Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+44
Jade
L!ND@
Snoes
Alex
Ayla
miss piggy
Rouge
SarahKey
CCC
Supertalentje
Jazzlyn
Cranberrie
Annie24
meisje
Flower_L
Papillio
Nana
_Lana_
Lejow
Earane
truestar
Darius
Tania
Flip Fluitketel
Amber-
Clapperdie
Teddyaapje
shadow
LindaK
koNijntje
Smaragdje
Schism
Fiebje
joyce0606
PapillonRose
Floor
Monte
studiebol
Laced
kletskousje
Happydobby
Fearie
blondje1313
Pien
48 plaatsers

Pagina 21 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 21 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Lejow ma 17 okt 2011 - 20:52

Oef, ik heb ineens een onrustig gevoel vandaag
Er schiet me vanalles door me hoofd.
We moeten nog zoveel kopen, kan ik het straks wel, hoe weet ik wat het kindje wilt, kies ik wel het goede KDV uit, doe ik het wel goed, red ik het wel... en zo kan ik nog wel even doorgaan
Blegh, wat een ongedurug gevoel!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 21 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 21:03

Bah, wat naar dat je je zo voelt Lejow! Zelf heb ik het ook met momenten hoor. Kan ik wel voor een baby zorgen? Redden we het wel? Hoe weet ik wat het kindje wil? Herkenbare vragen..

Ben je al bezig met wat dingetjes aan te schaffen? Zelf vond ik in eerste instantie de lijst met spullen die we nodig zullen hebben enórm, maar inmiddels is er nog maar een klein lijstje over waarvoor een retourtje Ikea en Hema volstaan. Natuurlijk ben ik nog steeds bang dat ik van van alles te weinig heb, maar in dat geval zijn de dingen ook zo bij gekocht.

Vind je lichamelijk gezien wel wat meer rust nu? Je hebt vakantie toch?

Liefs.

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 17 okt 2011 - 21:09

Ja, we hebben al het een en ander, kinderkamertje komt van schoonouders enz enz
En verder wat kleine losse spullen
Kinderwagen, maxi cosi

Maar dingen als flessen, speentjes, doekjes, blaatjes zusjes zootjes... dat moet allemaal nog hehe

Ik heb inderdaad vakantie, lijkt wel of mijn lichaam zich er letterlijk en figuurlijk compleet aan overgeeft, want zolang ik op mijn werk ben gaat het wel met de misselijkheid, en nu voel ik me eigenlijk de hele dag door misselijk Neutral
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 21:16

Balen hoor.. ben je ook erg moe? Bij mij triggert vermoeidheid de misselijkheid ook heel erg namelijk. Je lichaam zal wel even de tijd nodig hebben om bij te tanken. Verder schijnt ook structuur een erg belangrijke te zijn. Niet te laat opstaan en niet te laat naar bed. Wel slaap ik 's middags vaak nog wat. Vooral goed naar je lijft luisteren!

Inmiddels ben ik 24 weken zwanger en ik geloof dat we sinds een week of twee echt bezig zijn met al die kleine dingetjes te verzamelen. Eenmaal daarmee bezig gaat het wel snel smile Alleen vind ik het wat sommige dingen zó lastig om te bepalen wat je nou precies nodig hebt, wat goed is. Flesjes bijvoorbeeld, er is daar zó veel keuze in! Behalve het flesje hebben we nu alleen nog maar wat standaard dingen nodig als een badthermometer, luieremmer, nagelschaartje..daar kan niet zoveel in misgaan.

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 17 okt 2011 - 21:18

Tiramisu schreef:Balen hoor.. ben je ook erg moe? Bij mij triggert vermoeidheid de misselijkheid ook heel erg namelijk. Je lichaam zal wel even de tijd nodig hebben om bij te tanken. Verder schijnt ook structuur een erg belangrijke te zijn. Niet te laat opstaan en niet te laat naar bed. Wel slaap ik 's middags vaak nog wat. Vooral goed naar je lijft luisteren!

Inmiddels ben ik 24 weken zwanger en ik geloof dat we sinds een week of twee echt bezig zijn met al die kleine dingetjes te verzamelen. Eenmaal daarmee bezig gaat het wel snel smile Alleen vind ik het wat sommige dingen zó lastig om te bepalen wat je nou precies nodig hebt, wat goed is. Flesjes bijvoorbeeld, er is daar zó veel keuze in! Behalve het flesje hebben we nu alleen nog maar wat standaard dingen nodig als een badthermometer, luieremmer, nagelschaartje..daar kan niet zoveel in misgaan.

Ja, ben doodmoe, en blijf ook maar moe, hoeveel ik ook slaap. En merk inderdaad ook dat ik van moeheid misselijker wordt...
En ik lig er braaf rond een uur of 8 in elke avond Very Happy

Oh ja, luieremmer, dat soort dingen ook nog, je kunt het zo gek niet bedenken geloof ik! En dan de flesjes inderdaad, wat voor flesje, met wat voor speen, en hoeveel en? pffff
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 21:27

8 uur, haha, ja dan lig je er zeker niet te laat in! :P Ik zie toch meestal half tien nog wel voorbij komen :')

Ik wil borstvoeding geven, maar toch ook wel een flesje in huis hebben voor 'stel dat'. Het zal hier alleen niet een hele voorraad worden, ik denk eentje om uit te proberen, en mocht het met die dan toch niet gaan (kindjes schijnen daar kieskeurig in te kunnen zijn), dan is er ook wel weer zo een ander aangeschaft. Maar.... het zou het fijnste zijn als er gewoon een 'gebruiksaanwijzing' zou zijn waarin precies zou staan van welk product je hoeveel nodig hebt en waarvoor het is en hoe je kindje erop zou reageren, niet waar? Very Happy

Ik ben echt meer dan eens geneigd om naar mijn eigen mama toe te rennen om te vragen hoe zij dat deed, maar er is in de tussentijd ook zoveel veranderd. Uiteindelijk kun je je alleen maar in dingen informeren en dan hopen dat je het juiste product kiest, met de wetenschap dat als het een miskoop is we tegenwoordig wél weer in zo'n moderne maatschappij leven dat het stikt van de webshops en je niet eens het huis uit hoeft als je toch iets anders nodig blijkt te hebben.

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 17 okt 2011 - 21:30

Ik heb op een kdv gewerkt, dus weet technisch gezien hoe het moet.. alleen kwamen de kinderen daar met gebruiksaanwijzing binnen haha. Zo veel eten, om zo en zo laat, op zus en zo manier...
En nu moet ik het zelf doen Rolling Eyes

Geen idee trouwens of ik FV of BV wil geven, heb borsverkleining gehad, dus vraag 1 is of ik uberhaupt bv kán geven
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 21:35

Geen idee of dat kan met een borstverkleining inderdaad!
Met kinderen heb ik wel veel ervaring, maar dan vooral zo vanaf een jaar of 2, 3. Baby's veel minder, maar goed. Er zijn op de hele wereld al zoveel kinderen geboren en grootgebracht, dat het ons als forum-mama's-in-spé ook wel moet gaan lukken, denk ik zomaar.

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 17 okt 2011 - 21:37

Tiramisu schreef:Geen idee of dat kan met een borstverkleining inderdaad!
Met kinderen heb ik wel veel ervaring, maar dan vooral zo vanaf een jaar of 2, 3. Baby's veel minder, maar goed. Er zijn op de hele wereld al zoveel kinderen geboren en grootgebracht, dat het ons als forum-mama's-in-spé ook wel moet gaan lukken, denk ik zomaar.

Gelukkig bestaat het forum whahaha, je kunt hier al zoveel advies vragen
En inderdaad, met ons moet het ook goedkomen toch :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 21:39

Goedemorgen,

Hier eindelijk bloed geprikt! smile
En het viel me nog mee ook, ik werd iig niet beroerd erna!
Maar omdat ik nuchter moest, moest ik 2 keer spugen daarvoor en ben ik nog steeds misselijk nu.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar mijn zoontje begrijpt nog niet dat er een baby in mijn buik groeit, we hebben nu een boekje gekocht en hopelijk kunnen we het hem zo een beetje duidelijk maken smile

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 17 okt 2011 - 21:43

Wat fijn Snoepy, dat het goed ging! Wat minder van het spugen Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 22:39

@ Lejow, het schrijnt wel te kunnen bv naar borstverkleining maar niet zo makkelijk. Maar je kan het altijd met je VK er nog over hebben smile
En over de rest moet je niet druk maken hoor, dat gaat vanzelf, je leert je kindje heel snel kennen en dan weet je precies wanneer hij moet eten enzo! Komt helemaal goed!

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 17 okt 2011 - 22:57

Ook zo iets...
Donderdag hebben we een rondleiding bij een KDV, wat we tot nu toe gelezen hebben lijkt het ons geweldig! KDV in een verzorgingstehuis, waarbij ze veel samen doen met de opa's en oma's. Uurprijs is te doen enz.
Normaal geef ik mensen zelf tips waar ze op moeten letten als ze bij een KDV gaan kijken, heb er zelf tenslotte gewerkt..
En nu ik donderdag zelf ga weet ik het ineens niet meer whaha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 23:00

Haha nou dan open je een topic met de vraag smile
Krijg je genoeg tips!

Ik kan je niet helpen want hier gaan ze niet naar het KDV.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 23:44

Fijn dat het gelukt is om bloed te laten prikken Snoepy! Hopelijk is de misselijkheid inmiddels wat weggetrokken?

Lejow, hier zal de kleine ook niet naar KDV gaan, dus ook ik kan je daarbij niet helpen. Het klinkt wel als een leuk KDV, leuk dat contact met de 'opa's en oma's'.

Pfoe. Ik ben net even naar het dorp geweest voor wat boodschapjes (klinkt misschien ver weg, maar is niet meer dan zo'n 10 minuutjes lopen...) , en nu is het energieniveau toch behoorlijk laag, en het misselijkheidsgehalte behoorlijk hoog! Maar even lekker met laptop op schoot en een emmer naast me in bed.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 23:52

Ik vraag altijd naar de manier van straffen, hoe vaak ze naar buiten gaan, hoe ze omgaan met de slaaptijden/slaapplaatsen van de kindjes. Hoe er wordt gelet op de veiligheid van de kinderen. Wie kunnen er allemaal in en uit.

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 17 okt 2011 - 23:55

Tiramisu schreef:Fijn dat het gelukt is om bloed te laten prikken Snoepy! Hopelijk is de misselijkheid inmiddels wat weggetrokken?

Lejow, hier zal de kleine ook niet naar KDV gaan, dus ook ik kan je daarbij niet helpen. Het klinkt wel als een leuk KDV, leuk dat contact met de 'opa's en oma's'.

Pfoe. Ik ben net even naar het dorp geweest voor wat boodschapjes (klinkt misschien ver weg, maar is niet meer dan zo'n 10 minuutjes lopen...) , en nu is het energieniveau toch behoorlijk laag, en het misselijkheidsgehalte behoorlijk hoog! Maar even lekker met laptop op schoot en een emmer naast me in bed.

Balen tiramisu.. Lopen is vermoeiend he Sad ik herken het..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 1:52

Wat rot tiramisu! Doe maar nu lekker rustig aan!

Gast
Gast

Bericht  Cranberrie di 18 okt 2011 - 6:33

Hier even een ego berichtje. Ben vandaag 14 weken en merk sinds vorige week dat ik niet lekker in mijn vel zit. Van het weekend zei een vriendin, mijn moeder en mijn man (allemaal los van elkaar) dat ik niet meer zo sprankelend en opgewekt ben. Dit klopt, voel me lusteloos, somber, nergens zin in, zelfs niet in lekker uit eten. Herkent iemand dit? Ga donderdag naar de verloskundige en dan ga ik dit wel aangeven. Heb geen zin in en prenatale depressie ofzoiets.
Cranberrie
Cranberrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 52
Punten : 63
Registratiedatum : 19-12-10

Bericht  Clapperdie di 18 okt 2011 - 22:26

Hallo meiden,

Hoe gaat het hier?

Ben nu aan het werk maar de afdeling waar ik nu werk is zo rustig qua werk dat ik me een beetje verveel...

Vanmorgen naar de verloskundige geweest en ben weer goedgekeurd. Toen ze naar het hartje ging luisteren hoorde je in het begin alleen maar *pok* *pok* en steeds als ze ging verplaatsen om het hartje te horen ging het weer *pok* haha wilde waarschijnlijk met rust gelaten worden en ging als een kickbokser op het apparaat af. Uiteindelijk wel heel in de verte het hartje gehoord. Klonk allemaal netjes.

Over 2 weken de 20-weken echo Very Happy. En dan alweer op de helft.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Lejow di 18 okt 2011 - 22:39

Cranberrie schreef:Hier even een ego berichtje. Ben vandaag 14 weken en merk sinds vorige week dat ik niet lekker in mijn vel zit. Van het weekend zei een vriendin, mijn moeder en mijn man (allemaal los van elkaar) dat ik niet meer zo sprankelend en opgewekt ben. Dit klopt, voel me lusteloos, somber, nergens zin in, zelfs niet in lekker uit eten. Herkent iemand dit? Ga donderdag naar de verloskundige en dan ga ik dit wel aangeven. Heb geen zin in en prenatale depressie ofzoiets.

Ik herken t van een vriendin van mij, die eindigde idd overspannen thuis.
Goed je grenzen aangeven en aankaarten bij vk! Beter te vroeg dan te laat!!

Jij staat ook voor de klas toch?

Fijn dat het hartje goed te horen was clapperdie!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  joyce0606 di 18 okt 2011 - 23:08

Lejow schreef:
Cranberrie schreef:Hier even een ego berichtje. Ben vandaag 14 weken en merk sinds vorige week dat ik niet lekker in mijn vel zit. Van het weekend zei een vriendin, mijn moeder en mijn man (allemaal los van elkaar) dat ik niet meer zo sprankelend en opgewekt ben. Dit klopt, voel me lusteloos, somber, nergens zin in, zelfs niet in lekker uit eten. Herkent iemand dit? Ga donderdag naar de verloskundige en dan ga ik dit wel aangeven. Heb geen zin in en prenatale depressie ofzoiets.

Ik herken t van een vriendin van mij, die eindigde idd overspannen thuis.
Goed je grenzen aangeven en aankaarten bij vk! Beter te vroeg dan te laat!!

Jij staat ook voor de klas toch?

Fijn dat het hartje goed te horen was clapperdie!

cranberry: ik herken het wel hoor, het is een hele heftige tijd! je lichaam is in volle gang bezig met alles! je voelt je verre van fit, en dit is al weken zo, dus dat werkt echt wel door. geef het inderdaad aan bij de VK, vooral als je er gevoel voor bent.

ik ben ook wel beetje mijn sprankel kwijt, soms vind ik mijzelf echt een zuurpruim! (altijd achteraf).

houde het in de gaten!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 1:44

Wat naar dat je zo slecht in je vel zit Cranberrie. Zoals hieronder ook al wordt gezegd: let op je grenzen, en geef het inderdaad ook aan bij de verloskundige. Dan kunnen jullie het samen wat beter in de gaten houden.

Clapperdie, bij jou begint het ook al op te schieten he? Voor mijn gevoel zit je nog maar net in het 'vanaf 12 weken'-topic, en nu alweer bijna de 20 weken echo.. Fijn dat alles weer in orde was bij de verloskundige. Zo te horen is het een lekker actieve beeb daarbinnen, haha.

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 19 okt 2011 - 3:28

Jeejj hier ook de afspraak voor de 20 weken echo gemaakt, had een stuk behulpzamere aardigere vrouw aan de tel dan de vorige keer (belde eigenlijk te vroeg en ze kon nog niet tot die datum in de agenda kijken, en dat ik belde nam ze me geloof ik niet in dank af...) Nog 5 weken - 1 dag Very Happy Spannend hoor

Verder heb ik heerlijk geshopt vanmiddag, voel me sinds gisteren eindelijk wat beter (ondanks dat ik ruk geslapen heb vannacht en er 5 keer uit moest om te piesen grrrrr...)!!
Heb een aankleedkussen gekocht met 2 hoezen, hydrofiele luiers en washandjes, groene kerstballen (we hebben veel groen in huis en kan in die kleur nooit kerstballen vinden), denneappels en blaadjes voor op de schaal op tafel (leuk in herfstsfeer), en deze super schattige pakjes I love you

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 21 IMAG0051
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow wo 19 okt 2011 - 22:38

Zo, we zijn bij het kdv geweest en het zag er allemaal leuk en goed uit. Ze kon goed antwoord geven op onze vragen en vertelde uitzich zelf heel veel.
We kiezen dus voor dat KDV! Het kindje zal op de troetelberen groep komen Very Happy
Weer een stapje geregeld, nu het kindje zelf nog.. Kan het niet vast april zijn?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 21 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: