Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
+44
Jade
L!ND@
Snoes
Alex
Ayla
miss piggy
Rouge
SarahKey
CCC
Supertalentje
Jazzlyn
Cranberrie
Annie24
meisje
Flower_L
Papillio
Nana
_Lana_
Lejow
Earane
truestar
Darius
Tania
Flip Fluitketel
Amber-
Clapperdie
Teddyaapje
shadow
LindaK
koNijntje
Smaragdje
Schism
Fiebje
joyce0606
PapillonRose
Floor
Monte
studiebol
Laced
kletskousje
Happydobby
Fearie
blondje1313
Pien
48 plaatsers
Pagina 34 van 40
Pagina 34 van 40 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40
Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
@Rouge: wat een mooie echo! Het lijkt trouwens alsof baby zijn duim opsteekt, daar waar zn hoofdje zit zeg maar, wat grappig!
@Lejow: ik heb ook niet genoten tot de 29/30 weken en het had me veel meer stress opgeleverd als ik dit niet had mogen vinden, dus ik vind het stoer dat je dat wel doet/durft!
@Lejow: ik heb ook niet genoten tot de 29/30 weken en het had me veel meer stress opgeleverd als ik dit niet had mogen vinden, dus ik vind het stoer dat je dat wel doet/durft!
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Dank je wel Supertalentje..
Ja, een kennis van mij, heeft haar kindje verloren met 21 weken. Op de 20 weken echo bleekt dat het een niet levensvatbare aandoening had (ouders blijken stomtoevallig beide dat gen te hebben, en de kans op ziek kindje is dan 50 %).
Ik had op mijn site een verhaaltje getypt, dat de eerste die zou zeggen dat ik moet geniten, knock out zou slaan, omdat ik er gewoon nog niet van kan genieten (van de pure zwangerschap dan, niet van het feit dat we pappa en mamma worden).
Kreeg ik me toch een preek. Zij zou met alle liefde 9 maanden ziek zijn, als er een kindje voor tegen over staat. En ik moest echt maar gewoon genieten.
En ergens raakte me dat heel erg. Ik kan me goed voorstellen dat zij dat denkt, maar ik wens zoo zooo niemand dit gevoel toe, en dan is het bij mij nog maar deels lichamelijk en het grootste gedeelte geestelijk. Ik heb zo'n respect voor die meiden die maar blijven spugen, maanden lang. Want wat moet dat zwaar zijn.
Ja, een kennis van mij, heeft haar kindje verloren met 21 weken. Op de 20 weken echo bleekt dat het een niet levensvatbare aandoening had (ouders blijken stomtoevallig beide dat gen te hebben, en de kans op ziek kindje is dan 50 %).
Ik had op mijn site een verhaaltje getypt, dat de eerste die zou zeggen dat ik moet geniten, knock out zou slaan, omdat ik er gewoon nog niet van kan genieten (van de pure zwangerschap dan, niet van het feit dat we pappa en mamma worden).
Kreeg ik me toch een preek. Zij zou met alle liefde 9 maanden ziek zijn, als er een kindje voor tegen over staat. En ik moest echt maar gewoon genieten.
En ergens raakte me dat heel erg. Ik kan me goed voorstellen dat zij dat denkt, maar ik wens zoo zooo niemand dit gevoel toe, en dan is het bij mij nog maar deels lichamelijk en het grootste gedeelte geestelijk. Ik heb zo'n respect voor die meiden die maar blijven spugen, maanden lang. Want wat moet dat zwaar zijn.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Jaaa nog 1 week en 2 dagen! Tenzij maandag de echo me weer wat voorsprong geeft! Ben zooo benieuwd en heb er zin in! Vandaag bloeddruk gedaan en viel me mee, het medische gebeuren (en mijn controlfreakerige trekjes) word steeds makkelijker... EindelijK!
Kan me ogen niet van die echofoto afhouden! Vind het echt een plaatje! Als ik zo'n mooie heb, laat ik hem uitvergroten en lijst ik hem in!
Kan me ogen niet van die echofoto afhouden! Vind het echt een plaatje! Als ik zo'n mooie heb, laat ik hem uitvergroten en lijst ik hem in!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Fijn CCC, dat het mee viel, was alles goed?
Lejow- Lady Post-a-lot
leuk dat jullie de echo ook mooi vinden
@ Lejow: Nee helaas zijn we niet veel wijzer geworden van deze 'geslachtsbepaling'. Zelfde uitkomst als het ziekenhuis (onafhankelijk van elkaar zelfde 'vermoedens'...dus de kans lijkt aannemelijk dat het inderdaad een ...... wordt Maar daar hebben we niet zo veel aan, we willen het zeker weten haha dus 2 dec. opnieuw!
@ Lejow: Nee helaas zijn we niet veel wijzer geworden van deze 'geslachtsbepaling'. Zelfde uitkomst als het ziekenhuis (onafhankelijk van elkaar zelfde 'vermoedens'...dus de kans lijkt aannemelijk dat het inderdaad een ...... wordt Maar daar hebben we niet zo veel aan, we willen het zeker weten haha dus 2 dec. opnieuw!
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Hele nette bloeddruk, dus was supertrots dat ik het heb gedaan zonder flauw te vallen en dat er dus niks aan de hand is... Was toch wel een beetje bang voor te hoog ofzo! Gek eigenlijk.. Maar goed... Niks aan de hand dus! Meteen even consultje meegepakt voor mijn mega verkoudheid, want mijn oren en neus zitten zo verstopt... Dus nu aan de zoutoplossing!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Lekkkahhhhh
Lejow- Lady Post-a-lot
Ja, snap ik Lejow. Ik zou het diegene ook niet kwalijk nemen en ik kan me haar reactie wel voorstellen al vind ik het niet netjes. Ik heb me echt een tijd schuldig gevoeld door de posts van Tealeaf, niet dat zij me gepreekt heeft iod, absoluut niet, maar ik zit met een kindje in mijn buik waar ik geen moeite voor heb hoeven doen, niet naar verlangde of naar uitkeek en ik baalde, terwijl zij zo graag wil. Dat voelde heel oneerlijk.
Uiteindelijk heb ik besloten dat het voor alle andere mensen op de wereld niet uitmaakt of ik zit te genieten of niet, anderen worden daar niet zwanger van. Daarnaast heb ik geen 'genieten-knop' die ik kan indrukken, het was geen keuze niet te genieten, ik kon het gewoon niet, al vond ik dat weleens moeilijk toe te geven, daarom vind ik het misschien wel zo goed dat jij dat wel voor jezelf durft toe te geven.
Wat mij 'helpt' is dat als ik een kaarsje neerzet voor mijn broertje, ik er ook eentje voor Tealeaf neerzet, dat haar wens maar snel in vervullig mag gaan. Misschien kun je zoiets voor je collega doen? Dat zij haar verdriet op een constructieve manier kan verwerken en het haar later wel gegund is?
Uiteindelijk heb ik besloten dat het voor alle andere mensen op de wereld niet uitmaakt of ik zit te genieten of niet, anderen worden daar niet zwanger van. Daarnaast heb ik geen 'genieten-knop' die ik kan indrukken, het was geen keuze niet te genieten, ik kon het gewoon niet, al vond ik dat weleens moeilijk toe te geven, daarom vind ik het misschien wel zo goed dat jij dat wel voor jezelf durft toe te geven.
Wat mij 'helpt' is dat als ik een kaarsje neerzet voor mijn broertje, ik er ook eentje voor Tealeaf neerzet, dat haar wens maar snel in vervullig mag gaan. Misschien kun je zoiets voor je collega doen? Dat zij haar verdriet op een constructieve manier kan verwerken en het haar later wel gegund is?
Supertalentje- Kletskop
Supertalentje schreef:Ja, snap ik Lejow. Ik zou het diegene ook niet kwalijk nemen en ik kan me haar reactie wel voorstellen al vind ik het niet netjes. Ik heb me echt een tijd schuldig gevoeld door de posts van Tealeaf, niet dat zij me gepreekt heeft iod, absoluut niet, maar ik zit met een kindje in mijn buik waar ik geen moeite voor heb hoeven doen, niet naar verlangde of naar uitkeek en ik baalde, terwijl zij zo graag wil. Dat voelde heel oneerlijk.
Ohhh dit is zoooo waar
Van dat kaarsje is misschien wel wat, al doe ik het meestal in mijn gedachten. Ik probeer ontzettend veel 'vruchtbare' gedachten hun kant op te sturen!
Lejow- Lady Post-a-lot
Goedemorgen,
Vandaag ben ik al weer 20 weken! Gewoon op de helft al, toch nog best snel gegaan
Morgen de echo, vind het best spannend als ik er aan denk, we mogen pas om 19.15 gelukkig morgen een drukke dag dus die kom ik dan wel door.
@ Lejow, hopelijk ga je gauw beter voelen!
@ Rouge, jammer dat je nu nog niet weet wat er in je buik zit! Nog eventjes geduld dus.
Vandaag ben ik al weer 20 weken! Gewoon op de helft al, toch nog best snel gegaan
Morgen de echo, vind het best spannend als ik er aan denk, we mogen pas om 19.15 gelukkig morgen een drukke dag dus die kom ik dan wel door.
@ Lejow, hopelijk ga je gauw beter voelen!
@ Rouge, jammer dat je nu nog niet weet wat er in je buik zit! Nog eventjes geduld dus.
Gast- Gast
Mag ik even klagen? Ik ben namelijk nog steeds best veel misselijk. Hoef niet altijd over te geven maar ben het toch best wel zat
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Shygirl85 schreef:Mag ik even klagen? Ik ben namelijk nog steeds best veel misselijk. Hoef niet altijd over te geven maar ben het toch best wel zat
Hoe ver ben je? En ik weet precies hoe je je voelt Rot is het he..
Lejow- Lady Post-a-lot
Beetje teruggerekend is Shygirl een week of 15? Beetje onduidelijke ticker en ik ben niet zo goed in rekenen haha, maar wel vervelend!
Voor jou ook, Lejow, het is gewoon geen fijn gevoel, en genieten kan je gewoon niet volop als je niet topfit bent. Het is gewoon makkelijker genieten als je je kiplekker voelt.
Snoepy, spannend hoor morgen! Willen jullie dan ook het geslacht weten?
Supertalentje ; heel lief van je dat je ook een kaarsje brandt voor o.a. Tealeaf! Ik heb dit ook hoor, zoals met al die topics van mij de laatste tijd, dat ik zo klaag dat het 'maar niet opschiet' zeg maar, dat ik anderen niet voor het hoofd wil stoten, omdat ik weet dat er een heleboel mensen zouden zijn die het zo van me over zouden nemen. Maar dat ik klaag, betekend niet dat ik er minder blij mee ben, ik ben er juist heel erg blij mee en kan niet wachten tot ik haar in mijn handen heb.
Hier gaat het wel redelijk, ben vrijdagochtend een beetje gestript, en dat heeft eigenlijk weinig zoden aan de dijk gezet. Had het ook niet verwacht hoor, maar ja, ik zei ook tegen de verloskundige als je niks doet is het ook zo niks haha dan het gokje maar wagen! Ben gelijk daarna flink wat bloed verloren, en eigenlijk is het vrijdag op zaterdag heel rustig geweest. Gisteren naar de stad geweest en flink gelopen, dus gisteravond flinke buikkrampen gehad, zelfs om half 12 nog in bad gelegen om de rugpijn te laten zakken (en alles nog een laatste scheerbeurt te geven 'voor het geval dat haha'). Vannacht moest ik natuurlijk weer een paar keer naar de wc, en ik zag dat ik (gisteravond in bad ook al) best flink slijmverlies had, echt klodders, dus ik gók dat ik de slijmprop aan het verliezen ben. Dit hoeft natuurlijk niks te betekenen maar het moet er toch uit, dus dat is fijn. Voor de rest heb ik nog steeds zeurderige rugpijn en last van mijn buik, dus er is wel wat bezig. Het blijft hier dus vooralsnog even spannend mag ook wel, zo richting de uitgerekende datum!
Voor jou ook, Lejow, het is gewoon geen fijn gevoel, en genieten kan je gewoon niet volop als je niet topfit bent. Het is gewoon makkelijker genieten als je je kiplekker voelt.
Snoepy, spannend hoor morgen! Willen jullie dan ook het geslacht weten?
Supertalentje ; heel lief van je dat je ook een kaarsje brandt voor o.a. Tealeaf! Ik heb dit ook hoor, zoals met al die topics van mij de laatste tijd, dat ik zo klaag dat het 'maar niet opschiet' zeg maar, dat ik anderen niet voor het hoofd wil stoten, omdat ik weet dat er een heleboel mensen zouden zijn die het zo van me over zouden nemen. Maar dat ik klaag, betekend niet dat ik er minder blij mee ben, ik ben er juist heel erg blij mee en kan niet wachten tot ik haar in mijn handen heb.
Hier gaat het wel redelijk, ben vrijdagochtend een beetje gestript, en dat heeft eigenlijk weinig zoden aan de dijk gezet. Had het ook niet verwacht hoor, maar ja, ik zei ook tegen de verloskundige als je niks doet is het ook zo niks haha dan het gokje maar wagen! Ben gelijk daarna flink wat bloed verloren, en eigenlijk is het vrijdag op zaterdag heel rustig geweest. Gisteren naar de stad geweest en flink gelopen, dus gisteravond flinke buikkrampen gehad, zelfs om half 12 nog in bad gelegen om de rugpijn te laten zakken (en alles nog een laatste scheerbeurt te geven 'voor het geval dat haha'). Vannacht moest ik natuurlijk weer een paar keer naar de wc, en ik zag dat ik (gisteravond in bad ook al) best flink slijmverlies had, echt klodders, dus ik gók dat ik de slijmprop aan het verliezen ben. Dit hoeft natuurlijk niks te betekenen maar het moet er toch uit, dus dat is fijn. Voor de rest heb ik nog steeds zeurderige rugpijn en last van mijn buik, dus er is wel wat bezig. Het blijft hier dus vooralsnog even spannend mag ook wel, zo richting de uitgerekende datum!
Gast- Gast
Wat spannend inderdaad Parels!! Dat vind ik ook wel 'moeilijk' hoor, dat je daar totaal geen grip op hebt. Ik hoop voor je dat het snel doorzet.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ja het is idd lastig!
En ik ben net zo ongeduldig als jij geloof ik, dus jij gaat straks ook nog door die hel heen haha
Het komt vast allemaal goed!
En ik ben net zo ongeduldig als jij geloof ik, dus jij gaat straks ook nog door die hel heen haha
Gast- Gast
Parels schreef:Ja het is idd lastig!
Lejow- Lady Post-a-lot
[quote="Parels"]Supertalentje ; heel lief van je dat je ook een kaarsje brandt voor o.a. Tealeaf! Ik heb dit ook hoor, zoals met al die topics van mij de laatste tijd, dat ik zo klaag dat het 'maar niet opschiet' zeg maar, dat ik anderen niet voor het hoofd wil stoten, omdat ik weet dat er een heleboel mensen zouden zijn die het zo van me over zouden nemen. Maar dat ik klaag, betekend niet dat ik er minder blij mee ben, ik ben er juist heel erg blij mee en kan niet wachten tot ik haar in mijn handen heb. [quote]
Ja, dat herken ik wel, je wilt anderen niet voor het hoofd stoten, maar je zit wel als een malle te wachten, alles staat klaar, alleen nog baby, haha! Maar hoe je het went of keert, een ander kan het niet van je overnemen, maar dat neemt niet weg dat jij wel lekker ongeduldig mag gaan zitten wezen. Ik ben ook ongeduldig voor jou, haha!
Ja, dat herken ik wel, je wilt anderen niet voor het hoofd stoten, maar je zit wel als een malle te wachten, alles staat klaar, alleen nog baby, haha! Maar hoe je het went of keert, een ander kan het niet van je overnemen, maar dat neemt niet weg dat jij wel lekker ongeduldig mag gaan zitten wezen. Ik ben ook ongeduldig voor jou, haha!
Supertalentje- Kletskop
Ik geloof dat ik iedereen heb aangestoken met mijn ongeduldigheid haha
Maar ik vind het zó leuk! Ik vergeet voor het gemak maar even dat ik eerst nog moet bevallen en dat dat heel erg gaat tegenvallen aangezien ik bij het strippen al bijna door de grond ging, ben ook zo'n held op sokken! Véél te grote mond, maar een hartje zo klein haha
Maar ik vind het zó leuk! Ik vergeet voor het gemak maar even dat ik eerst nog moet bevallen en dat dat heel erg gaat tegenvallen aangezien ik bij het strippen al bijna door de grond ging, ben ook zo'n held op sokken! Véél te grote mond, maar een hartje zo klein haha
Gast- Gast
Haha ja Parels, dat bevallen komt er idd ook nog eventjes bij! Maar je maakt idd iedereen een beetje ongeduldig hoor, ik denk af en toe zelfs 'zou er al een klein pareltje geboren zijn?' hihihi. Denk dat ik zelf tegen het einde net zo ongeduldig zal zijn, het is toch heel spannend om dan ein-de-lijk te zien wie er al die tijd in je buik heeft gezeten.
Trouwens, hebben jullie ook wel eens last van hartkloppingen? Mijne slaat soms een slag over en dat schijnt volgens de verloskundige normaal te zijn in een zwangerschap maar vind het heel beangstigend. Voordat ik zwanger werd heb ik daar ook wel eens last van gehad en ben zelfs een keer naar de dokter geweest voor een ecg maar die zei ook dat het iets heel onschuldigs was waar je wel 100 mee kunt worden maar ik vind het zo eng. Vraag me af of jullie er ook wel eens last van hebben.
Trouwens, hebben jullie ook wel eens last van hartkloppingen? Mijne slaat soms een slag over en dat schijnt volgens de verloskundige normaal te zijn in een zwangerschap maar vind het heel beangstigend. Voordat ik zwanger werd heb ik daar ook wel eens last van gehad en ben zelfs een keer naar de dokter geweest voor een ecg maar die zei ook dat het iets heel onschuldigs was waar je wel 100 mee kunt worden maar ik vind het zo eng. Vraag me af of jullie er ook wel eens last van hebben.
sharky- Fluisteraar
- Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11
sharky schreef:Haha ja Parels, dat bevallen komt er idd ook nog eventjes bij! Maar je maakt idd iedereen een beetje ongeduldig hoor, ik denk af en toe zelfs 'zou er al een klein pareltje geboren zijn?' hihihi. Denk dat ik zelf tegen het einde net zo ongeduldig zal zijn, het is toch heel spannend om dan ein-de-lijk te zien wie er al die tijd in je buik heeft gezeten.
herkenbaar!
Zowel voor als tijdens de zwangerschap. Heel irritant! Ik moet echt even rustig gaan zitten en een paar keer goed diep in en uit ademen, dan gaat het meestal wel over.
Heb het 1,5 jaar geleden wel creepy gehad. Toen maakte mijn hart af en toe een soort sprongetje, ik voelde me dan helemaal naar worden en je kon het in mijn pols ook goed voelen. Hartfilmpje gemaakt en alles (op het filmpje was het ook te zien), maar het was niets ernstigs, en is uit eindelijk vanzelf weer over gegaan.. Dokter dacht aan stress.. (serieus, had 6 weken zomervakantie en kwam net terug van2 weken portugal).
Maar iets aan je hart vind ik altijd wel eng.
Lejow- Lady Post-a-lot
Blij dat ik niet de enige ben , Lejow! Heb het een half jaartje geleden echt meer dan een uur achter elkaar gehad, dat mijn hart idd oversloeg en een soort sprongetje maakte en daarom een ecg gehad maar het is volstrekt onschuldig maar krijg er meteen een paniekerig gevoel bij. En door dat paniekerige gevoel kom ik in een soort cirkel terecht waar ik moeilijk uitkom, erover praten helpt me ook wel eens en idd door de neus in door de mond uitademen helpt ook. Nu denk ik weer 'is het werkelijk nou zo eng' maar als ik er eenmaal last van heb dan denk ik echt 'bel 112' hahahaha. en stress kan idd ook een oorzaak zijn, toendertijd startte ik bijna met de ivf behandeling waar ik van te voren heel erg tegenop zag en morgen ga ik weer voor het eerst sinds 2 weken werken en volgens mij speelt dat ook een beetje mee gewoon omdat ik het spannend vind om weer te gaan (ja ik vind iets nogal snel spannend hoor )
sharky- Fluisteraar
- Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11
Heel herkenbaar hoor die hartkloppingen, ik had t bij mijn zoontje ook heel erg en nu ook weer. Je lichaam krijgt wat meer bloed rond te pompen dus werkt je hart wat harder!
Gast- Gast
Ik voel mijn hart ook kloppen als ik mijn handen op mijn buik leg en vandeweek voelde ik hem onderin mijn rug, net boven mijn billen.. Echt heel vaag!
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Ik voel mijn hart ook kloppen als ik mijn handen op mijn buik leg en vandeweek voelde ik hem onderin mijn rug, net boven mijn billen.. Echt heel vaag!
Ook heel herkenbaar!
Wel een rottig gevoel hè!?
Gast- Gast
Nou ik dacht eerst.. Huh, wat schopt ze vaak
Goed, het is weer zondag avond, er staat weer een nieuwe week voor de deur
En ik word weer gestoord van mezelf.
Heb deels zin om te werken, en deels zie ik er als een enorme enorme berg tegen op.
Morgen avond naar de verloskundige, daar ook gelijk mijn hele verhaal doen, en opnieuw mijn ijzer laten prikken. En dan dinsdag ochtend terug naar de huisarts..
Goed, het is weer zondag avond, er staat weer een nieuwe week voor de deur
En ik word weer gestoord van mezelf.
Heb deels zin om te werken, en deels zie ik er als een enorme enorme berg tegen op.
Morgen avond naar de verloskundige, daar ook gelijk mijn hele verhaal doen, en opnieuw mijn ijzer laten prikken. En dan dinsdag ochtend terug naar de huisarts..
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 34 van 40 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken