Naam overnemen vriend bij trouwen?
+36
Highway
Jacolien
luisa
Lavendel
Tazz
blondje1313
Joli86
Muppetje
Jade
Flinder
Arwyn
_Mashimaro_
Jezzie
Roodkapje
vlinder-2011
miss22
Minx
Oasis
Flippin' Bitch
TukTuk
Merai
Lady Starstruck
Mizz_S
Carra
sanne-84
Susan
Rovine
Silver
Floor
Suus
Paper Crown
Tania
Jelin
Rush
Marin
Nora
40 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Naam overnemen vriend bij trouwen?
Ik had vandaag een gesprek met een vriendin over het wel of niet aannemen van je vriend zijn naam als je gaat trouwen.
Hoe denken jullie daarover? Waarom neem (nam) jij de naam van je vriend over, of waarom niet?
Ik vind het zelf wel lastig, mijn vriend heeft namelijk best een mooie naam vind ik zelf. Maar voor mijn gevoel ben ik dan zo ouderwets ofzo als ik zijn naam over neem.
Hoe denken jullie daarover? Waarom neem (nam) jij de naam van je vriend over, of waarom niet?
Ik vind het zelf wel lastig, mijn vriend heeft namelijk best een mooie naam vind ik zelf. Maar voor mijn gevoel ben ik dan zo ouderwets ofzo als ik zijn naam over neem.
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Naam overnemen vriend bij trouwen?
Ik zou het dolgraag willen doen, maar zijn achternaam rijmt op mijn voornaam, en is ook nog eens mijn seksuele geaardheid. Dat kan dus écht niet.
Ik vind het totaal niet ouderwets, maar gewoon mooi traditioneel. Overigens heb ik er ook geen problemen mee als iemand het anders doet, haar eigen naam houdt. Alleen eerst je meisjesnaam en dan je man's naam vind ik wat raar staan, omdat het dan is alsof het andersom had moeten zijn. Maar áls ik al ga trouwen, is dat waarschijnlijk de manier zoals ik 't toch zou doen. Ik zou willen laten zien dat ik getrouwd ben, maar gezien mijn voornaam + zijn achternaam niet klinkt, zal ik m'n eigen achternaam er tussen plakken en die standaard blijven gebruiken.
Ik vind het totaal niet ouderwets, maar gewoon mooi traditioneel. Overigens heb ik er ook geen problemen mee als iemand het anders doet, haar eigen naam houdt. Alleen eerst je meisjesnaam en dan je man's naam vind ik wat raar staan, omdat het dan is alsof het andersom had moeten zijn. Maar áls ik al ga trouwen, is dat waarschijnlijk de manier zoals ik 't toch zou doen. Ik zou willen laten zien dat ik getrouwd ben, maar gezien mijn voornaam + zijn achternaam niet klinkt, zal ik m'n eigen achternaam er tussen plakken en die standaard blijven gebruiken.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
M`n vriend z`n achternaam is zo standaard, dat vind ik niets. Ik hou het liefste m`n eigen naam.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik heb er voor gekozen om de naam van mijn man aan te nemen. Ik wilde graag hetzelfde heten zodat we allemaal dezelfde achternaam hebben. Ook komt zijn achternaam hier maar zelden voor. En ik wilde van het gespel van mijn eigen achternaam af. En nu moet ik het nog steeds, omdat mensen moeilijker denken dan dat het is.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Privé wil ik de naam van mijn vriend aannemen (dubbele naam, eerst zijn achternaam, dan de mijne), zakelijk hou ik mijn eigen naam aan omdat ik onder die naam al een aantal artikelen gepubliceerd heb.
Gast- Gast
Ik heb mijn man zijn achternaam. Vooral nu we een kindje hebben vind ik het gewoon prettiger om allemaal dezelfde achternaam te hebben.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb zijn naam aangenomen, ik heet Voornaam zijn achternaam - mijn meisjesnaam. Het hoort er voor mij toch een beetje bij, hopeloze romanticus.
Ben trouwens heel hip, helemaal niet ouderwets.
Ben trouwens heel hip, helemaal niet ouderwets.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Joy_ schreef:Ik zou het dolgraag willen doen, maar zijn achternaam rijmt op mijn voornaam, en is ook nog eens mijn seksuele geaardheid. Dat kan dus écht niet.
Oh dat is wel echt pech
De eerste letter van mijn naam is de L. En die van zijn achternaam ook. Dus ik ga dan L. van L.- van der B. heten.
Dat gaat niet op formulieren passen
Hij heeft ook niet echt een standaard naam. Van de Brink, of Jansen had ik denk ik ook niet overgenomen. Hopelijk beledig ik nu geen mensen die wel Jansen heten;)
Nora- Prater
Ik hou mijn eigen naam, ben er wel aan gehecht Mijn moeders en zijn moeder hebben trouwens ook allemaal hun eigen naam gehouden. En mijn lievelingsoma zei altijd dat ze zo trots was dat ze deze naam mocht dragen (niet haar meisjesnaam dus), en dat heb ik wel een beetje overgenomen
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Ik heb mijn mans naam en dan mijn meisjesnaam.
Ik wou graag als we een gezin gingen vormen allemaal dezelfde achternaam hebben.
Ik wou graag als we een gezin gingen vormen allemaal dezelfde achternaam hebben.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Zo ver had ik nooit nagedacht over zijn achternaam.Joy_ schreef:Ik zou het dolgraag willen doen, maar zijn achternaam rijmt op mijn voornaam, en is ook nog eens mijn seksuele geaardheid. Dat kan dus écht niet.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Mocht het ooit zover zijn, ja dan neem ik zijn achternaam.. Vind ik veel mooier dan mijn eigen, en dan heb je als gezin ook 1 naam.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Rush schreef:Zo ver had ik nooit nagedacht over zijn achternaam.Joy_ schreef:Ik zou het dolgraag willen doen, maar zijn achternaam rijmt op mijn voornaam, en is ook nog eens mijn seksuele geaardheid. Dat kan dus écht niet.
Hahaha nou ik wel, en ik krijg nu al lachende opmerkingen over of ik z'n naam ga aannemen Baal er wel van, want ik zou het wel willen doen, maar 't klinkt gewoon echt niet hahaha.
Marin- Lady Post-a-lot
Zou het niet weten. Ik vind mijn eigen achternaam prima, evenveel letters als mijn voornaam, geen tussenvoegsel. Komt weinig voor en betekent niks. Zijn achternaam heeft wel een tussenvoegsel en dat vind ik niet mooi staan. Het is ook een achternaam die heel veel voorkomt. Zijn achternaam achter mijn voornaam klinkt als iemand anders, dat ben ik niet.
Ik zou dus mijn eigen naam houden, al zou ik het wel jammer vinden als ik -wanneer er kinderen komen- ik de enige in het gezin ben met een andere achternaam. Ik weet het dus echt nog niet. Alles achter elkaar plakken vind ik ook weer zowat, dan is mijn achternaam ineens meer letters dan mijn voornaam (iets wat me nu wel bevalt) en zit ik weer te kijken met dat tussenvoegsel.
Ik zou dus mijn eigen naam houden, al zou ik het wel jammer vinden als ik -wanneer er kinderen komen- ik de enige in het gezin ben met een andere achternaam. Ik weet het dus echt nog niet. Alles achter elkaar plakken vind ik ook weer zowat, dan is mijn achternaam ineens meer letters dan mijn voornaam (iets wat me nu wel bevalt) en zit ik weer te kijken met dat tussenvoegsel.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Tegenwoordig hou je voor de wet toch altijd je eigen naam, je mag de naam van je man alleen gebruiken. Ik gebruik beide namen eerlijk gezegd wel eens.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Joy: Ik wordt nou wel steeds nieuwsgieriger naar die naam van je vriend haha;)
Nobucta, ik heb ook wel het gevoel dat het iemand anders is dan Voornaam+ Zijn naam. Maar misschien dat het went?
Tussenvoegsel vind ik opzich wel mooi staan. Maar is ook makkelijk praten want ik loop er al 22 jaar mee;)
Nobucta, ik heb ook wel het gevoel dat het iemand anders is dan Voornaam+ Zijn naam. Maar misschien dat het went?
Tussenvoegsel vind ik opzich wel mooi staan. Maar is ook makkelijk praten want ik loop er al 22 jaar mee;)
Nora- Prater
Susan, is dat zo, dat je voor de wet je eigen naam sowieso houdt? Ik snap daar allemaal niets meer van tegenwoordig. Vroeger was alles simpeler
Laatst aangepast door Joy_ op do 8 sep 2011 - 3:05; in totaal 1 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
Ja nu snap ik hem Joy:) Volgens mij gaat de politie je ook niet geloven dan
Is dat zo Susan, ik volg het ook allemaal niet zo:p
Is dat zo Susan, ik volg het ook allemaal niet zo:p
Nora- Prater
Ik heb mijn eigen naam gehouden. Gebruik de naam van mijn vriend (we hebben GP dus kon wel kiezen voor zijn achternaam) ook nooit.
Gast- Gast
ik kies wel voor de achternaam van mn vriend, vind dat veel makkelijker met en voor kinderen
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik zou graag de naam van mijn vriend willen, maar hij heeft een gekke achternaam. Ik heb zelf ook een achternaam waarbij nogal om gelachen wordt. En om dan én die van hem én die van mij te dragen wordt me echt te veel.
Dus ik denk dat ik die van mezelf maar hou.
Dus ik denk dat ik die van mezelf maar hou.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ik ga binnenkort trouwen en ik hou mijn eigen naam (en die van mn vriend erachter met een streepje, maar in de praktijk ga ik dat niet echt gebruiken denk ik). Ik vind mijn eigen naam mooier en die hoort echt bij mij, vandaar. Als we ooit kinderen krijgen dan zie ik dan wel weer of ik het zo laat.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Ik zou graag de achternaam van mijn vriend hebben, maar dat wil hij niet ...
Gast- Gast
Lize schreef:Ik zou graag de achternaam van mijn vriend hebben, maar dat wil hij niet ...
Huh, waarom niet?
Gast- Gast
Als we gaan trouwen, dan wil ik de naam van mijn vriend aannemen, ik vind het een mooie naam, en wil graag hetzelfde heten dan als mijn man en onze toekomstige kinderen. Mijn vader vindt het wel jammer dat als we alle drie trouwen, dat onze naam dan verdwijnt..
Gast- Gast
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Als je vriend niet wil trouwen....
» Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?
» Eerst trouwen, of eerst een kindje of zwanger trouwen?
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Jouw vriend en je vriend(inn)en, matcht dat?
» Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?
» Eerst trouwen, of eerst een kindje of zwanger trouwen?
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Jouw vriend en je vriend(inn)en, matcht dat?
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum: