Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

+28
Pandora
Océane
Printje
Spring
Phileine
mauwmauw
JD
Angela_1986
bolus26
Roodkapje
Marin
Annemie
Lejow
Happydobby
Bliss
Inge
Parisienne
PapillonRose
Merai
Flip Fluitketel
chipa
SarahKey
Lady Starstruck
M@niek
Silver
Monte
Rush
Susan
32 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 3:24

PapillonRose schreef:Uiteindelijk zijn er zoals Susan al zegt meestal maar weinig namen die je echt leuk zal vinden voor je kindje. Verder hou ik in het algemeen niet van:
- kampachtige namen (wil niemand beledigen maar vind Sjonnie bijvoorbeeld verschrikkelijk)
- hele aparte namen (beetje apart mag, maar namen als Splinter, Wolf, Storm.. dat doe ik een kindje niet aan)
- namen uit de top 10 (hoewel ik bijv. Emma erg mooi vind, maar dat hoor je toch iets te vaak vind ik persoonlijk)
- namen uit landen met een taal anders dan Nederlands, Engels, Frans of Scandinavische talen (kan best mooi zijn, maar die uitspraak en schrijfwijze af en toe..)

En ga zo maar door Wink Ik ben niet kieskeurig hoor :P En toch heb ik niet zo´n hele zeldzame naam gekozen uiteindelijk, een redelijk vaak voorkomende die ik mooi vond en die aan bovenstaande eisen voldoet.

Die zou mijn vriend graaaaag willen voor een jongen..... nu is het zijn bijnaam geworden.. als we het over onze kleine man hebben is het sjonnie.. :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  PapillonRose za 27 aug 2011 - 3:33

BeeGee schreef:
PapillonRose schreef:Uiteindelijk zijn er zoals Susan al zegt meestal maar weinig namen die je echt leuk zal vinden voor je kindje. Verder hou ik in het algemeen niet van:
- kampachtige namen (wil niemand beledigen maar vind Sjonnie bijvoorbeeld verschrikkelijk)
- hele aparte namen (beetje apart mag, maar namen als Splinter, Wolf, Storm.. dat doe ik een kindje niet aan)
- namen uit de top 10 (hoewel ik bijv. Emma erg mooi vind, maar dat hoor je toch iets te vaak vind ik persoonlijk)
- namen uit landen met een taal anders dan Nederlands, Engels, Frans of Scandinavische talen (kan best mooi zijn, maar die uitspraak en schrijfwijze af en toe..)

En ga zo maar door Wink Ik ben niet kieskeurig hoor :P En toch heb ik niet zo´n hele zeldzame naam gekozen uiteindelijk, een redelijk vaak voorkomende die ik mooi vond en die aan bovenstaande eisen voldoet.

Die zou mijn vriend graaaaag willen voor een jongen..... nu is het zijn bijnaam geworden.. als we het over onze kleine man hebben is het sjonnie.. :-)
Dat vind ik dan wel weer heel schattig eigenlijk smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Rush za 27 aug 2011 - 3:34

M'n vriend is helemaal gek van Mercedes en ik vind Benz een hele gave stoere jongensnaam, maar dat vind hij dat weer niets. Nahjaaaaaaaaaaaaazeg! nerd
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Parisienne za 27 aug 2011 - 3:40

Rush schreef:M'n vriend is helemaal gek van Mercedes en ik vind Benz een hele gave stoere jongensnaam, maar dat vind hij dat weer niets. Nahjaaaaaaaaaaaaazeg! nerd
lol!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Inge za 27 aug 2011 - 3:45

Er zijn veel namen die ik nooit zou gebruiken, mochten wij een kindje krijgen.
Werk nu 10jaar met jongeren met een gedragsprobleem en licht verstandelijke beperking dus bij te veel namen associaties met minder leuke kinderen smile
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 3:50

Rush schreef:M'n vriend is helemaal gek van Mercedes en ik vind Benz een hele gave stoere jongensnaam, maar dat vind hij dat weer niets. Nahjaaaaaaaaaaaaazeg! nerd

Zo heet het beste vriendinnetje van Indy... :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Rush za 27 aug 2011 - 3:51

Haha BeeGee, m`n schoonzusje ook, als tweede naam, dat dan weer wel :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 4:02

Ik heb wel een paar namen die ik afschuwelijk vind, die er echt met kop en schouders bovenuit steken. En verder is inderdaad maar weinig goed genoeg voor mijn kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Susan za 27 aug 2011 - 4:04

Inge schreef:Er zijn veel namen die ik nooit zou gebruiken, mochten wij een kindje krijgen.
Werk nu 10jaar met jongeren met een gedragsprobleem en licht verstandelijke beperking dus bij te veel namen associaties met minder leuke kinderen smile

Omdat ze gedragsproblemen en een licht verstandelijke beperking hebben zijn het meteen minder leuke kinderen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Bliss za 27 aug 2011 - 4:58

Susan schreef:
Inge schreef:Er zijn veel namen die ik nooit zou gebruiken, mochten wij een kindje krijgen.
Werk nu 10jaar met jongeren met een gedragsprobleem en licht verstandelijke beperking dus bij te veel namen associaties met minder leuke kinderen smile

Omdat ze gedragsproblemen en een licht verstandelijke beperking hebben zijn het meteen minder leuke kinderen?

Lijkt me niet dat ze het zo bedoelt! Als je met kinderen werkt, zit er altijd een aantal minder leuke tussen. Logisch dat je je kind dan niet dezelfde naam geeft vanwege die associatie, lijkt me. Ik sta zelf voor de klas, dus heb hetzelfde, al weet ik nog niet eens of ik kinderen wil Wink

Mocht ik een kind krijgen, dan zal ik het dus ook absoluut geen kaknaam, kampernaam of naam eindigend op -ke of -je geven! Oh en Engelse namen vallen eigen ook al af (vooral namen op -(e)y).

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 5:01

Susan schreef:
Inge schreef:Er zijn veel namen die ik nooit zou gebruiken, mochten wij een kindje krijgen.
Werk nu 10jaar met jongeren met een gedragsprobleem en licht verstandelijke beperking dus bij te veel namen associaties met minder leuke kinderen smile

Omdat ze gedragsproblemen en een licht verstandelijke beperking hebben zijn het meteen minder leuke kinderen?
Ik vind het ook wel een beetje een aparte verwoording idd.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Happydobby za 27 aug 2011 - 5:05

Geen namen uit de namen top 10, al vind ik Sem en Emma echt heel leuk.
Ik zat vroeger met meerdere meiden op de basisschool met dezelfde naam als mij. Vond ik zelf niet leuk. Als je naam over het schoolplein ging reageerde er altijd teveel.

Geen kak/hockey
Geen kamp/aso
Geen Italiaanse of spaanse naam.




Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Lejow za 27 aug 2011 - 6:01

Ik sta ook voor de klas en snap wel wat Inge bedoelt. Ik heb ook kinderen die minder in mijn straatje liggen, of die behoorlijke gedragsproblemen hebben. Zo'n naam associeer je dan toch met een 'probleem' en een minder leuk kind.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Annemie za 27 aug 2011 - 6:04

Storm schreef:En waarom niet?

Ik zou mijn kind nooit Jezebel, Damian of Diablo noemen, omdat ik ondanks dat ik geen Christen ben, er geen goed gevoel bij heb.

Wat is er dan met die namen?????

Ik zou mijn kindje nooit Puck of Pien noemen en nederlandse namen hou ik ook niet van.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 6:09

Annemie schreef:
Storm schreef:En waarom niet?

Ik zou mijn kind nooit Jezebel, Damian of Diablo noemen, omdat ik ondanks dat ik geen Christen ben, er geen goed gevoel bij heb.

Wat is er dan met die namen?????

Ik zou mijn kindje nooit Puck of Pien noemen en nederlandse namen hou ik ook niet van.

Ze worden geassocieerd met de duivel, als ik me niet vergis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 6:11

Verder ontopic: ik vind niet snel een naam oerlelijk, iedereen zijn smaak. Ik hou zelf van aparte namen en Engelse namen. Oerhollands vind ik niet leuk maar ook zeker niet per definitie lelijk.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Susan za 27 aug 2011 - 6:21

Ik vind het gewoon nogal onaardig om 'minder leuk kind' zo expliciet te linken aan het probleemgedrag of de beperking, juist van iemand die met die doelgroep werkt en daar neem ik aan ook bewust voor heeft gekozen zou ik verwachten dat ze weet dat een kind meer is dan dat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Marin za 27 aug 2011 - 6:24

Misschien bedoelde ze gewoon zo te zeggen van ik werk met kinderen met lichte beperking en daar zitten minder leuke kinderen bij. Want dat lijkt me logisch, dat heb je in elke klas. En dat heb je wel snel als je met kinderen werkt, dat je zo veel associaties hebt. Een van mijn favoriete namen ken ik ook door een leerling. Maar heb veel meer negatieve associaties.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Roodkapje za 27 aug 2011 - 7:06

Heb je even ?

Ik vond namen kiezen werkelijk een drama, mijn vriend heeft dan ook geen smaak qua namen vind ik!

een paar van zijn keuzes:

Damian
Lydia

Blegh! Dat zijn dus namen die ik nooooooooooooi zou geven! Ik hou niet van kampernamen:

dus geen : Priscilla, Samantha, Daniëlle, Bianca, Patricia, Jordy, Damian, Ashley, Kelsey, Kayleigh etc.

Ik hou niet van oerhollands: Pien, Puck, Jip (wel voor de chihuahua van mn zus) , Jan/Yann/ etc,

Ook hou ik niet van namen die voor jongens en meisjes kunnen: Henny, Renee, etc.

en eigenlijk hou ik wel van kaknamen, maar goed, kom ook uit een kaknamen-rijke omgeving. Ik zou mijn dochter zo Cathelijne noemen en mijn zoon zo Julius of Floris.

Ik lees trouwens dat er veel van jullie niet van Kaknamen houden maar wel van Emma, hier op de hockeyclub in de stad stikt het van de Emma, Julia en Sophietjes. Evenals Benjamin, Roderick, Floris, Maurits.


Oh ja, ik hou ook niet van hele aparte historische namen... bij mn nichtje zit een kindje in de klas die L.ancelot heet en bij mijn dochter zit er een R.amses in de klas.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 7:11

Namen van mensen die ik goed ken of die ik absoluut niet moet, oud Hollandse namen zoals Hans of Truus en arabische namen zoals Achmed

Verder hou ik ook absoluut niet van namen zoals : Lorenzo, Djalissa, Bloem enz

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 7:19

Lady Starstruck schreef:
Twellie schreef:In onze omgeving is het ook redelijk gebruikelijk om kindjes te vernoemen naar bepaalde muzikanten, dat zou ik ook niet snel doen in de eerste naam. Vooral niet als het een heel opvallende naam is als D.i.o.

D.i.o! Jemig vernoemen ze serieus een kind naar een beroemde hardrock zanger. Ik heb die naam in gedachte voor mijn toekomstige hond smile

Je vat het inderdaad op als de goede D.i.o, ik dacht dat iedereen wel aan de rapper zou denken smile. Verder nog een hele rits aan hardrockvernoemingen in onze omgeving, maar dan als tweede of verdere naam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 7:29

Ik zou mijn kind nooit een overduidelijke buitenlandse naam als mohammed, fatima, kahwla of ali geven. Ik denk dat ze daar later vooral problemen aan zullen ondervinden bij bijvoorbeeld het zoeken naar een baan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 7:36

Wat hebben veel mensen toch een afkeur van hele normale namen laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  bolus26 za 27 aug 2011 - 7:36

een aantal namen zou ik mijn kinderen niet geven omdat ze me herinneren aan kinderen op mn werk of mensen die ik niet leuk vind. Ondanks dat het best leuke namen zijn.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  bolus26 za 27 aug 2011 - 7:37

ow en bij mij hebben ze allemaal gedragsproblemen op t werk dus daar ligt het niet aan. Wink
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam zou jij je kindje nooit geven? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum