Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De uiteindelijke naam van jouw kindje....

+29
Mamasapje
yes1984
Darius
_Jet
RYW
MamaCa
Monnie
Roze25
sheila123
Parisienne
Makamba
JD
Flip Fluitketel
Summerlovin
Pien
Minx
duckie
Fiwen
moepie
Bruintje Beer
ekjir@M
meisjesmama
M@niek
Teddyaapje
Mamsie
PapillonRose
Susan
Monte
mauwmauw
33 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

De uiteindelijke naam van jouw kindje.... Empty De uiteindelijke naam van jouw kindje....

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 8:47

...hoe kijk je nu terug op de keuze voor die bewuste naam?

Ik ben nog steeds blij met de naam die wij hebben gekozen, maar merk wel dat sommige mensen het een lastige naam vinden en het soms verkeerd uitspreken.
Was te verwachten, maar soms denk ik wel.....nr 2 toch maar Jan noemen Very Happy

Wat zijn jullie ervaringen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

De uiteindelijke naam van jouw kindje.... Empty Re: De uiteindelijke naam van jouw kindje....

Bericht  mauwmauw vr 18 feb 2011 - 8:54

mijn vriend kwam met de naam van ons zoontje,in begin moest ik wel wennen want ik vond het erg veel op fabian lijken,en ben niet de enige want hij word regelmatig(vooral toen hij net geboren was)fabian genoemd,toen me vriend mijn moeder had gebeld dacht zij ook in begin dat hij fabian hete.maar ik sta nog steeds achter de naam,en vind hem super.past echt bij hem.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

De uiteindelijke naam van jouw kindje.... Empty Re: De uiteindelijke naam van jouw kindje....

Bericht  Monte vr 18 feb 2011 - 8:56

ivax schreef:...hoe kijk je nu terug op de keuze voor die bewuste naam?

Ik ben nog steeds blij met de naam die wij hebben gekozen, maar merk wel dat sommige mensen het een lastige naam vinden en het soms verkeerd uitspreken.
Was te verwachten, maar soms denk ik wel.....nr 2 toch maar Jan noemen Very Happy

Hoe spreken ze de naam fout uit dan? Want als ik je onderschrift zie, lijkt het me vrij duidelijk(maar misschien zeg ik het dan ook wel fout :P )
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 8:57

ivax schreef:...hoe kijk je nu terug op de keuze voor die bewuste naam?

Dat is dan vast een stomme vraag, maar hoe spreken jullie het uit?

Ik herken het trouwens wel. Ik was ervan overtuigd dat Fenne en Thije niet mis konden gaan qua uitspraak, maar blijkbaar wel dus laughcry (nu helpt het ook niet mee dat de oudste de /f/ niet kan uitspreken haha).

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 18 feb 2011 - 9:01

Ik vind het nog steeds mooie namen. Mensen schrijven het wel eens verkeerd of ze zeggen Ysra in plaats van Yrsa, maar daar zit ik niet zo mee.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 9:01

Het is "ksavie"
Maar veel mensen denken dat je dan toch X - avie moet zeggen, dus de X echt uitspreken
Of ze zeggen Ksavjee

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 9:03

Susan schreef:Ik vind het nog steeds mooie namen. Mensen schrijven het wel eens verkeerd of ze zeggen Ysra in plaats van Yrsa, maar daar zit ik niet zo mee.

Halen jullie zelf de namen niet snel door elkaar? Kan me best voorstellen namelijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 9:04

ivax schreef:
Susan schreef:Ik vind het nog steeds mooie namen. Mensen schrijven het wel eens verkeerd of ze zeggen Ysra in plaats van Yrsa, maar daar zit ik niet zo mee.

Halen jullie zelf de namen niet snel door elkaar? Kan me best voorstellen namelijk.

Dat gebeurt hier ook wel eens. Of dan zeg ik bijvoorbeeld Fije laughcry

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose vr 18 feb 2011 - 9:05

Ik sta nog steeds voor 100% achter de namen die ik gekozen heb. Wel is het denk ik een slimme keuze geweest om mijn meisje de roepnaam A.my te geven, haar officieële naam zou denk ik aardig wat problemen op kunnen leveren (commentaar, verkeerd uitspreken of schrijven). Verder vinden een hoop mensen de namen die ik heb gekozen erg leuk, dat valt me erg mee. Zelf vind ik ze geweldig natuurlijk, maar omdat ze niet allemaal heel standaard zijn had ik rekening gehouden met meer commentaar ofzo?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 9:10

Ik ben nog steeds ontzettend blij met de naamkeuze voor onze dochter. We hebben er ook ontzettend veel leuke reacties op gekregen. Mensen vinden het over het algemeen wel een lastige naam om te schrijven, we hebben dan ook de meest ingewikkelde manier gekozen, maar dit vonden we het mooist staan.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 9:16

Wij hebben een echte Hayley Very Happy
De naam past goed bij haar en we zijn er nog steeds heel blij mee.

We merken wel dat sommige mensen Harley zeggen Rolling Eyes
Of Hailie.

Maar oed, dats oort dingen blijf je houden.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie vr 18 feb 2011 - 9:18

Jazeker, wij vinden het mooie namen en ze passen alle 3 bij elkaar. Ja ze zijn even moeilijk in het begin maar het went vanzelf.
Dat mensen het verkeerd schrijven vind ik niet erg. Ze moeten het voornamelijk zelf schrijven.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 9:23

Ik merk trouwens vooral dat oude mensen moeite hebben met de naam (sowieso moderne namen).
Mijn oma en opa hebben het nog nooit vloeiend uitgesproken haha Cool Vaak zeggen ze Safie

Vind dat eigenlijk wel schattig Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Mamsie vr 18 feb 2011 - 9:23

ivax schreef:Ik merk trouwens vooral dat oude mensen moeite hebben met de naam (sowieso moderne namen).
Mijn oma en opa hebben het nog nooit vloeiend uitgesproken haha Cool Vaak zeggen ze Safie

Vind dat eigenlijk wel schattig Very Happy

haha dat is hier ook.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Teddyaapje vr 18 feb 2011 - 9:26

We zijn er nog steeds blij mee en hebben er ook echt heel veel leuke reacties op gekregen. De naam (T.ygo) komt hier niet veel voor dus ik krijg wel regelmatig de vraag hoe we aan die naam zijn gekomen
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 9:26

Manlief zag de naam JENTE staan, maar ik had zoiets van, dit is niet "apart" genoeg. (wij houden van apart) dus net zolang gepuzzeld en kwamen toen op YENTHE.
Enja, we zijn er nog steeds SUPER blij mee en krijgen gelukkig veel positieve reacties. Het past ook tevens bij haar 2e naam en de achternaam, dus echt 1 geheel.

Gast
Gast

Bericht  M@niek vr 18 feb 2011 - 9:27

Ik ben nog steeds met de naam. Het is een bijzondere naam, die je niet vaak hoort.

Ook spreken mensen de naam vaak verkeerd uit!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  meisjesmama vr 18 feb 2011 - 9:31

Ik ben super blij met de beide namen. Vooral mijn jongste haar naam hoor je niet veel.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  ekjir@M vr 18 feb 2011 - 9:33

.

Laatst aangepast door ekjir@M op za 13 aug 2011 - 20:12; in totaal 1 keer bewerkt

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Bruintje Beer vr 18 feb 2011 - 9:43

Ben nog steeds superblij met de namen van mijn dochter. Hier hoor je de naam niet vaak dacht dus ook dat ik geen populaire naam had wat ik niet wilde maar hij stond toch nog in de top 20 van 2009.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  moepie vr 18 feb 2011 - 9:49

Ook ik ben nog steeds heel bij met de naam.
Als ik mijn dochtertje roep dan denk ik regelmatie "wat een leuke naam toch!" smile hihi!! Hij past ook gewoon echt bij haar (maar dat vind waarschijnlijk elke ouder van de naam die ze aan hun zoon of dochter hebben gegeven) Ik krijg heel vaak de vraag waar we haar naam vandaan hebben en aan de andere kant heb ik ook wel eens gehoord dat het een populaire naam schijnt te worden.... om mij heen heb ik hem nog nooit gehoord! En ik heb hem een keer in een tijdschrift zien staan. Dus daar ben ik wel bij mee, wou geen naam waarvan straks nog meer kindjes bij haar in de klas zitten.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Monte vr 18 feb 2011 - 10:03

Zeggen mensen dat echt ivax? Raar. Ik spreek het namelijk precies uit zoals jij het ook zegt(en dat lijkt mij vrij logisch, maar voor sommige anderen dus niet altijd)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Fiwen vr 18 feb 2011 - 10:09

Ik ben ook nog steeds blij met de roepnaam J.uultje, en we krijgen er ook regelmatig positieve reacties op. Het wordt alleen wel vaak verkeerd uitgesproken, het is echt zoals je het schrijft en er wordt hier (brabant) vaak een "s" voor geplakt "sjuultje".

Ik wilde heel graag dat ze J.uultje ging heten en mijn man wilde heel graag dat ze J.ulia ging heten... Toen hebben we de compromis gesloten dat haar officiele naam J.ulia zou worden en haar roepnaam J.uultje.
Laatst zei mijn man ineens tegen me dat hij toch wel blij was dat we haar J.uultje hebben genoemd en niet alleen J.ulia, vond ik wel heel lief want hij moest er heel erg aan wennen in het begin.

@PapillonRose: nu ben ik wel heel benieuwd wat de officiële naam/namen van je dochter is/zijn.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  PapillonRose vr 18 feb 2011 - 10:18

@Fiwen: A.my heet voluit A.maryllis H.azel S.terre J.olie

Een hele mond vol dus angel
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  duckie vr 18 feb 2011 - 10:21

PapillonRose schreef:@Fiwen: A.my heet voluit A.maryllis H.azel S.terre J.olie

Een hele mond vol dus angel
.

Mooie namen!
ons meisje heet ook A.my en wij zijn er ook nog steeds heel erg blij mee
hoor ook vaak dat mensen het een mooie naam vinden
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: