Irritante uitspraken
+34
Serena
Susan
Lejow
xxDila
Luthien
VeryCherry
Caro
Caroow
sushigirl
Mermaid
Zwerver
ButterflyEffect
Rosie
Bliss
Feline
pinklady85
Japje
Cherry Darling
M_as
SuperGrover
Olijfje
rapa nui
Sterre
Toet
Cow
Blond
Dora
TGR
Caresses
minoessepoes
Moon
Jeanette
SoGood
Ploen
38 plaatsers
Pagina 3 van 7
Pagina 3 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Irritante uitspraken
Jen_ schreef:Darcy schreef:Jen_ schreef:"Fijne kerstdagen van de fam bla bla en een pootje van Bello"
Of op hyves 'Groeten van Bob, Anja en de kinderen!' Alsof Bob en die kids ook meelezen. Bovendien ik schrijf toch naar jou, niet naar de hele familie.
Bedoel je dat laatste als kerstkaart of gewoon een krabbel? Want in het geval van een kerstkaart snap ik het wel, ik heb een kerstmail verstuurd en die stuurde ik ook namens mijn vriend.
Nee als krabbel. Op een kaart snap ik het nog (los van de groetjes van huisdieren)
Ahh okee dan snap ik 'm
Ik heb trouwens wel (naam vriend), (mijn naam) en (naam hamster) wensen jullie....bladiebla. Maaaaar onze kerstkaart is een foto van mijn hamster met een kerstmuts Maar ik snap best als mensen dat stom vinden hoor hahhaah
Gast- Gast
_Chance schreef:Een vriendin zegt heel vaak tegen mij: "jij moet niet zoveel nadenken".
Dan denk: Ja hallo? Wat moet ik anders met mijn hersens doen? En hoe kan ik nou weer minder gaan nadenken?? (en met dat soort opmerkingen wordt het natuurlijk niet minder).
Dat zeggen mensen ook heel vaak tegen mij. Of: je moet niet zoveel piekeren. Ja hallo Maar het is goed bedoelt hahha.
Gast- Gast
Of: "hallootjes!" . brrr.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
"Hoi pipeloi" als je wakker wordt in de verkoeverkamer als zestienjarige en al de hele dag tussen de vijfjarigen op de kinderafdeling hebt gezeten...Sterre schreef:Of: "hallootjes!" . brrr.
Gast- Gast
Of deze en hier heeft mijn moeder een handje van, maar is persoonlijk.
M: ‘wat zie je moe! Ben je moe?”
Ik: ‘nee ben niet moe, heb kringen onder mijn ogen, dat heb ik altijd’
M: ‘nee het zijn niet je kringen je bent echt moe’
Ik: ‘nee hoor ben niet moe of zo’
M: ‘o wat gek zeg, je ziet wel moe’
Heel complimenteus, haha.
Of (ook moeder) als je roos hebt.
Ik: ‘ik heb zo’n last van roos, en het gaat niet weg’
M: ‘tja, stress he?’ (op een heel triomfantelijke toon)
Alsof het mijn eigen schuld is! En wat is de oplossing dan?
M: ‘wat zie je moe! Ben je moe?”
Ik: ‘nee ben niet moe, heb kringen onder mijn ogen, dat heb ik altijd’
M: ‘nee het zijn niet je kringen je bent echt moe’
Ik: ‘nee hoor ben niet moe of zo’
M: ‘o wat gek zeg, je ziet wel moe’
Heel complimenteus, haha.
Of (ook moeder) als je roos hebt.
Ik: ‘ik heb zo’n last van roos, en het gaat niet weg’
M: ‘tja, stress he?’ (op een heel triomfantelijke toon)
Alsof het mijn eigen schuld is! En wat is de oplossing dan?
Gast- Gast
Oh ik bedoelde het niet specifiek op iemand haha. Ik reageerde alleen op de openingspost, had de rest nog niet gelezen.
Het is gewoon iets wat ik te horen kreeg toen mijn eerst IVF poging was mislukt. Dat ik toch al een kind had en dat er ergere dingen waren. Ja dus? Het heeft me veel verdriet, energie en pijn gekost. Laat me lekker even een kutdag hebben zeg.
Als je er in blijft hangen lijkt me niet handig, maar dat geroep dat er wel ergere dingen bestaan heb ik een beetje een hekel aan in dit soort gevallen. Plus dat je ook niet weet wat iets voor impact op iemand persoonlijk heeft.
Het is gewoon iets wat ik te horen kreeg toen mijn eerst IVF poging was mislukt. Dat ik toch al een kind had en dat er ergere dingen waren. Ja dus? Het heeft me veel verdriet, energie en pijn gekost. Laat me lekker even een kutdag hebben zeg.
Als je er in blijft hangen lijkt me niet handig, maar dat geroep dat er wel ergere dingen bestaan heb ik een beetje een hekel aan in dit soort gevallen. Plus dat je ook niet weet wat iets voor impact op iemand persoonlijk heeft.
Gast- Gast
toetje_ schreef:Jen_ schreef:"Fijne kerstdagen van de fam bla bla en een pootje van Bello"
Of op hyves 'Groeten van Bob, Anja en de kinderen!' Alsof Bob en die kids ook meelezen. Bovendien ik schrijf toch naar jou, niet naar de hele familie.
Dat eerste, verschrikkelijk!
Mijn buurvrouw heeft vier honden, die schreef groetjes van *haarnaam* en de blaffers *alle 4 de namen*
Ik kwam niet meer bij toen ik die kaart las.
En dat tweede, wat ik nóg erger vind is als mensen berichten NAMENS hun kinderen sturen. Vooral als die nog niet eens kunnen schrijven. Ik kreeg pas ook een berichtje. Hoi *toetje* wanneer kom je weer hier spelen? Vond het leuk met jou in de sneeuw, groetjes *naam kind*
Dat kind is 3.
Brrrr...
Gast- Gast
Liva schreef:Oh ik bedoelde het niet specifiek op iemand haha. Ik reageerde alleen op de openingspost, had de rest nog niet gelezen.
Oh jeetje! Dat soort opmerkingen vind ik zo lomp. Net alsof je als je geen 2e kindje wilt een IVF poging gaat doen! Mensen gaan volkomen voorbij aan je wens en net wat je zegt wat voor impact dat dat heeft. En goed ik kan me enigzinds indenken dat niet iedereen weet hoe je daarop moet reageren of wat voor impact dat kan hebben (ik ook niet) maar reageer dan niet!
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10
Het wordt door heel veel mensen gebruikt maar ik erger me altijd aan: ""Groetjes" Als argument wordt er dan gebruikt dat het minder afstandelijk of liever klinkt dan "Groeten" maar ik krijg er kromme tenen van. Zelfde als "huisje" als het een normale woning betreft.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
June schreef:"Hoi pipeloi" als je wakker wordt in de verkoeverkamer als zestienjarige en al de hele dag tussen de vijfjarigen op de kinderafdeling hebt gezeten...Sterre schreef:Of: "hallootjes!" . brrr.
O zo weet ik er ook nog één. Ik moest pas mijn nieuwe werkgever bellen.
Dus ik bel, leg uit dat ik zijn nieuwe werknemer ben etc. zegt hij: ooh hieperdepiep!
En dat drie keer in een telefoongesprek van 10 minuten
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Het woord 'bewust'.
Wij hebben bewust gekozen.. Ik doe bewust dit of dat...
Olijfje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 289
Punten : 296
Olijfje schreef:Het woord 'bewust'.
Haha dat is ook wel een goede ja.
Gast- Gast
rapa nui schreef:Het wordt door heel veel mensen gebruikt maar ik erger me altijd aan: ""Groetjes" Als argument wordt er dan gebruikt dat het minder afstandelijk of liever klinkt dan "Groeten" maar ik krijg er kromme tenen van. Zelfde als "huisje" als het een normale woning betreft.
Guilty en... guilty . Groetjes zet ik altijd onder mails naar collega's. Met 'vriendelijke groet' onder meer zakelijke mails. Het is een automatisme, normaal houd ik ook niet van verkleinwoordjes maar deze is er zo ingesleten!
Maar 'huisjes' gebruik ik omdat we nu naar huizen aan het kijken zijn die de naam 'huis' amper waard zijn vanwege het formaat. Het zijn gewoon huisjes
Laatst aangepast door Sterre op di 21 dec 2010 - 5:07; in totaal 1 keer bewerkt
Sterre- Ratel
Jen_ schreef:Olijfje schreef:Het woord 'bewust'.
Haha dat is ook wel een goede ja.
Liever bewust, dan expres...
Gast- Gast
Oh een ex collega van mij zei altijd 'natuurlijk' op hele vreemde plaatsen.
bv "blablabla die werkt natuurlijk daar en daar" of "we hebben natuurlijk een bruin kleed gekocht" of "ik ging vorig jaar fietsen en toen sneeuwde het natuurlijk"
Ik vroeg altijd waarom die dingen zo natuurlijk waren, want dat was ik niet met hem eens.
bv "blablabla die werkt natuurlijk daar en daar" of "we hebben natuurlijk een bruin kleed gekocht" of "ik ging vorig jaar fietsen en toen sneeuwde het natuurlijk"
Ik vroeg altijd waarom die dingen zo natuurlijk waren, want dat was ik niet met hem eens.
Cow- Prater
- Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Dit topic doet me trouwens denken aan een geweldige column die ik ooit op de website van 'onze taal' heb gelezen. Ik geloof dat ik hem hier toen ook heb gepost, maar omdat 'ie zo leuk is nog een keer:
http://www.onzetaal.nl/column/barbeknoeien.php
Sterre- Ratel
Sterre schreef:Dit topic doet me trouwens denken aan een geweldige column die ik ooit op de website van 'onze taal' heb gelezen. Ik geloof dat ik hem hier toen ook heb gepost, maar omdat 'ie zo leuk is nog een keer:
Geniaal
Gast- Gast
Sterre schreef:Dit topic doet me trouwens denken aan een geweldige column die ik ooit op de website van 'onze taal' heb gelezen. Ik geloof dat ik hem hier toen ook heb gepost, maar omdat 'ie zo leuk is nog een keer:
Oh god wat verschrikkelijk!
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Wat Liva zegt ja, dat vind ik echt vreselijk.
Nog een ergernis: koning. Niet in de zin van: Willem-Alexander wordt straks onze koning, maar zo: "Dat feest was echt koning". Evenals: "Dat feest was echt lelijk".
Nog een ergernis: koning. Niet in de zin van: Willem-Alexander wordt straks onze koning, maar zo: "Dat feest was echt koning". Evenals: "Dat feest was echt lelijk".
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Het meeste wat ik hier lees vind ik zelf gelukkig niet irritant. Wel scheldwoorden als stopwoordje.
M_as- Prater
- Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10
"Lekker eten!"
Brrr, daar word ik niet goed van!
Brrr, daar word ik niet goed van!
Cherry Darling- Fluisteraar
- Aantal berichten : 57
Punten : 74
Registratiedatum : 16-12-10
Ik maak me aan heel veel van deze dingen schuldig en vind dan ook bijna geen van deze dingen echt irritant.
Japje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 166
Punten : 204
- Kiek em goan!
volgens mij is dat van new kids.
- als iemand hoi zegt als hij weggaat.
- oja een exvriendje van me zei altijd als hij wegging de neuk! tegen vrienden.
Ik heb zelf ook een irritante uitspraak,tenminste mij moeder irriteert zich eraan.
Die vind het onbeschoft,maar ik zeg altijd Ajuus,doe kallum an! als ik wegga.
Dat zeg ik al twaalf jaar.
volgens mij is dat van new kids.
- oja een exvriendje van me zei altijd als hij wegging de neuk! tegen vrienden.
Ik heb zelf ook een irritante uitspraak,tenminste mij moeder irriteert zich eraan.
Die vind het onbeschoft,maar ik zeg altijd Ajuus,doe kallum an! als ik wegga.
Dat zeg ik al twaalf jaar.
pinklady85- Fluisteraar
- Aantal berichten : 136
Punten : 153
Registratiedatum : 06-12-10
Als ik gewoon heel neutraal aangeef dat 't me soms best fijn lijkt om een vriend te hebben en iemand reageert met: ach meid, je bent nog jong genoeg!
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Grappig, dat is hier normaalpinklady85 schreef:
Gast- Gast
Pagina 3 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 3 van 7
Permissies van dit forum: