Naam overnemen vriend bij trouwen?
+36
Highway
Jacolien
luisa
Lavendel
Tazz
blondje1313
Joli86
Muppetje
Jade
Flinder
Arwyn
_Mashimaro_
Jezzie
Roodkapje
vlinder-2011
miss22
Minx
Oasis
Flippin' Bitch
TukTuk
Merai
Lady Starstruck
Mizz_S
Carra
sanne-84
Susan
Rovine
Silver
Floor
Suus
Paper Crown
Tania
Jelin
Rush
Marin
Nora
40 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Naam overnemen vriend bij trouwen?
Ik geloof dat ik ongeacht zijn naam, bij trouwen deze zou overnemen..
Heb momenteel geen vriend, wel een date, en zou zijn naam, al vin ik die niet super zeker overnemen.. Hmmm maar alvast even oefenen hihi
Heb momenteel geen vriend, wel een date, en zou zijn naam, al vin ik die niet super zeker overnemen.. Hmmm maar alvast even oefenen hihi
TwistedAngel- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10
Er staat trouwens wel een leuk artikel over "de tut" in de Linda van deze maand, is wel het lezen waard! Gaat over de hedendaagse generatie vrouwen die weer meer thuis wil blijven voor de kinderen, de naam van haar man aanneemt en het wel best vind om niet te werken.
Nouja dat is wel een heel erg kort door de bocht samenvatting, maar het is in ieder geval wel grappig!
Nouja dat is wel een heel erg kort door de bocht samenvatting, maar het is in ieder geval wel grappig!
Gast- Gast
Ik heb het artikel dat je noemt nog niet gelezen, maar ik vind de Linda vaak zo'n negatieve, afzeikerige toon hebben.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Haha, ik ben het wel met je eens, er staat altijd wel een artikel in dat iets of iemand "afzeikt". Maar eigenlijk kan ik daar wel om lachen. Ik ben zelf ook van plan om de naam van mijn vriend aan te nemen, ik zou ook best thuis willen blijven voor de kinderen als die er komen, maar toch kan ik er wel om lachen. Ik weet niet, ik snap wat je bedoelt, maar ik kan dat juist wel weer waarderen.
Lang niet altijd overigens hoor, soms staan er echt stukken in dat ik denk mens, waar gaat het over? Maar goed, dat heb ik met elk blad wel!
Lang niet altijd overigens hoor, soms staan er echt stukken in dat ik denk mens, waar gaat het over? Maar goed, dat heb ik met elk blad wel!
Gast- Gast
Ik denk dat het artikel wel wat klopt hoor, hoor veel vrouwen die werken voor het geld maar eigenlijk wel graag thuis wilden blijven bij de kinderen.
Nou ben ik ook wel zo; naam neem ik over, huisje,boompje,beestje hebben we al, nu nog een kindje erbij waar ik graag voor thuis zou willen blijven (laat me maar mooi een paar ochtend of avonddiensten draaien voor het geld maar verder lekker thuis).. Lijkt mij heerlijk
Nou ben ik ook wel zo; naam neem ik over, huisje,boompje,beestje hebben we al, nu nog een kindje erbij waar ik graag voor thuis zou willen blijven (laat me maar mooi een paar ochtend of avonddiensten draaien voor het geld maar verder lekker thuis).. Lijkt mij heerlijk
vlinder-2011- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11
Ik heb nu mijn eigen naam (hebben een gp), maar volgend jaar gaan we trouwen en dan draai ik het om, naam man-eigen naam.
Wel zo leuk allemaal dezelfde naam!
Wel zo leuk allemaal dezelfde naam!
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10
Ik neem (wanneer we ooit eens gaan trouwen) zeker zijn naam aan. Vind het eigenlijk ook iets vanzelfsprekend, of ik ben gewoon ouderwets ingesteld. Daarbij als er misschien kinderen komen, vind ik het wel zo leuk om echt met z'n allen dezelfde achternaam te hebben...
En oja, vind mijn achternaam ook niet geweldig, dus neem graag een andere naam aan!
En oja, vind mijn achternaam ook niet geweldig, dus neem graag een andere naam aan!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik neem mijn vriend zijn naam aan. Ben daarin misschien ouderwets. Daarnaast vind ik het ook fijn als ik straks dezelfde achternaam heb als mijn kinderen. Naast mijn vriend zijn naam zal ik mijn meisjesnaam blijven dragen.
Gast- Gast
Mijn vriend neemt waarschijnlijk mijn achternaam aan omdat hij een Poolse achternaam heeft. Hij is zo Nederlands als wat (zijn familie is tig generaties geleden naar Duitsland verhuist en vanuit Duitsland naar Nederland) maar hij merk dat veel mensen bevooroordeeld zijn door zijn achternaam en mensen zijn vaak verrast dat hij zo goed Nederlands praat. Ze gaan er bijna altijd vanuit dat hij weer zo'n Pool is die hier komt werken en dat is hij zat.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Als je vriend niet wil trouwen....
» Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?
» Eerst trouwen, of eerst een kindje of zwanger trouwen?
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Jouw vriend en je vriend(inn)en, matcht dat?
» Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?
» Eerst trouwen, of eerst een kindje of zwanger trouwen?
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Jouw vriend en je vriend(inn)en, matcht dat?
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: