Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

+52
Flemy
Bolleke
Monnie
sheila123
pindaatje
Marin
Creabea_28
Vancity_girl
pantuf
Monte
_Mashimaro_
Roodkapje
Dennenappel
MamaJ&R
Rovine
PapillonRose
Jelin
Tania
Sylvana
Flip Fluitketel
studiebol
Fearie
Linda
Rush
Pussycat
pitbullgup
Fiebje
Supertalentje
bo
Mamsie
Parisienne
Ezzer
mickey
LotteK
Bruintje Beer
ProudMom
Muppetje
LMCurious
Jazzlyn
meisjesmama
Nora
Snoes
Floor
Annie24
Fiwen
Mida4you
Liadan
Coco
joyce0606
maiadebij
Susan
Coccinelle
56 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Linda do 8 sep 2011 - 20:36

Storm schreef:Mijn zoon is nu bijna 2, en ik wil denk ik geen kindje meer bij. Als ik denk aan de bevalling, de maanden daarna, borstvoeding etc, dan word ik al moe als ik eraan denk.

Daarbij hebben wij totaal de ruimte niet voor een tweede kindje, ik vind het eigenlijk wel fijn zo....heb mijn handen al vol aan 1 Very Happy

Dat heb ik dus ook... Op dit moment zeg ik ook dat we het bij één kindje houden. Dl is zo'n slechte slaper, ik vind het behoorlijk pittig en soms zelfs zwaar. Ik weet niet of ik dat nog een keer zou trekken.

Maarja... ik lees ook vaak zat dat je de gebroken nachten zo weer vergeten bent als ze voorbij zijn. Kan me er nog niks bij voorstellen, maar wie weet....


Oh... en ik kan me ook nog niet voorstellen dat ik net zoveel van een tweede kindje kan houden als van mijn dochter, dat intense gevoel van liefde.... Embarassed Maar ook dat gevoel schijnt vaker voor te komen..

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Fearie do 8 sep 2011 - 20:37

Ben net bevallen van ons eerste kindje, we zouden allebei 2 kinderen willen als het ons gegund is.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  studiebol do 8 sep 2011 - 20:37

Toen mijn vriend en ik hier over praatte hadden we het altijd over een kindje, maar het is voor ons bepaald dat we een tweeling krijgen dus wij krijgen twee kindjes. Het zal ook bij die twee kindjes blijven.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 20:38

Wij wilden graag 4 kinderen, altijd al gezegd, en nu is het zo ver.
Voor nu voelt het ook echt als klaar, en vind ik het wel fijn dat we beide nog maar 28 zijn, en toch al 4 kinderen hebben.

Ik heb een chronische ziekte, en eerst was het afwachten wat de laatste zwangerschap met mijn lichaam zou doen (we wisten het toen ook net, daarvoor wisten we niet dat ik die ziekte had) maar gelukkig is het heel goed gegaan. Ik verlang nu nog helemaal niet naar nog een kindje, nog een keer zwanger zijn, maar als het zo is, dan is het zo.
Ik kom zelf uit een gezin van 7, en heb dit altijd erg leuk gevonden, en nu nog, we hebben gelukkig een hele streke band met elkaar. Ik hoop dat mijn kinderen dit later ook zo mogen ervaren.


Laatst aangepast door _MamaRosa_ op do 8 sep 2011 - 20:44; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Flip Fluitketel do 8 sep 2011 - 20:41

Zelf kom ik uit een gezin van 3 kinderen. Het ideale beeld voor ons zal een gezinnetje met 2kinderen zijn als dit ons gegund is.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Sylvana do 8 sep 2011 - 21:22

Ik zou graag een groot gezin hebben later, 4 kinderen lijkt me geweldig.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Tania do 8 sep 2011 - 21:29

Ik wilde altijd graag twee of drie kindjes. Mijn man wilde er een. Inmiddels ben ik dus toch zwanger van de tweede en dit is ook de laatste. Inmiddels wil ik er zelf ook geen drie meer. Ik denk ook niet dat ik een zwangerschap met straks twee kindjes om me heen zou kunnen volhouden, ik vind het nu al behoorlijk zwaar.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Jelin do 8 sep 2011 - 22:00

Fiwen schreef:Wij houden het (hoogstwaarschijnlijk) bij 1 kindje om verschillende redenen. Ik ben zelf enigkind en heb daar nooit hinder van ondervonden terwijl mijn man uit een gezin met 3 kinderen komt waar het vooral om zijn jongste zusje draait en daar best wel verdriet van heeft. We hebben eigenlijk vanaf het begin gezegd dat we waarschijnlijk maar 1 kindje willen.
Daarnaast zou een tweede kindje ook pas over een jaar of 4 kunnen omdat ik eerst moet afstuderen, werk vinden en we moeten verhuizen. Tegen die tijd is mijn man tegen de 40 en dat vinden we beiden te oud.
En nog een belangrijke reden is dat we een erg vervelend laatste deel van de zwangerschap hebben gehad en een nog vervelendere kraamtijd met J die continu huilde en mijn man die depressief was. Ik durf eerlijk gezegd het risico niet te nemen dat dit nog een keer zou gebeuren want ik ben heel bang dat ik dat niet aan zou kunnen.

Ik herken je verhaal wel van je man. Ik kom ook uit een gezin van 3 kinderen. Mijn zusje (de middelste) is een zorgenkindje en krijgt nog steeds alle aandacht. Heb daar ook veel verdriet om gehad, maar ik heb er nu vrede mee. Mijn moeder heeft zich echt schuldig gevoeld en dat ook tegen me gezegd. Ik heb nu mijn eigen leven.

Zelf heb ik altijd gedroomd van een gezinnetje van 2 kinderen en ik hoop dat binnenkort mijn wens in vervulling mag gaan.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Susan do 8 sep 2011 - 22:05

We hebben ook meer zorgen om onze zoon en het is niet te vermijden dat we daar veel mee bezig zijn en veel gesprekken moeten voeren met hulpverleners en dergelijke, ik hoop niet dat zij ons dat later gaat verwijten. Ik probeer wel zoveel mogelijk leuke dingen met haar te doen, we hebben bijvoorbeeld samen op Muziek op schoot gezeten en als ze straks twee is wil ik met haar op peuterzwemmen, maar toch zal zij soms ook merken dat hij wat extra tijd en aandacht vraagt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 22:24

Ik wilde er altijd 3 of 4, ik heb er twee en dat vind ik meer dan genoeg.
Als ik alles vooruit had geweten had ik het misschien wel bij 1 kind gehouden, al ben ik heel blij met twee. Maar het is toch wel een enorm geregel en georganiseer, nog los van het feit dat kinderen gewoon heel duur zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 22:24

Wij hebben dan nu 3 kids en ik gok de kans heel groot dat het zo blijft. Aan de ene kant lijkt me een groter gezin heel leuk, maar aan de andere kant totaal niet praktisch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  PapillonRose do 8 sep 2011 - 22:39

Ik zou graag 4 kinderen krijgen. Voorlopig hou ik het bij eentje, ben ik dolgelukkig mee en ontzettend rijk I love you En hopelijk brengt de toekomst nog een kindje, en misschien nog wel meer als het zou kunnen. Zo niet, dan ben ik ook gelukkig (zo kijk ik er nu in elk geval tegenaan).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Rovine do 8 sep 2011 - 22:43

Dagdromen kan ik ook heus wel over 10 stuks, een beetje spaar-ze-allemaal-idee, maar die families maak ik wel in de Sims. Het lijkt me zo megaveel werk een kind, terwijl ik nu al amper voor mezelf kan zorgen. We zien dus wel waar we gaan beginnen en eindigen, al zullen het er nooit veel worden denk ik.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 22:49

Wij hebben er 2 en dat is meer dan genoeg. Ik zou er ook echt geen meer bij willen/kunnen hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  MamaJ&R do 8 sep 2011 - 22:50

Ik vind 2 kinderen meer dan genoeg! Ik twijfelde of ik misschien nog een 3e kind zou willen maar dat gaat niet meer gebeuren omdat mijn vriend absoluut geen 3e kind wil.
MamaJ&R
MamaJ&R
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 40
Punten : 58
Registratiedatum : 09-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 22:50

Ik zou graag een gezin met 2/3 kinderen willen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Dennenappel do 8 sep 2011 - 22:51

Nobucta wat zeg je dat heerlijk! Very Happy

Zelf willen wij twee kinderen, natuurlijk het liefst een jongen en een meisje.
Mijn vriend is enig kind en ik kom uit een gezin met honderd kinderen. Twee lijkt ons zelf een mooi aantal. Wanneer dit lichamelijk (qua gezondheid en vruchtbaarheid) niet lukt zijn we ook heel blij met een kind.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Roodkapje do 8 sep 2011 - 23:05

Wij hebben nu 3 kindjes. Mijn droombeeld is toch echt die keukentafel gevuld ( nou ja, niet helemaal... wij hebben over 2 mnd een eettafel waar 10 pers. aan kunnen haha).

4 kindjes is mijn droom smile
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  _Mashimaro_ do 8 sep 2011 - 23:09

Voor mezelf heb ik nooit bedacht hoeveel kinderen ik zou willen. Elke hoeveelheid heeft zijn voor- en nadelen.
Mijn vriend wil er graag 2, mits ons nog een kindje erbij gegund is. Dus dat wordt hopelijk ons gezinnetje.
Tenzij ik bij de volgende zwangerschap een tweeling verwacht, dan worden het er 3. Very Happy
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 23:09

Jazzlyn schreef:Vanwege mijn baarmoeder afwijking en mijn onvruchtbaarheid, gaan wij voor 2! ik wilde heel graag nog een tweede, mijn man heeft daar langer over na moeten denken. Die was bang voor wat er gaat gebeuren.

Dat gaat niet meer op toch inmiddels?? Twee keer vrij vlot zwanger dan ben je toch niet onvruchtbaar lijkt mij? Wink


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Monte do 8 sep 2011 - 23:14

Dennenappel schreef:Nobucta wat zeg je dat heerlijk! Very Happy

Zelf willen wij twee kinderen, natuurlijk het liefst een jongen en een meisje.
Mijn vriend is enig kind en ik kom uit een gezin met honderd kinderen. Twee lijkt ons zelf een mooi aantal. Wanneer dit lichamelijk (qua gezondheid en vruchtbaarheid) niet lukt zijn we ook heel blij met een kind.
? confused
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Jazzlyn do 8 sep 2011 - 23:18

Edit: Maakt niet uit ook smile ..
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  pantuf do 8 sep 2011 - 23:24

Laurientje85 schreef:
Jazzlyn schreef:Vanwege mijn baarmoeder afwijking en mijn onvruchtbaarheid, gaan wij voor 2! ik wilde heel graag nog een tweede, mijn man heeft daar langer over na moeten denken. Die was bang voor wat er gaat gebeuren.

Dat gaat niet meer op toch inmiddels?? Twee keer vrij vlot zwanger dan ben je toch niet onvruchtbaar lijkt mij? Wink


Dat dacht ik ook al toen ik het las. Onvruchtbaar, maar toch 2x zwanger?
Het is je gegund hoor, maar het staat er wat raar smile
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Vancity_girl do 8 sep 2011 - 23:28

Susan schreef:We hebben ook meer zorgen om onze zoon en het is niet te vermijden dat we daar veel mee bezig zijn en veel gesprekken moeten voeren met hulpverleners en dergelijke, ik hoop niet dat zij ons dat later gaat verwijten. Ik probeer wel zoveel mogelijk leuke dingen met haar te doen, we hebben bijvoorbeeld samen op Muziek op schoot gezeten en als ze straks twee is wil ik met haar op peuterzwemmen, maar toch zal zij soms ook merken dat hij wat extra tijd en aandacht vraagt.


Mijn ouders hadden vroeger ook veel meer zorgen om mijn broertje dan om mij. Ik ben/was gewoon heel gemiddeld en alles ging altijd wel prima. Mijn broertje heeft veel onderzoeken ( dyslectie adhd) gehad. Ik herinner me dat ik vroeger ook wel eens 'iets' wilde hebben zodat ik bijv ook naar de fysiotherapeut mocht om te spelen. Maar ik heb het verder nooit als vervelend ervaren en heb zeker niet het gevoel dat ik te weinig aandacht heb gekregen. Ik denk dat als je je er bewust van bent en regelmatig iets samen met je dochter gaat doen zoals zwemmen het heus wel goed zal komen. Jij komt hier over als een hele lieve moeder die er alles aan doet om haar kids gelukkig te maken/houden en ik weet zeker dat je dochter dat later ook zo zal voelen. hug


ontopic: Ik zou er graag vier willen, mijn man twee. Inmiddels zijn we tot de compromis van drie kids gekomen. Nu nog maar afwachten of het ons gegund is, we hopen binnen nu en 2 jaar toch wel een tweede kindje te krijgen.


Laatst aangepast door Vancity_girl op vr 9 sep 2011 - 0:17; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : spelfout)
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Creabea_28 do 8 sep 2011 - 23:33

Wij willen heel graag 2 of 3 kinderen maar op dit moment ben ik al heel dankbaar en gelukkig als we uberhaupt 1 kindje mogen krijgen.
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…? - Pagina 3 Empty Re: Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum