Welke naam zou jij je kindje nooit geven?
+28
Pandora
Océane
Printje
Spring
Phileine
mauwmauw
JD
Angela_1986
bolus26
Roodkapje
Marin
Annemie
Lejow
Happydobby
Bliss
Inge
Parisienne
PapillonRose
Merai
Flip Fluitketel
chipa
SarahKey
Lady Starstruck
M@niek
Silver
Monte
Rush
Susan
32 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Welke naam zou jij je kindje nooit geven?
En waarom niet?
Ik zou mijn kind nooit Jezebel, Damian of Diablo noemen, omdat ik ondanks dat ik geen Christen ben, er geen goed gevoel bij heb.
Ik zou mijn kind nooit Jezebel, Damian of Diablo noemen, omdat ik ondanks dat ik geen Christen ben, er geen goed gevoel bij heb.
Gast- Gast
Re: Welke naam zou jij je kindje nooit geven?
Hier hetzelfde, ik krijg ook een onprettig gevoel van die namen.
Verder kiezen wij echt voor Hollandse namen, dus ook geen Amerikaanse, Engelse, Spaanse etcetera namen. Wil niet zeggen dat ik die niet mooi vind (Dean en Julita vind ik bijvoorbeeld mooie namen), maar die passen gewoon niet bij de Nederlandse naam van onze dochter.
Verder kiezen wij echt voor Hollandse namen, dus ook geen Amerikaanse, Engelse, Spaanse etcetera namen. Wil niet zeggen dat ik die niet mooi vind (Dean en Julita vind ik bijvoorbeeld mooie namen), maar die passen gewoon niet bij de Nederlandse naam van onze dochter.
Gast- Gast
De meeste niet eigenlijk, er is toch altijd maar een handjevol namen leuk genoeg voor je eigen kind.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Idd.Susan schreef:De meeste niet eigenlijk, er is toch altijd maar een handjevol namen leuk genoeg voor je eigen kind.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Oude namen als: gerda, claudia, margriet, loes, anja.
Ook namen die ik meer ordinair vind: desi, damian, anthony, ricardo, romy, veronique
kak/hockey namen: floris, annabel, fleur, boudewijn, maurice
Namen op ke of je: nienke, froukje, lieke, noortje
En dan nog zat andere namen die ik ook niet mooi vind.
Ook namen die ik meer ordinair vind: desi, damian, anthony, ricardo, romy, veronique
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ben ik het ook mee eens. Als ik alles moet opnoemen wat ik niet leuk vind ben ik dagen bezig(ook als ik het allemaal in groepen verdeel)Rush schreef:Idd.Susan schreef:De meeste niet eigenlijk, er is toch altijd maar een handjevol namen leuk genoeg voor je eigen kind.
Monte- Ratel
Monte schreef:Oude namen als: gerda, claudia, margriet, loes, anja.
Whaha, wij hebben een erg tegengestelde smaak in namen. Je noemt er zo al drie die ik erg mooi vind.
Gast- Gast
Megara schreef:Namen van ex-en.
+1, of namen van vijanden, kennissen etc..
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
haha grappig en verschil moet er ook zijn ander zouden we in 1 klas 5 of 10 kindjes met dezelfde naam hebben, dat is ook niets.Twellie schreef:Monte schreef:Oude namen als: gerda, claudia, margriet, loes, anja.
Whaha, wij hebben een erg tegengestelde smaak in namen. Je noemt er zo al drie die ik erg mooi vind.
Monte- Ratel
Namen uit de top 10, namen van ex-en, namen van beste vrienden, kak/hockey namen, kampachtige namen.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Engelse namen zoals: Joey, Kelly, Jordy etc.
En namen die op een A eindigen vind ik ook niet zo zoals: Anita Patricia en Bianca etc.
Of namen die heel lastig uit te spreken zijn. Ik kan zo snel even geen voorbeeld geven.
En namen die op een A eindigen vind ik ook niet zo zoals: Anita Patricia en Bianca etc.
Of namen die heel lastig uit te spreken zijn. Ik kan zo snel even geen voorbeeld geven.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
M@niek schreef:Namen uit de top 10, namen van ex-en, namen van beste vrienden, kak/hockey namen, kampachtige namen.
+1
maar ook namen wat eindigen op Je vind ik vreselijk. Noortje, Lotje etc etc.
In onze omgeving is het ook redelijk gebruikelijk om kindjes te vernoemen naar bepaalde muzikanten, dat zou ik ook niet snel doen in de eerste naam. Vooral niet als het een heel opvallende naam is als D.i.o.
Gast- Gast
Namen die gewoon echt raar zijn: Splinter, Apple, Jihad (of hoe je dat ook schrijft), miracle of love enz.
en nog zoveel namen die op zich niet vreemd zijn maar die ik gewoon niet mooi vind. Maar dat is zo'n gigantische lijst.
en nog zoveel namen die op zich niet vreemd zijn maar die ik gewoon niet mooi vind. Maar dat is zo'n gigantische lijst.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Susan schreef:De meeste niet eigenlijk, er is toch altijd maar een handjevol namen leuk genoeg voor je eigen kind.
+1
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Twellie schreef:In onze omgeving is het ook redelijk gebruikelijk om kindjes te vernoemen naar bepaalde muzikanten, dat zou ik ook niet snel doen in de eerste naam. Vooral niet als het een heel opvallende naam is als D.i.o.
D.i.o! Jemig vernoemen ze serieus een kind naar een beroemde hardrock zanger. Ik heb die naam in gedachte voor mijn toekomstige hond
Lady Starstruck- Ratel
Lady Starstruck schreef:Twellie schreef:In onze omgeving is het ook redelijk gebruikelijk om kindjes te vernoemen naar bepaalde muzikanten, dat zou ik ook niet snel doen in de eerste naam. Vooral niet als het een heel opvallende naam is als D.i.o.
D.i.o! Jemig vernoemen ze serieus een kind naar een beroemde hardrock zanger. Ik heb die naam in gedachte voor mijn toekomstige hond
Toekomstige hond ?? heb ik wat gemist?
Gast- Gast
Theedoosje schreef:Lady Starstruck schreef:Twellie schreef:In onze omgeving is het ook redelijk gebruikelijk om kindjes te vernoemen naar bepaalde muzikanten, dat zou ik ook niet snel doen in de eerste naam. Vooral niet als het een heel opvallende naam is als D.i.o.
Toekomstige hond ?? heb ik wat gemist?
Whaha alleen pas als ik een huis aan de grond heb he. Ik kan het beestje het niet aandoen om hem hier in de flat te laten wonen. Kan niet wachten tot in een huis heb aan de grond.
Lady Starstruck- Ratel
Ff offtopic sorry maar zijn jullie daar wel mee bezig?
Gast- Gast
Theedoosje schreef:Ff offtopic sorry maar zijn jullie daar wel mee bezig?
(offtopic) Ja joh. Het is een drama. De woningstichting heeft de regels aangepast. We verdienen teveel voor een huurhuis voor ong 500-600 euro. Nou serieus ik verdien echt weinig. B. schroeft alles omhoog met zijn loon. Dus we zitten echt vast. Kopen zit er ook niet in. (ontopic)
Lady Starstruck- Ratel
Offtopic: wat stom zeg Hoop dat er toch en keer een maner komt waardoor je wel een huisje kan huren.
Ontopic: ik zou mijn eventuele kinderen nooit namen zoals Storm, Vlinder en dat soort namen geven.
Ontopic: ik zou mijn eventuele kinderen nooit namen zoals Storm, Vlinder en dat soort namen geven.
Gast- Gast
Ik zei altijd: Geen top 20 namen, blijken ze allebei in de top 20 van 2010 (dacht ik) gestaan te hebben
Gast- Gast
Megara schreef:Namen van ex-en.
+1, en inderdaad nog een heleboel namen meer niet. Maar de ex van mijn vriend heet Anna en dat vind ik echt een mooie naam, zou anders best een optie geweest zijn, nu dus niet meer .
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Uiteindelijk zijn er zoals Susan al zegt meestal maar weinig namen die je echt leuk zal vinden voor je kindje. Verder hou ik in het algemeen niet van:
- kampachtige namen (wil niemand beledigen maar vind Sjonnie bijvoorbeeld verschrikkelijk)
- hele aparte namen (beetje apart mag, maar namen als Splinter, Wolf, Storm.. dat doe ik een kindje niet aan)
- namen uit de top 10 (hoewel ik bijv. Emma erg mooi vind, maar dat hoor je toch iets te vaak vind ik persoonlijk)
- namen uit landen met een taal anders dan Nederlands, Engels, Frans of Scandinavische talen (kan best mooi zijn, maar die uitspraak en schrijfwijze af en toe..)
En ga zo maar door Ik ben niet kieskeurig hoor En toch heb ik niet zo´n hele zeldzame naam gekozen uiteindelijk, een redelijk vaak voorkomende die ik mooi vond en die aan bovenstaande eisen voldoet.
- kampachtige namen (wil niemand beledigen maar vind Sjonnie bijvoorbeeld verschrikkelijk)
- hele aparte namen (beetje apart mag, maar namen als Splinter, Wolf, Storm.. dat doe ik een kindje niet aan)
- namen uit de top 10 (hoewel ik bijv. Emma erg mooi vind, maar dat hoor je toch iets te vaak vind ik persoonlijk)
- namen uit landen met een taal anders dan Nederlands, Engels, Frans of Scandinavische talen (kan best mooi zijn, maar die uitspraak en schrijfwijze af en toe..)
En ga zo maar door Ik ben niet kieskeurig hoor En toch heb ik niet zo´n hele zeldzame naam gekozen uiteindelijk, een redelijk vaak voorkomende die ik mooi vond en die aan bovenstaande eisen voldoet.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Boekje aan neefje geven met zijn naam erin
» Naam van je kindje op een kaart
» Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?
» Hoe vaak mag je ors geven aan je kindje??
» Boekje aan neefje geven met zijn naam erin
» Naam van je kindje op een kaart
» Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?
» Hoe vaak mag je ors geven aan je kindje??
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum: