Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoelang van tevoren verlof?

+19
MissD
Thunder
dizzy
SarahKey
_Jet
Poisongirl
Mikki
PapillonRose
mauwmauw
joyce0606
Steep
Tania
Limburg85
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
blondje1313
pindaatje
Darius
Happydobby
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoelang van tevoren verlof?  Empty Hoelang van tevoren verlof?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 4:15

Omdat ik eigenlijk nu al weinig zin meer heb om te werken, en het steeds pittiger voor me wordt, ook omdat onze kleine meid vrij laag ligt waardoor het moeilijk is om te bukken en mijn broeken knellen, zit ik eraan te denken om ipv 4 weken van tevoren 6 weken van tevoren met verlof te gaan.

Aan het einde van mijn verlof neem ik dan nog een week vakantie erachteraan, om rustig aan te beginnen/opstarten en de wenweek op het kdv iig bewust en gerust in te gaan (ze start va. 1/2 en mijn eerste werkdag is met die extra week vakantie 8/2).

Ik werk in de kinderopvang, en daar is het bij andere organisaties vrij normaal 6 weken van tevoren te gaan, maar mijn collega's zijn allemaal 4 weken van tevoren gegaan. Nu voel ik me dus een beetje bezwaard (wat overigens nergens voor nodig is) dat ik wel 6 weken van tevoren wil gaan ..

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang van tevoren verlof?  Empty Re: Hoelang van tevoren verlof?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 4:17

Aangezien ik 25% ziek gemeld ben i.v.m mijn Zwangerschap, heb ik geen keus. Ik moet met 34 weken met verlof. Ik vind dit zelf ook wel erg fijn, omdat het werken op de woongroep ( verstandelijk gehandicapten) me gewoon erg zwaar begint te vallen. Toch zijn 6 weken van te voren wel erg lang, en had liever 4 weken van te voren gestopt. Ik heb na mijn verlof nog 4 weken onbetaald verlof, dus in totaal 20 weken verlof! cheers

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 4:22

Moet je dat van tevoren aangeven, of kun je het nog even afwachten? Ik zou zelf proberen om zo lang mogelijk door te werken, des te langer heb je verlof als de baby geboren is! Na 10 (11 met vakantie) weken weer moeten werken vind ik erg vroeg, dat betekent dat de baby met 8 á 9 weken al naar het KDV/gastouder moet om te wennen. 12 (13 in jouw geval) weken is ook vroeg, maar toch net iets langer dan die 10 weken.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 4:25

Je mag het zelf bepalen, je hoeft zeker niet 2 weken langer te werken omdat je collega's dat deden. Als jij je niet meer prettig voelt moet je vooral eerder stoppen.

Ik moest 6 weken van te voren omdat ik parttime ziekgemeld was. Ik heb dus 6 weken van te voren en 10 weken er na. Daarna heb ik nog 3 weken vakanie opgenomen, dus ik ga 7 november weer beginnen.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby za 27 aug 2011 - 4:37

Ik was ook 100% ziek vanaf week 28 dus dan moet je wel. Bij ons in de zorg red ook niemand het tot 34 laat staan 36. Ik heb 4 weken onbetaald erna net als Razz. Ben er erg blij mij want mijn zoon is alweer 5 weken en anders had ik verlof tot 30 sept. Nu met onbetaald en vakantieuren hoef ik pas ergens half november te beginnen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 4:43

Rejoy. schreef:Moet je dat van tevoren aangeven, of kun je het nog even afwachten? Ik zou zelf proberen om zo lang mogelijk door te werken, des te langer heb je verlof als de baby geboren is! Na 10 (11 met vakantie) weken weer moeten werken vind ik erg vroeg, dat betekent dat de baby met 8 á 9 weken al naar het KDV/gastouder moet om te wennen. 12 (13 in jouw geval) weken is ook vroeg, maar toch net iets langer dan die 10 weken.

Ons kindje is dan 11 weken, 10 weken als het gaat wennen.
Misschien laat ik haar uberhaupt maar 1x wennen, ze is nog zo klein, het wennen is op die leeftijd meer voor mij dan voor haar zeg maar. Heel veel ouders gaan 6 weken van tevoren. Je moet het tijdig aangeven op je werk, een maand van tevoren. Aangezien ik na deze week nog 6 weken moet werken, heb ik dus nog maar 2 weken nu om het door te geven.

Dat onbetaald verlof ga ik nog wel even nakijken!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 4:45

Als je trouwens later bevalt, krijg je deze dagen sowieso bij je verlof gerekend. Dus 16 weken + de dagen overtijd. En als je eerder bevalt, heb je gewoon geluk!

Dus doorwerken tot wanneer het echt niet meer gaat is dus niet te doen, omdat je het door moet geven ..

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 6:02

Ik heb idd geluk, heb 14 na de bevalling omdat ik 4 weken voor uitgerekende datum ben bevallen. Heb nog veel vakantie staan, als ik alles op kan en mag nemen begin in de 2e week van januari weer. Kan dan zelfs evt nog 4 weken onbetaald verlof nemen...

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 6:15

Ik heb bij beide dames 6 weken van te voren verlof gehad. Ik werk in de gehandicaptenzorg en kon het echt niet bolwerken anders.
Nu heb ik een ''luxere'' baan waardoor ik maar 12 uur per week op de groep werk en het dus makkelijker kan volhouden. Ook heb ik mega veel overuren waardoor ik vanaf sept 8 uur per week minder werk en dat komt neer op maar 4 uur per week op de groep en 16 kantoor :-)
officieel ga ik nu 4 weken van te voren met verlof.. MAAAAAR ik neem nog 1,5 week vakantie ervoor en nog wat overuren zodat het toch 6 weken van te voren ga.. :-)

Gast
Gast

Bericht  Darius za 27 aug 2011 - 6:17

Ik ben met pepijn vier weken van te voren met verlof gegaan, maar de vk wilde me vanaf week 35 eigenlijk niet meer aan het werk hebben ivm bloeddruk. Ze vertelde toen ook dat er maar weinig zijn die het redden om door te werken tot week 36.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 6:27

Ik weet ook wel dat het niet raar is om 6 weken van tevoren met verlof te gaan, maar ik neem altijd vrij veel hooi op mijn vork en kan moeilijk dingen uit handen geven. Plus ik heb nu net 2 weken vakantie gehad, en heb eigenlijk geen enkel moment mijn werk uit mijn hoofd gehad, ik vind mijn werk echt ontzettend leuk maar weet dat ik er ook vrij veel mee bezig ben. Heb gewoon het idee dat ik ook nog een aantal weken nodig heb om alles op een rijtje te hebben en écht te relaxen.

Wel is het zo dat onze dochter staat ingeschreven per 1 februari 2012, maar het natuurlijk nog maar de vraag is of er gelijk plek is, en of ik haar gelijk volle dagen daarheen wil brengen. Ze gaat uiteindelijk op maandagmiddag (11.30 - 17.00) en dinsdag (07.30 - 17.00). Ik zat net ook nog te denken, als ik een week na mijn verlof op neem, kan ik mijn vriend ook vragen om de dinsdag erna vrij te nemen ofzo zodat hij én een dag met zijn dochter kan hebben én zij nog niet gelijk hele dagen moet en bij kan komen van de maandag ervoor.

Weet je, ik weet het allemaal gewoon niet zo goed haha, ik volg mijn gevoel maar smile ben tenslotte niet de enige moeder die 6 weken van tevoren gaat!

Gast
Gast

Bericht  pindaatje za 27 aug 2011 - 6:58

Ik ben bij de eerste 6 weken van te voren met verlof gegaan, had ook geen keuze, zat al in de ziektewet. Had dus 10 weken erna, en heb aansluitend nog 3 weken vakantie opgenomen.
Nu bij de 2e ga ik weer 6 weken van te voren met verlof, wederom geen keuze ivm ziektewet. En ook deze keer neem ik na het verlof weer 3 weken vakantie op.
Bij ons op het werk (verpleeghuis) red eigenlijk niemand het tot 34 weken, laat staan de 36.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 7:03

Ik wilde 6 weken van te voren met verlof maar het liep even anders. Met 23 weken zat ik volleding in de ziektewet ivm bekkenpijn en ik kon echt nauwlijks lopen van de pijn. Je moet je echt niet bezwaard voelen Parels ! Elke zwangerschap is nu eenmaal anders !

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 za 27 aug 2011 - 7:06

Als je het hebt over een week extra vakantie na je verlof en dan op 8 februari beginnen met werken dan is dat al in de situatie dat je 6 weken van tevoren opneemt?
Ik zou doen wat voor jou het prettigst is, moet zeggen dat ik het erg knap vind van je collega's dat ze allemaal tot 4 weken doorgewerkt hebben, toch vrij lichamelijk werk in de kinderopvang lijkt me!
Ik werk in het vo en werk tot 4 weken, maar hoef nu geen lessen meer te geven en heb wat kleine taakjes, dat is makkelijk vol te houden en zo heb ik straks langer verlof, maar als ik me lichamelijk minder goed zou voelen (en jij geeft nu al aan dat het niet zo super gaat) zou ik wel eerder gestopt zijn.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 7:09

beide met 4 weken van te voren. Werk overigens in de zorg en dus ook fysiek aan het werk.

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel za 27 aug 2011 - 7:16

Ik ben 6weken van tevoren met verlof gegaan. Was al mijn eigen keuze, maar zat al vanaf week 25 gedeeltelijk in de ziektewet omdat het lichamelijk allemaal niet meer ging (werk in de zorg in een verpleeghuis). Ik ben ruim 22 weken thuis geweest mede doordat ik 3weken vakantie erachter had geplakt, bijna 2weken volledige ziekyewet en 11 dgn overtijd was.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 7:18

Ja, blondje, als ik het heb over 8 februari weer aan het werk gaan heb, dan heb ik in totaal dus 17 weken verlof. Dus 11 weken na mijn uitgerekende datum. En mocht ik weer moeten gaan werken (22 uur verdeeld over 3 aaneengesloten dagen) en ik vind haar nog te klein, dan kan ik altijd mijn vriend nog thuis laten blijven.

Ik vind het ook heel knap van mijn collega's! We helpen elkaar allemaal wel de laatste paar weken, maar toch... Heb nu maar besloten dat ik gewoon 6 weken van tevoren ga, en het daarna wel zie. Wie weet wordt de kleine spruit wel eerder of later geboren, dan pas ik me wel aan.

Voor mijn gevoel is het overig zo dat ik fysiek het werk wel aan kan, maar mentaal niet straks. Ik heb gewoon echt even tijd nodig om te acclimatiseren, puur omdat ik mn werk zo leuk vind en daardoor heel perfectionistisch ben.

Maar wel fijn, jullie verhalen! Doet me goed!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 7:24

Het is gewoon je recht om te kiezen tussen die vier of zes weken, er is echt geen reden om je bezwaard te voelen!

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer za 27 aug 2011 - 9:06

Ik ben bij beide kids vroegtijdig 100% in de ziektewet beland. Dus moest wel met 34 weken met verlof maar had het anders ook gedaan als ik nog volledig werkte.
Werk trouwens ook in de zorg.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Limburg85 za 27 aug 2011 - 19:12

Ik wou met 4 weken van te voren met verlof gaan maar ik was bijna mijn hele zwangerschap ziek dus moest verplicht 6 weken van te voren met verlof (en maar goed ook achteraf).
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Tania za 27 aug 2011 - 19:15

Ik ben nu al ziekgemeld dus ik heb geen keus. Vorige zwangerschap was ik ook rond de 25 weken ziekgemeld dus ook geen keus. Maar ik was even goed 6 weken van tevoren gegaan. Ik werk in de zorg en niemand bij ons houdt het langer vol. Bovendien ben ik vorige keer met 36 weken bevallen en ik zou toch wel even de tijd willen om te relaxen voor de bevalling.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Steep za 27 aug 2011 - 20:19

Ik studeer nog dus voor mij ligt het allemaal wat anders (helaas). Tijdens mijn zwangerschap heb ik fulltime stage gelopen totdat ik 33 weken was, toen zat mijn stage erop. Maar nu, moet ik a.s. dinsdag alweer naar school! Dus dan heb ik 5,5 weken verlof erna gehad. Gelukkig volg ik nu een minor van 1 dag in de week, maar ik heb er geen zin in om weer te beginnen! De kleine gaat die dag naar mijn ouder, daar ben ik wel blij mee. smile
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  joyce0606 za 27 aug 2011 - 20:53

ik heb ook gekozen voor 6 weken.

zelf moet ik met de trein reizen om op mijn werk te komen, en loop ik naar het station (is dichtbij hoor). en vanaf het station loop ik ook naar mijn werk (ook dichtbij). en er is een kans dat het kindje misschien gehaalt moet worden, vanwege mijn nieren, dus lijkt mij het ook wel prettig om wat langer van te voren te hebben.

mijn collega is met 4 weken gestopt, maar die lag de laatste 2 weken te kotsen boven de vuilnisbak, omdat het eigenlijk niet meer ging, toen ik dat zag, dacht daar heb ik echt geen zin in!

ik werk nu ook niet volledig meer.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  mauwmauw za 27 aug 2011 - 21:09

Ik heb eerst 3 weken vakantie gehad,en daarna zat ik nog met 5 weken tot mijn uitgerekende datum,ik kon kiezen of voor 1 weekje terug komen of 5 weken van te voren met verlof,ik heb voor het laatste gekozen,dus ik was 8 weken voor de uitgerekende datum thuis.achteraf gezien maar beter ook,ik trok het op het laatst echt niet meer.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  PapillonRose za 27 aug 2011 - 23:34

Goed dat je je gevoel wilt volgen! Ik zou me ook zeker niet bezwaard voelen om met 6 weken te gaan, terwijl collega's tot 4 weken van tevoren doorwerkten. Je hebt er recht op en iedereen is anders. Kan me ook goed voorstellen dat je voor de bevalling echt nog even tot rust wilt komen en daar misschien best even voor nodig hebt omdat je nog vaak met je werk in je hoofd zal zitten.

Zelf was ik van plan om tot 34 weken door te gaan, maar dat werd even anders.. Ik ben heel ziek geweest en heb uiteindelijk bijna de hele zwangerschap thuis gezeten. Aan de ene kant wel 'lekker' omdat ik zo naar mijn lichaam kon luisteren en alles op mijn gemakje voor kon bereiden. Aan de andere kant had ik liever gewoon zo lang mogelijk door kunnen gaan met school, stage en werk en dan met 34 weken met verlof. Ik had liever kort verlof gehad en dat ik me goed voelde, dan nu een soort megaverlof terwijl ik me zo belabberd voelde. Maar helaas kan je dat niet uitkiezen laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: