Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

+36
Océane
*Troela*
rapa nui
Bruintje Beer
Poisongirl
Dolphinne
Filoria
Flip Fluitketel
kwak
mauwmauw
Rush
Niene
-Ieniemienie-
liesje
Lindsya
Roxy
Supertalentje
Parisienne
yes1984
PapillonRose
Funk
M@niek
Ugly Betty
Mamsie
Marin
Darius
Pien
L!ND@
chipa
pitbullgup
Fearie
Happydobby
Susan
Limburg85
Monnie
Nana
40 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  PapillonRose vr 26 aug 2011 - 2:15

De officiële eerste naam heb ik uit een namenboek, en het is de lievelingsbloem van mijn moeder. Pas toen ik 'm tegen kwam in het namenboek bedacht ik me dat het als naam heel mooi zou zijn! Wel heb ik 'm voor de roepnaam iets veranderd.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  yes1984 vr 26 aug 2011 - 2:17

De meisjesnaam hoorde ik een keer. En dit was 1 van de namen die we beide mooi vonden/vinden.
Helaas is de naam een beetje in opkomst. Maar ik wil ook niet meer veranderen door deze gegevens.

De jongensnaam vond mijn vriend op een namenlijst. En opperde deze. Ik vond deze ook gelijk mooi. Deze naam hoor je niet vaak. (maar heel af en toe wel op dit forum toevallig haha...)

Zowel bij de jongens- als de meisjesnaam kennen we niemand persoonlijk die zo heet.

Nog even geduld meiden Laughing
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Parisienne vr 26 aug 2011 - 2:20

Ik wilde heel graag een Joodse/Hebreeuwse naam.. wij hebben Israëlische vrienden, welke gevoelsmatig familie zijn. Wil dit eigenlijk al zolang ik me kan herinneren. Had deze naam echt al jaren bovenaan mijn lijstje staan. Gelukkig vond mijn vriend hem ook erg mooi! Vandaar dus de naam N.oa voor ons meisje.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Funk vr 26 aug 2011 - 2:21

M@niek schreef:
pippi schreef:
M@niek schreef:Mijn man had een leerling die Feliz heette en ik vond dat al een mooie naam maar dan wel anders geschreven F.elice.


Onze meisjesnaam uit een serie. Zeg later wel welke Wink
Jongensnaam gewoon eens gehoord en erg blijven hangen.

Dan ik wel heeeel nieuwsgierig haha
Haha, nog zo'n (maximaal) 2 weekjes geduld smile Wink
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Supertalentje vr 26 aug 2011 - 2:53

Bijzonder Susan! Ik vind een joods/isrealische naam voor een jongen zo moeilijk!

De jongensnaam heb ik 10 jaar geleden al gezien, toen nog onbekend, nu hoor ik 'm steeds vaker. Worst case, man vond 'm niks maar vindt het ineens een geweldige naam en nu krijgen we wrs nog een jongetje ook! En dat terwijl ik mijn meisjesnamen veel leuker vind, haha!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Susan vr 26 aug 2011 - 2:55

Supertalentje schreef:Bijzonder Susan! Ik vind een joods/isrealische naam voor een jongen zo moeilijk!


Oh, ik vind dat er heel veel mooie Joodse jongensnamen zijn. Ook wel veel die ik nooit zou kiezen, bijvoorbeeld Asraël, daarvan denk ik: hallo, dat is de kat van Gargamel, niet een naam voor een kind.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Susan vr 26 aug 2011 - 2:58

Oh, het is trouwens Asriël, maar dan nog.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Parisienne vr 26 aug 2011 - 5:11

Ik vind ook dat er erg veel mooie Joodse/Hebreeuwse jongensnamen zijn. Denk aan Nathan, Levi, Ezra, Avner, Benjamin, Yonathan (of Yehonatan), Daniël, David, Aron, Boaz, Yaïr, Yoram, Yona, etc. Moet eerlijk zeggen dat ik DE jongensnaam ook nog niet gevonden heb.. wij hadden zelfs geen enkele jongensnaam achter de hand Embarassed Maar ik vind er wel een aantal mooie tussen zitten.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Susan vr 26 aug 2011 - 5:19

Ik ken Elin uit de film Fucking Amal, het was de meisjesnaam die ik achter de hand had voor als Ezra toch een meisje zou zijn. Voor Yrsa had ik Iason achter de hand, zo heet een jongetje uit de oude afleveringen van Kinderen voor Kinderen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 5:28

Susan schreef:Ik ken Elin uit de film Fucking Amal, het was de meisjesnaam die ik achter de hand had voor als Ezra toch een meisje zou zijn. Voor Yrsa had ik Iason achter de hand, zo heet een jongetje uit de oude afleveringen van Kinderen voor Kinderen.

Hoe spreek je Iason uit?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Roxy vr 26 aug 2011 - 5:38

Een meisje naam hebben we al heel lang in ons hoofd. We hebben de naam gehoord in een pretpark. Een moeder schreeuwde heeel hard deze naam door het park, kindje luisterde niet laughcry
Nu eerst eens zwanger worden. :P
Roxy
Roxy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 18
Punten : 18
Registratiedatum : 01-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Lindsya vr 26 aug 2011 - 5:40

In de cultuur van mijn man is het een gewoonte om het kind te vernoemen na de grootvader. Zo zijn we op Ömer gekomen.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  liesje vr 26 aug 2011 - 6:15

voor ons dochtertje zijn we erop gekomen dat we de naam kenden van een toenmalig voetballer van feyenoord die had ook een dochtertje met die naam en we vonden hem mooi nog steeds

voor de 2de spruit komt ie voor bij een personage van een nederlandse tv serie
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Supertalentje vr 26 aug 2011 - 6:37

Susan schreef:
Supertalentje schreef:Bijzonder Susan! Ik vind een joods/isrealische naam voor een jongen zo moeilijk!


Oh, ik vind dat er heel veel mooie Joodse jongensnamen zijn. Ook wel veel die ik nooit zou kiezen, bijvoorbeeld Asraël, daarvan denk ik: hallo, dat is de kat van Gargamel, niet een naam voor een kind.

Haha! Dat zou ik ook nooit doen!
Ik vind sommige namen wel mooi, maar ik heb een lijstje met 'regels' waar een naam aan moet voldoen. Zo wil ik een zeldzame naam, eentje met 2 lettergrepen en er moet een A,N of M inzitten. Daarnaast moet ie uitgesproken worden zoals je het schrijft, dus niet dat ik iedereen continue moet verbeteren Laughing

@Pariesienne: thanx, er zitten mooie namen tussen, maar ze zijn niet echt zeldzaam. Ik ken van alle namen wel iemand die zo heet...

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  -Ieniemienie- vr 26 aug 2011 - 6:39

Mijn man was aan het werk, en er riep toen een moeder haar dochtertje.
Hij vond dat toen zo'n leuke naam! Toen hij hem thuis vertelde was ook ik helemaal weg van die naam!
Ze heet trouwens M.ila. En we zijn nog steeds helemaal blij met de naam, en het is ook echt een M.ila!

Bij dit kindje hebben we hem van een lijstje op internet...haha!
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Niene vr 26 aug 2011 - 6:43

We hadden geen jongensnaam omdat ik er van overtuigd was dat het een meisje zou zijn. Mijn vader stuurde mij een sms toen ik 36 weken zwanger was en opperde haar naam,moest er wel erg aan wennen,maar toen ze op mijn buik lag wist ik dat ik C.eline op mijn buik had liggen.Het klopte gewoon.. Laughing
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 7:22

Wij hadden de jongensnaam al jaren.. ooit eens over gehad toen iemand een kindje kreeg, en we vonden hem nog steeds mooi.

Kwa meisjesnaam was het wat lastiger. Pas toen ik 37 weken was hebben we een naam gevonden die we beide leuk vonden. Ik twijfelde nog steeds of die naam leuk genoeg was, dus alleen om de naam maar goed dat t een jongen is.
Wij hebben een hele andere smaak wat betreft meisjesnamen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 7:23

Ik lees hier verschillende keren dat mensen een eerste letter en laatste letter(s) hebben en daar een naam van maken.
Hoe kom je dan op die letters? Waarom moeten het die letters zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Rush vr 26 aug 2011 - 7:27

Ik had wel namen, maar die vind m`n vriend niets. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 7:33

Rush schreef:Ik had wel namen, maar die vind m`n vriend niets. laughcry

Dat heb ik dus ook. Alle meisjesnamen die ik leuk vind vindt hij helemaal niks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  mauwmauw vr 26 aug 2011 - 7:36

Happydobby schreef:Mijn vriend kwam met de naam Miles. Zo heet de zanger van een band, er was ook een personage in de serie Lost. Wilde graag een Y dus werd het M.yles.
Meisjesnaam bewaren we, je weet maar nooit.
ik dacht al dat ie daar uit kwam!
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  kwak vr 26 aug 2011 - 7:45

mijn man kwam met een meisjes naam, ik heb hem toen echt voor gek verklaard van "zo noem je je kind toch niet"!
maar de naam bleef maar in mijn hoofd zitten en na een week of 3 vond ik het super!
nu heet onze meid dus D.ani! de naam past echt bij haar lekker eigenwijs en stoer!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Susan vr 26 aug 2011 - 8:11

Rejoy. schreef:
Susan schreef:Ik ken Elin uit de film Fucking Amal, het was de meisjesnaam die ik achter de hand had voor als Ezra toch een meisje zou zijn. Voor Yrsa had ik Iason achter de hand, zo heet een jongetje uit de oude afleveringen van Kinderen voor Kinderen.

Hoe spreek je Iason uit?

Gewoon als Jaason.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Flip Fluitketel vr 26 aug 2011 - 8:50

In 1 week kwamen we tijdens het zappen van de tv de presentatrice van de BZT show en de vrouwen/prinsessen van oranje (weet niet of het programma daadwerkelijk zo heet.) tegen en toen hadden we het erover dat we het best een mooie naam vonden. We hadden 2 namen in onze gedachten en uiteindelijk zijn we toch voor deze naam gegaan. Onze dochter heet trouwens J.etske.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Filoria vr 26 aug 2011 - 9:36

Tomas is de hoofdpersoon in het boek 'De ondraaglijke lichtheid van het bestaan' van de Tsjechische schrijver Milan Kundera. Mijn man vond dat een erg mooi boek, en de naam Tomas is hem bijgebleven.

De meisjesnaam die we in gedachten hadden is de voornaam van een schrijfster (Imme Dros).

Susan schreef:bijvoorbeeld Asraël, daarvan denk ik: hallo, dat is de kat van Gargamel, niet een naam voor een kind.
Haha, maar wel een mooie naam eigenlijk, nu ik er zo over nadenk.

Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum