Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

+28
Lilypie
M@niek
piertje
liesje
Slakje
loesje
Bolleke
vlinder-19
LMCurious
Parisienne
Shy
Sophiee
PapillonRose
SarahKey
Lejow
Star007
Muppetje
sabje
kwak
Flip Fluitketel
Annemie
Aimee
Happydobby
CCC
Bruintje Beer
mauwmauw
*Troela*
LDJ
32 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  LDJ za 21 apr 2012 - 7:56

Hoe zijn jullie aan de naam voor jullie kindje gekomen?
Van internet, uit een boek oid?
Ik heb al op internet gekeken, maar nog niet een goede fijne site gevonden.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  *Troela* za 21 apr 2012 - 7:59

Mijn man kwam met de naam van onze zoon, die had hij ergens gehoord. Ik had naam van dochter al heel lang in mijn hoofd, was een meisje die ik kende met deze naam. Ik vond de namen sites ook niet erg fijn om op te kijken erg veel namen, en vond het lastig zoeken.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  mauwmauw za 21 apr 2012 - 8:00

via het computer spel dat mijn vriend speelt.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Bruintje Beer za 21 apr 2012 - 8:00

De bijbel Very Happy
Wij houden namelijk van bijbelse namen. De naam die ons zoontje hebt had mijn man al sinds zijn tienerjaren in zijn hoofd en die naam is het ook geworden. Voor ons dochter had ik Zara maar mijn man wilde niet dat ze naar een winkel vernoemd werd. Toen is de Z. een S. geworden en een H. hebben we erachter geplakt.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  CCC za 21 apr 2012 - 8:02

Internet smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 8:03

Van zoon weet ik niet. Is nogal een bekende naam dus die had ik altijd al wel een beetje in mijn hoofd zitten als leuke naam. Van dochter weet ik niet meer hoe ik er in eerste instantie aan kwam. Ik had m al een paar keer voorgesteld maar mijn vriend vond m steeds niet leuk. Toen rond 30 weken zag ik m weer in een tijdschrift staan toen ik in de trein zat, even later ging ik lunchen met mijn moeder en zei ze "Oh, dit vind ik een leuke naam" dat was dus dezelfde naam, en toen heb ik m nog 1x voorgesteld en is het m dus geworden. Bij dit kindje hebben we op een avond allebei een lijstje gemaakt van een namensite en daarna bij elkaar doorgestreept wat het echt niet zou worden. Deze kwam voor op mijn lijstje en mn vriend vond m wel ok en de dag erna ging ik lunchen met mn moeder (bij dezelfde zaak Wink) en toen zei ze "Ik zag ergens *** staan, vond ik ook mooi" en dat was dus weer die naam haha. Echt zo toevallig.

Gast
Gast

Bericht  *Troela* za 21 apr 2012 - 8:06

Wat toevallig dat je moeder 2 keer met dezelfde naam aan kwam, erg leuk!

*Troela*
Prater
Prater

Bericht  Happydobby za 21 apr 2012 - 8:06

Bruintje Beer schreef:Voor ons dochter had ik Zara maar mijn man wilde niet dat ze naar een winkel vernoemd werd. Toen is de Z. een S. geworden en een H. hebben we erachter geplakt.

Laughing Laughing Laughing

Mijn vriend kwam ermee, dacht ik dat het met een I was en ik zei dat ik een Y erin wilde. Dat is het geworden.
Naam voor een meisje staat nog.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Aimee za 21 apr 2012 - 8:07

Ik weet het eigenlijk al niet eens meer... Eerst was het Cas(per), toen Jesper, daarna Sten en uiteindelijk is het Luuk geworden.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Annemie za 21 apr 2012 - 8:12

Een tmf vj van vroeger heette zo en die naam was ons altijd bijgebleven omdat we dat een leuke naam vonden.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 8:12

Een van mijn favo kindjes op het kdv heet ook zo, en vanaf dag 1 was ik verliefd op die naam. Ook heeft er ooit een meisje in Hollands Next Topmodel gezeten, die had een zus, River, maar haar naam sprak je anders uit dan die van ons.

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel za 21 apr 2012 - 8:15

Van de TV....
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 8:17

Mama1985 schreef:Wat toevallig dat je moeder 2 keer met dezelfde naam aan kwam, erg leuk!

Ja echt heel toevallig, en ook nog allebei de keren met lunchen, haha. En de naam van dit kind komt maar heel weinig voor dus dat is helemaal toevallig.

Parel, hoe spreek je jullie L uit en hoe die andere L?

Gast
Gast

Bericht  LDJ za 21 apr 2012 - 8:18

Arden, je moeder wist uiteindelijk niet dat jullie die naam ook in gedachten hadden?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 8:20

LDJ schreef:Arden, je moeder wist uiteindelijk niet dat jullie die naam ook in gedachten hadden?

Nee, allebei de keren niet. Ze wist wel dat het m uiteindelijk zou worden en nu ook weer (als enige) maar we hadden het van tevoren niet over die namen gehad.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 8:20

Ik wilde Jesse of Jasper en mijn man vond dat een beetje 'gewoontjes' (hij wilde geen top 50 naam) en is toen met Jesper gekomen. Ik vond het meteen helemaal leuk!!

Gast
Gast

Bericht  *Troela* za 21 apr 2012 - 8:21

Als hij zo weinig voorkomt dan is het helemaal toevallig ja! Zo heeft mijn moeder onze meisjesnaam aan haar vriendinnen verklapt. Iemand was bevallen van een dochter, en alleen de 1e letter was anders dan onze meisjesnaam, maar ze vonden het echt geen leuke naam. Vroegen aan mijn moeder hoe zij erover dacht en ze ontwoorden, bijna leuk haha. Daarna hebben ze dus zitten raden wat het dan wel was.

*Troela*
Prater
Prater

Bericht  kwak za 21 apr 2012 - 8:21

mijn man kwam met de naam aanzetten, volgens mij komt hij van internet toen hij namen aan het zoeken was.
als we nog een meisje krijgen staat de naam ook al, die hoorde ik een keer op 3fm.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  sabje za 21 apr 2012 - 8:26

In mijn stageklas zat een lief/leuk jongetje met deze naam. Had het voorgesteld aan mijn man en die vond hem meteen leuk.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 8:27

Het zijn toevallig allebei familienamen en aangezien wij de eerste kindjes van de nieuwe generaties voortbrengen aan beide kanten, pasten deze namen perfect temeer omdat wij ze allebei schitterend vonden. Zijn dus ouderwetse namen smile.

Gast
Gast

Bericht  LDJ za 21 apr 2012 - 8:30

Charlie schreef:Het zijn toevallig allebei familienamen en aangezien wij de eerste kindjes van de nieuwe generaties voortbrengen aan beide kanten, pasten deze namen perfect temeer omdat wij ze allebei schitterend vonden. Zijn dus ouderwetse namen smile.
Aan wat voor soort namen moet ik dan denken?
Ik bedoel, wat versta jij onder ouderwets?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 8:33

bij de eerste weet ik niet meer waar we 'm vandaan hebben. Voor de tweede baby zag ik onze meisjesnaam bij iemand op facebook en een variant van de jongensnaam op een ander forum.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 8:36

LDJ schreef:
Charlie schreef:Het zijn toevallig allebei familienamen en aangezien wij de eerste kindjes van de nieuwe generaties voortbrengen aan beide kanten, pasten deze namen perfect temeer omdat wij ze allebei schitterend vonden. Zijn dus ouderwetse namen smile.

Dat kan ik natuurlijk niet zeggen lol! .

Gast
Gast

Bericht  LDJ za 21 apr 2012 - 8:40

Charlie schreef:
LDJ schreef:

Dat kan ik natuurlijk niet zeggen lol! .
Haha nee dat snap ik, maar dacht misschien hadden jullie meerdere ouderwetse namen in gedachten gehad?

We vinden het zo moeilijk om de naam te vinden.
We hebben nog wel even de tijd, dus het komt vast wel goed.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  Muppetje za 21 apr 2012 - 8:44

Mijn moeder had een lijstje gemaakt, daar stond ie op... Mn moeder weet het dus al, maar ach, geeft niet

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: