Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

overdag niet willen/kunnen slapen

+6
Susan
yes1984
Artemis
koNijntje
Balloon
Twellie
10 plaatsers

Ga naar beneden

overdag niet willen/kunnen slapen Empty overdag niet willen/kunnen slapen

Bericht  koNijntje ma 22 jul 2013 - 10:07

L heeft wat moeite met slapen overdag. Hij valt eigenlijk alleen aan de borst of op schoot met een pink in slaap, maar zo gauw ik hem dan weg wil leggen wordt hij wakker en dan is hij ook niet te genieten, want hij is duidelijk moe. 's Avonds valt hij tussen 22-24uur als een blok in slaap en dan kan ik hem zelfs verschonen en slaapt hij door, ook na de nachtvoeding kan ik hem meestal probleemloos terugleggen.

Aangezien we nog een jongen hebben rond lopen, maar ook omdat ik niet eeuwig thuis zit zou het fijn zijn als het slapen wat makkelijker zou gaan, ik weet alleen niet meer hoe dit destijds bij T ging..
ivm zuigbehoefte zijn we aan het oefenen met een speentje. Even laten huilen vind ik opzich geen probleem, maar ik vind dit vooral 's middags en 's avonds wel lastig, omdat ik het vervelend vind als T hierdoor wakker zou worden.
Hebben jullie zo nog tips, of blijft hij zo'n schoothondje? Wink

Laatst aangepast door koNijntje op di 23 jul 2013 - 7:14; in totaal 1 keer bewerkt
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

overdag niet willen/kunnen slapen Empty Re: overdag niet willen/kunnen slapen

Bericht  Twellie ma 22 jul 2013 - 10:13

Voeden op verzoek, heel snel weer na bed brengen (maximaal een uurtje op inclusief voeden), eventueel inbakeren voor een extra veilig gevoel en altijd troosten bij verdriet zodat bed geen nare, eenzame plek wordt.

Het Ria Blom verhaal dus, maar dan met mijn eigen sausje smile.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Balloon ma 22 jul 2013 - 18:45

Dit heeft onze dochter ook gehad. Ze is nu 8 weken oud en sinds 1,5 week slaapt ze overdag in bed ipv op schoot of in de draagdoek. 
Ze huilt altijd wel een kwartier maar valt daarna zelf in slaap.

Hier heeft inbakeren ook wat geholpen maar ik doe het nu niet ivm de warmte en dat gaat eigenlijk ook wel goed.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Bericht  koNijntje ma 22 jul 2013 - 20:52

@twellie: ik ga eens proberen om hem niet te lang op te houden, misschien ligt daar mijn 'fout'. sliepen jou kindjes ook wel eens in de kinderwagen als je elders was, of altijd in (hun eigen) bed?

@balloon: heb jij iets veranderd in wat je deed, of ging het vanzelf beter?

L is ontzettend alert en het lijkt alsof hij alles wil zien en niets wil missen (hij volgt je ook al met zijn ogen sinds de geboorte) waardoor hij natuurlijk heel erg moe wordt.
vanmorgen werd hij wakker voor een poepbroek en hij sliep verder in de maxicosi omdat we zijn broer naar het kdv gingen brengen. verder blijven we vandaag thuis en binnen, hier is het een stukje koeler dan buiten. vandaag eens kijken hoe hij het doet als ik hem sneller naar bed breng.. ben benieuwd!
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Bericht  Artemis ma 22 jul 2013 - 21:02

Hij is nog geen 6 weken! Waarom zou hij zelf in slaap moeten vallen?
Dat leren ze echt vanzelf, maar voor 3/4 maanden was daar bij mijn kinderen echt geen sprake van, en ik vind het nou ook niet iets wat een baby moet leren. Dat leren ze wel als ze eraan toe zijn.

gewoon laten huilen en door uitputting in slaap laten vallen is natuurlijk effectief, een baby geeft het vanzelf wel op, maar of dat nou is wat je je kind wilt meegeven...

Ik gebruikte een draagdoek of de kinderwagen, of ik voedde tot ze sliepen, op mijn bed, of ik zat er naast met een pink,enzovoorts. Ze sliepen sowieso nauwelijks op hun eigen kamer overdag, pas toen ze dat zelf prettig vonden, vanaf een maand of 4.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Artemis ma 22 jul 2013 - 21:03

Twellie schreef:Voeden op verzoek, heel snel weer na bed brengen (maximaal een uurtje op inclusief voeden), eventueel inbakeren voor een extra veilig gevoel en altijd troosten bij verdriet zodat bed geen nare, eenzame plek wordt.

Dat werkt idd ook wel, in bed leggen voordat ze te moe zijn. Maar sommige kinderen slapen gewoon beter ergens anders dan in bed de eerste tijd. Gewoon zoeken naar wat werkt, en dat doen, komt vanzelf goed.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Bericht  yes1984 ma 22 jul 2013 - 21:05

Wij hebben J wel in de kinderwagen laten slapen overdag. Dan kun je eerst wiebelen of lopen. En als hij sliep kon je hem laten liggen zodat hij niet van het wegleggen wakker wordt.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Balloon ma 22 jul 2013 - 21:40

Konijntje, ik heb niks veranderd. Het ging opeens beter. Ik ben het steeds blijven proberen en opeens ging het goed.

In de wagen slapen wil ze niet. Zodra ik stop met rijden is ze onmiddellijk weer wakker. De draagdoek was hier eerder trouwens ook een succes maar ook dat wilde ze niet meer. Nu slaapt ze lekker in haar eigen bed overdag. 

Artemis, huilen kan ik het eigenlijk niet noemen. Meer jammeren. Zodra ze echt gaat huilen ga ik er onmiddellijk weer naar toe. Het is niet dat ik haar tot uitputting laat huilen.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Artemis ma 22 jul 2013 - 21:42

Ik bedoelde jou ook niet Balloon. Er is niets mis met even huilen voor ze in slaap vallen, dat is wat anders dan een baby een half uur laten krijsen.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Bericht  Balloon ma 22 jul 2013 - 21:48

Oh sorry. Voel me nogal snel aangevallen de laatste tijd Embarassed 

Snap ook niet dat mensen dat kunnen hoor, hun baby laten krijsen tot ze bijna geen lucht meer krijgen. 
Baby's huilen niet voor niks.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  koNijntje ma 22 jul 2013 - 21:50

Artemis schreef:Ik bedoelde jou ook niet Balloon. Er is niets mis met even huilen voor ze in slaap vallen, dat is wat anders dan een baby een half uur laten krijsen.

oh, bedoel je mij?
ik zou mijn kind nooit een half uur laten krijsen en wachten tot het uitgeput in slaap valt. dat zeg ik ook nergens.
ik zeg dat even huilen voor mij geen probleem is en of hij nou op schoot huilt voordat hij gaat slapen of in bed maakt volgens mij geen verschil. liefde krijgt hij echt wel!

en ja, hij is nu 6 weken dus het komt misschien ook wel, maar ik kan toch wel vragen of iemand tips heeft? en gewoon eens proberen hoe het gaat?
dat hij alleen op schoot in slaap valt, oké. maar ik kan hem niet weg leggen, omdat hij dan weer wakker wordt.
ik heb nog een peuter rondlopen, dus ik kan L echt niet alleen maar op schoot laten slapen. als hij dan in bed kan slapen, zou dat heel fijn zijn en daarom wil ik het proberen.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Bericht  Twellie ma 22 jul 2013 - 22:18

koNijntje schreef:@twellie: ik ga eens proberen om hem niet te lang op te houden, misschien ligt daar mijn 'fout'. sliepen jou kindjes ook wel eens in de kinderwagen als je elders was, of altijd in (hun eigen) bed?

Mijn oudste sliep altijd in bed en de jongste ook wel regelmatig in de draagdoek. Zij spuugde heel erg veel en rechtop houden hielp daar goed tegen. Ik had wel die twee plekken als enige slaapplekken. De theorie was dan dat ze bed gingen associëren met slaap.

En heel snel weer in bed leggen vond ik wel een gouden tip. Ik doe het nu nog steeds met de kinderen, als ze overprikkeld zijn wordt het toch niks met slapen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Artemis ma 22 jul 2013 - 22:28

koNijntje schreef:
Artemis schreef:Ik bedoelde jou ook niet Balloon. Er is niets mis met even huilen voor ze in slaap vallen, dat is wat anders dan een baby een half uur laten krijsen.

oh, bedoel je mij?
ik zou mijn kind nooit een half uur laten krijsen en wachten tot het uitgeput in slaap valt. dat zeg ik ook nergens.
ik zeg dat even huilen voor mij geen probleem is en of hij nou op schoot huilt voordat hij gaat slapen of in bed maakt volgens mij geen verschil. liefde krijgt hij echt wel!

en ja, hij is nu 6 weken dus het komt misschien ook wel, maar ik kan toch wel vragen of iemand tips heeft? en gewoon eens proberen hoe het gaat?
dat hij alleen op schoot in slaap valt, oké. maar ik kan hem niet weg leggen, omdat hij dan weer wakker wordt.
ik heb nog een peuter rondlopen, dus ik kan L echt niet alleen maar op schoot laten slapen. als hij dan in bed kan slapen, zou dat heel fijn zijn en daarom wil ik het proberen.

Ik bedoelde niemand.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Bericht  Susan ma 22 jul 2013 - 22:30

Artemis schreef:
Twellie schreef:Voeden op verzoek, heel snel weer na bed brengen (maximaal een uurtje op inclusief voeden), eventueel inbakeren voor een extra veilig gevoel en altijd troosten bij verdriet zodat bed geen nare, eenzame plek wordt.

Dat werkt idd ook wel, in bed leggen voordat ze te moe zijn. Maar sommige kinderen slapen gewoon beter ergens anders dan in bed de eerste tijd. Gewoon zoeken naar wat werkt, en dat doen, komt vanzelf goed.

Eens, en sommige kinderen slapen ook gewoon niet zoveel dat het haalbaar is om ze maximaal een uurtje op te houden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Luce ma 22 jul 2013 - 22:45

Susan schreef:
Artemis schreef:

Eens, en sommige kinderen slapen ook gewoon niet zoveel dat het haalbaar is om ze maximaal een uurtje op te houden.

Ook eens.

Mijn oudste zoon deed het goed bij het meteen naar bed brengen als hij slaapverschijnselen vertoonde. Sliep dan ook gerust 2 uur achter elkaar. Mijn jongste daarentegen.. Ik kon doen wat ik wilde, maar slapen in bed was drama. Dus ik heb de draagdoek heel veel gebruikt en daar sliep hij dan gewoon.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  koNijntje ma 22 jul 2013 - 22:54

de drager vind L ook erg fijn, maar met deze temperaturen is dat geen doen..
het valt me op dat hij de maxicosi ook wel fijn vindt, als we ergens naar toe zijn (geweest), maar dat mag helaas niet zo lang/vaak.
we zullen wel zien hoe het loopt, ga hem in ieder geval proberen niet te lang op te houden, want ook al ligt hij dan bij mij, dan blijft hij ook wakker terwijl hij moe is..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Bericht  Balloon ma 22 jul 2013 - 23:09

Ik zou het af en toe gewoon even proberen om hem in bed te laten slapen en anders gewoon bij je nemen. Blijkbaar heeft hij daar nog veel behoefte aan en dat is ook logisch.
Het is even doorbijten maar uiteindelijk zal het echt wel goed komen.

Ik zat er voor twee weken terug ook helemaal doorheen. Een baby die alleen maar op de arm wilde en dan ook nog twee kinderen die aandacht vragen. En juist toen ik even volledig instortte, ging het opeens goed met slapen. 

Hopelijk is het voor jou ook snel zover!
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  koNijntje ma 22 jul 2013 - 23:42

Artemis schreef:gewoon laten huilen en door uitputting in slaap laten vallen is natuurlijk effectief, een baby geeft het vanzelf wel op, maar of dat nou is wat je je kind wilt meegeven...

ik vraag me wel een beetje af waar deze opmerking dan vandaan komt??
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

overdag niet willen/kunnen slapen Empty overdag niet willen/kunnen slapen

Bericht  koNijntje di 23 jul 2013 - 6:40

nu ik er langer over nadenken, vind ik dat ik het topic de verkeerde naam heb gegeven.
mijn zoontje slaapt amper overdag en heeft moeite met in slaap komen,
ook op de arm slaapt hij niet makkelijk in en komt er eerst een flinke huilbui.
het gaat me er dus meer om dat hij slaapt ipv dat hij zelf in slaap leert vallen.

misschien herkenbaar voor andere mama's?

(topic titel aangepast)

Laatst aangepast door koNijntje op di 23 jul 2013 - 7:15; in totaal 2 keer bewerkt
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Bericht  Highway di 23 jul 2013 - 7:08

S had dat de eerste2/3 maanden ook heel erg, ik nam haar veel in de wandelwagen mee en dan viel ze wel in slaap. ik heb het op zijn beloop gelaten en hier begon ze ineens te duimen en daarmee ook goed te slapen en in te slapen. Nu kun je natuurlijk geen duim opdringen bij je zoon maar ik zou hem veel in de wagen leggen en meenemen als je ergens heen wilt, niet in bed forceren,ik denk dat het uiteindelijk vanzelf goed komt.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Juutjepetuutje di 23 jul 2013 - 7:31

Mijn jongste heeft de eerste 4/5 maanden beneden in de wagenbak geslapen. In het begin was het echt drama met slapen. hij wilde alleen maar bij ons zijn. Heerlijk natuurlijk maar ik had ook nog een peuter rond lopen. Met een pink en op schoot viel hij soms na een half uur in slaap.  Zodra we hem dan weg legden was het weer brullen.  Beetje bij beetje ging het beter en nu slaapt hij prima in zijn eigen bedje.  Alsof hij er aan toe was. 
Ik heb dus niet echt tips,  alleen ik herken het helemaal.  Ik vond het een hele pittige periode. 
Succes ermee!
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693

Bericht  Printje di 23 jul 2013 - 7:39

R had dit ook heel erg maar wij legden hem toch consequent steeds in bed. Bij de eerste slaapsignalen ging hij zijn bed in en soms moesten we idd wel terug maar van even huilen krijgen ze ook niets, vinden wij. Ook hoorden we aan het huiltje dat het meer zo'n in slaap van huiltje was als echt overstuur huilen.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud