Wat werkt nou echt?
+8
Toet
Lady Starstruck
Zora
Rush
Middleme
Dennenappel
Monte
Merai
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat werkt nou echt?
Tegen muggen? Ik word zo onderhand gek van alle nachtelijke onderbrekingen en muggenbulten over mijn hele lijf! Een hor is geen optie omdat die veel te duur zijn vanwege de draai-kiepramen maar alle andere oplossingen zijn meer dan welkom! Wie heeft er nog een goede grootmoeders-tip oid?
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wat werkt nou echt?
En kan een losse hor ook niet? Je hebt bij de xenos van die losse hor doeken, kun je met klitteband o.i.d. bevestigen, maar kan ook met punaises, dan kun je het doek hangen zoals het precies om je raam past.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
3.50 hooguit of minder is toch niet te veel?
Xenos heeft horengaas voor draai/kiepramen, ideaal! Er zitten vier plakdingen bij, waarom je het gaas moet haken. Deze hielden het bij mij niet. Ik heb het gaas met punaises bevestigd (in elke hoek zat al een kier tussen het hout). Door het gaas heen kan je het raam nog open en dicht maken.
Het gaas is er in wit en zwart.
Echt zoooo ideaal, het is niet het mooiste, maar je slaapt eindelijk wel weer én zonder muggenbulten.
Edit; monte was mij net voor.
Xenos heeft horengaas voor draai/kiepramen, ideaal! Er zitten vier plakdingen bij, waarom je het gaas moet haken. Deze hielden het bij mij niet. Ik heb het gaas met punaises bevestigd (in elke hoek zat al een kier tussen het hout). Door het gaas heen kan je het raam nog open en dicht maken.
Het gaas is er in wit en zwart.
Echt zoooo ideaal, het is niet het mooiste, maar je slaapt eindelijk wel weer én zonder muggenbulten.
Edit; monte was mij net voor.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Van dat spul (denk aan deet ed) waar je je van tevoren mee in moet smeren!
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Wij spuiten Vee Rust in huis. Ruikt naar een pak zware shag, maar de muggen vallen dood uit de lucht neer en dan duurt ook een dag of 3.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Wij hebben deze zomer in Zweden uberspul gekocht, maar daar heb je nu niet zoveel aan
Klamboe?
Klamboe?
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Je hebt ook wierook waar ze niet van houden. Vraag me alleen niet welke geur het is. Ik smeer me altijd in met deet daar blijven ze ook wel van op afstand.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Voor het slapen gaan de muggen doodmaken en deuren en ramen dichthouden
Gast- Gast
Volgens mij helpen horren en klamboes ook niet zo, ze komen toch wel binnen.
Ik heb gehoort dat muggenolie en andere smeerseltjes met deet er in schadelijk voor je zijn (met name bij kinderen) maar het werk bijvoorbeeld ook als je een klein schaaltje met een paar druppels olie er in naast je bed zet.
Wij hebben trouwens een ding voor in het stopcontact, met ook een vloeistof er in waar je niks van ruikt, die werkt super goed! Ik ga eens voor je opzoeken wat dat precies is.
Ik heb gehoort dat muggenolie en andere smeerseltjes met deet er in schadelijk voor je zijn (met name bij kinderen) maar het werk bijvoorbeeld ook als je een klein schaaltje met een paar druppels olie er in naast je bed zet.
Wij hebben trouwens een ding voor in het stopcontact, met ook een vloeistof er in waar je niks van ruikt, die werkt super goed! Ik ga eens voor je opzoeken wat dat precies is.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Dat klopt totaal niet. Ben ooit in een vakantiehuisje geweest waar ik voor het slapen gaan wel 10 muggen kon vangen per dag. Nadat ik het hor voor het raam had gehangen(die witte van de xenos) hoefde ik er geen meer te vangen(hooguit 1 a 2 per week)toetje_ schreef:Volgens mij helpen horren en klamboes ook niet zo, ze komen toch wel binnen.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Wij hadden in de vakantie een spuitbus...geen idee hoe dat merk nou ook alweer heet...rode bus, blauwe letters. Die moet je in je slaapkamer spuiten en dan goed luchten. Werkt ideaal! Als je dan ook nog een hor hebt, is het helemaal ideaal.
Verona- Prater
- Aantal berichten : 581
Punten : 708
Deet, maar dat zou ik zelf niet echt lekker vinden om elke dag op te smeren. Dan zou ik een klamboe boven je bed hangen. Als je die goed dicht houdt komen er geen muggen in.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Nooit meer ademen. Het schijnt dat de beesten op de adem van de mensen afkomen. Daar helpt alleen smeren met Deet en ramen en deuren steevast dichthouden. Licht, zoals altijd wordt beweerd, komen ze dan weer niet op af. De mannetjes steken bv niet, maar de vrouwtjes hebben ons bloed nodig. Jaja, ik steek nog wat op van Evers staat op 538.
Gast- Gast
Maura schreef:Nooit meer ademen. Het schijnt dat de beesten op de adem van de mensen afkomen. Daar helpt alleen smeren met Deet en ramen en deuren steevast dichthouden. Licht, zoals altijd wordt beweerd, komen ze dan weer niet op af. De mannetjes steken bv niet, maar de vrouwtjes hebben ons bloed nodig. Jaja, ik steek nog wat op van Evers staat op 538.
Haha, +1, dit heb ik ook gehoord
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Het schijnt dat als je veel knoflook eet, de muggen minder zin hebben in jouw bloed..
Ik eet het vaak en heb zelden last van bulten, maar dat kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn.
Ik eet het vaak en heb zelden last van bulten, maar dat kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Het werkt dus echt
» Droogshampoo....werkt dat nou echt?
» Nagels, wat werkt nou echt?
» Welk dieet werkt nou echt?
» Werkt dit?
» Droogshampoo....werkt dat nou echt?
» Nagels, wat werkt nou echt?