Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naam overnemen vriend bij trouwen?

+36
Highway
Jacolien
luisa
Lavendel
Tazz
blondje1313
Joli86
Muppetje
Jade
Flinder
Arwyn
_Mashimaro_
Jezzie
Roodkapje
vlinder-2011
miss22
Minx
Oasis
Flippin' Bitch
TukTuk
Merai
Lady Starstruck
Mizz_S
Carra
sanne-84
Susan
Rovine
Silver
Floor
Suus
Paper Crown
Tania
Jelin
Rush
Marin
Nora
40 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Naam overnemen vriend bij trouwen? - Pagina 2 Empty Re: Naam overnemen vriend bij trouwen?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 5:17

Pippa schreef:
Lize schreef:Ik zou graag de achternaam van mijn vriend hebben, maar dat wil hij niet ...

Huh, waarom niet?

Omdat ik trots moet zijn op mijn eigen naam.. Hij vindt dat te ouderwets.
Tsja.. laughcry

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam overnemen vriend bij trouwen? - Pagina 2 Empty Re: Naam overnemen vriend bij trouwen?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 5:21

Ik heb mijn eigen naam gehouden, omdat ik het niet nodig vond zijn naam aan te nemen. Bovendien vond ik het geen fijn gevoel om
zijn naam aan te nemen als hij mijn naam ook niet aan nam. Ik kreeg er gewoon een beetje de kriebels van Wink.

Gast
Gast

Bericht  Lady Starstruck do 8 sep 2011 - 5:23

Ik zou mijn eigen achternaam houden. Mijn vader is overleden en ik weet het niet op de 1 of andere manier wil ik hem blijven eren door mijn eigen achternaam te houden.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Merai do 8 sep 2011 - 7:00

Pippa schreef:Als we gaan trouwen, dan wil ik de naam van mijn vriend aannemen, ik vind het een mooie naam, en wil graag hetzelfde heten als mijn man en onze toekomstige kinderen. Mijn vader vindt het wel jammer dat als we alle drie trouwen, dat onze naam dan verdwijnt..

+1
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 7:01

James schreef:Ik heb mijn eigen naam gehouden, omdat ik het niet nodig vond zijn naam aan te nemen. Bovendien vond ik het geen fijn gevoel om
zijn naam aan te nemen als hij mijn naam ook niet aan nam. Ik kreeg er gewoon een beetje de kriebels van Wink.

Dat wil dievan mij dan weer wel, allebei 2 namen.. scratch vreemde snuiter!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 7:10

Ik ben 3 maanden geleden getrouwd en heb de naam van mijn man aangenomen. Dit wilde ik heel graag en ben blij dat ik eindelijk mijn eigen naam niet vaak meer hoef te gebruiken. Ik heb een hoop mee gemaakt met mijn vader in negatieve zin.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 7:20

sanne-84 schreef:ik kies wel voor de achternaam van mn vriend, vind dat veel makkelijker met en voor kinderen

Waarom zou dat makkelijker zijn met kinderen? Ik heb serieus in al die jaren nog maar een keer of 2 meegemaakt dat ik bij zijn achternaam genoemd werd als ze de kinderen moesten zien oid bij de dokter.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 8 sep 2011 - 7:25

Arden schreef:

Waarom zou dat makkelijker zijn met kinderen? Ik heb serieus in al die jaren nog maar een keer of 2 meegemaakt dat ik bij zijn achternaam genoemd werd als ze de kinderen moesten zien oid bij de dokter.

Ik moet wel vrij vaak naar instanties bellen en mailen en dan vind ik het ook wel handiger om dezelfde achternaam te gebruiken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Nora do 8 sep 2011 - 7:39

Mijn moeder heeft haar eigen naam gehouden en vind het op de één of andere manier zonde als ik niet mijn eigen naam houd.

Wel was er altijd iets van verwarring als een vriendinnetje belde om naar mij te vragen en mijn moeder dan opnam met haar eigen naam. Maar op een gegeven moment wisten ze het wel.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837

Bericht  TukTuk do 8 sep 2011 - 7:48

Arden schreef:
sanne-84 schreef:ik kies wel voor de achternaam van mn vriend, vind dat veel makkelijker met en voor kinderen

Vriendin van mij had het vorig jaar, ze is wel getrouwd en hebben samen een kindje, maar toen ze op vakantie gingen met het vliegtuig, had ze nog geen nieuw paspoort aangevraagd, dus de naam van haar man stond er niet bij. Kreeg ze dus haar dochter ook niet mee door de douane.
Is toch vrij lullig dan.. (uiteindelijk was het probleem snel opgelost, want haar man was ook mee, maar die stond iets verder in de rij, ze waren met nog meer mensen namelijk)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Susan do 8 sep 2011 - 7:55

AngelNyn schreef:

Vriendin van mij had het vorig jaar, ze is wel getrouwd en hebben samen een kindje, maar toen ze op vakantie gingen met het vliegtuig, had ze nog geen nieuw paspoort aangevraagd, dus de naam van haar man stond er niet bij. Kreeg ze dus haar dochter ook niet mee door de douane.
Is toch vrij lullig dan.. (uiteindelijk was het probleem snel opgelost, want haar man was ook mee, maar die stond iets verder in de rij, ze waren met nog meer mensen namelijk)

Dat heeft volgens mij niks met je naam te maken. Kinderen staan bijgeschreven in het paspoort van een van de ouders en diegene kan de kinderen meenemen, óf kinderen hebben een eigen reisdocument. Er zijn ook zat ouders die helemaal niet getrouwd zijn of die dus hun eigen naam houden, het is natuurlijk onzin dat zij 'dus' nooit hun kinderen mee naar het buitenland kunnen nemen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk do 8 sep 2011 - 8:00

Susan schreef:
AngelNyn schreef:

Dat heeft volgens mij niks met je naam te maken. Kinderen staan bijgeschreven in het paspoort van een van de ouders en diegene kan de kinderen meenemen, óf kinderen hebben een eigen reisdocument. Er zijn ook zat ouders die helemaal niet getrouwd zijn of die dus hun eigen naam houden, het is natuurlijk onzin dat zij 'dus' nooit hun kinderen mee naar het buitenland kunnen nemen.

Haar kindje had een eigen paspoort, en ze kwam dus niet door de douane omdat de namen niet overeen kwamen. Anders moet je iets van een document hebben waarop staat dat het dus je kind is, of je trouwboekje oid.
Toen haar man er bij kwam, en zijn paspoort liet zien, mochten ze met zijn 3en doorlopen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Susan do 8 sep 2011 - 8:13

Oh ja, je hebt gelijk, je moet inderdaad een bewijs meenemen. Dan vind ik trouwens dat iederéén die met een kind reist zo'n bewijs mee zou moeten nemen, ook de vader, want iemand die wel dezelfde achternaam heeft hoeft ook niet per se een van de ouders te zijn. In theorie zou een of andere vage achterneef van Dion dus zo onze kinderen mee kunnen nemen, maar ik niet, omdat mijn meisjesnaam op mijn paspoort staat, dat is toch achterlijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Flippin' Bitch do 8 sep 2011 - 8:15

Ik zou zijn naam nemen voor prive, omdat ik die mooier vind in combi met mijn voornaam. Of eerst de zijne, dan de mijne, maar dan krijg je wel een Ding- van een Plaatsnaam. Voor mijn werk zou ik gewoon mijn eigen naam houden, is makkelijk i.v.m. privacy. Bij veel collega's zie ik dat op die manier trouwens.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  TukTuk do 8 sep 2011 - 8:17

Susan schreef:Oh ja, je hebt gelijk, je moet inderdaad een bewijs meenemen. Dan vind ik trouwens dat iederéén die met een kind reist zo'n bewijs mee zou moeten nemen, ook de vader, want iemand die wel dezelfde achternaam heeft hoeft ook niet per se een van de ouders te zijn. In theorie zou een of andere vage achterneef van Dion dus zo onze kinderen mee kunnen nemen, maar ik niet, omdat mijn meisjesnaam op mijn paspoort staat, dat is toch achterlijk.

Ja daar heb je idd helemaal gelijk in, met een naam alleen kunnen ze in feite nog niks controleren.. Heel krom!
Maar die vriendin van mij stond ook echt helemaal van "ja maar dit is mijn dochter..? Hoe wil je dat ik dit bewijs?"
En toen ze zij "ja mijn man is er ook?" was er gelijk geen probleem meer..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Susan do 8 sep 2011 - 8:20

Maar goed, je houdt in je paspoort sowieso je eigen naam, je kunt er alleen in op laten nemen dat je 'echtgenote van' bent. Maar dan nog kun je in het dagelijks leven je eigen naam gebruiken, dus voor dit dilemma maakt dat niet uit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 8:25

2CKC2 schreef:Ik heb zijn naam aangenomen, ik heet Voornaam zijn achternaam - mijn meisjesnaam. Het hoort er voor mij toch een beetje bij, hopeloze romanticus.

Ben trouwens heel hip, helemaal niet ouderwets.

+1.

Gast
Gast

Bericht  Oasis do 8 sep 2011 - 8:30

Ik wil ook graag mijn eigen naam houden. Gewoon, omdat die bij mij past smile.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Minx do 8 sep 2011 - 8:41

Ik denk dat ik zijn naam graag over wil nemen. Mocht ik met mijn huidige vriend trouwen (ga ik volledig van uit hoor) dan neem ik graag zijn naam over. Hij is heel erg trots op zijn achternaam dus ik loop hem ook altijd te jennen dat ik zijn achternaam houd en alleen maar dochters krijg. Zijn vader heeft alleen maar zussen en zijn broer heeft een dochter en daar komen geen kinderen meer bij en zijn zus is nog single. Hij wil dus heel graag zijn naam door geven aan een zoon. (die dan gelijk het hele archief van opa erft :S)
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  miss22 do 8 sep 2011 - 8:51

Ik heb de achternaam van mijn man aangenomen
Ik heb nooit wat met trouwen gehad en het lag ook absoluut niet in de planning, maar was toen zwanger en hebben toen toch de keuze gemaakt Very Happy
En moet zeggen ik vind het toch wel erg leuk om de zelfde achternaam als zoon en manlief te hebben
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  vlinder-2011 vr 9 sep 2011 - 2:02

Ik wil graag dezelfde achternaam hebben als mijn man (nu nog vriend) en eventuele kinderen. Niet alleen om dezelfde te hebben maar ook omdat hij mooier is.. Krijg zijn naam - mijn achternaam
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11

Bericht  Roodkapje vr 9 sep 2011 - 2:13

Ik neem zijn naam aan, de kinderen gaan ook over op zijn naam. Doordat er al eens wat vervelende dingen zijn gebeurt doordat we niet hetzelfde heten wil ik nu gewoon een eenheid.

Mijn vriend heet anders als ik en de kids en die kreeg dus onze dochter niet mee op school. ( het was pas in de 2e week van school maar toch.. ). Ik werd gebeld of ik dhr ..... kon identiferen als de vader hahaha.. Ik begrijp het hoor, ik snap dat ze safe willen zitten met aan wie ze de kindjes mee geven. Maar dat is iets waar ik niet tegen aan wil lopen.

Mijn eigen naam is wel mooier vind ik smile dus die zal ik oa op mijn werk enzo wel af en toe misschien blijven gebruiken.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 2:18

Ik heb mijn eigen achternaam gehouden, de kinderen hebben die van hem (want die vond ik mooier, anders was dat een discussie geworden).

Ik zou nooit de naam van iemand anders aannemen, ik heb er al 1 van mezelf.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 2:31

Susan schreef:
Arden schreef:

Ik moet wel vrij vaak naar instanties bellen en mailen en dan vind ik het ook wel handiger om dezelfde achternaam te gebruiken.

Dan kan ik het me inderdaad voorstellen.

Mijn kinderen hebben zijn achternaam. Volgens mijn schoonouders alleen maar zodat ik dan alimentatie kon vangen :P die snappen geloof ik niet hoe dat werkt.

Gast
Gast

Bericht  Jezzie vr 9 sep 2011 - 2:33

Als ik ooit ga trouwen wil ik ook de naam van mijn man.
Omdat ik ook graag wil dat ik het zelfde heet als mijn man en toekomstige kinderen.
Dat lijkt me gewoon erg leuk!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: