Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat betalen jullie voor gas en elektra?

+27
Coccinelle
Zininzon
piene1983
Laced
Lejow
Muppetje
Aagje!
Lynn_
Shanna
Floor
M@niek
Flip Fluitketel
Sarah1985
Raindrop
Ugly Betty
Pien
Caroow
smurfie
rapa nui
Niekske
Rovine
Barbabella
Marin
blondje1313
TukTuk
Rush
Pandora
31 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat betalen jullie voor gas en elektra? - Pagina 3 Empty Re: Wat betalen jullie voor gas en elektra?

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 23:12

en tips om te besparen: altijd sloffen of schoenen aan doen, als je geen koude voeten hebt, heb je het ook minder snel helemaal koud. Altijd warm aankleden, je kunt er ook heel leuk uit zien met een dik wollen jurkje, i.p.v. een dunne longsleeve bijvoorbeeld. Verwarming een tijd voor je naar bed gaat uitzetten, het koelt maar langzaam af. Opladers uit het stopcontact halen en elektrische apparaten uitdoen als je ze niet gebruikt. Droger niet gebruiken en op lage temperaturen wassen (en dan alleen volle trommels).

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie voor gas en elektra? - Pagina 3 Empty Re: Wat betalen jullie voor gas en elektra?

Bericht  Silver vr 26 aug 2011 - 23:21

Rejoy. schreef:en tips om te besparen: altijd sloffen of schoenen aan doen, als je geen koude voeten hebt, heb je het ook minder snel helemaal koud. Altijd warm aankleden, je kunt er ook heel leuk uit zien met een dik wollen jurkje, i.p.v. een dunne longsleeve bijvoorbeeld. Verwarming een tijd voor je naar bed gaat uitzetten, het koelt maar langzaam af. Opladers uit het stopcontact halen en elektrische apparaten uitdoen als je ze niet gebruikt. Droger niet gebruiken en op lage temperaturen wassen (en dan alleen volle trommels).

Bedoel je hier ook het koffiezetapparaat of de waterkoker mee? Droger hebben we niet, drogen gewoon op een droogrekje in de bijkeuken of op logeerkamer (slaapt toch nooit iemand)
En laders heb ik nu ook uit stopcontact gehaald, is wel makkelijk als je op bed gaat en lader ligt klaar, stekkertje erin en opladen maar. Nu moeten we ons eerst in een bocht wringen om de lader in het stopcontact te doen. Laughing

Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  rapa nui vr 26 aug 2011 - 23:42

Ik heb de stekker wel uit de waterkoker en het koffiezetapparaat als ik deze niet gebruik. Heb ik mezelf meteen aangeleerd na de verhuizing. Zijn maar kleine beetjes maar bespaart uiteindelijk toch. Ik gebruik de waterkoker en het koffiezetapparaat trouwens niet vaak, hoogstens 1x per dag dus blijf niet bezig met stekker erin en eruit doen. Maar ben weer niet zo consequent dat ik dat ook doe bij lampen en de digitale omtvanger voor de TV terwijl ik gelezen heb dat die ook best veel gebruikt als de TV uit is.

rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Silver za 27 aug 2011 - 0:10

Is het mogelijk dat we vanaf hier (dit topic) even een testje kunnen doen?
Schrijf de meterstand op met een bepaalde tijd. En kijk na 2uren nogmaals, hoeveel verschil heb je dan?
Ik heb het gevoel dat er iets niet klopt, hij loopt wel continu door en zoveel apparaten heb ik niet aan. Alleen de radio en de laptop. Boven de wekkers, en verwarming is uit.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  blondje1313 za 27 aug 2011 - 0:34

Maar met die 33 kub heb je het over gas toch, toch niet over elektriciteit?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  TukTuk za 27 aug 2011 - 0:36

FryskeFlinter schreef:Is het mogelijk dat we vanaf hier (dit topic) even een testje kunnen doen?
Schrijf de meterstand op met een bepaalde tijd. En kijk na 2uren nogmaals, hoeveel verschil heb je dan?
Ik heb het gevoel dat er iets niet klopt, hij loopt wel continu door en zoveel apparaten heb ik niet aan. Alleen de radio en de laptop. Boven de wekkers, en verwarming is uit.

Ik wil best mee doen, alleen heb ik het idee dat die meter hier heel langzaam op loopt, ik zie wel constant iets ronddraaien, maar de getallen verspringen niet zo snel zeg maar.. Bedoel je dan gas en elektriciteit?

De standen hier staan nu op:

Gas: 74904,144
Elektriciteit: 58103

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Silver za 27 aug 2011 - 0:39

Ik kan maar 1 meter vinden Embarassed Nu weet ik niet welke het was, ik zal even een foto maken. Om het duidelijk te krijgen.

Wat betalen jullie voor gas en elektra? - Pagina 3 Foto-J7CKD4WT-1
de meterkast

Wat betalen jullie voor gas en elektra? - Pagina 3 Foto-4TFTUF7G-1
de energiemeter volgens mij, want die loopt maar door.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  blondje1313 za 27 aug 2011 - 0:49

Zit daar in het midden in dat zwarte ding echt geen (digitale) meter, dit lijkt me namelijk echt de gasmeter te zijn.
Heb er geen verstand van maar dacht dat gas in m3 was en elektriciteit in kWh (de meter komt toch ook lang niet aan de 33 kub?)

Hebben jullie trouwens vloerverwarming? Wij wel, en ook al staat de verwarming uit, de pomp daarvan staat wel altijd aan, dat kost ook aardig wat stroom. Wij hebben deze nu met een tijdschakelaar een half uur per dag aanstaan (op aanraden van de installateur, om hem helemaal uit te zetten schijnt slecht te zijn als hij na een half jaar dan weer op moet starten), dat scheelt al best wel veel op jaarbasis.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Bericht  Silver za 27 aug 2011 - 1:00

blondje1313 schreef:Zit daar in het midden in dat zwarte ding echt geen (digitale) meter, dit lijkt me namelijk echt de gasmeter te zijn.
Heb er geen verstand van maar dacht dat gas in m3 was en elektriciteit in kWh (de meter komt toch ook lang niet aan de 33 kub?)
hehe, ja, dat blijkt de gasmeter te zijn, heb nu op de grote knop gedrukt, en daar staat wat cijfertjes...

Hebben jullie trouwens vloerverwarming? Wij wel, en ook al staat de verwarming uit, de pomp daarvan staat wel altijd aan, dat kost ook aardig wat stroom. Wij hebben deze nu met een tijdschakelaar een half uur per dag aanstaan (op aanraden van de installateur, om hem helemaal uit te zetten schijnt slecht te zijn als hij na een half jaar dan weer op moet starten), dat scheelt al best wel veel op jaarbasis.

Wij hebben ook vloerverwarming ja , mijn vriend zijn broertje, en tevens onze buurman komt op zo'n 17kub uit. Maar die hebben een houtkachel, wij niet. We hebben alleen de vloerverwarming. Ik zal het straks wel even met mijn vriend over hebben of die tijdschakelaar een idee is. de thermosstaat staat nu op zomerstand, dus gaat minimaal aan. Mijn ouders hadden op de thermosstaat ook een knop met vertrekken en thuiskomen, dat mis ik wel. Anders verbruik je alsnog weer veel.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Silver za 27 aug 2011 - 1:14

Dan zal het nu dus zo zijn:
gas:02852622
elec: 7436

Hopelijk begrijp ik het nu goed.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 1:29

FryskeFlinter schreef:Is het mogelijk dat we vanaf hier (dit topic) even een testje kunnen doen?

je hebt waarschijnlijk wekkers aan staan, koelkast staat aan, huistelefoon misschien, vriezer misschien? Wellicht een lamp aan, dat telt ook allemaal mee hè!

Gast
Gast

Bericht  Silver za 27 aug 2011 - 2:00

Rejoy. schreef:

je hebt waarschijnlijk wekkers aan staan, koelkast staat aan, huistelefoon misschien, vriezer misschien? Wellicht een lamp aan, dat telt ook allemaal mee hè!

Op dit moment alleen een radio en laptop aan + aan de stroom, en een koelkast en vrieskast + wekkers aan en aan de stroom. Geen lamp aangehad, en huistelefoon hebben we nog niet.
Ik weet dat wij hier moeten besparen, en nu maar uitzoeken waar we dat op kunnen doen. smile
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk za 27 aug 2011 - 2:49

Ik heb het nog eens gecontroleerd:

Gas: 74904,175
Elektriciteit: 58105

2 uur geleden:
Gas: 74904,144
Elektriciteit: 58103

Hier staat een wasmachine aan, laptop, pc, tv, 1 lamp. Ohja en een koelkast natuurlijk :P

Laatst aangepast door AngelNyn op za 27 aug 2011 - 3:07; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Silver za 27 aug 2011 - 3:04

Ik heb het ook nogmaal gecontroleerd:

Gas: 7436
elec: 02852792

2 uur geleden:
elec: 02852622

Hier staat aan, radio, en laptop (standaard, 2 wekkers, vrieskast, koelkast)

Klopt het dan? Of moet ik de gas en electriciteitsstand ruilen? Rolling Eyes
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk za 27 aug 2011 - 3:29

FryskeFlinter schreef:Ik heb het ook nogmaal gecontroleerd:

elec: 02852792

2 uur geleden:
elec: 02852622

Hier staat aan, radio, en laptop (standaard, 2 wekkers, vrieskast, koelkast)

Klopt het dan? Of moet ik de gas en electriciteitsstand ruilen? Rolling Eyes

Je moet even kijken, volgens mij waar er nog cijfers achter de komma staan is standaard gas
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Silver za 27 aug 2011 - 3:30

Ik vond het al zo gek, dat jij er komma's tussen hebt staan.. Ik kan geen komma's vinden namelijk. Rolling Eyes ga nog een keer alles bekijken. Very Happy

*edit* Gevonden! Op pagina 3 had ik een foto geplaatst. Staat duidelijk een komma Embarassed
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  blondje1313 za 27 aug 2011 - 3:38

Stroomverbruik zie je meestal niet zo snel, maar dat lijkt nu dus wel mee te vallen.
Wij houden dat elke week bij om te zien wat we verbruiken, stroom is tussen de 50 en 60 kWh per week bij ons,
gas nu in de zomer als de verwarming niet aan is ongeveer 3 a 4 m3. Ik moet zeggen dat ik niet goed begrijp waar jullie gasgebruik nu vandaan komt als er geen wasmachine, vaatwasser, douche, fornuis oid gebruikt wordt

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Bericht  Silver za 27 aug 2011 - 3:44

Nou die vraag komt nu ook in mij op. Of er is een lek, of er is iets anders aan de hand. Ik weet het allemaal niet meer. Ik dacht al als het nu elke keer zo hoog is, zal binnenkort een check komen voor teelt ofzo :face:
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk za 27 aug 2011 - 3:59

blondje1313 schreef:Stroomverbruik zie je meestal niet zo snel, maar dat lijkt nu dus wel mee te vallen.
Wij houden dat elke week bij om te zien wat we verbruiken, stroom is tussen de 50 en 60 kWh per week bij ons,
gas nu in de zomer als de verwarming niet aan is ongeveer 3 a 4 m3. Ik moet zeggen dat ik niet goed begrijp waar jullie gasgebruik nu vandaan komt als er geen wasmachine, vaatwasser, douche, fornuis oid gebruikt wordt

Inderdaad, ik heb in die 2 uur tijd een wasmachine op 90 graden laten draaien en bij mij is de meter maar verhoogd met 30, terwijl het bij haar echt véél meer verhoogd is..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk za 27 aug 2011 - 4:00

FryskeFlinter schreef:Nou die vraag komt nu ook in mij op. Of er is een lek, of er is iets anders aan de hand. Ik weet het allemaal niet meer. Ik dacht al als het nu elke keer zo hoog is, zal binnenkort een check komen voor teelt ofzo :face:

Ik zou het toch eens laten nakijken.. Want anders blijft die rekening zo hoog natuurlijk Sad
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Silver za 27 aug 2011 - 4:03

AngelNyn schreef:
FryskeFlinter schreef:Nou die vraag komt nu ook in mij op. Of er is een lek, of er is iets anders aan de hand. Ik weet het allemaal niet meer. Ik dacht al als het nu elke keer zo hoog is, zal binnenkort een check komen voor teelt ofzo :face:

Ik zou het toch eens laten nakijken.. Want anders blijft die rekening zo hoog natuurlijk Sad

Over 30 min komt mijn vriend thuis, ik heb alles opgeschreven, en kan anders het forum erbij halen. Miss heeft het ook te maken met (bepaalde) lekkage van vorig jaar. Vriend kwam erachter dat er water in de kruipruimte zat. Nuts heeft die toen geraakt, naar mijn weten heeft mijn vriend dat toen gerepareerd.
Ik laat het jullie straks wel even weten. thnx voor jullie zover medewerking. smile
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Silver za 27 aug 2011 - 4:41

Hmm... het klopt wel degelijk zegt mijn vriend, omdat ik hier was vergeten te melden dat ik gepoetst heb. Dus ook warm water heb gebruikt. En idd die 33kub klopt niet, verkeerde berekening van hun, vriend zegt... krijg gewoon volgend jaar weer geld terug smile
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk za 27 aug 2011 - 4:56

FryskeFlinter schreef:Hmm... het klopt wel degelijk zegt mijn vriend, omdat ik hier was vergeten te melden dat ik gepoetst heb. Dus ook warm water heb gebruikt. En idd die 33kub klopt niet, verkeerde berekening van hun, vriend zegt... krijg gewoon volgend jaar weer geld terug smile

Ja maar dan nog is het wel veel hoor! Ik heb mijn wasmachine laten draaien op 90 graden, en heb slechts 30 meer verbruikt dan 2 uur er voor..

Mijn vriend heeft net gedouched en ik heb net gekookt op gas, aardig tijdje de aardappelen op laten staan, en het is nu
74904,807

Lijkt me dus stug dat als ik ,600 verbruikt hebt voor het koken en douchen, dat jij al 150 hebt verbruikt op alleen wat warm water pakken?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Silver za 27 aug 2011 - 4:57

Ik laat het mijn vriend even lezen... smile Reactie komt nog
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Silver ma 29 aug 2011 - 4:23

Ik heb die test vandaag nogmaals gedaan met mijn schoonzusje/buurvrouw. En kom erachter dat het toch wel degelijk klopt. Zij hebben een gelijkmatig huis qua grootte en in dezelfde tijd is alles bij hun ook geplaatst. Alles nieuw etc. Zij hebben alleen een lager verbruik dat komt doordat hun in de winter een houtkachel hebben, en wij stoken door op de vloerverwarming. Het blijkt dus dat het toch wel degelijk klopt.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: