Wat betalen jullie voor gas en elektra?
+27
Coccinelle
Zininzon
piene1983
Laced
Lejow
Muppetje
Aagje!
Lynn_
Shanna
Floor
M@niek
Flip Fluitketel
Sarah1985
Raindrop
Ugly Betty
Pien
Caroow
smurfie
rapa nui
Niekske
Rovine
Barbabella
Marin
blondje1313
TukTuk
Rush
Pandora
31 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Wat betalen jullie voor gas en elektra?
wij wonen in een tussenwoning, Boven niet dubbelglas. We betalen 100 euro per maand in totaal voor beide. Wij hebben hier weinig de kachel aan, overdag nooit pas vanaf 5 uur tot half 10. en ook pas vanaf okt/nov tot maart. Boven hebben we ze in de winter een klein beetje aan anders bevriest de boel.
We hebben nu sinds vorige week een nieuwe ketel en de zolder geïsoleerd ben benieuwt of dat gaat schelen
We hebben nu sinds vorige week een nieuwe ketel en de zolder geïsoleerd ben benieuwt of dat gaat schelen
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Wij betalen 67 euro voor gas en 77 voor electra. (per maand) Dit voor een ruime woning (bouwjaar 2009) met een gezin bestaande uit 4 mensen praktisch elke dag altijd wel iemand thuis. Het zij zelf, oppas ect. Elk jaar ook nog geld retour gekregen. (oxxio trouwens)
Gast- Gast
Wij betalen per maand 98euro bij Nuon. Ons huis(tussenwoning) is goed geisoleerd. Alle ramen hebben dubbel glas en rolluiken, deze gaan in de winter naar beneden. Thermostaat gaat op bepaalde tijden lager of hoger e.d..
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Eerst betaalde ik 66 euro aan nuon en 20+13 aan enexis. Nu heb ik de jaarafrekening gehad van nuon en moest 200 bijbetalen en nu betaal ik rond de 80 euro. Jaarafrekening van enexis hoefde ik maar 10 euro bij te betalen.
Ik vind dat echt meevallen aangezien wij een hoekwoning hebben en vorig jaar toch redelijk veel hebben verbruikt ivm een baby.
Ik moet er wel bijzeggen dat wij een energiebesparende zonneboiler hebben en een hele zuinige thermostaat.
Ik vind dat echt meevallen aangezien wij een hoekwoning hebben en vorig jaar toch redelijk veel hebben verbruikt ivm een baby.
Ik moet er wel bijzeggen dat wij een energiebesparende zonneboiler hebben en een hele zuinige thermostaat.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
200 euro per maand aan Essent/Enexis voor gas/electra.
Op het eind van het jaar krijgen we bijna niks terug, dus dit voorschot klopt ongeveer met wat we echt verbruiken.
Op het eind van het jaar krijgen we bijna niks terug, dus dit voorschot klopt ongeveer met wat we echt verbruiken.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Wij wonen in een grote eensgezinswoning met zn 2e. We betaalde vorig jaar 200 euro p/m. (wonen er nu een jaar) Nu 116. Kregen iets van 800 euro terug dit jaar. Voor dit jaar hebben we voor de zekerheid voorschot op 150 euro gezet, ik betaal liever teveel dan datik moet terug betalen
Shanna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 52
Punten : 68
Registratiedatum : 21-11-10
Op dit moment betalenen we 173 euro per maand, Essent. Maar volgens de verbruiksmanager mogen we straks weer 100 euro bijbetalen helaas. We hebben zelfs al eens op 243 gezeten toen we hier net woonden, dus was blij dat het lager werd, maar het stijgt al weer flink.
Wij hebben een hoekhuis.
Wij hebben een hoekhuis.
Gast- Gast
170 maar we wonen er nog maar een aantal maanden dus we zullen zien.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Ons termijn bedrag werd terug geschroefd naar 110 euro per maand voor 3 personen. Wij hebben dit zelf weer omhoog geschroeft naar 130. Gewoon voor het geval we toch opeens meer gaan betalen, en we hebben geen zin om een negatieve jaarafrekening te krijgen.
We zitten trouwens bij essent (was hiervoor rwe)
We zitten trouwens bij essent (was hiervoor rwe)
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Wij betalen 101 euro per maand (nuon). We hebben een goed geisoleerde tussenwoning en stadsverwarming, verbruiken dus weinig gas en de verwarming is goedkoper.
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Wij betalen dus 175, heb net even de verbruiksmamager gekeken, en die geeft dus aan dat we 95 euro moeten bijbetalen in oktober, bij de afrekening.
Prima, dat is nog geen grote ramp, maar het advies wordt gezet op 275!! *slik* Ik zet dat wel wat lager, en dan kijk ik wle regelmatig hoe we er voor staan, want 275 vind ik wel erg veel elke maand!
En we zijn nog wel zo zuinig geweest, maar het gas is echt onwijs duur helaas.
Prima, dat is nog geen grote ramp, maar het advies wordt gezet op 275!! *slik* Ik zet dat wel wat lager, en dan kijk ik wle regelmatig hoe we er voor staan, want 275 vind ik wel erg veel elke maand!
En we zijn nog wel zo zuinig geweest, maar het gas is echt onwijs duur helaas.
Gast- Gast
Wij betaalden 159 euro in de maand, en hebben afgelopen maand 40 euro terug gekregen en de eerste termijn was al betaald (dus 200 euro in totaal). Het nieuwe termijnbedrag staat nu op 150 euro. Voor een tussen eensgezinswoning.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Jeetje wat een bedragen! Wij betalen voor een goed geïsoleerde tussenwoning 81 euro per maand. Afgelopen jaar moesten we 60 euro bijbetalen.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Wij wonen in een middenwoning met een oppervlakte van 100 vierkante meter. Wij betalen bij de Nuon 155 euro per maand. Vorig jaar ( het eerst jaar dat we hier woonden) betaalden we 180 euro maar kregen we ruim 1000 euro terug. Toen is ons termijnbedrag naar 120 euro gezet. Persoonlijk betaal ik liever gedurende het jaar meer zodat ik in ieder geval niet hoef terug te betalen en misschien ook wel een spaarpotje opbouw waardoor we dus zelf ons termijnbedrag hebben verhoogd. Ik wilde 160 euro, mijn vriend vond 150 mooi dus 155 is het geworden.... Haha! Heel flauw!
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Ik woon alleen in een tussenwoning uit 1975, met volledig dubbel glas en redelijke isolatie.
Mijn maandbedrag is 110 euro per maand voor gas en electriciteit samen, bij Electrabel.
Mijn maandbedrag is 110 euro per maand voor gas en electriciteit samen, bij Electrabel.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Wij betalen € 94,- p/m voor een goed geïsoleerde tussenwoning, zijn met 3 pers. en ik werk parttime. Vorig jaar zijn we omhoog gegaan van € 75,- naar € 94,-, en nu keek ik net op de verbruiksmanager van mijn essent, verbruiken we ineens weer veel minder en zou ik het maandbedrag op € 60,- kunnen zetten. Maar wij krijgen de afrekening eind Februrari en we moeten de winter nog in, dus dat zal nog wel veranderen.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Wij betaalden 120 en gaan nu 168 betalen. Ik werk op het moment niet, dus ben alle dagen in huis en sinds februari hebben we een dochter.
Ik had echt verwacht dat we niets hoefden te betalen omdat we ook nog een extra tegoed hadden van energie direct.
We wonen in een goed geisoleerde hoekwoning.
Maar moet zeggen, we hebben vaak de wasmachine, droger en de tv aan staan. Ook de laptop en pc staan veel aan.
Ik had echt verwacht dat we niets hoefden te betalen omdat we ook nog een extra tegoed hadden van energie direct.
We wonen in een goed geisoleerde hoekwoning.
Maar moet zeggen, we hebben vaak de wasmachine, droger en de tv aan staan. Ook de laptop en pc staan veel aan.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Wij hebben het maandbedrag op 175,- euro staan. We wonen met z'n 2en in een hoekwoning met beneden dubbelglas en boven enkel glas. We moeten de 1e afrekening nog krijgen dus ik ben benieuwd!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Wonen in een eensgezinswoning, rijtjeshuis.
Het eerste jaar dat we hier woonden betaalden we 220 per maand. Vorig jaar kregen we dik 1300 euro terug geloof ik.
Afgelopen jaar betaalden we 94 euro per maand. Nu kregen we gisteren 85 euro terug.
En nu wilden ze ons voor komend jaar naar 92 euro zetten, maar heb hem zelf op 105 euro gezet. Heb liever dat ik terugkrijg dan moet bijbetalen volgend jaar, vond het wel erg laag. Hoeft maar iets bij te komen en je zit al op bijbetalen.
Het eerste jaar dat we hier woonden betaalden we 220 per maand. Vorig jaar kregen we dik 1300 euro terug geloof ik.
Afgelopen jaar betaalden we 94 euro per maand. Nu kregen we gisteren 85 euro terug.
En nu wilden ze ons voor komend jaar naar 92 euro zetten, maar heb hem zelf op 105 euro gezet. Heb liever dat ik terugkrijg dan moet bijbetalen volgend jaar, vond het wel erg laag. Hoeft maar iets bij te komen en je zit al op bijbetalen.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Ik weet het excacte bedrag niet. Maar in 1,5 jr tijd hebben wij 33 kub verbruikt. En dit moeten we behoorlijk naar beneden halen. Iemand enig idee waar we moeten beginnen? Geen zin om over een jaar weer een torenhoge rekening te krijgen.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
FryskeFlinter schreef:Ik weet het excacte bedrag niet. Maar in 1,5 jr tijd hebben wij 33 kub verbruikt. En dit moeten we behoorlijk naar beneden halen. Iemand enig idee waar we moeten beginnen? Geen zin om over een jaar weer een torenhoge rekening te krijgen.
Wat moest je betalen dan?
Wij hebben van 13 december 2010 tot 25 juli 2011 1600 m3 verbruikt, dan valt dat van jullie nog wel mee toch? Dat is ongeveer hetzelfde als wat jullie verbruikt hebben.
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Pandora schreef:FryskeFlinter schreef:Ik weet het excacte bedrag niet. Maar in 1,5 jr tijd hebben wij 33 kub verbruikt. En dit moeten we behoorlijk naar beneden halen. Iemand enig idee waar we moeten beginnen? Geen zin om over een jaar weer een torenhoge rekening te krijgen.
Wij hebben van 13 december 2010 tot 25 juli 2011 1600 m3 verbruikt, dan valt dat van jullie nog wel mee toch? Dat is ongeveer hetzelfde als wat jullie verbruikt hebben.
In ieder geval was er in 1 keer 1800,- afgeboekt, en nog veel later volgens mij weer 500,- Ik weet dat laatste bedrag niet helemaal zeker. Wel weet ik dat mijn vriend bij mij kwam dat ik de roosters dicht moest doen als ik de verwarming opstookte. Sowieso vanaf het begin dat we hier kwamen wonen hadden we de thermostaat nog niet goed ingesteld, waardoor de "vloer"verwarming teveel opgestookt werdt. Dat is nu sinds maart aangepast. En sindsdien gaat het ook wat geleidelijk aan. Maar jullie zijn met z'n 3en. Wij maar met z'n 2.
Silver- Ratel
FryskeFlinter schreef:Pandora schreef:FryskeFlinter schreef:Ik weet het excacte bedrag niet. Maar in 1,5 jr tijd hebben wij 33 kub verbruikt. En dit moeten we behoorlijk naar beneden halen. Iemand enig idee waar we moeten beginnen? Geen zin om over een jaar weer een torenhoge rekening te krijgen.
In ieder geval was er in 1 keer 1800,- afgeboekt, en nog veel later volgens mij weer 500,- Ik weet dat laatste bedrag niet helemaal zeker. Wel weet ik dat mijn vriend bij mij kwam dat ik de roosters dicht moest doen als ik de verwarming opstookte. Sowieso vanaf het begin dat we hier kwamen wonen hadden we de thermostaat nog niet goed ingesteld, waardoor de "vloer"verwarming teveel opgestookt werdt. Dat is nu sinds maart aangepast. En sindsdien gaat het ook wat geleidelijk aan. Maar jullie zijn met z'n 3en. Wij maar met z'n 2.
Whooo... dat is inderdaad wel zuur, zo'n hoop geld!
Wij zijn inderdaad met zijn drieen en ik werk maar 3 dagen per week, de rest ben ik thuis en wil ik niet in de kou zitten.
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Pandora schreef:FryskeFlinter schreef:Pandora schreef:FryskeFlinter schreef:Ik weet het excacte bedrag niet. Maar in 1,5 jr tijd hebben wij 33 kub verbruikt. En dit moeten we behoorlijk naar beneden halen. Iemand enig idee waar we moeten beginnen? Geen zin om over een jaar weer een torenhoge rekening te krijgen.
Whooo... dat is inderdaad wel zuur, zo'n hoop geld!
Wij zijn inderdaad met zijn drieen en ik werk maar 3 dagen per week, de rest ben ik thuis en wil ik niet in de kou zitten.
Mjah, ik werk momenteel helemaal niet. Ons huis is wel goed geïsoleerd. Is compleet nieuwbouw met dubbele glazen etc. Ik probeer nu het gemiddelde uit te zoeken. Wat wij gemiddeld verbruiken op een dag. Ik heb nu in ieder geval de tv op de slaapkamer die altijd stand-by staat uit gedaan. Misschien moeten we dat in ieder geval even aanwennen. Ik heb net 11.30 de meterstand opgeschreven. Nu hoop ik dat ik de goeie heb opgeschreven, echt ik heb er 0,0 verstand van.
Silver- Ratel
wij betalen 125 euro aan essent. We wonen in een tussenwoning van 90m2 uit de jaren 70.
Gast- Gast
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Wat betalen jullie voor de kapper?
» Wat betalen jullie p/m voor je auto?
» Wat betalen jullie voor de aanvullende zorgverzekering?
» Hoeveel betalen jullie voor coupe soleil bij de kapper?
» Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?
» Wat betalen jullie p/m voor je auto?
» Wat betalen jullie voor de aanvullende zorgverzekering?
» Hoeveel betalen jullie voor coupe soleil bij de kapper?
» Hoe hoog is jullie gas/elektra rekening?
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: