Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?
+41
Tania
Steep
Océane
slaatje
Parisienne
moepie
Sanne
Flower_L
Bruintje Beer
Linda
Flip Fluitketel
Jasmine
sanne-84
Fiebje
Mamsie
Katjing
Floor
Snoes
smooch
Paper Crown
*Lookie*
Bluestar
Sophiee
liesje
Pien
Annie24
Puggle
Slakje
Lejow
Ugly Betty
SarahKey
Shy
CCC
_Blush_
Parel
kwak
Theeleut
Caroow
Muppetje
Printje
Ella
45 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?
Hebben jullie boekjes doorgelezen? op internet gezocht? of ergens gehoord?
Wij hebben al 1 naam (meisje) en die hadden we ergens gehoord en vonden die gelijk mooi. Maar de andere naam (jongen) is nog drama tot nu toe. Ben nu het zoveelste boekje aan het lezen in de hoop iets tegen te komen
Wij hebben al 1 naam (meisje) en die hadden we ergens gehoord en vonden die gelijk mooi. Maar de andere naam (jongen) is nog drama tot nu toe. Ben nu het zoveelste boekje aan het lezen in de hoop iets tegen te komen
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?
Heel veel zoeken eigenlijk..en hier vragen
Het 'probleem' hier is een beetje dat ik al jaren voor de klas sta en manlief al jaren bij de scouting zit...daardoor hebben we bij heel veel namen al een beeld. Zo vallen er veel namen dan al af voor ons.
Het 'probleem' hier is een beetje dat ik al jaren voor de klas sta en manlief al jaren bij de scouting zit...daardoor hebben we bij heel veel namen al een beeld. Zo vallen er veel namen dan al af voor ons.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik vond onze naam al jaren leuk en riep op de middelbare school geloof ik al dat ik mijn zoon later zo zou noemen. Gelukkig vond mijn man hem ook meteen leuk
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Muppetje schreef:Ik vond onze naam al jaren leuk en riep op de middelbare school geloof ik al dat ik mijn zoon later zo zou noemen. Gelukkig vond mijn man hem ook meteen leuk
Mogen wij hem tzt hier ook weten
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
We hebben een keer dronken (nog niet zwanger hoor:)) namensites doorgespit, we kwamen toen een jongens en een meisjesnaam tegen die we nu nog steeds heel mooi vinden.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
De naam van onze dochter had ik gehoord van een oud-collega van mij.
De naam van onze zoon hoorde we bij Ikea door de luidspreker " willen de ouders van Niek zich melden bij Smöland " toen dachten we jaaaa dat is 'm!
De naam van onze zoon hoorde we bij Ikea door de luidspreker " willen de ouders van Niek zich melden bij Smöland " toen dachten we jaaaa dat is 'm!
Laatst aangepast door Theeleut op zo 2 sep 2012 - 9:53; in totaal 1 keer bewerkt
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Caroow schreef:We hebben een keer dronken (nog niet zwanger hoor:)) namensites doorgespit, we kwamen toen een jongens en een meisjesnaam tegen die we nu nog steeds heel mooi vinden.
Wat een geluk haha...... Hadden wij ze maar voor beide al...... wordt er onrustig van. terwijl we nog weken hebben maar toch
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ella schreef:Caroow schreef:We hebben een keer dronken (nog niet zwanger hoor:)) namensites doorgespit, we kwamen toen een jongens en een meisjesnaam tegen die we nu nog steeds heel mooi vinden.
Wat een geluk haha...... Hadden wij ze maar voor beide al...... wordt er onrustig van. terwijl we nog weken hebben maar toch
Het is ook wel een leuk verhaal voor later, hoe we al rokend en drinkend bij de naam zijn gekomen
Caroow- Lady Post-a-lot
ook wel knap dat jullie het hebben onthouden in dronken toestandCaroow schreef:Ella schreef:Caroow schreef:We hebben een keer dronken (nog niet zwanger hoor:)) namensites doorgespit, we kwamen toen een jongens en een meisjesnaam tegen die we nu nog steeds heel mooi vinden.
Het is ook wel een leuk verhaal voor later, hoe we al rokend en drinkend bij de naam zijn gekomen
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
kwak schreef:ook wel knap dat jullie het hebben onthouden in dronken toestandCaroow schreef:Ella schreef:Caroow schreef:We hebben een keer dronken (nog niet zwanger hoor:)) namensites doorgespit, we kwamen toen een jongens en een meisjesnaam tegen die we nu nog steeds heel mooi vinden.
Ik had ze opgeslagen in mijn telefoon
Caroow- Lady Post-a-lot
Bij mij op het kdv kwam er een heel lief meisje, die heette Loïs. En toen ik zwanger was dn wisten dat het een meid werd, wilde mijn vriend graag die naam. Mila is haar 2de naam, die naam was net niet mooi genoeg als eerste naam, en toevallig zijn het de letters van mijn moeder en schoonmoeder, daarom is dat haar 2de naam.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Printje schreef:Muppetje schreef:Ik vond onze naam al jaren leuk en riep op de middelbare school geloof ik al dat ik mijn zoon later zo zou noemen. Gelukkig vond mijn man hem ook meteen leuk
Mogen wij hem tzt hier ook weten
Denk het wel hoor. Het is een heel normale Hollandse naam hoor. Maar voor nu heet ie Huig (lang verhaal)
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
D. haar naam heeft mijn man gelezen op internet. Na even nadenken van mijn kant vond ik het een super naam.
D. haar naam heb ik bedacht.
de baby zijn naam heeft mijn man ook bedacht, en ik ben er helemaal mee eens. Zelfs de doopnaam komt bij mijn man weg.
Als de baby een meisje was hadden we ook een naam, deze heb ik ooit gehoord op 3fm.
D. haar naam heb ik bedacht.
de baby zijn naam heeft mijn man ook bedacht, en ik ben er helemaal mee eens. Zelfs de doopnaam komt bij mijn man weg.
Als de baby een meisje was hadden we ook een naam, deze heb ik ooit gehoord op 3fm.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Jaren geleden las ik het boek T.irza. Het boek vond ik niets, maar de naam vond ik zo mooi dat ik sindsdien altijd heb gezegd dat als ik ooit een dochter zou krijgen dat dat haar naam zou zijn. ML vond het gelukkig ook een mooie naam.
Gast- Gast
Veel mensen denken dat ik de naam heb van Grey's Anatomy (Ellis Grey - moeder van Meredith :p)
Maar eigenlijk kwam ik hem jaren geleden tegen in een tijdschrift, maar dan als jongensnaam... Ik vond hem toen meteen mooi als meisjesnaam. Mijn vriend moest er even aan wennen, maar was uiteindelijk helemaal akkoord.
Onze jongensnaam (we wisten het geslacht niet) was Lewis, gehoord bij een collega die tante was geworden.
Omdat Ellis en Lewis nogal op elkaar lijken, gaan we Lewis niet meer gebruiken bij een volgende kindje...
Maar eigenlijk kwam ik hem jaren geleden tegen in een tijdschrift, maar dan als jongensnaam... Ik vond hem toen meteen mooi als meisjesnaam. Mijn vriend moest er even aan wennen, maar was uiteindelijk helemaal akkoord.
Onze jongensnaam (we wisten het geslacht niet) was Lewis, gehoord bij een collega die tante was geworden.
Omdat Ellis en Lewis nogal op elkaar lijken, gaan we Lewis niet meer gebruiken bij een volgende kindje...
_Blush_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 263
Ooit... Lang geleden gehoord, zangeres die met lange Frans een nr had. Tweede naam zelf samengesteld...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Siem is vernoemd en we zaten te brainstormen hoe we opa konden vernoemen. Pieter konden we niets mee (vinden we geen mooie naam) maar Simon wel. En Simon word toch meestal afgekort dus we hebben er meteen Siem van gemaakt.
Dit was allemaal al eens jaren terug bedacht en nog steeds vonden we deze naam het mooist.
Meisjesnaam ging net zo, ook een vernoeming. Eigenlijk was het best saai want de namen stonden al vast toen ik zwanger raakte.
Dit was allemaal al eens jaren terug bedacht en nog steeds vonden we deze naam het mooist.
Meisjesnaam ging net zo, ook een vernoeming. Eigenlijk was het best saai want de namen stonden al vast toen ik zwanger raakte.
De meisjesnaam komt uit de Bijbel en de jongensnaam heb ik een keer op de radio gehoord. (Stonden allebei al vast voor de zwangerschap)
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
De meisjesnaam was al jaren een van mijn favorieten, en komt van musicalster Bente vd Brand. Wij vonden het met H net wat leuker.
Een jongensnaam hadden we niet, we konden maar geen leuke vinden waar we echt allebei achter stonden. Gelukkig wisten we met 17 wkn dat het een meisje werd!
Een jongensnaam hadden we niet, we konden maar geen leuke vinden waar we echt allebei achter stonden. Gelukkig wisten we met 17 wkn dat het een meisje werd!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
De grootvader van mijn vriend heette zo. Hij was een zeer geliefd man in de familie, maar is helaas overleden. Daarom.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Van Parel hier
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ik zag de naam bij iemand van een ander forum in haar onderschrift. We hadden eerst Jayson als naam, maar als we nu naar Y. kijken vind ik die naam helemaal niet bij 'm passen en ben ik blij dat we hem Y.estin genoemd hebben
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Van de co assistent... Toen was het een nieuwe serie op tv en dachten we, wat een leuke naam voor als we een dochter krijgen!! 4jaar later was het zover......
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?
» Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens jullie zwangerschap?
» Hoe zijn jullie aan je baan gekomen
» Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?
» En ook wij zijn bezig om een naam te bedenken!
» Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens jullie zwangerschap?
» Hoe zijn jullie aan je baan gekomen
» Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?
» En ook wij zijn bezig om een naam te bedenken!
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: