Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvallen in 2011

+31
Jude
Monte
Highway
Mari
flower
applestar
Beachgirl
Lise_E
Sunshine
Poeke
MissD
mzcharlotte
Mscene
missmail
Jeanette
Silver
Frappuccino
Biancos
Ellebel
Jerry
silly-one
Arwyn
nina
Zwoesj
Rebecca
Minx
zaza
Zininzon
Pannetoet
Mysterious
Effie_O
35 plaatsers

Pagina 2 van 27 Vorige  1, 2, 3 ... 14 ... 27  Volgende

Ga naar beneden

Afvallen in 2011 - Pagina 2 Empty Re: Afvallen in 2011

Bericht  zaza za 25 dec 2010 - 23:58

Rebecca schreef:Ik doe ook graag mee en wil er zo'n 15kg afhebben. Ik ben net als een aantal van jullie niet echt een sporter, al vind ik wandelen wel heerlijk (maar maak er te weinig tijd voor) en heb nog niet zo lang geleden een prachtig nieuwe fiets gekocht, met het idee af en toe samen met een collega naar het werk te fietsen, maar dat is pas 1 keer gebeurd, om 17.00u nog 15km terug naar huis fietsen staat me toch een beetje tegen.

Het grootste probleem is hier het snaaien in de avond...chippies, koekjes, noem maar op...vooral wanneer mijn vriend niet thuis is vind ik dat ik helemaal los mag gaan...in het nieuwe jaar wil ik terug naar niets meer nemen na het eten, maar om te beginnen maar gewoon een bakje yoghurt pakken als ik 's avonds trek heb.
Mijn vriend doet gelukkig ook mee, dus geen 'troep' meer in huis en echt ertegen aan!
Andere moeilijkheid voor mij is dat ik in het onderwijs werk, en er in een schooljaar zo'n 150 tot 200 traktaties aan mijn neus voorbij komen...die moet ik allemaal gaan zien te weerstaan!! aahhh...

@Rebecca. Ik werk zelf ook in het onderwijs en heb hier ook 'last' van. Nu neem ik het al vaak niet meer aan of geef het aan de klassendienst/beloning. Want anders blijf je maar eten.

@Zwoesj. Ik heb ook moeite met mijn nieuwe woonplaats maar dit begint nu een beetje te wennen. Vaak voel ik me ook alleen en super rot waardoor ik ging eten. Dit heb ik nu ook redelijk onder controle gekregen. Dus ik ga er gewoon voor in het nieuwe jaar!

zaza
zaza
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 39
Punten : 41
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 1:27

Ik wil ook meedoen! Very Happy Ben niet echt veel te zwaar, heb nog net een goed BMI maar ik ben er toch klaar mee! Ik ga van de zomer eindelijk weer een keer op vakantie en dat is een goede motivatie, heb nog ruim 7 maanden de tijd. Wil er 10 kg af hebben. Ga geen dieet doen, mn vader heeft mn Sonja Bakker boeken gepikt :P Das maar goed ook, want dat werkte toch niet bij mij. Eet 's avonds dan weer hier, dan weer daar.. Avondje stappen, borrelen.. Daar wil ik niet mee stoppen eigenlijk Evil or Very Mad Ga dus proberen overdag gezonder te eten en als ik zelf kook ook gezonder. Verder samen met mn vader wandelen en fietsen, want een abo op de sportschool kan ik niet meer betalen helaas.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 1:35

Ik doe ook mee! Ik wil nog 5 tot 10 kilo kwijt. Sonja Bakker houd ik niet vol Sad

Ik ben echt een sucker for chips, chocola, koekjes...

Gast
Gast

Bericht  Arwyn zo 26 dec 2010 - 2:59

Ik ga zeker mee doen. Was vlak voor Sinterklaas al begonnen, maar dit blijkt niet de handigste tijd daarvoor te zijn, haha Wink
Ik wil er het liefst zo'n 10 kilo af, maar ben eerst ook al heel blij met 5, haha.
Ik wil vooral minder gaan snoepen. Thee tijd 's middags, dat is echt mijn valkuil! Brood blijf ik gewoon eten, ik eet zo'n 4 sneetjes per dag, soms 5. Op mijn werk loop/sta ik de hele tijd, dus dan heb ik dat ook wel nodig. Als ik crackers eet, hou ik het niet de hele ochtend vol.
Daarnaast wil ik weer meer gaan bewegen. Ik heb hier een hometrainer staan en die ga ik vanaf morgen weer 4 keer in de week een half uur tot een uur gebruiken 's ochtends!
Er was 2 kilo af op die manier (en nu vast weer aan, haha), dus ik hoop dat dat nu weer gaat lukken!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 21:22

Ik doe ook mee! Wel vanaf 2 januari, Nieuwjaarsdag nog wel wat feestjes Wink
Doen we met een tabel?

Gast
Gast

Bericht  silly-one zo 26 dec 2010 - 21:33

Ik doe ook mee. Ik begin alleen deze week al wel met het letten op wat ik eet.
Ik wil er nu echt die stomme 7 kilo af hebben. Ik heb nu weer een extra motivatie, niet de meest leuke. Mijn moeder heeft deze week te horen gekregen dat ze suiker heeft en dat in combinatie met de hoge bloeddruk van mijn vader is het voor mij nu echt een rede om er iets aan te gaan doen.

Nu sport ik weinig ( tennis) vanwege het weer, maar als compensatie wil ik 2 keer per week gaan sporten (ticket uur), als het weer slecht is. Misschien ook nog een 45 to 60 minuten cardio in te fitness.
Snacken mag ik nog maar 1 avond in de week. Verder ga ik zorgen voor gezonde snacks in huis.
Koken uit pakjes doe ik al niet (veel toevoegingen die niet echt gezond zijn).
Fris drinken, ik haal niks nieuws in huis. Ik ga nu water en thee drinken of ranja zo nu en dan voor de smaak.
Verder wil ik regelmatig gaan eten en alcohol ook maar 1 avond in de week, als ik er zin in heb. Anders laat ik dat ook lekker staan.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 0:07

Ik doe ook mee! Wil vanaf januari weer meer gaan sporten en beter op mijn eetgedrag gaan letten!

Gast
Gast

Bericht  Jerry ma 27 dec 2010 - 0:37

Ik doe mee!

Deed op 't vorige forum actief aan een afval-topic mee, maar die bloedde een beetje dood...
Ben toen wel een paar kilo afgevallen, maar geen idee of die er alweer aanzitten of niet...
Morgenochtend maar even wegen (nu al gegeten en gedronken)...

Maken we ook een tabelletje met wat iedereen weegt en is afgevallen?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Ellebel ma 27 dec 2010 - 3:13

Ik doe ook mee! Moet eerst eens 5 kilo kwijt en daarna wellicht nog een paar kilo, maar dat zien we dan wel. Ik ben vrij fanatiek aan het hardlopen gegaan, maar nu er in Limburg al meer dan een maand sneeuw en dan durf ik toch niet zo goed (en nu ligt er ongeveer 30-40 cm, dus echt geen doen)..

Wellicht ga ik het weer doen via het Weight Watchers systeem, maar dat weet ik nog niet. Ik ga 3 januari beginnen, heb nog te veel lekkere dingen in huis die op moeten (erg he?).
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Biancos ma 27 dec 2010 - 3:18

Ik doe ook mee.. smile
Ben ook niet sportief maar ga nu vaak met de auto naar et werk en wil nu voortaan op de fiets gaan veel beter smile
Biancos
Biancos
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 149
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  nina ma 27 dec 2010 - 4:07

Chipp schreef:Ik doe ook mee! Wel vanaf 2 januari, Nieuwjaarsdag nog wel wat feestjes Wink
Doen we met een tabel?
watvoor tabel precies?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 4:16

danielledeliefste schreef:
Chipp schreef:Ik doe ook mee! Wel vanaf 2 januari, Nieuwjaarsdag nog wel wat feestjes Wink
Doen we met een tabel?
watvoor tabel precies?

Waarin de balans bijgehouden wordt. Sowieso hoeveel iemand is afgevallen, maar er kan ook bij hoeveel iemand in totaal wil afvallen, hoe lang degene is, hoeveel ze nu weegt, wat het streefgewicht is. Dat is net wat je wilt.
Ik vind een tabel waar het streefgewicht (om af te vallen of wat op de weegschaal moet komen te staan) en het huidige gewichtverlies wel leuk om te zien van iedereen. En in een tabel is dat handiger bij te houden.

Gast
Gast

Bericht  Frappuccino ma 27 dec 2010 - 4:28

Ik ga dit topic ook proberen actief te volgen. Eind 2006 ben ik in 1,5 á 2 jaar tijd 30 kilo afgevallen, vooral door heel veel zelfdiscipline. Daarna ben ik een hele tijd op een stabiel gewicht gebleven maar helaas zit er ondertussen weer 10 kilo bij aan dus er mag wel weer wat af. Ik hoop dat we elkaar kunnen motiveren!
Frappuccino
Frappuccino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  nina ma 27 dec 2010 - 5:41

Chipp schreef:
danielledeliefste schreef:
Doen we met een tabel?
watvoor tabel precies?

Waarin de balans bijgehouden wordt. Sowieso hoeveel iemand is afgevallen, maar er kan ook bij hoeveel iemand in totaal wil afvallen, hoe lang degene is, hoeveel ze nu weegt, wat het streefgewicht is. Dat is net wat je wilt.
Ik vind een tabel waar het streefgewicht (om af te vallen of wat op de weegschaal moet komen te staan) en het huidige gewichtverlies wel leuk om te zien van iedereen. En in een tabel is dat handiger bij te houden.
Ja dat lijkt me wel heel leuk en motiverend..
En de rest?

Hoe gaan we het dan aanpakken?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  silly-one ma 27 dec 2010 - 6:05

Mijn voorstel is het volgende schema.
Daarbij heeft iedereen Ă©Ă©n vaste weegdag in de week ( bijvoorbeeld maandag) en op die dat pas je het schema voor jou aan.
Bij tevredenheid zet je een smiley om je eigen gevoel over die week weer te geven. Ik ben geen voorstander van eetlijstjes, maar gewoon van motiverende verhalen en oppeppers als iemand in een dipje zit.
( weet iemand hoe je binnen dit forum een handig schemaatje gemaakt krijgt? Ik krijg het niet voor elkaar)

Naam
Start gewicht
Huidig gewicht
Streef gewicht
Weegdatum
tevredenheid.

silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  Silver ma 27 dec 2010 - 6:08

Ik doe mee! Ik ben al in de laatste paar maanden 5 kilo afgevallen, gaat niet snel maar toch langzaam komt het wel wat, ik schommel heel erg in gewicht, en ik zit ook met mijn PDS dus moet elke keer afwegen bij alles wat ik eet of het goed of fout is. Tabel is leuk, en heel erg overzichtelijk en duidelijk. Mijn gevevens:
Lengte: 1.79
Huidige gewicht: 73,8
Streefgewicht: 68,0
Weegdatum: 31 dec
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 6:59

Naam Lengte Start Huidig Streef Balans Mood Weegdatum
Burned Flower 1.79 78,8 73,8 68 -5 ? 31 dec
Chipp 1.73 7976,2 69-2,8 Very Happy 3 jan.

Meiden die erbij wil, geef je gegevens even door, zet ik je erbij! (Of je zet jezelf ertussen, dat kan natuurlijk ook Wink)

Gast
Gast

Bericht  silly-one ma 27 dec 2010 - 7:16

Chipp schreef:

Meiden die erbij wil, geef je gegevens even door, zet ik je erbij! (Of je zet jezelf ertussen, dat kan natuurlijk ook Wink)

Aangezien ik het in een HTML lijst moet zetten en ik daar het overzicht in verlies zou je mij gegeven er in willen zetten?
Silly-one,
Start gewicht 77
Streef gewicht 70
Huidig gewicht 76
mood :shock:
Weegdatum 27 december ( maandag wordt mijn weegdag.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  Rebecca ma 27 dec 2010 - 7:43

.Naam Lengte Start Huidig Streef Balans Mood Weegdatum
Chipp 1.73 79 76,2 69 -2,8 3 jan.

Ik heb geprobeerd om de tabel over te nemen en in te vullen, maar het lukt me niet, heb geen idee hoe het moet, dus als jij het ook voor mij wilt invullen Chipp...

Rebecca
1.70
-
-
65
-
Sad
3 jan.

Nog niet zoveel gegevens, ik ga aankomende maandag pas voor het eerst op de weegschaal staan, stel het graag nog even uit Wink, grijp deze week nog elk excuus aan om iig de lekkere dingen op te eten (heel erg eigenlijk...)
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 7:52

Rebecca 1.70 -- 65- Sad 3 jan.
Silly-one?77 7670 -1 :shock: 27 dec.

Gast
Gast

Bericht  Silver ma 27 dec 2010 - 7:55

euhm, wat word bedoeld met mood? hoe ik er tegenover sta? Hoe het NU met me gaat? Of hoe ik me voel ofzo?
want ik voel me opzich vandaag wel smile
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 8:01

Hoe je afval motivatie/humeur is.

Als je mee wilt doen, deze regel quoten en invullen. De puntjes haal ik er dan tussenuit, wanneer ik je in de tabel toevoeg. (Zelf in de tabel toevoegen mag natuurlijk ook nog steeds Wink)

[td] [i]Naam[./i][./td][td] Lengte[./td][td] Startgewicht [./td][td] Huidig gewicht[./td][td] Streefgewicht [./td][td] Afgevallen tot nu toe[./td][td] Motivatie/Humeur t.o.v. het afvallen[./td][td] Volgende weegdatum[./td][./tr][tr]

Gast
Gast

Bericht  Silver ma 27 dec 2010 - 8:33

owh, dan is mood Very Happy
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Jerry ma 27 dec 2010 - 8:36

[td] [i]Naam[./i]Jerry[./td][td] Lengte[./td]1.73[td] Startgewicht [./td]67kg[td] Huidig gewicht[./td]morgen wegen[td] Streefgewicht [./td]62kg[td] Afgevallen tot nu toe[./td]morgen wegen[td] Motivatie/Humeur t.o.v. het afvallen[./td] silent [td] Volgende weegdatum[./td]1 jan.[./tr][tr]

zoiets? Ik snap er niks van...
Embarassed
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  silly-one ma 27 dec 2010 - 9:02

Rebecca 1.70 -- 65- Sad 3 jan.
Silly-one1.7077 7670 -1 :shock: 27 dec.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud