Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

+28
Pandora
Océane
Printje
Spring
Phileine
mauwmauw
JD
Angela_1986
bolus26
Roodkapje
Marin
Annemie
Lejow
Happydobby
Bliss
Inge
Parisienne
PapillonRose
Merai
Flip Fluitketel
chipa
SarahKey
Lady Starstruck
M@niek
Silver
Monte
Rush
Susan
32 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Angela_1986 za 27 aug 2011 - 7:39

:shock: Ik heb mijn eigen naam al 'n paar keer voorbij zien komen... laughcry Bijzonder, want ik heb de associaties die ik er hier bij lees nog nooit gehoord.

Uhm, er zijn héél veel namen die ik nooit aan mijn eventuele toekomstige kind zou geven! Met namen als Storm, Vlinder, Wolf, Dex e.d. heb ik niets. Sterre vind ik dan wel weer leuk smile
Ik zou ook niet kiezen voor een dubbele naam zoals Jan-Willem, Hendrik-Jan, Pieter-Jan, enzovoorts. Ook zou ik niet voor de wat meer ouderwetse/traditionele namen zoals Kees, Willem, Marie, Gerda enzovoorts kiezen. Ik houd ook niet zo van namen als Kayleigh, Shania, Lizzy, Jill, Lynn, enz.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  JD za 27 aug 2011 - 7:49

Namen zoals ; destiny,heavenly etc vind ik echt afschuwelijk!

En inderdaad de foute ordinaire kampernamen.
En er vallen inderddaad ook bij mij veel namen af,omdat ik al jaren in de kinderopvang werk,en dan bepaalde associaties heb bij een bepaalde naam...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  mauwmauw za 27 aug 2011 - 8:04

wat is dat toch voor iets dat met het woord kampnamen?is het per definitie zo dat kampers aso zijn?beetje een vooroordeel vind je niet.Ik vraag me af,hoeveel van jullie die over kampnamen hebben er weleens is geweest op zo'n kamp.

maar goed beetje offtopic,.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 8:19

@ Mauwmauw: woon jij op een kamp?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Phileine za 27 aug 2011 - 8:20

Er zijn zoveel namen die ik nooit zou kiezen. Namen die ik bijvoorbeeld nooit zou kiezen zijn Priscilla, Jayden en Damian.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  mauwmauw za 27 aug 2011 - 8:24

Twellie schreef:@ Mauwmauw: woon jij op een kamp?
ik woon nu 3 jaar op een kamp,heb altijd in een huis gewoond.Dus ik weet van beide "werelden"wat af.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  PapillonRose za 27 aug 2011 - 8:49

Ik heb trouwens laatst in het overzicht van de SVB een beetje zitten bladeren door de namen die in 2010 gegeven zijn. Echt, je komt soms zulke bizarre namen tegen! Ook veel buitenlands, dat zal in die taal dan vast veel normaler zijn dan wanneer je de naam als Nederlander hoort. Maar ook andere aparte namen, zoals Adelheid laughcry Gelukkig is niemand hetzelfde en heeft iedereen recht op een eigen smaak. Maar af en toe vraag ik me stiekem wel af hoe mensen in godsnaam op een bepaalde naam komen en of ze wel hebben gedacht aan hoe het later voor een kindje kan zijn om op te groeien met zo'n naam.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Susan za 27 aug 2011 - 8:54

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat Adelheid genoemd is naar een tante of een oma of zo en dat het kind een andere roepnaam heeft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 8:56

Adelheid is een doodnormale naam hoor, hij wordt alleen nauwelijks meer gegeven tegenwoordig. Mijn naam is er van afgeleid en ik heb een hele leuke naam al zeg ik t zelf Very Happy


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 8:56

Susan schreef:Het kan natuurlijk wel zo zijn dat Adelheid genoemd is naar een tante of een oma of zo en dat het kind een andere roepnaam heeft.

Dat ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 8:58

mauwmauw schreef:
Twellie schreef:@ Mauwmauw: woon jij op een kamp?
ik woon nu 3 jaar op een kamp,heb altijd in een huis gewoond.Dus ik weet van beide "werelden"wat af.

Goh, nu word ik wel heel benieuwd hoe je daar terecht bent gekomen? Ik vind 'My big fat gypsy wedding' echt heel leuk om te kijken, maar het zal wel niet overeenkomen met hoe het er hier in Nederland aan toegaat? Of ben je ook getrouwd in een zuurstokroze jurk met 28 onderjurken Very Happy ?

Verder wat PapillonRose ook zegt, dat er soms niet is nagedacht over dat een kind die naam zijn hele leven, dus ook zijn volwassen leven zal dragen. Daarom zou ik ook niet snel kiezen voor namen als Uk, Puk en Kareltje. En die namen verzin ik niet, bij twee van de drie weet ik een kindje dat zo heet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 9:00

Tea-Leaf schreef:Adelheid is een doodnormale naam hoor, hij wordt alleen nauwelijks meer gegeven tegenwoordig. Mijn naam is er van afgeleid en ik heb een hele leuke naam al zeg ik t zelf Very Happy


Ik vind het dus ook een leuke naam. Ik zie in dit topic nog meer namen voorbij komen die ik leuk vind dan in van die naamsuggestie-topics. Blijkbaar laat mijn smaak qua namen ook te wensen over Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Inge za 27 aug 2011 - 9:01

Susan schreef:
Inge schreef:Er zijn veel namen die ik nooit zou gebruiken, mochten wij een kindje krijgen.
Werk nu 10jaar met jongeren met een gedragsprobleem en licht verstandelijke beperking dus bij te veel namen associaties met minder leuke kinderen smile

Omdat ze gedragsproblemen en een licht verstandelijke beperking hebben zijn het meteen minder leuke kinderen?

Zo bedoelde ik het natuurlijk niet, maar heb het misschien een beetje krom omschreven.
Ik bedoelde er mee te zeggen dat dit het werk is dat ik doe. Dat er jongeren wonen / gewoond hebben waar ik minder leuke associaties mee heb en daardoor bij een naam al snel daar aan denkt.
De gedragsprobleem en licht verstandelijke beperking staan daar los van.

Om even een voorbeeld te noemen, ik ben door een meisje naar mijn keel gevlogen. Ik zou mijn kindje nooit de naam van dat meisje geven.
Er heeft een jongen met een mes voor mij gestaan, die naam zou ik nooit gebruiken
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Susan za 27 aug 2011 - 9:02

Oké, dan snap ik het.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  PapillonRose za 27 aug 2011 - 9:03

Tea-Leaf schreef:
Susan schreef:Het kan natuurlijk wel zo zijn dat Adelheid genoemd is naar een tante of een oma of zo en dat het kind een andere roepnaam heeft.

Dat ook.
Dat kan natuurlijk, want de naam die mijn meisje heeft (en dus ook in dat overzicht staat) is ook niet haar roepnaam.

En Adelheid is een hele normale naam heb ik al vaker begrepen, maar ik vind het voor deze tijd echt niet mooi meer. In elk geval niet als roepnaam. Maargoed, ik ben niet tegen de naam hoor, vind het alleen zo'n ontzettend ouderwetse naam. Ik zie mezelf al Adelheid roepen over de speelplaats Wink
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Inge za 27 aug 2011 - 9:03

Maar ben het met je eens dat ik het krom omschreven heb, maar zo bedoelde ik het niet.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  mauwmauw za 27 aug 2011 - 9:10

Goh, nu word ik wel heel benieuwd hoe je daar terecht bent gekomen? Ik vind 'My big fat gypsy wedding' echt heel leuk om te kijken, maar het zal wel niet overeenkomen met hoe het er hier in Nederland aan toegaat? Of ben je ook getrouwd in een zuurstokroze jurk met 28 onderjurken Very Happy ?
haha nee hoor ik ben niet eens getrouwd.Ja 'my big fat gypsy wedding' vind ik ook leuk om te zien,maar zo gaat het hier er niet aan toe,nu kan ik alleen voor ons kamp praten.Maar hier zijn het allemaal hard werkende mensen met goede banen.Het is erg rustig.
Hoe ik hier terecht gekomen ben,tja me vriend is een ras echte kamper,in de zin van hij is er geboren en heeft zijn hele leven hier gewoond.We zijn vrij snel in het begin van onze relatie gaan samen wonen,en dit was de bedoeling in mijn huis toendertijd,maar het was gewoon weg goedkoper om te gaan wonen in zijn wagen(me vriend woonde al op zich zelf in een woonwagen gekocht door zijn ouders)het was de bedoeling om tijdelijk hier te gaan wonen,tot we ons eigen huisje hadden.maar na een paar maandjes hier gewoond te hebben,had ik wel zoiets van ik kan hier ook wel wonen.dus toen zijn we hier blijven wonen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Spring za 27 aug 2011 - 9:27

Angela_1986 schreef: :shock: Ik heb mijn eigen naam al 'n paar keer voorbij zien komen... laughcry Bijzonder, want ik heb de associaties die ik er hier bij lees nog nooit gehoord.

Dat vind ik ook inderdaad.
Ik heb blijkbaar een kampernaam :P
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 9:28

Bijna alle namen met een Y aan het einde.
Kayleigh, Hayley, Destiny, Kelly, Jordy, Naomy...

Verder namen die ik zelf associeer met ordinaire mensen.
Patrick, Daniel, Ricardo, Ricco, Samantha, Marissa, Serena..

Te hollandse korte namen.
Gerard, Willem, Hans, Piet, Karel, Joep, Pim, Jan, Tom, Ellie, Mieke, Mina..

Adellijke namen haha..Lodewijk, Roderick, Boudewijn..




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 9:32

mauwmauw schreef:
Goh, nu word ik wel heel benieuwd hoe je daar terecht bent gekomen? Ik vind 'My big fat gypsy wedding' echt heel leuk om te kijken, maar het zal wel niet overeenkomen met hoe het er hier in Nederland aan toegaat? Of ben je ook getrouwd in een zuurstokroze jurk met 28 onderjurken Very Happy ?
haha nee hoor ik ben niet eens getrouwd.Ja 'my big fat gypsy wedding' vind ik ook leuk om te zien,maar zo gaat het hier er niet aan toe,nu kan ik alleen voor ons kamp praten.Maar hier zijn het allemaal hard werkende mensen met goede banen.Het is erg rustig.
Hoe ik hier terecht gekomen ben,tja me vriend is een ras echte kamper,in de zin van hij is er geboren en heeft zijn hele leven hier gewoond.We zijn vrij snel in het begin van onze relatie gaan samen wonen,en dit was de bedoeling in mijn huis toendertijd,maar het was gewoon weg goedkoper om te gaan wonen in zijn wagen(me vriend woonde al op zich zelf in een woonwagen gekocht door zijn ouders)het was de bedoeling om tijdelijk hier te gaan wonen,tot we ons eigen huisje hadden.maar na een paar maandjes hier gewoond te hebben,had ik wel zoiets van ik kan hier ook wel wonen.dus toen zijn we hier blijven wonen.

Nou dan woon jij waarschijnlijk op een heel fatsoenlijk kamp idd..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 9:34

Zeg nooit nooit smile
Ik denk dat het ook maar net is met wie je een kindje krijgt enzo. Met smaken van jezelf en je partner. Daardoor kan je smaak wel veranderen volgens mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  mauwmauw za 27 aug 2011 - 9:46

Lize schreef:
mauwmauw schreef:
Goh, nu word ik wel heel benieuwd hoe je daar terecht bent gekomen? Ik vind 'My big fat gypsy wedding' echt heel leuk om te kijken, maar het zal wel niet overeenkomen met hoe het er hier in Nederland aan toegaat? Of ben je ook getrouwd in een zuurstokroze jurk met 28 onderjurken Very Happy ?
haha nee hoor ik ben niet eens getrouwd.Ja 'my big fat gypsy wedding' vind ik ook leuk om te zien,maar zo gaat het hier er niet aan toe,nu kan ik alleen voor ons kamp praten.Maar hier zijn het allemaal hard werkende mensen met goede banen.Het is erg rustig.
Hoe ik hier terecht gekomen ben,tja me vriend is een ras echte kamper,in de zin van hij is er geboren en heeft zijn hele leven hier gewoond.We zijn vrij snel in het begin van onze relatie gaan samen wonen,en dit was de bedoeling in mijn huis toendertijd,maar het was gewoon weg goedkoper om te gaan wonen in zijn wagen(me vriend woonde al op zich zelf in een woonwagen gekocht door zijn ouders)het was de bedoeling om tijdelijk hier te gaan wonen,tot we ons eigen huisje hadden.maar na een paar maandjes hier gewoond te hebben,had ik wel zoiets van ik kan hier ook wel wonen.dus toen zijn we hier blijven wonen.

Nou dan woon jij waarschijnlijk op een heel fatsoenlijk kamp idd..
Dat woon ik ook,maar ik vind het woord kampernamen zo vreselijk.vooral omdat het geassocieerd word met aso.Er zijn genoeg kampen waar het er inderdaad wat asocialer aan toe gaat,maar dat heb je ook in sommige wijken met huizen,vandaar dat ik er op reageerde.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Printje za 27 aug 2011 - 10:52

Lejow schreef:Ik sta ook voor de klas en snap wel wat Inge bedoelt. Ik heb ook kinderen die minder in mijn straatje liggen, of die behoorlijke gedragsproblemen hebben. Zo'n naam associeer je dan toch met een 'probleem' en een minder leuk kind.
+1
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Océane za 27 aug 2011 - 13:59

Namen als: Nathan, Gijs, Lorenzo, Dick(y), Jan-Willem, Gert, Gerlof, Jeffrey, Mohammed, Frederick, Cent, Lieuwe, Jayden, Yvar of Jessica, Anita, Grietje, Bloem, Vlinder, Majella, Destiny, Sidney, Angelica, Randy, Britney, Rowena, Chelsea en Kyra
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 18:10

Over het woonwagenkamp gesproken: ik heb familie op het kamp wonen. Welgeteld één van hun heeft een grote mond en vaak sterke verhalen, maar stuk voor stuk zijn het allemaal werkende en betrouwbare mensen. Geen wiet-telende bekastingontduikers.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 3 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum