Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

+11
mauwmauw
Chelle
Fearie
Pien
Mida4you
Annie24
Susan
Famke
PapillonRose
Printje
Tania
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  PapillonRose zo 4 sep 2011 - 9:19

Printje schreef:Hoe deden jullie het dan na een vaccinatie? want dan mag je ze toch ook niet inbakeren, sliepen jullie kids dan wel?
Dan deed ik het niet, want ik wilde geen risico lopen. 's Nachts ging het dan best aardig, dat was sowieso al minder een probleem. Overdag was het wisselend. Meestal had ik de 'mazzel' dat ze door de prik een beetje hangerig was en dan beter sliep. Al was het minder goed dan ingebakerd, maar dat nam ik dan maar even voor lief.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Pien zo 4 sep 2011 - 9:23

Heb net even bij de babydump gekeken en er staat omschreven wat redenen kunnen zijn en het zijn bijna allemaal dingen die ik herken bij haar... Ik ga dus morgen even het consultatiebureau bellen voor advies!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Chelle zo 4 sep 2011 - 9:24

Hier werkt de puckababy super!
Kost wel wat maar vind het geld dubbel en dwars waard. A. slaapt de hele nacht door.
Je zou hem ook op marktplaats kopen. Ik heb nu een grotere gekocht en zet de kleine binnenkort op marktplaats.
Ik zie trouwens wel op tegen het afbouwen... :-S Maar ach, dat zien we dan wel weer.

Succes ermee!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 9:24

Hier heb ik ook de Pacco gebruikt! Ik heb er hele goed ervaringen mee. T, maaide ook met zijn armpjes en hield zichzelf wakker. De pacco was zo handig in gebruik. Het afleren ging heel makkelijk. Toen hij zijn armpjes onder controle kreeg, liet hem overdag uit en bakerde ik hem alleen 's nachts in. Binnen 12 tot 14 weken was hij van de inbakerdoek af en ging het goed. De mijne heb ik toevallig weer verkocht (hij lag maar in de kast te kijken), ik had hem via MP aangeschaft (want tje... wat zijn die dingen duur en tweedehands was het goed te doen). Mochten we in de toekomst voor een tweede gaan, dan schaf ik weer een pacco aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Tania zo 4 sep 2011 - 9:24

Printje schreef:Hoe deden jullie het dan na een vaccinatie? want dan mag je ze toch ook niet inbakeren, sliepen jullie kids dan wel?

Nee, mijn zoontje sliep dan niet. Dus dan lag hij standaard bij ons in bed en dan sliep hij een beetje

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 9:25

Zo deed ik het ook, maar dan in een cape. Alleen nu wurmen ze zich eruit, tot paar nachten teru lukte het op die manier wel.

Pien: Wij deden het al in en net na kraamtijd, kinderart vond het prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  mauwmauw zo 4 sep 2011 - 9:28

hier ook een puck a baby gebruikt omdat ons zoontje zich zelf ook wakker sloeg.en hier werkte het perfect.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Pien zo 4 sep 2011 - 9:28

ProudMama schreef:Pien: Wij deden het al in en net na kraamtijd, kinderart vond het prima.

Denk je dat ik eerst moet overleggen met iemand of zou ik het maar gewoon doen? Eigenlijk is het natuurlijk raar dat ik dit wil overleggen want het is per slot van rekening mijn kind!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Printje zo 4 sep 2011 - 9:30

Pien schreef:
ProudMama schreef:Pien: Wij deden het al in en net na kraamtijd, kinderart vond het prima.

Denk je dat ik eerst moet overleggen met iemand of zou ik het maar gewoon doen? Eigenlijk is het natuurlijk raar dat ik dit wil overleggen want het is per slot van rekening mijn kind!

Volgens mij raden ze idd bij inbakeren aan om eerst advies te vragen bij het cb, nu heb ik dat eigenlijk niet zo hoog zitten dus ik zou het misschien voorleggen bij de huisarts en dan gaan inbakeren. Ik weet niet precies waarom er overlegd moet worden maar omdat dat altijd gezegd wordt zou ik zo iemand zijn die dat dan ook braaf doet hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Pien zo 4 sep 2011 - 9:32

Ja idd... Ik heb dat dus ook ooit gehoord dat je moet overleggen.
Ik bel morgen het cb gewoon even, voor mn eigen gevoel is dat gewoon fijn!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 9:33

Pien schreef:Ja idd... Ik heb dat dus ook ooit gehoord dat je moet overleggen.
Ik bel morgen het cb gewoon even, voor mn eigen gevoel is dat gewoon fijn!
Zo denk ik ook altijd Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Printje zo 4 sep 2011 - 9:36

Pien schreef:Ja idd... Ik heb dat dus ook ooit gehoord dat je moet overleggen.
Ik bel morgen het cb gewoon even, voor mn eigen gevoel is dat gewoon fijn!

Gewoon doen dan idd, gewoon voor je eigen gevoel. Ik weet ook niet waarom je het moet overleggen maar dat wordt altijd gezegd dus dan zou ik het idd voor de zekerheid gewoon doen.

ff off topic..pien die foto's van je meisje op hyves I love you
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Pien zo 4 sep 2011 - 9:39

Lief is ze hè Printje? Mijn man zit geregeld met tranen in zn ogen op de bank als ze hem weer heel lief aankijkt of een lachstuipje heeft... Ze is zo lief, zo mooi, zo schattig, zo tevreden, zo bijzonder!!!
* zet de zwijmel modus weer uit Wink *

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Printje zo 4 sep 2011 - 9:40

Pien schreef:Lief is ze hè Printje? Mijn man zit geregeld met tranen in zn ogen op de bank als ze hem weer heel lief aankijkt of een lachstuipje heeft... Ze is zo lief, zo mooi, zo schattig, zo tevreden, zo bijzonder!!!
* zet de zwijmel modus weer uit Wink *

Nou ik snap hem wel..echt ook die kleertjes en dat gezichtje. Daar kun je inderdaad gewoon meer dan trots op zijn. Het is dat ons ventje al bezet is (uitgehuwelijkt aan het kindje van Hazeltje hhaha) en dat je zover weg woont maar anders hahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  meisjesmama zo 4 sep 2011 - 10:21

Hier heb ik ze ook voor beide meiden gebruikt. Het werkte echt super goed!
Waarom je moet overleggen met het cb of een arts is omdat eerst de heupjes moeten worden gecontroleerd. Of je kindje eventueel een spreidbroek aan zou moeten. Want dan mogen ze niet ingebakerd worden want dan vererger je de heupklachten.

Ohja en kindjes die gebakerd worden let aub goed er op dat ze hun hoofdje niet altijd in 1 richting hebben met slapen. Zo creëer je een plat of schuin achterhoofd. Hier had de 2de het heel erg maar we hebben het zonder helmpje goed gekregen.


Laatst aangepast door meisjesmama op zo 4 sep 2011 - 10:24; in totaal 1 keer bewerkt
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 10:21

Bij echt inbakeren (dus met bakerdoeken) word aangeraden dit te overleggen met het CB. Het kan gevaarlijk zijn wanneer dit op een verkeerde manier of op het verkeerde moment gebeurt.

Bij bakerslaapzakjes weet ik niet of dat ook nodig is: er is maar een ongevaarlijke manier om een kindje daar in te leggen, dus daar zie ik het nut minder van in. Maar beter een keer teveel gebeld met het CB dan te weinig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Lilypie zo 4 sep 2011 - 10:54

Hier hadden we ook de swaddle me(fleece-uitvoering) gingen toen bijna de winter in dus dat was wel fijn.
Mijn dochtertje sliep er heerlijk in, ze maaide veel met haar armpjes en werd daar dus wakker van.
Ik vond het dus een ideaal ding!
Ze heeft er trouwens geloof ik maar een paar maandjes ingelegen, daarna ging het ook goed zonder zak.
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  -Ieniemienie- zo 9 okt 2011 - 2:39

Omdat onze zoon erg onrustig slaapt, wil ik de puckababy gaan proberen. Hij is vrij groot (geboortegewicht 4690gr en 56cm)
Dus ik heb wat vraagjes voor de puckababy mama's

Met welke versie kun je het beste beginnen?
Tot hoe groot kunnen ze daar in?
Hoeveel is een redelijk bedrag om er voor te betalen via marktplaats?
Want ik vind ze nieuw erg prijzig, want ik wil het eerst eens proberen.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Fearie zo 9 okt 2011 - 8:57

Hier ook een Pacco gebruiker, D.ean slaapt beter in dat ding, anders slaat hij zichzelf wakker en zijn we continue druk met hem. Ben ondertussen ook aan het afbouwen aangezien hij bij ons in bed, in de box en reiswieg ook zonder pacco kan slapen.

Voor de gebruikers van een pacco/inbakerdoek, hoe lang hebben jullie gedaan over het afbouwen?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Annie24 zo 9 okt 2011 - 9:12

Fearie schreef:Hier ook een Pacco gebruiker, D.ean slaapt beter in dat ding, anders slaat hij zichzelf wakker en zijn we continue druk met hem. Ben ondertussen ook aan het afbouwen aangezien hij bij ons in bed, in de box en reiswieg ook zonder pacco kan slapen.

Voor de gebruikers van een pacco/inbakerdoek, hoe lang hebben jullie gedaan over het afbouwen?

Y. heeft tot 7maanden en 1 week in de pacco gelegen. We hebben het niet afgebouwd, hij gaf het opeens zelf aan. Inmiddels slaapt hij in een slaapzak.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  nillis zo 9 okt 2011 - 22:35

Wij hadden ook een erg onrustige slapen en op advies van ch de paccodoek gaan gebruiken en was ook blij dat de armpjes strak langs het lichaam zaten, want heb de puckababy ook geprobeerd, maar T werd alleen maar gefrustreerder dat ze haar armpjes ngo iets kon bewegen. Ze is daarna een rustige slaper geworden en bij 6 maand, toen ze begon te rollen, hadden we het ook in 1 week afgebouwd.

Ik ben dus een echte voorstander van de paccodoek
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? - Pagina 2 Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum