Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat betalen jullie p/m voor je auto?

+21
Chocolate Cookie
Jelin
Tullow
Barbabella
Jezzie
flower
litllejoy
Zonnetje
Jeanette
Lady4
JustMeDaan
TukTuk
Suus
Rush
Sarah1985
Floor
Salander
Curious
Muurvlindertje
Blond
Feline
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Feline wo 16 nov 2011 - 6:39

Ik krijg waarschijnlijk m'n allereerste autootje en ik ben even benieuwd wat jullie per maand aan wegenbelasting en verzekering betalen..(en wat heb je dan verzekerd, ook ruitschade bijvoorbeeld? Brandschade? etc)

Ik heb er echt geen verstand van dus ik kan dom over komen nerd
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Blond wo 16 nov 2011 - 6:46

Ik betaal niets aan wegenbelasting, ik heb een zuinige auto (Toyota Aygo).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Muurvlindertje wo 16 nov 2011 - 6:47

Benzine - 130 euro (2x 65)
Belasting - 45 euro (heb een zware auto)
Verzekering - 33 euro (WA+++)

Dit kan veel goedkoper als je een zuinig, licht autootje gaat kopen.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Curious wo 16 nov 2011 - 6:47

Ik weet niet precies wat wij betalen, geloof voor de peugeot 106 iets van 40 euro aan belasting en verzekering samen (WA+ verzekering) en voor de Seat Leon betalen we 170 euro verzekering en belasting samen (is een diesel dus hogere belasting en all risk verzekerd).

In ieder geval weet ik wel dat het nut van het goed uitzoeken er zeker wel is, dat er flink prijsverschillen en onderhandelingsverschillen zijn!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 6:48

Ik betaal ook geen wegenbelasting. Aan verzekering betaal ik 20-25 euro per maand (ik weet het niet zeker) en ik ben dan rondom verzekerd. En dan natuurlijk nog je benzine.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 6:48

Bij mijn Skoda Fabia betaalden we:

33 per maand aan wegenbelasting
29 euro per maand verzekering (ligt wel aan je schadevrije jaren uiteraard)
Benzine, ligt eraan hoeveel je rijdt. Wij waren bijna 500 euro kwijt, door mijn vriend zijn werk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Salander wo 16 nov 2011 - 6:49

Ik heb een deawoo matiz en betaal per maand:

20 euro wegenbelasting
30 euro benzine
36 euro verzekering en die houd in: Wa + diefstal + ruit, brand/storm/natuur schade. En ongevallen voor inzittenden.
Salander
Salander
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 275
Registratiedatum : 14-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Feline wo 16 nov 2011 - 6:53

Tnx allemaal! Ik kan een auto krijgen.. voor niets.. asociaal groot cadeau. Maar wegenbelasting is sowieso 31 euro per maand alleen moet ik dus uitzoeken hoe 't met de verzekering zit. Het is een opel astra uit '96 en dus m'n eerste dus schadevrije jaren zijn niet van toepassing geloof ik smile
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 6:54

Dan zou ik even bij Onna Onna kijken, dat is een voordelige, prettige autoverzekering. En wat super lief, wat zal je dat veel extra vrijheid geven!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Blond wo 16 nov 2011 - 7:04

Dan zou ik gaan voor een WA of WA+ verzekering. Allrisk is het niet meer waard dan.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Floor wo 16 nov 2011 - 7:08

_Chance schreef:Dan zou ik gaan voor een WA of WA+ verzekering. Allrisk is het niet meer waard dan.
Wat ik me nu afvraag vanaf wanneer is het niet meer zinvol om allrisk te hebben? Ik moet me daar eigenlijk echt eens in verdiepen. (ik heb mijn auto nieuw gekocht in 2008 en toen allrisk verzekerd)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Sarah1985 wo 16 nov 2011 - 7:10

Auto 1
Verzekering 57 per maand all risk
Wegenbelasting 392 per 3 maand
Brandstof 200 per week

Auto 2
Verzekering 18,03
Wegenbelasting 57 voor 3 maand
Brandstof 20 per week
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Blond wo 16 nov 2011 - 9:44

Floor schreef:
_Chance schreef:Dan zou ik gaan voor een WA of WA+ verzekering. Allrisk is het niet meer waard dan.
Wat ik me nu afvraag vanaf wanneer is het niet meer zinvol om allrisk te hebben? Ik moet me daar eigenlijk echt eens in verdiepen. (ik heb mijn auto nieuw gekocht in 2008 en toen allrisk verzekerd)

Mijn auto is uit 2007 (occasion), ik heb hem wel Allrisk verzekerd. Mijn ouders hebben hun auto ook nog Allrisk verzekerd, maar die twijfelen of ze er WA+ van gaan maken. Die auto komt uit 2004 en de dagwaarde zal sterk zijn gedaald..

Ik zou jouw auto nog eventjes Allrisk laten. Tenzij je echt een hoge km stand hebt en de dagwaarde echt veeeeeel lager is dan toen je hem kocht.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Rush wo 16 nov 2011 - 9:49

Auto 1;
Wegenbelasting 150 per maand
Verzekering WA+ 80 per maand
Diesel 300 per maand als het niet meer is

Auto 2;
Wegenbelasting 25 per maand
Verzekering WA 33 per maand
Benzine 100 per maand ongeveer


Laatst aangepast door Rush op wo 16 nov 2011 - 21:11; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Rush wo 16 nov 2011 - 9:51

_Chance schreef:Dan zou ik gaan voor een WA of WA+ verzekering. Allrisk is het niet meer waard dan.
WA+ ook eigenlijk niet meer, dat vonden ze bij mij auto uit 2001 al gek haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Suus wo 16 nov 2011 - 9:53

Voor mijn peugeot 206:
25 euro aan belasting
30 euro WA+
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  TukTuk wo 16 nov 2011 - 9:56

Leuk, ik heb ook een opel astra! 1tje uit 97, heerlijke auto!!

Ik betaal 92 euro per kwartaal aan wegenbelasting, voor mijn verzekering betaal ik 45 euro per maand, 1 schadevrij jaar (nu bijna 2 jaar mijn rijbewijs). Sowieso zou ik je auto alleen WA verzekeren, zal je online ook wel zien als je verzekeringen gaat vergelijken, datje dat als advies krijgt. Het is het dan echt niet waard om WA+ te verzekeren.

Je hebt idd nog geen schade vrije jaren opgebouwd, dat doe je pas als je een verzekering hebt voor een auto.

Verder kwa benzine, ik tank 1x per week gemiddeld voor 40 euro, grote beurt om het jaar, rond de 300 euro, nieuwe banden/winterbanden waren 300 euro.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  JustMeDaan wo 16 nov 2011 - 10:20

Toyota Prius uit 2006.
All risk verzekerd voor: 66 euro incl 5 schadevrije jaren.
Wegenbelasting: Niks ondanks de 1300kg, is hybride dus vandaar geen wegenbelasting
Benzine: 65 per maand en dan rijd ik een 800km. Ga ik meer weg, dan tank ik nog eens 20 euro ofzo dan kom ik aan de 1200km ofzo.
Verder een beurt zal een 300 euro zijn. Keuren hoeft ie voorlopig nog niet, en dan alsnog om de 2 jaar.
Maar keuren is vaak gratis bij een (grote)beurt.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Lady4 wo 16 nov 2011 - 10:24

Ik weet het niet precies eigenlijk.. In ieder geval is de benzine het duurst. Een volle tank is tegenwoordig als snel zo'n 60 euro. Ik rijd niet heel veel momenteel, dus kom over het algemeen wel uit met een tank per maand. En qua verzekering en belasting zal het al met al zo'n 50 euro zijn, schat ik.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Jeanette wo 16 nov 2011 - 10:58

Wat erg! Ik heb eigenlijk geen idee. laughcry Ik heb hem nog op mijn vaders naam staan, aangezien ik mij anders een bult zou betalen aan de verzekering. En toen ik nog student was, was dat niet te doen. Nu werk ik vast, dus binnenkort maar eens op mijn eigen naam laten zetten, dan bouw ik tenminste nog wat op.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Zonnetje wo 16 nov 2011 - 11:01

_Chance schreef:Ik betaal niets aan wegenbelasting, ik heb een zuinige auto (Toyota Aygo).

+1
Ik betaal 46 euro per maand aan mijn all risk-verzekering.
Benzine verschilt per maand, meestal tussen de 150 en 180 euro, maar dat kan ik (grotendeels) betalen van de reiskostenvergoeding van mijn werk.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  TukTuk wo 16 nov 2011 - 19:34

Jeanette schreef:Wat erg! Ik heb eigenlijk geen idee. laughcry Ik heb hem nog op mijn vaders naam staan, aangezien ik mij anders een bult zou betalen aan de verzekering. En toen ik nog student was, was dat niet te doen. Nu werk ik vast, dus binnenkort maar eens op mijn eigen naam laten zetten, dan bouw ik tenminste nog wat op.

Dat is echt zonde.. Want nu betaal je precies hetzelfde bedrag als toen.. En anders had je al mooi wat jaren opgebouwd..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Floor wo 16 nov 2011 - 20:27

_Chance schreef:
Floor schreef:
_Chance schreef:Dan zou ik gaan voor een WA of WA+ verzekering. Allrisk is het niet meer waard dan.
Wat ik me nu afvraag vanaf wanneer is het niet meer zinvol om allrisk te hebben? Ik moet me daar eigenlijk echt eens in verdiepen. (ik heb mijn auto nieuw gekocht in 2008 en toen allrisk verzekerd)

Mijn auto is uit 2007 (occasion), ik heb hem wel Allrisk verzekerd. Mijn ouders hebben hun auto ook nog Allrisk verzekerd, maar die twijfelen of ze er WA+ van gaan maken. Die auto komt uit 2004 en de dagwaarde zal sterk zijn gedaald..

Ik zou jouw auto nog eventjes Allrisk laten. Tenzij je echt een hoge km stand hebt en de dagwaarde echt veeeeeel lager is dan toen je hem kocht.

Hoge km stand heb ik niet, net 56.000 km dus dat valt wel mee (denk ik).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  litllejoy wo 16 nov 2011 - 20:28

Renault Twingo:

18 euro wegenbelasting
25 euro verzekering (WA)
100 euro benzine
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Rush wo 16 nov 2011 - 20:55

Jij kan 'm nog wel een tijdje All Risk houden hoor Floor! :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie p/m voor je auto? Empty Re: Wat betalen jullie p/m voor je auto?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum