Hoelang van tevoren verlof?
+19
MissD
Thunder
dizzy
SarahKey
_Jet
Poisongirl
Mikki
PapillonRose
mauwmauw
joyce0606
Steep
Tania
Limburg85
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
blondje1313
pindaatje
Darius
Happydobby
23 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Hoelang van tevoren verlof?
Bij mijn eerste heb ik tot 36 weken doorgewerkt. Dat ging prima.
De tweede keer was ik dat ook weer van plan. Maar door ziekte belandde ik met 26 weken volledig in de ziektewet en moest dus 6 weken van tevoren.
De tweede keer was ik dat ook weer van plan. Maar door ziekte belandde ik met 26 weken volledig in de ziektewet en moest dus 6 weken van tevoren.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
Ik ben 25% ziek gemeld op werk, dus moet 6 weken van te voren met verlof. Had het met de pijn in mijn rug en been ook niet tot vier weken vol kunnen houden.. Ik begin liever zo uitgerust mogelijk aan mijn bevalling en neem na verlof nog vakantie op..
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10
Ik was van plan om door te werken tot 36 weken, maar uiteindelijk ben ik toch 6 weken van tevoren gestopt. Ik werk in het onderwijs (kleuters) en mijn buik was nogal groot en zat vreselijk in de weg. Dan merk je pas hoe vaak je bukt op een dag.
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Ik werk ook in de kinderopvang en hier gaat iedereen met 34 weken met verlof, ik had het even nagevraagd.
Maar ik werk halve dagen (bso) dus hopenlijk kan ik het lang volhouden. Werk in de vakanties hele dagen en dat vind ik nu al best pittig aan het einde van de dag. Gelukkig is dit de laatste week lange dagen, nog 2,5 dag en dan vanaf volgende week weer halve dagen.
Ik zou me niet schuldig voelen hoor als je eerder gaat. Je moet om jezelf denken en niet om je collega''s.
Maar ik werk halve dagen (bso) dus hopenlijk kan ik het lang volhouden. Werk in de vakanties hele dagen en dat vind ik nu al best pittig aan het einde van de dag. Gelukkig is dit de laatste week lange dagen, nog 2,5 dag en dan vanaf volgende week weer halve dagen.
Ik zou me niet schuldig voelen hoor als je eerder gaat. Je moet om jezelf denken en niet om je collega''s.
ik hoop ook dat ik het volhoud tot 4 weken voor mijn verlof, lijkt me wel wel fijn om daarna nog wat langer te hebben samen met de nieuwe kleine hummel. Maar goed, we zien wel hoe het loopt! Ik werk in de gehandicaptenzorg, maar heb wel een groep die veel zelfstandig kan. Dus dat is fijn!
dizzy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 42
Punten : 44
Registratiedatum : 10-08-11
Bij de oudste zat ik al in de ziektewet toen ik zwanger werd en ben dat uiteindelijk ook gebleven tot een half jaar na zijn geboorte. Bij de jongste kwam ik met 23 weken 100% in de ziektewet, omdat mijn baas me niet meer wilde hebben en me dus tijdens mijn zwangerschap heeft laten weten mijn contract niet te willen verlengen. Het scheelde dat ik toen al ruim 4 weken ontzettend veel vocht vasthield en steunkousen droeg, vandaar dat ik de ziektewet in kon. Ik had sowieso niet tot 34 weken kunnen werken.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Ik hoop dat ik het kan volhouden tot 4 weken voor mijn uitgerekende datum.
Eigenlijk met name omdat ik me nu al niet kan voorstellen hoe ik 4 weken alleen thuis zitten (wel natuurlijk af en toe weggaan, leuke dingen doen) moet gaan invullen, laat staan 6 weken.
Eigenlijk met name omdat ik me nu al niet kan voorstellen hoe ik 4 weken alleen thuis zitten (wel natuurlijk af en toe weggaan, leuke dingen doen) moet gaan invullen, laat staan 6 weken.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Ik werk ook in de k.inderopvang en wij hanteren bij vrouwen die het wat zwaarder vinden/ krijgen de regel om een paar weken voor het verlof af te bouwen... Wij zorgen dan dat ze een dag compensatie/ verlof op kunnen nemen, en dan naarmate je naar het verlof gaat wat meer steeds... Je moet natuurlijk wel deze uren hebben en dit zelf ook willen.. Maar miss. kun je zoiets overleggen? Ik zou persoonlijk hopen dat ik tot 4 weken voor de uitgerekende datum door zou kunnen werken, wil daarna lekker lang van mijn kindje genieten.. Maar als het niet gaat, dan gaat het niet...
Kunnen ze je eventueel geen aangepast werk geven? Zoals wat kantoorwerkzaamheden?
Kunnen ze je eventueel geen aangepast werk geven? Zoals wat kantoorwerkzaamheden?
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ga 4 weken van te voren maar heb ook geen drukke baan en zit het meerendeel van de dag. Gewoon goed luisteren naar je lichaam!
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Ook al had ik een zittend beroep, ik ben 6 weken vantevoren gestopt. Ik vond het echt heerlijk om even nog lekker voor mezelf wat dingentjes te doen, lekker uitslapen. Daarnaast was het wel elke dag rond de 30 graden dus ja ben er echt wel blij mee geweest. Ik ben ook nog eens 2 weken overtijd gegaan dus had die 2 weken extra!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben 4 weken van te voren met verlof gegaan, maar had ook een makkelijke zwangerschap en een kantoorbaan, dus het was fysiek goed vol te houden.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Spoed: hoelang van tevoren gaat de gate dicht?
» Verlof en centerparcs.
» Einde verlof.
» Hoe zit dit? (verlof)
» Ik heb verplicht verlof....
» Verlof en centerparcs.
» Einde verlof.
» Hoe zit dit? (verlof)
» Ik heb verplicht verlof....
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: