.

Wat te doen, wat te doen?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedoe met moeder en dus ook oma Empty Re: Gedoe met moeder en dus ook oma

Bericht  tuttebel vr 20 jan 2012 - 2:22

Ik vind het eigenlijk vrij logisch dat je oma niet wilt dat je komt als je moeder er is. Jouw oma heeft er ook niet om gevraagt dat jij met je moeder ruzie hebt, maar zit er op deze manier wel tussen in. Ik zou gewoon een keer naar je oma gaan wanneer er niemand anders is en jullie juist ook tijd voor elkaar hebben. Dan wordt het vast veel gezelliger dan wanneer je met anderen in dezelfde ruimte bent en er toch voelbare spanningen zijn vanwege de ruzie.
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedoe met moeder en dus ook oma Empty Re: Gedoe met moeder en dus ook oma

Bericht  Lady4 vr 20 jan 2012 - 3:11

Ik kan het ergens wel begrijpen dat je oma jullie niet uitnodigd voor haar verjaardag. Ze heeft waarschijnlijk geen zin in spanning op haar eigen feestje. Jij hebt het contact met jouw moeder, haar dochter, verbroken en daarom vind ze het misschien wel zo fair om dan jou niet uit te nodigen en je moeder wel.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedoe met moeder en dus ook oma Empty Re: Gedoe met moeder en dus ook oma

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 3:17

Ik snap het ook wel eigenlijk. Eens met bovenstaande reacties dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gedoe met moeder en dus ook oma Empty Re: Gedoe met moeder en dus ook oma

Bericht  Fearie vr 20 jan 2012 - 5:37

Ja, dat is ook wel zo. Ik had zelf ook al bedacht dat het voor mijn oma niet leuk zo zijn als er zo'n vijandelijke sfeer hangt.
Vind het alleen wel erg jammer dat ik via via moet horen dat ik niet welkom ben op de verjaardag van mijn oma.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedoe met moeder en dus ook oma Empty Re: Gedoe met moeder en dus ook oma

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 5:44

Ik vind het wel raar. In principe staat je oma erbuiten dus zou ze jou en je zusje en je moeder gewoon uit moeten kunnen nodigen. Op het moment dat jullie er alledrie voor kiezen om naar haar verjaardag te komen is het aan jullie allemaal om op haar feestje je fatsoen te houden. Zij plaatst in feite nu zichzelf in het conflict door jullie niet uit te nodigen. Ik was er zelf wel even langs gegaan denk ik, inderdaad je houdt de eer aan jezelf en laat zo ook zien dat je met haar geen ruzie hebt (toch?) en het dus ook niet over haar gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gedoe met moeder en dus ook oma Empty Re: Gedoe met moeder en dus ook oma

Bericht  girli vr 20 jan 2012 - 5:52

Fearie schreef:Vind het alleen wel erg jammer dat ik via via moet horen dat ik niet welkom ben op de verjaardag van mijn oma.
Wat had je oma dan moeten doen? Een kaartje sturen met "je bent niet uitgenodigd"? Bovendien zeg je zelf dat je wel langs mag komen, alleen niet als het feest is.

Ik zou langsgaan als er verder niemand was.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedoe met moeder en dus ook oma Empty Re: Gedoe met moeder en dus ook oma

Bericht  PluDan vr 20 jan 2012 - 5:58

Nicci schreef:Ik vind het wel raar. In principe staat je oma erbuiten dus zou ze jou en je zusje en je moeder gewoon uit moeten kunnen nodigen. Op het moment dat jullie er alledrie voor kiezen om naar haar verjaardag te komen is het aan jullie allemaal om op haar feestje je fatsoen te houden. Zij plaatst in feite nu zichzelf in het conflict door jullie niet uit te nodigen. Ik was er zelf wel even langs gegaan denk ik, inderdaad je houdt de eer aan jezelf en laat zo ook zien dat je met haar geen ruzie hebt (toch?) en het dus ook niet over haar gaat.

Met het dikgedrukt ben ik het eens en juist daarom zou ik niet gaan.
Als het zo moet dan maar niet ook omdat je het via via te horen moet krijgen.
Hoe denkt je zusje erover dan?
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedoe met moeder en dus ook oma Empty Re: Gedoe met moeder en dus ook oma

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 6:24

PluDan schreef:
Nicci schreef:Ik vind het wel raar. In principe staat je oma erbuiten dus zou ze jou en je zusje en je moeder gewoon uit moeten kunnen nodigen. Op het moment dat jullie er alledrie voor kiezen om naar haar verjaardag te komen is het aan jullie allemaal om op haar feestje je fatsoen te houden. Zij plaatst in feite nu zichzelf in het conflict door jullie niet uit te nodigen. Ik was er zelf wel even langs gegaan denk ik, inderdaad je houdt de eer aan jezelf en laat zo ook zien dat je met haar geen ruzie hebt (toch?) en het dus ook niet over haar gaat.

Met het dikgedrukt ben ik het eens en juist daarom zou ik niet gaan.
Als het zo moet dan maar niet ook omdat je het via via te horen moet krijgen.
Hoe denkt je zusje erover dan?


Dat is ook weer zo Pludan, als zij zichzelf er tussen plaatst moet ze daar dan ook maar de gevolgen van inzien.. Wel lastig voor je hoor Feari!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gedoe met moeder en dus ook oma Empty Re: Gedoe met moeder en dus ook oma

Bericht  Fearie vr 20 jan 2012 - 7:42

Mijn zusje is in dit geval degene die te horen kreeg dat ze in het weekend van mijn oma's verjaardag niet welkom is, althans pas na 3 uur want dan is in ieder geval mijn moeder weg.
Indirect geldt dat natuurlijk ook voor mij, ik snap het goed dat mijn oma geen rotte sfeer op haar verjaardag wil. Maar aan de andere kant geeft ze aan er niet tussen wil zitten terwijl ze vervolgens wel onderscheid maakt.

Als ik wel was uitgenodigd op de dag zelf, had ik echt wel normaal gedaan en mijn best gedaan om de sfeer niet te verpesten. Ik wil niet diegene zijn die de boel verziekt, dat kan ik wel aan mijn moeder overlaten.
Ik denk dat ik wel even ga, maar dan wel een week eerder.

Kreeg vandaag via mijn zusje weer genoeg dingen te horen die mijn moeder over me zei dat ik niet eens meer met haar in 1 ruimte zou willen zitten.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedoe met moeder en dus ook oma Empty Re: Gedoe met moeder en dus ook oma

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 7:46

Wat vervelend zeg. Ik snap ook wel dat je oma niet wil dat haar verjaardag verpest wordt, maar ze had het je wel op zijn minst zelf even kunnen vertellen vind ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gedoe met moeder en dus ook oma Empty Re: Gedoe met moeder en dus ook oma

Bericht  Susan vr 20 jan 2012 - 8:33

Nicci schreef:Ik vind het wel raar. In principe staat je oma erbuiten dus zou ze jou en je zusje en je moeder gewoon uit moeten kunnen nodigen. Op het moment dat jullie er alledrie voor kiezen om naar haar verjaardag te komen is het aan jullie allemaal om op haar feestje je fatsoen te houden. Zij plaatst in feite nu zichzelf in het conflict door jullie niet uit te nodigen. Ik was er zelf wel even langs gegaan denk ik, inderdaad je houdt de eer aan jezelf en laat zo ook zien dat je met haar geen ruzie hebt (toch?) en het dus ook niet over haar gaat.

Hier ben ik het mee eens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedoe met moeder en dus ook oma Empty Re: Gedoe met moeder en dus ook oma

Bericht  May vr 20 jan 2012 - 8:46

Ik snap je oma wel, hoewel ik wel vind dat ze het je persoonlijk had moeten vertellen. Als ze jullie alledrie had uitgenodigd was er sowieso een spanning geweest, daar ontkom je niet aan. En uit ervaring weet ik dat die spanning alleen al een stempel op het feestje drukt en dat is echt niet prettig, en het wordt daardoor niet zo feestelijk als dat wanneer de spanning er niet is.
Dus ze had drie opties om de spanning op het feestje te verkomen, of alleen je moeder of jullie of geen van drie uitnodigen. Blijkbaar heeft ze voor het eerste gekozen.

Ik zou wel gewoon op een ander moment bij haar langs gaan, wel kan je even aangeven dat je het vervelend vond om dit via via te moeten horen en dat je het liever van haarzelf had gehoord.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedoe met moeder en dus ook oma Empty Re: Gedoe met moeder en dus ook oma

Bericht  Susan vr 20 jan 2012 - 8:50

Ja, maar ze had dan wel ervoor kunnen kiezen om haar kleindochters op een ander moment uit te nodigen, al is het gewoon om een keer thee te komen drinken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedoe met moeder en dus ook oma Empty Re: Gedoe met moeder en dus ook oma

Bericht  May vr 20 jan 2012 - 8:54

Maar er staat toch dat ze na een bepaalde tijd wel welkom zijn omdat haar moeder dan weg is? Nu weet ik natuurlijk niet hoe dat gebracht is. Maar sowieso had haar oma beter zelf even kunnen bellen, dan hoor je ook de toon en kun je meteen een afspraak maken wanneer je dan even langs kan komen.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedoe met moeder en dus ook oma Empty Re: Gedoe met moeder en dus ook oma

Bericht  Susan vr 20 jan 2012 - 8:56

May schreef:Maar er staat toch dat ze na een bepaalde tijd wel welkom zijn omdat haar moeder dan weg is? Nu weet ik natuurlijk niet hoe dat gebracht is. Maar sowieso had haar oma beter zelf even kunnen bellen, dan hoor je ook de toon en kun je meteen een afspraak maken wanneer je dan even langs kan komen.

Zoals ik het lees is dat meer om aan te geven dat het niet zo is dat ze helemáál niet meer welkom is bij haar oma. Ik lees er niet in dat ze op wat voor manier dan ook is uitgenodigd om (op een ander moment) haar oma's verjaardag te vieren en dat had ik wel zo aardig gevonden, maar goed, ik vind helemaal niet dat oma partij had moeten kiezen en dat heeft ze kennelijk al wel gedaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedoe met moeder en dus ook oma Empty Re: Gedoe met moeder en dus ook oma

Bericht  May vr 20 jan 2012 - 8:59

Susan schreef:
May schreef:Maar er staat toch dat ze na een bepaalde tijd wel welkom zijn omdat haar moeder dan weg is? Nu weet ik natuurlijk niet hoe dat gebracht is. Maar sowieso had haar oma beter zelf even kunnen bellen, dan hoor je ook de toon en kun je meteen een afspraak maken wanneer je dan even langs kan komen.

Zoals ik het lees is dat meer om aan te geven dat het niet zo is dat ze helemáál niet meer welkom is bij haar oma. Ik lees er niet in dat ze op wat voor manier dan ook is uitgenodigd om (op een ander moment) haar oma's verjaardag te vieren en dat had ik wel zo aardig gevonden, maar goed, ik vind helemaal niet dat oma partij had moeten kiezen en dat heeft ze kennelijk al wel gedaan.

Oh dan heb ik het verkeerd gelezen. Nee het was idd beter om geen partij te kiezen, maar het is erg moeilijk als je zelf in de situatie zit. Ik spreek helaas zelf uit ervaring, ook al werd er helemaal niet verwacht dat ik partij ging kiezen, heb je zelf toch steeds dat gevoel dat je moet kiezen. Niet dat ik het daarmee goed praat, maar ik kan het wel begrijpen.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedoe met moeder en dus ook oma Empty Re: Gedoe met moeder en dus ook oma

Bericht  Susan vr 20 jan 2012 - 9:12

Oh, het kan ook zijn dat jij het juist goed interpreteert, hoor, ik weet natuurlijk ook niet zeker hoe het bedoeld is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedoe met moeder en dus ook oma Empty Re: Gedoe met moeder en dus ook oma

Bericht  Fearie zo 22 jan 2012 - 7:47

Het was meer om aan te geven dat we welkom zijn nadat mijn moeder weg is.

Ondertussen was er dit weekend weer genoeg family-drama. Mijn moeder en zusje hebben nu ook geen contact meer, mijn oma is boos op mijn zusje en wil haar ook niet meer zien. Heb geen idee of dit ook voor mij geldt, laat de boel wel even afkoelen en bel over een week ff om te vragen of ik nog langs mag komen.
Mocht dat zo zijn, dan ga ik eerste week van februari even langs en hoop ik dat het normaal verloopt smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedoe met moeder en dus ook oma Empty Re: Gedoe met moeder en dus ook oma

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum