Spoed: hoelang van tevoren gaat de gate dicht?
+5
Snoopy
Inge
Polly
RioolSpook
Caro
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Spoed: hoelang van tevoren gaat de gate dicht?
Even snel verkeerde pijler maar ik moet snel even een antwoord, ik moet gaan boeken voor mijn reis naar Amerika... ik heb nu 1 optie en dat is 1,5 uur op de terugweg om over te stappen, ik weet dan in elk geval dat ik van de ene terminal naar de andere zo'n 30 minuten kwijt ben om daar te komen (staat op de site van het vliegveld zelf). Maar hoe lang voordat de vlucht vertrekt gaat de gate dicht (op een internationale vlucht), weet iemand dat?
Gast- Gast
Re: Spoed: hoelang van tevoren gaat de gate dicht?
Kun je niet even op de site van de vliegtuigmaatschappij kijken? 1,5 uur lijkt me redelijk kort voor een intercontinentale overstap....
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Op de terugweg red je dat wel makkelijk hoor. Dan hoef je niet door customs. Op de heenweg zal ik wel wat meer ruimte nemen.
Gate sluit meestal zo'n 10 minuten voor vertrek. Boarding process bij zo'n grote vlucht duurt altijd wel even.
Welk vliegveld is die overstap? Misschien ken ik het en kan ik je zeggen of het mee valt.
Gate sluit meestal zo'n 10 minuten voor vertrek. Boarding process bij zo'n grote vlucht duurt altijd wel even.
Welk vliegveld is die overstap? Misschien ken ik het en kan ik je zeggen of het mee valt.
Gast- Gast
In Amerika heb ik eens 50 minuten de tijd gehad om over te stappen. Op washington dulles. Ik moest van het begin tot helemaal het eind lopen, was ook 30 minuten en heb het met gemak gehaald.
RioolSpook- Prater
- Aantal berichten : 824
Punten : 905
Bedankt voor de antwoorden. Op de site staat er niks over, ik had al gekeken inderdaad, daar staat wel dat het van Terminal F naar A west zo'n 30 minuten is ook als je de shuttle gebruikt. Ik heb vaker gevlogen maar dat is zo lang geleden, ik weet echt niet meer hoeveel tijd je hebt voor je in het vliegtuig moet zitten, haha. Maar volgens julllie moet het kunnen dus.
Marin, het is Philadelphia. Ben ik zelf vaker geweest, twee keer, maar de laatste keer had ik op de terugweg 6 uur tijd ertussen. Op de heenweg heb ik 5,5 uur nu dus dat is tijd genoeg (en ik herinner me nog goed van de vorige keren hoe erg dat stressen was haha).
Marin, het is Philadelphia. Ben ik zelf vaker geweest, twee keer, maar de laatste keer had ik op de terugweg 6 uur tijd ertussen. Op de heenweg heb ik 5,5 uur nu dus dat is tijd genoeg (en ik herinner me nog goed van de vorige keren hoe erg dat stressen was haha).
Gast- Gast
Ha Philly ben ik dan weer nog nooit geweest. Maar ik denk dat 1,5 uur op de terugweg prima is hoor!
Gast- Gast
Op zich is 1,5 uur wel te doen.
Maar ik heb zelf twee keer een vlucht gehad met overstap in Amerika met ongeveer evenveel tijd, en ik heb twee keer mijn aansluitende vlucht gemist.
Maar ik heb zelf twee keer een vlucht gehad met overstap in Amerika met ongeveer evenveel tijd, en ik heb twee keer mijn aansluitende vlucht gemist.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Als je geen vertraging hebt is er dus niks aan de hand :-)
Laatst aangepast door Polly op zo 17 apr 2011 - 1:25; in totaal 1 keer bewerkt
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Zijn het 2 losse vluchten of 1 vlucht met overstap? In beide gevallen moet je het wel halen! Wij hadden 1x overstap van 20 min en 1x van 5 kwartier , beide gehaald!
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Inge schreef:Zijn het 2 losse vluchten of 1 vlucht met overstap? In beide gevallen moet je het wel halen! Wij hadden 1x overstap van 20 min en 1x van 5 kwartier , beide gehaald!
Wat bedoel je, zit daar verschil in haha? Het is in 1x geboekt, allebei met US Airways, en ik heb nu 1 uur en 38 minuten ertussen zitten, van het ene vliegtuig naar het andere.
Polly idd met vertraging kom ik in de problemen maar daar komen we wel overheen dan.
Maar ik heb geboekt ik wou echt even snel boeken nu vandaar dat ik het gevraagd heb hier, bedankt voor de antwoorden
Gast- Gast
Dan heb je kans dat meer dat hebben en het 2e vliegtuig wacht omdat ze op elkaar aansluiten! (volgens mij werkt dat wel zo en als je overstap mist moeten ze nieuwe vlucht regelen) maar opzich moet het wel lukken
Vaak haal je in de lucht ook nog wel wat tijd in!
Wij vlogen Duitsland - Nederland - Kenia - Tanzania
Omdat de vluchten op elkaar aansloten wachtte de piloot tot ieder zat (overstap 20min)
Wij hebben bijna alle vluchten korte overstap gehad
Vaak haal je in de lucht ook nog wel wat tijd in!
Wij vlogen Duitsland - Nederland - Kenia - Tanzania
Omdat de vluchten op elkaar aansloten wachtte de piloot tot ieder zat (overstap 20min)
Wij hebben bijna alle vluchten korte overstap gehad
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Arden schreef:Inge schreef:Zijn het 2 losse vluchten of 1 vlucht met overstap? In beide gevallen moet je het wel halen! Wij hadden 1x overstap van 20 min en 1x van 5 kwartier , beide gehaald!
Wat bedoel je, zit daar verschil in haha? Het is in 1x geboekt, allebei met US Airways, en ik heb nu 1 uur en 38 minuten ertussen zitten, van het ene vliegtuig naar het andere.
Polly idd met vertraging kom ik in de problemen maar daar komen we wel overheen dan.
Maar ik heb geboekt ik wou echt even snel boeken nu vandaar dat ik het gevraagd heb hier, bedankt voor de antwoorden
Het scheelt ook dat als je in 1x boekt, je waarschijnlijk al bij het eerste vliegveld je boardingpass krijgt voor het overstappen, of dat je in ieder geval al wordt ingechecht. Wel handig om even te checken of deze maatschappij dat doet (waarschijnlijk wel, zijn vaak de budget die dat niet doen). Want anders moet je eerst je koffers ophalen en dan inchecken voor je volgende vlucht, wat natuurlijk heel veel tijd kost.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Snoopy schreef:Arden schreef:Inge schreef:Zijn het 2 losse vluchten of 1 vlucht met overstap? In beide gevallen moet je het wel halen! Wij hadden 1x overstap van 20 min en 1x van 5 kwartier , beide gehaald!
Het scheelt ook dat als je in 1x boekt, je waarschijnlijk al bij het eerste vliegveld je boardingpass krijgt voor het overstappen, of dat je in ieder geval al wordt ingechecht. Wel handig om even te checken of deze maatschappij dat doet (waarschijnlijk wel, zijn vaak de budget die dat niet doen). Want anders moet je eerst je koffers ophalen en dan inchecken voor je volgende vlucht, wat natuurlijk heel veel tijd kost.
Bij dit soort maatschappijen bij dit soort vluchten is dat altijd wel zo hoor. Dus daar hoeft ze zich zeker niet druk over te maken.
Gast- Gast
Het voordeel van een vlucht in 1x boeken, als je je overstap niet haalt, door vertraging bijvoorbeeld, wordt je gewoon omgeboekt naar de eerst volgende vlucht! Heb het zelf ook, ben toen 3x opnieuw omgeboekt, bij vertrek al, had toen al enorme vertraging, bij aankomst nog een keer want de vertraging was nog meer opgelopen, werd in het vliegtuig verteld, en uiteindelijk nog een keer toen we onze tas opnieuw moesten inchecken (moesten van internationaal vliegveld naar het gedeelte van de binnenlandse vluchten en moesten wel onze tas ophalen en opnieuw inchecken) en toen weer opnieuw omgeboekt, omdat we nog weinig tijd hadden, hadden veel tijd verloren bij de securitycheck (Was in Australie, kwamen uit Azie)
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Marin schreef:Snoopy schreef:Arden schreef:Inge schreef:Zijn het 2 losse vluchten of 1 vlucht met overstap? In beide gevallen moet je het wel halen! Wij hadden 1x overstap van 20 min en 1x van 5 kwartier , beide gehaald!
Bij dit soort maatschappijen bij dit soort vluchten is dat altijd wel zo hoor. Dus daar hoeft ze zich zeker niet druk over te maken.
Volgens mij is dat niet standaard hoor. Ik heb iig 1x gehad dat het niet zo was, maar ik vloog toen met Qantas van Bangkok naar Sydney, en vloog vanaf Sydney door naar Perth, ook met Qantas, en wij moesten wel opnieuw inchecken. Maar had dus misschien te maken dat we van het internationale gedeelte, naar het gedeelte gingen voor binnenlandse vluchten (Shit, kom gewoon niet op de naam!).
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Hmm iig van en naar Amerika heb ik nooit anders meegemaakt dan zo. Alleen moet je op sommige luchthavens (zoals Washington Dulles bijvoorbeeld) even je bagage van de ene op andere band zetten, maar dat is gewoon wel doorgelabelt. Dus dat is in principe een kwestie van seconden.
Gast- Gast
Moet dat daar ja, als je terugvliegt naar NL ook? Of alleen heen? Ik ben daar 5 jaar geleden ook geweest op de terugweg maar ik kan me dat helemaal niet herinneren. Vorige keer in Philadelphia hoefde dat iig niet. Zal nu ook wel niet zo zijn denk ik. Maar ik zie het wel. Heb in elk geval aardig gusntige tijden gelukkig... toen ik voor het eerst naar Amerika ging was dat met de high school organisatie en toen gingen we eerst drie dagen naar NY... vlogen we van Amsterdam naar Washington Dulles naar NY Newark en toen ik doorvloog naar mn gastgezin vanuit Newark naar Chicago, Atlanta en toen Chattanooga vliegveld... echt niet logisch.
Gast- Gast
Zat je in Chattanooga? Daar wil ik graag heen
Nee volgens mij is dat trouwens op de terugweg niet, volgens mij kan je dan gewoon doorlopen.
Nee volgens mij is dat trouwens op de terugweg niet, volgens mij kan je dan gewoon doorlopen.
Gast- Gast
Nee tussen Nashville en Chattanooga in. Waarom wil je daarheen?
Gast- Gast
Omdat ik de naam leuk vind
Is het leuk? Ik wil sowieso heel graag naar Tennessee omdat de staat me heel mooi lijkt, vooral in de herfst. Ik was er bijna komende zomer heen gegaan, maar uiteindelijk heb ik niet genoeg geld. Nashville lijkt me ook leuk en Memphis ook.
Is het leuk? Ik wil sowieso heel graag naar Tennessee omdat de staat me heel mooi lijkt, vooral in de herfst. Ik was er bijna komende zomer heen gegaan, maar uiteindelijk heb ik niet genoeg geld. Nashville lijkt me ook leuk en Memphis ook.
Gast- Gast
Ow, haha. Ja Chattanooga heeft wel wat bezienswaardigheden maar het is volgens mij geen stad waar je je een eeuwigheid zou kunnen vermaken. Memphis ben ik geweest maar alleen naar Graceland haha. Nashville vind ik wel leuk, ben ik vaker geweest ook en die heeft een leuke 'downtown'. We zijn wel een keer verdwaald daar in de ghetto en dat was echt niet vet, vond ik heel eng. Maar verder leuke stad.
Gast- Gast
Haha nou leuk, tegen die tijd kom ik jou wel wat tips vragen
wanneer ga je? En hoe lang? Vind het echt goed van je dat je het doet. Dit is echt een goede kans hoor
wanneer ga je? En hoe lang? Vind het echt goed van je dat je het doet. Dit is echt een goede kans hoor
Gast- Gast
Ik ga over ong 6 weken, voor 13 dagen. Ik vind het echt spannend, heel leuk maar ook wel een beetje eng, haha. Het alleen reizen vind ik niet eng maar een halve wereld tussen mij en mn kinderen zal wel raar zijn! Maar ik kan wel shoppen voor ze daar O jij bent pas in de USA geweest toch? Toen ik de vorige keer ging mocht ik 2x 23kg meenemen en nu nog maar 1x 23 kg. Ik wil eigenlijk een koffer in een koffer meenemen op de heenweg maar ik wil wel kunnen winkelen daar dus dan wil ik terug met 2 koffers (en dan bijbetalen). Moet je dat van tevoren aangeven of kan het gewoon met inchecken?? Je zult vast niet meer dan 23kg meegehad hebben naar NY maar misschien heb je er wat van gezien.
Gast- Gast
Jaa dat is klote he, dat hebben ze veranderd! Ik was ook in de veronderstelling dat ik 2x 32 mee mocht (op m'n highschoolyear mocht dat), maar dat is tegenwoordig nog maar 1 x 23.
Ik geloof dat je dat bij de boeking wel kan aangeven. Maar aangezien je al geboekt hebt, weet ik niet of dat nog kan. Maar misschien kan je even bij 'mijn booking' kijken op de website en daar kan je het vast nog wel aanpassen. Dat zou in principe moeten kunnen. En dat zou in principe ook goedkoper moeten zijn dan wanneer je het aan de balie op de terugweg doet. Dat kan heel erg oplopen namelijk!
Ik geloof dat je dat bij de boeking wel kan aangeven. Maar aangezien je al geboekt hebt, weet ik niet of dat nog kan. Maar misschien kan je even bij 'mijn booking' kijken op de website en daar kan je het vast nog wel aanpassen. Dat zou in principe moeten kunnen. En dat zou in principe ook goedkoper moeten zijn dan wanneer je het aan de balie op de terugweg doet. Dat kan heel erg oplopen namelijk!
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hoelang van tevoren verlof?
» SPOED: dicht-talent gezocht
» hoe ver van tevoren
» hoelang gaat/ging jou laptop mee?
» Hoelang gaat jouw batterij mee?
» SPOED: dicht-talent gezocht
» hoe ver van tevoren
» hoelang gaat/ging jou laptop mee?
» Hoelang gaat jouw batterij mee?