Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet willen/kunnen slapen

+6
Novalee
maiadebij
Nana
Pien
Smaragdje
chipa
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen - Pagina 2 Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  teletascha vr 26 aug 2011 - 3:21

chipa schreef:
teletascha schreef:In het begin wilde ons meisje ook niet slapen, maar dat is na 2 maanden echt enorm veranderd. Op advies van het cb, heb ik de 10-minutenregel toegepast (10 minuten erbij zitten, 10 minuten weglopen en dat 3x herhalen) en haar laten doorhuilen en NIET oppakken. Na een week doorzetten ging het steeds beter. En nu slaapt ze 3 keer overdag (soms een uur, soms 3 uur!). De 1e 5 minuten als ik haar in bedje leg, moet ze huilen, maar daarna valt ze altijd in slaap.
Volgens het cb meoten baby's geleerd worden om in slaap te vallen, want dat schijnt toch wel lastig te zijn. EN als ze eenmaal over hun slaap heen zijn, lukt het nog moeilijker om in slaap te komen.

Niet om jou aan te vallen hoor, maar ik heb altijd begrepen dat je een baby juist niet moet laten huilen maar zo snel mogelijk oppakken en geruststellen.

Ja, dat was wat ik in het begin deed bij ieder huiltje (lees: ik liep de eerste 6 weken continu met een baby op de arm). Maar ik merk nu echt verschil in haar huiltjes: ze heeft echt heel verschillende huiltjes voor 'ik ben moe en ik kan niet slapen' , 'ik ben wakker en nu wil ik spelen','ik wil getroost worden of heb honger'. Bij de laatste 2 huiltjes, pak ik haar gelijk op. Maar bij het 'ik kan niet slapen huiltje' probeer ik te helpen om te slapen (dus telkens blokjes van 10 minuten ernaast zitten, handje vasthouden, troosten). Door oppakken stopt ze wel heel even met huilen, maar zodra je haar teruglegt huilt ze nog veel harder. Dan werkt het voor mij persoonlijk beter om haar 5 minuuutjes de tijd te geven om zich in slaap te huilen. Maar ik kan me voorstellen dat dit niet voor alle baby's geldt.



Edit: was afgelopen maandag trouwens op het cb en daar zei de kinderarts:''Eigenlijk moeten baby's elke dag een uurtje huilen, dat is goed voor ze ''. tja....... ik zie toch liever een vrolijke blije baby Very Happy
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen - Pagina 2 Empty Re: Niet willen/kunnen slapen

Bericht  maiadebij vr 26 aug 2011 - 3:42

Het klopt wel dat baby's elke dag een uurtje huilen (of meer!) het is hun manier van verwerken en ontladen. Ik persoonlijk (en ik snap dat de meningen daarover verdeeld zijn) laat haar dan liever huilen bij mama of papa als alleen in bed.

En J.ennah heeft ook zeker een soort jengeltje voor het slapen (kan het niet eens huilen noemen) en dan laat ik haar ook gaan, want als ik haar dan pak maak ik het ook ergens, ik denk dat jij het ook zo bedoelt teletascha, dus dat versta ik ook niet onder laten huilen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum