Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

+17
SoCali
Winegum
TukTuk
Shisha
Lindsya
Flip Fluitketel
Lejow
sonly
Zora
Primrose
Phileine
blondje1313
Sarah1985
Mari
Pien
kimz
Atelier Madame
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Atelier Madame do 10 maa 2011 - 21:47

Woon sinds een tijd op mezelf.. En ik vind het heel lastig om in te schatten hoe hoog ik mn voorschot moet zetten.. ik heb elke dag de verwarming hooguit op 20 staan, overdag en savonds op 17. We zijn met 1,5 persoon hier.. huis is 50m2, benedenwoning. Ik heb mn voorschot hiervoor nu op 70 euro staan, maar heb geen idee of dit genoeg is :P iemand ideeen?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 22:11

Ik zou `m hoger zetten. Wij hebben 80m2 maar het is wel een tussenwoning. Overdag staat de verwarming op 15-16 en `s avonds op 20. We zijn wel met 2en. Wij hebben `m op 150 euro laten zetten. Misschien voor jou teveel, maar ik betaal liever elke maand wat meer dat ik op het einde van `t jaar terug krijg dan dat ik bij moet betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Atelier Madame do 10 maa 2011 - 22:33

Mijn huis is wel bijna dubbel zo klein hoor! En we verwarmen daarvan ook nog is 30m2 maar... douchen allebei niet elke dag en hebben niet buitensporig veel apparaten in huis.. ik kijk het zo nog ff aan, misschien maar is ff de meterkast in de gaten houden voor het verbruik.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  kimz do 10 maa 2011 - 22:54

Mijn appartementje is 60 m2, hoekwoning en beneden ons zijn alle bergingen. Wij wonen met zijn tweeën en douchen wel elke dag. Wij betalen 97 euro voor eneco en 18 euro voor water. Voor beiden stond het afgelopen jaar lager ingesteld en moesten we bijbetalen.
Overdag staat de verwarming op doordeweeksedagen van 7.00 tot 17.00 altijd uit en 'savonds op 21 graden. Maar we zijn niet elke avond thuis en dan staat ie gewoon uit.
Ik denk dat je hem toch iets omhoog zou moeten bijstellen...
kimz
kimz
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 72
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Atelier Madame do 10 maa 2011 - 23:02

kimz schreef:Mijn appartementje is 60 m2, hoekwoning en beneden ons zijn alle bergingen. Wij wonen met zijn tweeën en douchen wel elke dag. Wij betalen 97 euro voor eneco en 18 euro voor water. Voor beiden stond het afgelopen jaar lager ingesteld en moesten we bijbetalen.
Overdag staat de verwarming op doordeweeksedagen van 7.00 tot 17.00 altijd uit en 'savonds op 21 graden. Maar we zijn niet elke avond thuis en dan staat ie gewoon uit.
Ik denk dat je hem toch iets omhoog zou moeten bijstellen...

Oke goed om te weten, nja dan gooi ik hem van de zomer wel omhoog, dan ga ik definitief samenwonen met mn vriend, dus merk ik het financieel ook wat minder :P
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Pien do 10 maa 2011 - 23:36

ik zou hem zelf liever te hoog hebben als te laag. wij krijgen tot nu toe ieder jaar een fiks bedrag terug en merken er per maand amper wat van dat we eigenlijk teveel betalen. vorig jaar heeft mijn man behoorlijk lang in de ziektewet gezeten, wat betekend dat er meer gebruikt word van gas en elektra. sinds januari zit ik gedeeltelijk in de ziektewet en heb ik de verwarming vaker aan staan en door mijn bekkenklachten ga ik soms wel 3 keer per dag onder een warme douche staan... doordat we veel betalen hoeven we ons om ons verbruik geen zorgen te maken en zitten we gewoon goed zeg.

wij betalen 160 euro per maand, hebben een ruime (nieuwbouw)eensgezinswoning van 140m2,
3 verdiepingen met open trappen maar laag rendements vloerverwarming op alle verdiepingen.





Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 23:39

We hebben hem nu op €125,00 per maand staan. Gewoon voor de zekerheid! Appartement van zo'n 90 m2.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Mari do 10 maa 2011 - 23:41

115m2 en betalen 180 euro per maand. Zijn met 2 personen, en werken overdag beide (ik 4 dagen, vriend 5 dagen)

We hebben liever dat we teveel betalen dan dat we straks bij moeten leggen.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Sarah1985 vr 11 maa 2011 - 1:32

wij hebben een 1gezinswoning boven 4 kamers met enkel glas een niet geisoleerde zolder. We hebben de kachel op 15 als we er niet zijn en savonds op 17,4 en als het heel koud is dan op 19 en dan ook boven een beetje aan anders bevriest de boel. Wij betalen per maand 100 euro, en kregen dit jaar 100 terug.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  blondje1313 vr 11 maa 2011 - 1:41

Je zou ook kunnen bijhouden hoeveel je ongeveer verbruikt in een week. Qua stroom zal het het hele jaar misschien redelijk gelijk zijn, qua gas maakt het natuurlijk wel verschil of het zomer of winter is! (of is de verwarming niet op gas, dan is het wat moeilijker misschien)
Wij verbruiken in een winterse week tussen de 50 en 75 m3 gas en komen op een jaarverbruik van 1300 m3 (betalen 70 euro per maand) aan gas.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Phileine vr 11 maa 2011 - 2:59

Wij stonden heel laag ingesteld toen we hier kwamen wonen, op 95 euro per maand. We hebben ons voorschot verhoogd naar 128 euro en over twee maanden kijken we weer hoe het ervoor staat. We zijn overdag en 's avonds thuis en hebben de verwarming zo min mogelijk aan. Eigenlijk alleen in de winter of op een koude avond.

Edit: We wonen in een nieuwbouwappartement met een woonoppervlakte van ongeveer 85 m2.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 3:06

Die van mij staat op bijna 150 euro per maand. Vind ik nogal veel, zo in m'n eentje, dus hoop ook op een teruggave.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 3:23

Marin schreef:Die van mij staat op bijna 150 euro per maand. Vind ik nogal veel, zo in m'n eentje, dus hoop ook op een teruggave.

Dat is veel ja, maar als je je verwarming hoog zet scheelt ook weer natuurlijk. Denk dat je met dit bedrag wel terug krijgt smile heb je het einde van het jaar weer een meevaller.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Pien vr 11 maa 2011 - 3:39

Marin schreef:Die van mij staat op bijna 150 euro per maand. Vind ik nogal veel, zo in m'n eentje, dus hoop ook op een teruggave.
hoeveel viekrante meter is je huisje? je kunt namelijk ook via nuon bijv, berekenen hoeveel je moet betalen bij een bepaald verbruik! zo kon ik precies per maand uitrekenen wat we gebruikt hadden en wist ik ook dat we rond de 750 euro terug zouden krijgen!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Primrose vr 11 maa 2011 - 6:07

Wij betalen 130 euro per maand. Vorig jaar eind april zijn we hier komen wonen, en half februari zijn we overgestapt van energieleverancier. We hebben totaal aan voorschotten bijna 1300 betaald geloof ik, en we krijgen 975 terug :shock: dus dat is wel lekker. Deze eindafrekening kwam natuurlijk pas nadat we zijn overgestapt, dus het voorschotbedrag bij de nieuwe leverancier heb ik ook op 130 gezet. Kijk volgend jaar wel wat we ermee doen, zo'n spaarpotje komt altijd beter uit dan flink terugbetalen.
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 6:59

Mijn appartement is 65m2 en ik betaal nu €100 per maand voor gas/licht. Ik kon mijn maandbedrag zelfs naar €70 per maand zetten maar dat wil ik niet, krijg liever eind van het jaar terug. Ik ben in het weekend thuis en doordeweeks 3 of 4 avonden en een hele dag. Dan heb ik de kachel minstens op 21 graden staan want ik ben echt een koudkleum.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 7:16

Momenteel staat hij nog op 74 euro, maar gezien het feit dat ik liever iets terugkrijg, dan iets terugbetaal (afrekeningen vinden hier in het laatst van het jaar plaats), schroef ik hem binnenkort weer op naar 92 euro. 47m2 is mijn woning.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Zora vr 11 maa 2011 - 7:30

Wij betalen (expres) te veel, omdat we een keer nogal veel moesten terugbetalen. Wij betalen €150,- per maand (geen cv, gaskachel) en krijgen dit jaar €400 euro terug.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 8:15

We wonen in een flat, 80m² ongeveer, kachel staat.. november tot maart op gemiddeld 20 graden en we betaalden vorig jaar 150,- en kregen 400 euro terug. Dit jaar hebben we 'm op 138,- gezet..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  sonly vr 11 maa 2011 - 8:58

De eerste 3 maanden dat ik hier woonde betaalde ik 24 euro. Waar ze dat bedrag vandaan hadden snap ik eigenlijk niet. Heb hem zelf op 125 gezet, 45 stroom en de rest gas. Voor 42m2. (1 verdieping, wel een hoekhuis) Als ik het hier zo lees is dat best veel? (hoop ik dan maar, want betaal ook liever teveel dat ik terug krijg!)
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Lejow vr 11 maa 2011 - 9:02

Wij betalen nu 159 euro in de maand (is zo geschat op basis van de vorige bewoners) , hebben een rijtjeshuis van 130 m2. Hier staat de verwarming alleen in de woonkamer / keuken aan (liggend op de eerste verdieping) op 19 graden als we thuis zijn, anders uit, beneden en boven stoken we niet. We koken elektrisch.

In juli is de eindafrekening... Ik ben ZO benieuwd!!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Flip Fluitketel vr 11 maa 2011 - 10:03

Wij betalen 93 euro per maand. We hebben een rijtjeshuis 130m, 3slaapkamers, grote zolder, open trappen. Wij zijn wel omhoog gegaan qua maandbedrag verleden jaar, de vorige bewoner woonde hier alleen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Lindsya vr 11 maa 2011 - 21:31

Wij betalen 155 euro per maand en wonen in eengezinswoning. We douchen elke dag en de verwarming staat gemiddeld op 20 á 21 graden. Als we weg zijn dan rond de 18 graden.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Shisha vr 11 maa 2011 - 21:35

Wij hebben hem op 175,- euro per maand gezet. We wonen in een hoekwoning met z'n 2-en.
We wonen hier nog niet zo lang dus we hebben nog geen flauw idee of we terug gaan krijgen of moeten bijbetalen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Atelier Madame za 12 maa 2011 - 2:06

Mijn voorschot was hier in eerste instantie maar 50 euro per maand, maar ja het heeft een maand of 2 leeggestaan én er woonde maar 1 iemand hievoor, dus ik heb m daarom maar omhoog gegooid naar 70 en verhoog m als ik echt samenwoon naar 100 of 125 denk ik.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening? Empty Re: Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum