Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

+36
Océane
*Troela*
rapa nui
Bruintje Beer
Poisongirl
Dolphinne
Filoria
Flip Fluitketel
kwak
mauwmauw
Rush
Niene
-Ieniemienie-
liesje
Lindsya
Roxy
Supertalentje
Parisienne
yes1984
PapillonRose
Funk
M@niek
Ugly Betty
Mamsie
Marin
Darius
Pien
L!ND@
chipa
pitbullgup
Fearie
Happydobby
Susan
Limburg85
Monnie
Nana
40 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 10:26

Mijn man kwam met de naam, ik had allemaal namen die hij vreselijk vond en toen hij 'A.my' zei hadden we eigenlijk allebei zoiets van 'Hey! Dat is een leuke naam!'

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 12:05

We vonden eerst een naam leuk die erop lijkt, maar die vonden we te populair (we wilden een aparte naam). Nu hebben we net even iets anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Dolphinne vr 26 aug 2011 - 19:32

De naam van ons zoontje komt uit een tv- serie. Supernatural. Eén vd hoofdrolspelers heet Dean Winchester.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Poisongirl vr 26 aug 2011 - 22:05

De naam die wij voor een meisje mooi vinden heb ik al heel erg lang in mijn hoofd, er was een keer een zangeres met die naam en toen mijn man die hoorde zei hij als we ooit een meisje krijgen dan wil ik haar zo noemen, dus daar waren we meteen over uit Very Happy

Jongensnaam vind ik heel moeilijk, maar hij noemde een naam en ik dacht meteen, het dat is een leuke naam!

Als het goed is weten we woensdag of het een jongen of een meisje is en dus welke naam het wordt. Kan niet wachten, haha bounce bounce
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Bruintje Beer vr 26 aug 2011 - 23:29

Wij wilden graag bijbelse namen. Het is S.arah en Da.vid geworden.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 23:41

Bruintje Beer schreef:Wij wilden graag bijbelse namen. Het is S.arah en Da.vid geworden.
wij ook. Mijn ouders hebben alle kinderen ook een bijbelse naam gegeven en vond het een mooi idee.
Dus is het S.em en J.esse geworden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  yes1984 vr 26 aug 2011 - 23:47

ProudMama schreef:
Bruintje Beer schreef:Wij wilden graag bijbelse namen. Het is S.arah en Da.vid geworden.
wij ook. Mijn ouders hebben alle kinderen ook een bijbelse naam gegeven en vond het een mooi idee.
Dus is het S.em en J.esse geworden.
Hey PM,

Ik ben Christelijk maar kan Jesse zo even niet bedenken uit een bijbels verhaal. Help jij me op weg? Ben nieuwsgierig.

Groetjes
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  rapa nui vr 26 aug 2011 - 23:51

yes1984 schreef:
ProudMama schreef:
Bruintje Beer schreef:Wij wilden graag bijbelse namen. Het is S.arah en Da.vid geworden.
wij ook. Mijn ouders hebben alle kinderen ook een bijbelse naam gegeven en vond het een mooi idee.
Dus is het S.em en J.esse geworden.
Hey PM,

Ik ben Christelijk maar kan Jesse zo even niet bedenken uit een bijbels verhaal. Help jij me op weg? Ben nieuwsgierig.

Groetjes
'

ik was ook even nieuwsgierig omdat ik de zin: "uit de stam van Jesse" in mijn hoofd had dus maar gegoogeld of dat inderdaad zo was, van Wikipedia:

Isaï (ook wel: Jesse) is een persoon uit de Bijbel. Hij was de vader van koning David. Hij woonde in Bethlehem en had acht zonen. De eerste drie worden genoemd in 1 Samuel 16; Eliab, Abinadab en Samma. Jesse is bekend van de uitdrukking boom van Jesse of stam van Jesse. Isaï was ook een van de vier mensen uit de Bijbel waarvan volgens de katholieke kerk gezegd wordt dat hij zonder enige zonde te hebben begaan is gestorven.

rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 1:13

rapa nui schreef:
yes1984 schreef:
ProudMama schreef:
Bruintje Beer schreef:Wij wilden graag bijbelse namen. Het is S.arah en Da.vid geworden.
wij ook. Mijn ouders hebben alle kinderen ook een bijbelse naam gegeven en vond het een mooi idee.
Dus is het S.em en J.esse geworden.
Hey PM,

Ik ben Christelijk maar kan Jesse zo even niet bedenken uit een bijbels verhaal. Help jij me op weg? Ben nieuwsgierig.

Groetjes
'

ik was ook even nieuwsgierig omdat ik de zin: "uit de stam van Jesse" in mijn hoofd had dus maar gegoogeld of dat inderdaad zo was, van Wikipedia:

Isaï (ook wel: Jesse) is een persoon uit de Bijbel. Hij was de vader van koning David. Hij woonde in Bethlehem en had acht zonen. De eerste drie worden genoemd in 1 Samuel 16; Eliab, Abinadab en Samma. Jesse is bekend van de uitdrukking boom van Jesse of stam van Jesse. Isaï was ook een van de vier mensen uit de Bijbel waarvan volgens de katholieke kerk gezegd wordt dat hij zonder enige zonde te hebben begaan is gestorven.

Klopt, de naam Jesse staat ook maar een keer of 3 in de Bijbel hoor, maar vond het gewoon een hele mooie naam. Die stond ook al jaren vast bij ons Wink .
Ik ben overigens niet Katholiek, dus die laatste uitdrukking dat hij zonder enige zonde gestorven is kende ik niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 1:56

ProudMama schreef:
rapa nui schreef:
yes1984 schreef:
ProudMama schreef:
Bruintje Beer schreef:Wij wilden graag bijbelse namen. Het is S.arah en Da.vid geworden.
wij ook. Mijn ouders hebben alle kinderen ook een bijbelse naam gegeven en vond het een mooi idee.
Dus is het S.em en J.esse geworden.
Hey PM,

Ik ben Christelijk maar kan Jesse zo even niet bedenken uit een bijbels verhaal. Help jij me op weg? Ben nieuwsgierig.

Groetjes
'

ik was ook even nieuwsgierig omdat ik de zin: "uit de stam van Jesse" in mijn hoofd had dus maar gegoogeld of dat inderdaad zo was, van Wikipedia:

Isaï (ook wel: Jesse) is een persoon uit de Bijbel. Hij was de vader van koning David. Hij woonde in Bethlehem en had acht zonen. De eerste drie worden genoemd in 1 Samuel 16; Eliab, Abinadab en Samma. Jesse is bekend van de uitdrukking boom van Jesse of stam van Jesse. Isaï was ook een van de vier mensen uit de Bijbel waarvan volgens de katholieke kerk gezegd wordt dat hij zonder enige zonde te hebben begaan is gestorven.

Klopt, de naam Jesse staat ook maar een keer of 3 in de Bijbel hoor, maar vond het gewoon een hele mooie naam. Die stond ook al jaren vast bij ons Wink .
Ik ben overigens niet Katholiek, dus die laatste uitdrukking dat hij zonder enige zonde gestorven is kende ik niet.

Ik wist dat niet eens van J.esse, dat dat een bijbelse naam was... Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  yes1984 za 27 aug 2011 - 6:35

Ik wist het ook niet. Sem wel. Maar bedankt voor de antwoorden. Vroeg het me gewoon af!
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 7:01

Wij wisten pas met 19 weken hoe we onze evt zoon zouden noemen. De weken dat ik zwanger was heb ik veel op internet naar namen gezocht en deze naam blijf eigenlijk wel hangen en we vonden het wel een stoere naam. Ook kennen we niemand die die naam had. Onze zoon het S.tijn

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  *Troela* za 27 aug 2011 - 10:10

Voor ons zoontje hadden we in eerste instantie een andere naam. In de laatste weken kwam mijn man met de naam die hij heeft gekregen en die voelde meteen helemaal goed.

Bij dochter waren we er snel over uit, want de meisjesnaam stond al vast tijdens zwangerschap van mijn zoontje. Ik heb ooit stage gelopen op een basisschool en daar zat een heel leuk meisje met die naam in de klas. Gelukkig vond mijn man hem ook helemaal super.

T..ygo is best een populaire naam, terwijl hij hier de 1e op de basisschool is, D..ana is een stuk minder populair en die blijkt hier in het dorp juist veel meer voor te komen.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Océane za 27 aug 2011 - 10:49

-


Laatst aangepast door Aquala op wo 28 sep 2011 - 11:04; in totaal 1 keer bewerkt
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  sheila123 zo 28 aug 2011 - 4:28

Wij hadden de naam voor onze oudste dochter al JAAAAAAAAREN Wink Dus die is het dan ook geworden. Komt van de serie "Crossing Jordan" en de naam van onze 2e dochter kwam gewoon een keer ter sprake en vond het wel een lieve naam en totaal anders als die van onze oudste. Juist daarom vonden we het leuk.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Annie24 zo 28 aug 2011 - 5:22

Ik kwam de naam Y.estin op een ander forum tegen. We wilden iig geen standaard naam en hoe we ook op zoek gingen, we kwamen telkens weer terug op die naam. Dat is 'm dus ook geworden Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Kayleigh zo 28 aug 2011 - 8:16

mijn man is van spaanse komaf, vandaar onze keuze voor spaanse namen voor onze kinderen ( mochten er nu vanwege deze reactie mensen zijn die mijn vorige username weten aub niet hier neer plaatsen , heb vanwege meekijkers een nieuw account aangemaakt )

Kayleigh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 145
Punten : 201
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  LMCurious zo 28 aug 2011 - 8:46

Joris kwam ik tegen op tv de naam van een presentator. (Joris Putman) zag het in beeld staan tijdens het zappen, en dacht dat is 'm. Meteen Dave gesmst, en die vond het ook meteen een leuke naam.

Milou opperde iemand hier op het forum en vond ik ook meteen raak. Dave moest wennen, maar kwam niks leukers meer tegen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum