Irritante uitspraken
+34
Serena
Susan
Lejow
xxDila
Luthien
VeryCherry
Caro
Caroow
sushigirl
Mermaid
Zwerver
ButterflyEffect
Rosie
Bliss
Feline
pinklady85
Japje
Cherry Darling
M_as
SuperGrover
Olijfje
rapa nui
Sterre
Toet
Cow
Blond
Dora
TGR
Caresses
minoessepoes
Moon
Jeanette
SoGood
Ploen
38 plaatsers
Pagina 7 van 7
Pagina 7 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Irritante uitspraken
Da's gewoon dialect en afgeleid van het Duitse Tasse.loura schreef:Ik dat ook met een Limburgse uitpraak als je dan een koffie besteld zeggen ze een tasje koffie hoezo tasje?? Het zit toch gewoon in een beker?
Japje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 166
Punten : 204
Registratiedatum : 18-11-10
CherrieLola schreef:Een tasje koffie komt van van het Franse tasse, dat betekend gewoon kopje
Aah goed om te weten! Maar dan nog... We zijn in Nederland
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Luthien schreef:
Mijn vriend doet ook iets irritants. Wanneer ze bij de kassa vragen 'wilt u het bonnetje?' Zegt ie 'nee hoor, bonnetje mag je houden, kan het toch niet declareren'. Hij denkt dat het heel grappig is.
Mijn stiefvader heeft ook altijd een slappe opmerking.. Als ze bij de kassa een bonnetje aanbieden zegt hij "Nou ik stond er zelf bij dus ik denk dat je het wel goed gedaan hebt"
Het is niet eens grappig Ik loop alvast door hoor als ik erbij ben...
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Mensen die zeggen dat ze 'vrijgezellig' zijn
'Brusje'
Scheldwoorden en/of ziektes gebruiken om een woord kracht bij te zetten (het was een kankervet feest )
Toen ik nog bij de klantenservice van een bank werkte, vroeg ik mensen altijd na afloop van het gesprek of ze nog vragen hadden. Standaardantwoord van voornamelijk mannen: Ja, doe maar een miljoentje op mijn bankrekening. Niet origineel en niet leuk om meerdere keren per dag te horen.
'Brusje'
Scheldwoorden en/of ziektes gebruiken om een woord kracht bij te zetten (het was een kankervet feest )
Toen ik nog bij de klantenservice van een bank werkte, vroeg ik mensen altijd na afloop van het gesprek of ze nog vragen hadden. Standaardantwoord van voornamelijk mannen: Ja, doe maar een miljoentje op mijn bankrekening. Niet origineel en niet leuk om meerdere keren per dag te horen.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Japje schreef:Da's gewoon dialect en afgeleid van het Duitse Tasse.loura schreef:Ik dat ook met een Limburgse uitpraak als je dan een koffie besteld zeggen ze een tasje koffie hoezo tasje?? Het zit toch gewoon in een beker?
Idd, in Limburg praten ze ook half Duits volgens mij, vooral in het zuiden! Ich en mich enzo, niet te verstaan
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Mensen die hun man/vriend, manlief en vriendlief noemen
Meiden die hun vriendinnen, vriendinnetjes noemen.
De vraag van de dag(ik werk als wijkverpleegkundige):
Client:Is het glad?
ik:Ja het is glad
Client:Had je niet liever thuis gebleven?
Ik:Ja,maar u wilt toch ook geholpen worden?
Of een collega, die net als ik vanavond ook moet werken,maar ze is bang op de weg met dit weer.
Ja wie niet?En dan duizend keer vragen heb jij winterbanden....NEE!
Alsof mw de enige is die vanavond de weg op moet en dus zielig is...
Het leukste is dat vanavond werkt in de wijk,waar ze woont wat betekend dat ze dichtbij huis werkt,is het ook weer niet goed omdat ze dan mensen ook prive tegen kan komen.
Daar gaan nu echt mun nekharen van overeind staan grrrrr.
Meiden die hun vriendinnen, vriendinnetjes noemen.
De vraag van de dag(ik werk als wijkverpleegkundige):
Client:Is het glad?
ik:Ja het is glad
Client:Had je niet liever thuis gebleven?
Ik:Ja,maar u wilt toch ook geholpen worden?
Of een collega, die net als ik vanavond ook moet werken,maar ze is bang op de weg met dit weer.
Ja wie niet?En dan duizend keer vragen heb jij winterbanden....NEE!
Alsof mw de enige is die vanavond de weg op moet en dus zielig is...
Het leukste is dat vanavond werkt in de wijk,waar ze woont wat betekend dat ze dichtbij huis werkt,is het ook weer niet goed omdat ze dan mensen ook prive tegen kan komen.
Daar gaan nu echt mun nekharen van overeind staan grrrrr.
Gast- Gast
*weg*
Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 3:44; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ja klopt inderdaad! Mijn vriend praat als ie in Duitsland is ook altijd gewoon dialect en dan verstaan ze 'm prima Maar het went snel hoor In het begin verstond ik er ook niks van, maar inmiddels valt het me niet eens meer op of mensen dialect of Nederlands tegen me praten.Bliss schreef:Japje schreef:Da's gewoon dialect en afgeleid van het Duitse Tasse.loura schreef:Ik dat ook met een Limburgse uitpraak als je dan een koffie besteld zeggen ze een tasje koffie hoezo tasje?? Het zit toch gewoon in een beker?
Idd, in Limburg praten ze ook half Duits volgens mij, vooral in het zuiden! Ich en mich enzo, niet te verstaan
Japje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 166
Punten : 204
Jen_ schreef:loura schreef:Ik dat ook met een Limburgse uitpraak als je dan een koffie besteld zeggen ze een tasje koffie hoezo tasje?? Het zit toch gewoon in een beker?
Ik vind iets anders dan wel weer grappig. Een collega had een strapless jurkje gekocht, en kon geen strapless bh vinden. Toen zei ik 'dan draag je toch gewoon je jurkje zonder bh?' Toen zei ze 'zo los in de tas? Nee hoor dat doe ik niet.'
Bij ons zeggen ze 'los in de kooi' dat slaat ook nergens op.
Ik zeg ook ons mam/pap en tegen iemand anders: jullie mam. Ook al is het enkelvoud, tegen één persoon. Best een raar dialect als ik het zo bekijk.
Wat ik ook ontzettend raar vind: ik doe het raam los i.p.v. open of ik ga naar onder i.p.v naar beneden.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Limburgs en Fries is een slechte combi. Laatst heb ik me rotgelachen. Een Limburgs meisje vroeg in de winkel of ze een tuutje mocht. Das blijkbaar een zakje in het Limburgs, maar in het Fries klinkt het alsof ze een kusje wilde
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Had laatst een boek van Anita Verkerk waarin ze tig van die melige varianten op helaas pindakaas maakte. Helaas geitenkaas, helaas kippengaas, helaas fresia's. Echt heel irritant.sushigirl schreef:of in plaats van helaas pindakaas helaas chocoladepasta (helaas pindakaas is ook al irritant)
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
toetje_ schreef:Jen_ schreef:loura schreef:Ik dat ook met een Limburgse uitpraak als je dan een koffie besteld zeggen ze een tasje koffie hoezo tasje?? Het zit toch gewoon in een beker?
Ik vind iets anders dan wel weer grappig. Een collega had een strapless jurkje gekocht, en kon geen strapless bh vinden. Toen zei ik 'dan draag je toch gewoon je jurkje zonder bh?' Toen zei ze 'zo los in de tas? Nee hoor dat doe ik niet.'
Bij ons zeggen ze 'los in de kooi' dat slaat ook nergens op.
Ik zeg ook ons mam/pap en tegen iemand anders: jullie mam. Ook al is het enkelvoud, tegen één persoon. Best een raar dialect als ik het zo bekijk.
Wat ik ook ontzettend raar vind: ik doe het raam los i.p.v. open of ik ga naar onder i.p.v naar beneden.
of ik lig langs hem, i.p.v. ik lig naast hem.
Gast- Gast
Susan schreef:Had laatst een boek van Anita Verkerk waarin ze tig van die melige varianten op helaas pindakaas maakte. Helaas geitenkaas, helaas kippengaas, helaas fresia's. Echt heel irritant.sushigirl schreef:of in plaats van helaas pindakaas helaas chocoladepasta (helaas pindakaas is ook al irritant)
Schuldig.. ik zeg helaas peanut butter
Over al die mensen met bonnetjes in winkels, dat ze het niet kunnen declareren en zo: ik werk in de horeca en mensen zeggen het oprecht vaker wel dan niet, zo dom. Ze denken ook allemaal origineel te zijn . En ik maar vriendelijk lachen
Gast- Gast
Mijn vader zegt wel vaak 'Geintje meneer Sonneberg'
Ach ja, hij bedoelt het goed.
Ach ja, hij bedoelt het goed.
Gast- Gast
Pagina 7 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 7 van 7
Permissies van dit forum: