Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

+11
mauwmauw
Chelle
Fearie
Pien
Mida4you
Annie24
Susan
Famke
PapillonRose
Printje
Tania
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 7:57

Hier is het iedere avond drama. Nu ook al weer 2 uur iedere keer naar boven om speentjes te geven en te troosten...
Allebei al apart gelegd (1 boven en 1 beneden), maar niks werkt.

We bakeren ze nu in katoenen omslagdoeken/ badcapes, maar ze worden zo sterk dat ze zich eruit wurmen.

Dus nu mijn vraag, werkte bij jou het inbakeren met Pacco/ Puckababy?

Ze zijn namelijk nogal duur om op de gok 2 aan te schaffen Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 7:59

Waar ik het gezien heb werkte het goed.
Vervelend dat het savonds zo moeilijk gaat hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Tania zo 4 sep 2011 - 8:00

De puckababy was hier een soort wondermiddel. Ik kon de bedenker daarvan wel zoenen toen ik eindelijk een paar uurtjes achter mekaar kon slapen Laughing . Ons zoontje is heel druk en bewegelijk en sloeg zichzelf de hele tijd wakker, dat ging niet meer met de puckababy dus sliep hij eindelijk wat langer achter mekaar.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Printje zo 4 sep 2011 - 8:01

Ik heb er ook lang over getwijfeld maar uiteindelijk niet gedaan, hier hielp een tshirt van mij al om hem te troosten, misschien is dat wel een idee?. Of worden ze wakker van het speentje dat uitvalt?, dat heeft mijn zoontje gelukkig nooit gehad een speen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 8:01

Puckababy was hier de oplossing bij de oudste. Ik was daar toen zo blij mee, eindelijk rust voor ons allebei. Hij sliep overdag nauwelijks, en met de Puckababy ging hij uren aan 1 stuk slapen. Alleen het afbouwen ging lastiger, maar dat is uiteindelijk ook gelukt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  PapillonRose zo 4 sep 2011 - 8:02

Ik zweer nog steeds bij de Puckababy! Heb de kleinste maat (Piep) gekocht toen ze 4 weken was en binnen een paar dagen was het al veel rustiger qua inslapen en de tijd dat ze sliep. Ze was namelijk erg onrustig en sloeg zichzelf bijvoorbeeld ook in de slaap. Uiteindelijk heb ik de Puckababy best lang gebruikt en ook de opvolger heb ik gekocht. Pas toen ze kon rollen zijn we ermee gestopt, dat ging gelukkig goed. Ik ben echt een tevreden gebruikster!

Wel heb ik op een gegeven moment voor 's nachts de Puckababy genomen en overdag een tijdje een Swaddle Me. Die zat wat strakker en dat was overdag fijner omdat ze toen ontzettend last van krampjes had en toch weer moeilijk ging slapen.

Ik had trouwens meerdere exemplaren zodat er eentje in de was kon. Maar die heb ik niet allemaal nieuw gekocht, sommigen wel maar de rest kwam van Marktplaats. Daar staat ook veel op. En de Swaddle Me is dacht ik de helft goedkoper dan de Puckababy, scheelt ook weer.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Tania zo 4 sep 2011 - 8:02

Printje schreef:Ik heb er ook lang over getwijfeld maar uiteindelijk niet gedaan, hier hielp een tshirt van mij al om hem te troosten, misschien is dat wel een idee?. Of worden ze wakker van het speentje dat uitvalt?, dat heeft mijn zoontje gelukkig nooit gehad een speen.

Was je dan niet bang dat hij dat over z'n hoofdje zou trekken?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Famke zo 4 sep 2011 - 8:03

Ik gebruik de puckababy en die bevalt hier super. Hij kan absoluut niet zonder (helaas!). Daarnaast stoppen we hem ook nog heel strak in. In de puckababy zitten de armpjes wel in de zak, maar kunnen ze die nog wel bewegen, dat werkt hier prima maar sommige kinderen moeten nog strakker in gebakkerd worden en dan zijn de pacco doeken beter.

Ik ben hem gaan gebruiken omdat hij zichzelf altijd wakker slaat en hij te druk is als hij er niet in ligt. Hij houdt zichzelf dan wakker. Zie alleen nu al tegen het afbouwen op... dat was bij de oudste ook drama.
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Printje zo 4 sep 2011 - 8:04

Tania schreef:
Printje schreef:Ik heb er ook lang over getwijfeld maar uiteindelijk niet gedaan, hier hielp een tshirt van mij al om hem te troosten, misschien is dat wel een idee?. Of worden ze wakker van het speentje dat uitvalt?, dat heeft mijn zoontje gelukkig nooit gehad een speen.

Was je dan niet bang dat hij dat over z'n hoofdje zou trekken?

Nee ik legde het ver van hem af en bond het wat vast aan de spijlen zeg maar. Ik denk dat ik,als een tweede ook zoveel zou huilen in het begin wel zo;n puckababy zou aanschaffen omdat ik er zoveel goede verhalen over hoor. Alleen het 'afleren' schijnt lang te duren of valt dat wel mee?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Susan zo 4 sep 2011 - 8:05

Ik heb het bij Yrsa overwogen, maar ik durfde niet goed omdat ik had gelezen dat het gevaarlijk kan zijn als ze gaan omrollen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 8:07

PR: Swaddle Me is inderdaad veel goedkoper, welke had jij ervan? Voor 21,95 per stuk is het al veel aantrekkelijker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Tania zo 4 sep 2011 - 8:08

Oh ja dan kan hij hem niet over zich heen trekken inderdaad.
Hier was het afbouwen wel een klein drama inderdaad. Uiteindelijk hebben we hem met 4,5 maand (eigenlijk mag het vanaf 7 maanden maar J. is vrij groot) in de puckabag gelegd en toen ging het iets beter. Maar slapen is gewoon niet een van z'n sterke punten laughcry .

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 8:09

Arden schreef:Puckababy was hier de oplossing bij de oudste. Ik was daar toen zo blij mee, eindelijk rust voor ons allebei. Hij sliep overdag nauwelijks, en met de Puckababy ging hij uren aan 1 stuk slapen. Alleen het afbouwen ging lastiger, maar dat is uiteindelijk ook gelukt.

+1, S. sliep echt heerlijk in dat ding ! Het is ons dan ook pas gelukt om hem met 10 mnd uit de Puckababy te krijgen. Nu is het zijn tutlap/knuffel geworden in bed. Hij kan er nog steeds geen afscheid van nemen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 8:17

Wij gebruikten bij de jongste de Swaddle Me en dat werkte prima!

Wat hier ook goed werkte was hem op zijn buikje leggen, ipv op zijn ruggetje. Maar ik weet niet hoe jij daar tegenover staat natuurlijk. In het begin legden we hem overdag op zijn buikje (daar waren we bij) en 's nachts in de Swaddle Me. zodra hij daar niet meer in paste, legden we hem altijd op zijn buik.

Hij is nog steeds een buikslaper trouwens I love you :

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Thije-slaapt-kdv


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  PapillonRose zo 4 sep 2011 - 8:19

ProudMama schreef:PR: Swaddle Me is inderdaad veel goedkoper, welke had jij ervan? Voor 21,95 per stuk is het al veel aantrekkelijker!
Ik had de katoenen versie, want fleece is al gauw te warm vond ik. Ik ben begonnen met maat Small, die is van 3,5 - 7 kg en ze was rond die tijd ruim 4 kilo en paste er goed in. Ze heeft er nog best een tijd in gepast. Toen ze echt erg onrustig was en veel overstrekte en overdag moeilijk in slaap kwam heb ik er veel aan gehad. Want ze zitten strakker ingepakt hierin, in de Puckababy kunnen de armpjes nog bewegen maar in deze nauwelijks. En de prijs is inderdaad een stuk gunstiger smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 8:22

Op de buik in de box slapen gaat overdag best goed, maar dan liggen ze regelmatig echt met het gezicht in het boxkleed, dus in bed durf ik dat absoluut niet.

Kom net de Swaddle Pod tegen (babydump site), die is tot 6,4 kg, en heel leuk qua prijs om te proberen (14,95)
En dun, dus ideaal voor hun, ze lijken het snel warm te hebben.

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? PTRU1-9503837reg

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  PapillonRose zo 4 sep 2011 - 8:24

Naast dat het hier goed gewerkt heeft ziet het er ook ontzettend schattig uit trouwens, nu ik het plaatje zie krijg ik gelijk weer flasbacks van mijn kleine mummiemeisje I love you
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Annie24 zo 4 sep 2011 - 8:24

Wij hebben met 6 weken de Puckababy voor Y. aangeschaft. Helaas was meneer zo sterk dat hij zijn vuistjes door de opening die voor zijn nekje bedoeld was naar buiten wurmde. Zijn armpjes kwamen dan klem te zitten waardoor hij het op een brullen zette. Geen succes dus hier en hij heeft er maar 15 minuten ingelegen.

Toen de Pacco aangeschaft en die werkte hier een heel stuk beter! Y. sliep helemaal niet overdag (krijsde van 7 tot middernacht) en de combi Pacco + ziekenhuisopname van 3 dagen zorgde ervoor dat hij vanaf toen wél ging slapen overdag. De Pacco is tot 7 kilo, dus daarna hebben we de Pacco Plus aangeschaft omdat hij nog niet zonder kon. De Pacco Plus heeft ritsjes waardoor we hem eerst met 1 armpje eruit lieten slapen. Elke keer met 2 armpjes los geprobeerd, maar dat was geen succes, tot 2 weken geleden. Het ging 2 dagen goed en toen hebben we een normale slaapzak geprobeerd. Daar slaapt hij dus nu sinds 2 weken in en het gaat super!

Y. kon wel al omdraaien terwijl hij nog ingebakerd lag. Hij lag er daarom met 1 armpje uit en zodra hij zich omdraaide zette hij het al op een gillen, dus wisten wij al hoelaat het was...Het werd op een gegeven moment wel erg vaak, vandaar de 2 armpjes eruit en dus na 2 dagen positief 'resultaat' in een slaapzak. Meneertje slaapt nu in een slaapzak én op zijn buik. angel

Je kan trouwens ook op marktplaats kijken, want daar staan ze ook vaak voor de helft van de prijs. Ik heb hier evt nog een Pacco van 4-7 kilo liggen die we niet meer gebruiken, maar dat is er maar 1 angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 8:27

Ik ga morgen gewoon 2x de Swaddle Pod bestellen, 30,00 voor 2 stuks is wel de moeite waard om te proberen!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Mida4you zo 4 sep 2011 - 8:55

Wij hebben de Puckababy gebruikt tot ruim 6 maanden. Het was echt een wondermiddel zoals hier al eerder werd vermeld. Ze was een stuk rustiger en sliep beter. Alleen het afbouwen heeft lang geduurd maar het is gelukt!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Pien zo 4 sep 2011 - 8:56

ook hier een heel onrustig dametje met inslapen... soms kunnen we ´s nachts tot 2uur blijven lopen voor een speentje, verder slaat ze vaak als een hele wilde om zich heen!!

voor de ervaren inbakermoeders, zouden jullie ons het inbakeren dan ook adviseren?

@pm, mag je zelf zo inbakeren of moet dat in overleg met het consultatiebureau?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  PapillonRose zo 4 sep 2011 - 8:59

Pien schreef:ook hier een heel onrustig dametje met inslapen... soms kunnen we ´s nachts tot 2uur blijven lopen voor een speentje, verder slaat ze vaak als een hele wilde om zich heen!!

voor de ervaren inbakermoeders, zouden jullie ons het inbakeren dan ook adviseren?

@pm, mag je zelf zo inbakeren of moet dat in overleg met het consultatiebureau?
Dat slaan heb ik hier ook gehad. Met inbakeren dus niet meer :P

Ik heb het advies om in te bakeren van het CB gekregen, wie weet kun je het voor de zekerheid even navragen of het kan. Er mag in elk geval niks mis zijn met de heupjes zeiden ze tegen mij, verder mag het dacht ik vaak wel.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Mida4you zo 4 sep 2011 - 9:02

Pien schreef:ook hier een heel onrustig dametje met inslapen... soms kunnen we ´s nachts tot 2uur blijven lopen voor een speentje, verder slaat ze vaak als een hele wilde om zich heen!!

voor de ervaren inbakermoeders, zouden jullie ons het inbakeren dan ook adviseren?

@pm, mag je zelf zo inbakeren of moet dat in overleg met het consultatiebureau?

Dit is een heel herkenbaar probleem. Dit heeft ons dochtertje ook gehad en moest er gemiddeld 12x uit in de nacht. Of ze sloeg het speentje uit haar mond, of ze hield zichzelf wakker met haar maaiende armpjes. Toen werd mij een Puckababy aangeraden en ze was een stuk rustiger en het hielpt echt!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Fearie zo 4 sep 2011 - 9:11

Ik baker D.ean in met een hydrofiele luier, gevouwen in een driehoek. Leg hem vervolgens in het midden, armpjes plat en eerst een hoek, dan de andere. In de meeste gevallen ligt hij dan zo strak dat hij zich niet los kan wurmen, miss is dat nog een mogelijkheid om te proberen.

Ons is het inbakeren aangeraden door de kraamverzorgster, D.ean maaide zichzelf steeds wakker met zijn armpjes en activeerde zijn eigen zuigreflex waardoor we steeds druk waren met hem en zijn speen.

Een puckababy is toch redelijk prijzig in aanschaf of niet?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Printje zo 4 sep 2011 - 9:15

Hoe deden jullie het dan na een vaccinatie? want dan mag je ze toch ook niet inbakeren, sliepen jullie kids dan wel?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacco/ Puckababy, werkt het echt? Empty Re: Pacco/ Puckababy, werkt het echt?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum