Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

+41
Tania
Steep
Océane
slaatje
Parisienne
moepie
Sanne
Flower_L
Bruintje Beer
Linda
Flip Fluitketel
Jasmine
sanne-84
Fiebje
Mamsie
Katjing
Floor
Snoes
smooch
Paper Crown
*Lookie*
Bluestar
Sophiee
liesje
Pien
Annie24
Puggle
Slakje
Lejow
Ugly Betty
SarahKey
Shy
CCC
_Blush_
Parel
kwak
Theeleut
Caroow
Muppetje
Printje
Ella
45 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Ella zo 2 sep 2012 - 9:48

Hebben jullie boekjes doorgelezen? op internet gezocht? of ergens gehoord?

Wij hebben al 1 naam (meisje) en die hadden we ergens gehoord en vonden die gelijk mooi. Maar de andere naam (jongen) is nog drama tot nu toe. Ben nu het zoveelste boekje aan het lezen in de hoop iets tegen te komen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Printje zo 2 sep 2012 - 9:50

Heel veel zoeken eigenlijk..en hier vragen Laughing

Het 'probleem' hier is een beetje dat ik al jaren voor de klas sta en manlief al jaren bij de scouting zit...daardoor hebben we bij heel veel namen al een beeld. Zo vallen er veel namen dan al af voor ons.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Muppetje zo 2 sep 2012 - 9:51

Ik vond onze naam al jaren leuk en riep op de middelbare school geloof ik al dat ik mijn zoon later zo zou noemen. Gelukkig vond mijn man hem ook meteen leuk

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Printje zo 2 sep 2012 - 9:51

Muppetje schreef:Ik vond onze naam al jaren leuk en riep op de middelbare school geloof ik al dat ik mijn zoon later zo zou noemen. Gelukkig vond mijn man hem ook meteen leuk

Mogen wij hem tzt hier ook weten Laughing Laughing Laughing
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Caroow zo 2 sep 2012 - 9:51

We hebben een keer dronken (nog niet zwanger hoor:)) namensites doorgespit, we kwamen toen een jongens en een meisjesnaam tegen die we nu nog steeds heel mooi vinden.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Theeleut zo 2 sep 2012 - 9:52

De naam van onze dochter had ik gehoord van een oud-collega van mij.
De naam van onze zoon hoorde we bij Ikea door de luidspreker " willen de ouders van Niek zich melden bij Smöland Laughing " toen dachten we jaaaa dat is 'm!


Laatst aangepast door Theeleut op zo 2 sep 2012 - 9:53; in totaal 1 keer bewerkt
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Ella zo 2 sep 2012 - 9:53

Caroow schreef:We hebben een keer dronken (nog niet zwanger hoor:)) namensites doorgespit, we kwamen toen een jongens en een meisjesnaam tegen die we nu nog steeds heel mooi vinden.

Wat een geluk haha...... Hadden wij ze maar voor beide al...... wordt er onrustig van. terwijl we nog weken hebben maar toch
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Caroow zo 2 sep 2012 - 9:55

Ella schreef:
Caroow schreef:We hebben een keer dronken (nog niet zwanger hoor:)) namensites doorgespit, we kwamen toen een jongens en een meisjesnaam tegen die we nu nog steeds heel mooi vinden.

Wat een geluk haha...... Hadden wij ze maar voor beide al...... wordt er onrustig van. terwijl we nog weken hebben maar toch

Het is ook wel een leuk verhaal voor later, hoe we al rokend en drinkend bij de naam zijn gekomen smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  kwak zo 2 sep 2012 - 9:56

Caroow schreef:
Ella schreef:
Caroow schreef:We hebben een keer dronken (nog niet zwanger hoor:)) namensites doorgespit, we kwamen toen een jongens en een meisjesnaam tegen die we nu nog steeds heel mooi vinden.

Wat een geluk haha...... Hadden wij ze maar voor beide al...... wordt er onrustig van. terwijl we nog weken hebben maar toch

Het is ook wel een leuk verhaal voor later, hoe we al rokend en drinkend bij de naam zijn gekomen Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? 561177
ook wel knap dat jullie het hebben onthouden in dronken toestand Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Caroow zo 2 sep 2012 - 9:57

kwak schreef:
Caroow schreef:
Ella schreef:
Caroow schreef:We hebben een keer dronken (nog niet zwanger hoor:)) namensites doorgespit, we kwamen toen een jongens en een meisjesnaam tegen die we nu nog steeds heel mooi vinden.

Wat een geluk haha...... Hadden wij ze maar voor beide al...... wordt er onrustig van. terwijl we nog weken hebben maar toch

Het is ook wel een leuk verhaal voor later, hoe we al rokend en drinkend bij de naam zijn gekomen Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? 561177
ook wel knap dat jullie het hebben onthouden in dronken toestand Wink

Ik had ze opgeslagen in mijn telefoon Laughing
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Parel zo 2 sep 2012 - 9:57

Bij mij op het kdv kwam er een heel lief meisje, die heette Loïs. En toen ik zwanger was dn wisten dat het een meid werd, wilde mijn vriend graag die naam. Mila is haar 2de naam, die naam was net niet mooi genoeg als eerste naam, en toevallig zijn het de letters van mijn moeder en schoonmoeder, daarom is dat haar 2de naam.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Muppetje zo 2 sep 2012 - 9:58

Printje schreef:
Muppetje schreef:Ik vond onze naam al jaren leuk en riep op de middelbare school geloof ik al dat ik mijn zoon later zo zou noemen. Gelukkig vond mijn man hem ook meteen leuk

Mogen wij hem tzt hier ook weten Laughing Laughing Laughing

Denk het wel hoor. Het is een heel normale Hollandse naam hoor. Maar voor nu heet ie Huig (lang verhaal)

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  kwak zo 2 sep 2012 - 10:00

D. haar naam heeft mijn man gelezen op internet. Na even nadenken van mijn kant vond ik het een super naam.
D. haar naam heb ik bedacht.

de baby zijn naam heeft mijn man ook bedacht, en ik ben er helemaal mee eens. Zelfs de doopnaam komt bij mijn man weg.
Als de baby een meisje was hadden we ook een naam, deze heb ik ooit gehoord op 3fm.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 10:01

Jaren geleden las ik het boek T.irza. Het boek vond ik niets, maar de naam vond ik zo mooi dat ik sindsdien altijd heb gezegd dat als ik ooit een dochter zou krijgen dat dat haar naam zou zijn. ML vond het gelukkig ook een mooie naam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  _Blush_ zo 2 sep 2012 - 11:28

Veel mensen denken dat ik de naam heb van Grey's Anatomy (Ellis Grey - moeder van Meredith :p)

Maar eigenlijk kwam ik hem jaren geleden tegen in een tijdschrift, maar dan als jongensnaam... Ik vond hem toen meteen mooi als meisjesnaam. Mijn vriend moest er even aan wennen, maar was uiteindelijk helemaal akkoord.

Onze jongensnaam (we wisten het geslacht niet) was Lewis, gehoord bij een collega die tante was geworden.

Omdat Ellis en Lewis nogal op elkaar lijken, gaan we Lewis niet meer gebruiken bij een volgende kindje...
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  CCC zo 2 sep 2012 - 11:32

Ooit... Lang geleden gehoord, zangeres die met lange Frans een nr had. Tweede naam zelf samengesteld...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 12:48

Een collega van me heet zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Shy zo 2 sep 2012 - 17:37

Internet nerd
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  SarahKey zo 2 sep 2012 - 18:02

Siem is vernoemd en we zaten te brainstormen hoe we opa konden vernoemen. Pieter konden we niets mee (vinden we geen mooie naam) maar Simon wel. En Simon word toch meestal afgekort dus we hebben er meteen Siem van gemaakt.
Dit was allemaal al eens jaren terug bedacht en nog steeds vonden we deze naam het mooist.

Meisjesnaam ging net zo, ook een vernoeming. I love you Eigenlijk was het best saai want de namen stonden al vast toen ik zwanger raakte.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Ugly Betty zo 2 sep 2012 - 18:50

De meisjesnaam komt uit de Bijbel en de jongensnaam heb ik een keer op de radio gehoord. (Stonden allebei al vast voor de zwangerschap)
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Lejow zo 2 sep 2012 - 19:13

De meisjesnaam was al jaren een van mijn favorieten, en komt van musicalster Bente vd Brand. Wij vonden het met H net wat leuker.
Een jongensnaam hadden we niet, we konden maar geen leuke vinden waar we echt allebei achter stonden. Gelukkig wisten we met 17 wkn dat het een meisje werd!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Slakje zo 2 sep 2012 - 19:19

De grootvader van mijn vriend heette zo. Hij was een zeer geliefd man in de familie, maar is helaas overleden. Daarom.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Puggle zo 2 sep 2012 - 19:22

Van Parel hier smile
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Annie24 zo 2 sep 2012 - 19:40

Ik zag de naam bij iemand van een ander forum in haar onderschrift. We hadden eerst Jayson als naam, maar als we nu naar Y. kijken vind ik die naam helemaal niet bij 'm passen en ben ik blij dat we hem Y.estin genoemd hebben I love you
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Pien zo 2 sep 2012 - 19:56

Van de co assistent... Toen was het een nieuwe serie op tv en dachten we, wat een leuke naam voor als we een dochter krijgen!! 4jaar later was het zover......

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum