Naam overnemen vriend bij trouwen?
+36
Highway
Jacolien
luisa
Lavendel
Tazz
blondje1313
Joli86
Muppetje
Jade
Flinder
Arwyn
_Mashimaro_
Jezzie
Roodkapje
vlinder-2011
miss22
Minx
Oasis
Flippin' Bitch
TukTuk
Merai
Lady Starstruck
Mizz_S
Carra
sanne-84
Susan
Rovine
Silver
Floor
Suus
Paper Crown
Tania
Jelin
Rush
Marin
Nora
40 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Naam overnemen vriend bij trouwen?
Ook al heeft mijn vriend een veel voorkomende achternaam, ik heb toch voor zijn achternaam gekozen. Omdat ik als gezin gezien wil worden.
Het is al vaak gebeurd dat ik werd gevraagd of ik 'de moeder van' ben als ik gebeld werd over mijn zoon, maar opnam met mijn eigen naam. Het is dus ook een stukje gemak
Ik heet over 9 maand dan ook; voornaam - achternaam vriend - mijn eigen naam.
Het is al vaak gebeurd dat ik werd gevraagd of ik 'de moeder van' ben als ik gebeld werd over mijn zoon, maar opnam met mijn eigen naam. Het is dus ook een stukje gemak
Ik heet over 9 maand dan ook; voornaam - achternaam vriend - mijn eigen naam.
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Ik neem denk ik ook zijn naam aan als wij ooit gaan trouwen, gewoon omdat ik dezelfde naam wil hebben als mijn toekomstige kinderen en man.
Toen we net samen waren heb ik wel eens gezegd dat ik mijn eigen achternaam zou houden, hij zat boven op de kast, haha.
Toen we net samen waren heb ik wel eens gezegd dat ik mijn eigen achternaam zou houden, hij zat boven op de kast, haha.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Hier heb ik het ook wel eens over met vriendinnen, ik heb voorlopig geen trouwplannen maar denk dat ik ooit de naam van mijn vriend wel aan wil nemen, gewoon omdat het makkelijk is met eventuele kinderen. Meer een eenheid zeg maar.
Flinder- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 676
Ik ben trots op mijn naam en vind mijn naam mooier.
Toch zou ik als we gaan trouwen denk ik de naam van mijn vriend aannemen, gewoon omdat ik dat bijzonder vind.
Toch zou ik als we gaan trouwen denk ik de naam van mijn vriend aannemen, gewoon omdat ik dat bijzonder vind.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Puggle schreef:Ik ben 3 maanden geleden getrouwd en heb de naam van mijn man aangenomen. Dit wilde ik heel graag en ben blij dat ik eindelijk mijn eigen naam niet vaak meer hoef te gebruiken. Ik heb een hoop mee gemaakt met mijn vader in negatieve zin.
Dit had ik geschreven kunnen hebben. Behalve dan dat ik bijna 2,5 jaar geleden getrouwd ben
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Als mijn vriend en ik ooit is gaan trouwen 'wacht héél erg geduldig af' wil ik wel heel graag zijn naam aannemen. Vind dat als we ooit kinderen gaan krijgen we een familie worden en daar hoort maar één naam bij. Ook vind ik mijn eigen naam niet eens mooi..
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Ik heb zijn naam - mijn naam, maar gebruik eigenlijk alleen zijn naam in het dagelijks gebruik. Ik vond het alleen naar mijn ouders toe niet prettig om mijn eigen achternaam helemaal weg te laten.
Ik vind het prettiger om als gezin allemaal dezelfde naam te hebben, voor het grootste deel is dit gevoelsmatig, maar ik vind het op school wel lastig als moeders andere achternamen hebben dan hun kinderen.
Ik vind het prettiger om als gezin allemaal dezelfde naam te hebben, voor het grootste deel is dit gevoelsmatig, maar ik vind het op school wel lastig als moeders andere achternamen hebben dan hun kinderen.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Arden schreef:Susan schreef:Arden schreef:
Waarom zou dat makkelijker zijn met kinderen? Ik heb serieus in al die jaren nog maar een keer of 2 meegemaakt dat ik bij zijn achternaam genoemd werd als ze de kinderen moesten zien oid bij de dokter.
Ik moet wel vrij vaak naar instanties bellen en mailen en dan vind ik het ook wel handiger om dezelfde achternaam te gebruiken.
Dan kan ik het me inderdaad voorstellen.
Mijn kinderen hebben zijn achternaam. Volgens mijn schoonouders alleen maar zodat ik dan alimentatie kon vangen die snappen geloof ik niet hoe dat werkt.
Heeft mijn schoonmoeder jouw schoonouders gesproken? Die van mij vond altijd dat mijn vriend ( toen ex) geen alimentatie hoefde te betalen, want ze hadden toch zijn naam niet ?? Wie bewijst dat ze van hem zijn zei ze.. ( wel erkend btw).
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Ik ga zijn naam aannemen, omdat ik dezelfde achternaam als onze kinderen wil hebben. Heb al vaak genoeg meegemaakt dat ik naar een instantie bel voor mijn dochtertje en dat ze dan zeggen dat ze haar niet kunnen vinden omdat ze gelijk op mijn achternaam gaan zoeken. Ik vind het dan niet leuk om te zeggen dat zij een andere naam heeft.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb de naam van mijn man aangenomen toen we gingen trouwen, dus nu heet ik: voornaam-achternaam man-meisjeachtenaam. Ik vind het fijn om de naam van mijn man te dragen. Sowieso is mijn eigen naam een beetjes saai, maar vind het gewoon een fijn idee dat we nu hetzelfde heten.
Het is idd. zo dat je bij sommige zaken nog steeds alleen je meisjesnaam mag gebruiken, dit is ons ook gewoon verteld toen we in ondertrouw gingen.
Het is idd. zo dat je bij sommige zaken nog steeds alleen je meisjesnaam mag gebruiken, dit is ons ook gewoon verteld toen we in ondertrouw gingen.
Gast- Gast
ik heb zijn naam aangenomen en hij heeft mijn naam aangenomen.
Ik heette zeg maar rejoy jansen, mijn man: rejoyman wit. Nu heet ik rejoy wit-jansen, mijn man: rejoy wit-jansen. In de praktijk gebruiken we eigenlijk alleen zijn achternaam, maar op officiele papieren staan beide namen.
Hij wilde heel graag dat ik zijn naam nam, maar ik vond het ook heel mooi als hij ook mijn naam aan zou nemen. Dat kon gelukkig, al waren we wel de eerste bij onze trouwambtenaar die het op deze manier hebben gedaan.
Onze kinderen hebben trouwens wel alleen de achternaam van mijn man, die kunnen geen dubbele achternaam dragen.
Ik heette zeg maar rejoy jansen, mijn man: rejoyman wit. Nu heet ik rejoy wit-jansen, mijn man: rejoy wit-jansen. In de praktijk gebruiken we eigenlijk alleen zijn achternaam, maar op officiele papieren staan beide namen.
Hij wilde heel graag dat ik zijn naam nam, maar ik vond het ook heel mooi als hij ook mijn naam aan zou nemen. Dat kon gelukkig, al waren we wel de eerste bij onze trouwambtenaar die het op deze manier hebben gedaan.
Onze kinderen hebben trouwens wel alleen de achternaam van mijn man, die kunnen geen dubbele achternaam dragen.
Gast- Gast
Ik kies voor een dubbele achternaam: zijn naam-mijn naam
Dan blijf ik altijd mijn eigen naam toch een beetje houden :-)
Op het werk houd ik trouwens mijn eigen naam aan, geen zin om hem altijd te moeten spellen.
Mijn vriend geeft ook vaak mijn achternaam op, om dezelfde reden.
Dan blijf ik altijd mijn eigen naam toch een beetje houden :-)
Op het werk houd ik trouwens mijn eigen naam aan, geen zin om hem altijd te moeten spellen.
Mijn vriend geeft ook vaak mijn achternaam op, om dezelfde reden.
Gast- Gast
Susan schreef:Maar goed, je houdt in je paspoort sowieso je eigen naam, je kunt er alleen in op laten nemen dat je 'echtgenote van' bent. Maar dan nog kun je in het dagelijks leven je eigen naam gebruiken, dus voor dit dilemma maakt dat niet uit.
Ja inderdaad. Het enige wat je in de gaten moet houden dat je niet op reisdocumenten je getrouwde naam + eigen naam opgeeft want dan komt het niet over met de gegevens op je paspoort.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik vind zijn achternaam echt veel te boers, dus ik zit er echt niet op te wachten, haha!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Ik vind zijn achternaam echt veel te boers, dus ik zit er echt niet op te wachten, haha!
De achternaam van mijn man is via de kinderrechter toen hij 5 was gewijzigd.. ik vind zijn oude achternaam ook mooier dan de huidige maar ach.. ik ben allang blij dat ik het nooit meer hoef te spellen,want mijn meisjesnaam is best lastig!
Ja dat is waar, daar zat jij weer mee. Mijn achternaam is voor sommige ook lastig, moet het ook altijd spellen, maar dat vind ik niet erg. Al is het wel veel makkelijker om die van m`n vriend te zeggen haha, dat begrijpt iedereen!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Ja dat is waar, daar zat jij weer mee. Mijn achternaam is voor sommige ook lastig, moet het ook altijd spellen, maar dat vind ik niet erg. Al is het wel veel makkelijker om die van m`n vriend te zeggen haha, dat begrijpt iedereen!
Je blijft mensen houden die t niet snappen.. ik kreeg laatst een brief en ons achternaam begint met een W. Stond er een V.
Ik ga lekker ouderwets zijn naam aannemen
Ook al gebruikt ik die naam nu ook al geregeld...
Alles voor ons huisje staat op zijn naam maar als er iets geregeld moet worden dan doe ik dat altijd en als ik dan mijn eigen achternaam noem dan snappen ze er vaak niks van en willen ze niks doen/regelen (want ja is een andere naam)
Dus dan is het gewoon veel makkelijker om gelijk zijn naam te gebruiken
Ook al gebruikt ik die naam nu ook al geregeld...
Alles voor ons huisje staat op zijn naam maar als er iets geregeld moet worden dan doe ik dat altijd en als ik dan mijn eigen achternaam noem dan snappen ze er vaak niks van en willen ze niks doen/regelen (want ja is een andere naam)
Dus dan is het gewoon veel makkelijker om gelijk zijn naam te gebruiken
Gast- Gast
Waarom is zijn naam gewijzigd Ckc?
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Eucalypta schreef:Ik heb mijn eigen achternaam gehouden, de kinderen hebben die van hem (want die vond ik mooier, anders was dat een discussie geworden).
Ik zou nooit de naam van iemand anders aannemen, ik heb er al 1 van mezelf.
Helemaal mee eens, alleen gaat het bij mij om eventuele toekomstige kinderen.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Ik ga ook de naam van mijn vriend aannemen binnenkort, maar wil wel m'n eigen achternaam erbij houden. Dus Jacolien achternaam vriend - meisjesnaam.
Maarre, hoe wijzig je dit eigenlijk??
Jacolien- Fluisteraar
- Aantal berichten : 62
Punten : 71
Registratiedatum : 16-06-11
Ik ook. Reden waarom ik de naam van mijn vriend gebruik is omdat ik het fijner vind met ons zoontje. Hebben we gewoon 1 familienaam.Susan schreef:Tegenwoordig hou je voor de wet toch altijd je eigen naam, je mag de naam van je man alleen gebruiken. Ik gebruik beide namen eerlijk gezegd wel eens.
Gast- Gast
Ik vind de achternaam van mijn vriend niet mooi en het past niet bij mijn voornaam, dus ik denk dat ik mijn eigen naam hou. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken want we trouwen al over 4 maanden
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Jacolien schreef:Ik ga ook de naam van mijn vriend aannemen binnenkort, maar wil wel m'n eigen achternaam erbij houden. Dus Jacolien achternaam vriend - meisjesnaam.
Ik heb er geen verstand van maar ik verwacht dat als je gaat trouwen dat je gewoon bij de gemeente keuze krijgt als je in het huwelijk treedt. Maar er zijn vast mensen die wel getrouwd zijn die het weten.
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Mijn vriend heeft een enorm Hollandse, niet bijzondere achternaam, en ik een veel minder voorkomende naam die eigenlijk beter bij mijn voornaam past, maar toch zou ik zijn naam aannemen. Puur om het feit dat we dan, mochten er kinderen komen allemaal hetzelfde heten en ik hopeloos romantisch ben haha!
Gast- Gast
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Als je vriend niet wil trouwen....
» Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?
» Eerst trouwen, of eerst een kindje of zwanger trouwen?
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Jouw vriend en je vriend(inn)en, matcht dat?
» Wie kwam met dé naam? Jij of je man/vriend?
» Eerst trouwen, of eerst een kindje of zwanger trouwen?
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Jouw vriend en je vriend(inn)en, matcht dat?
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: