Hoe kom ik in een ritme met mijn dochter van 6 maanden?
+5
maiadebij
PapillonRose
sheila123
Liadan
Spring
9 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Hoe kom ik in een ritme met mijn dochter van 6 maanden?
Dat is wel fijn!
Ik geef sinds een aantal dagen 2 papflessen op een dag en een groentehap en heb het idee dat ze ook meer vol zit en dus langer kan slapen.
Ze was de afgelopen dagen helemaal uit haar ritme en dat is niets voor haar maar ook niet voor ons.
Ik geef sinds een aantal dagen 2 papflessen op een dag en een groentehap en heb het idee dat ze ook meer vol zit en dus langer kan slapen.
Ze was de afgelopen dagen helemaal uit haar ritme en dat is niets voor haar maar ook niet voor ons.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10
wij geven dan fv,en in begin deden we dit ook op verzoek zeg maar,als hij wakker werd kreeg hij een flesje(meestal liet hij er zelf maar 3-3.5uur tussen)Tot dat V geopereerd werd en weer thuis kwam uit het ziekenhuis moesten we zijn voedingen weer gaan opbouwen,en toen moesten we hem wel echt om de 3 uur gaan voeden.Zo hebben we het daarna ook altijd gedaan op vaste tijden(en dat kan echt nog wel eens een half uurtje verschillen)maar we hebben eigenlijk altijd wel een ritme gehad,soms gooide meneer die zelf om,en daar moet je dan op inspelen en soms advies vragen hier.V sliep ook al vrij snel door.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Ik denk dat doorslapen niet veel met het hebben van een ritme te maken heeft. Hier was/is bij beide kinderen geen ritme te bekennen de eerste maanden. Yara sliep met 8 weken door en Kian heeft toevallig deze week een paar dagen doorgeslapen maar afgelopen nacht niet.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Dat denk ik ook niet Liadan.
Spring- Kletskop
Biancy schreef:En als je de rijstebloem dikker maakt?
Dus vier eetlepels ofzo er in doet?
Nope, 2 weken lang elke avond wat anders geprobeerd (flessen, spenen en scheppen) en toen waren we het zat, dus nu maar geen rijstebloem
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik kan zelf echt slecht tegen geen ritme!
Hier gaat dus alles echt in een vaste volgorde, de tijden komen heus niet zo strak maar wel met maximaal een half uur speling. Zowel bij de oudste als de jongste gaat dat eigenlijk hetzelfde. Ik weet niet meer precies hoe het met 6 maanden ging, maar wat ik altijd doe is een volgorde van slapen-verschonen-eten-spelen-slapen. En hoe ouder de meiden werden, hoe langer ze wakker bleven.
Met 6 maanden was ze geloof ik zo'n 2 uur (maximaal) wakker tussendoor. Ze sliep toen ook nog 3x per dag.
Nu is het zo;
9:00 wakker, fles 180+6 met bambix
10:30 fruit
11:00 slapen
13:00 2 boterhammen en een beker diksap o.i.d.
14:30 fles 120+4
15:00 slapen
17:00 iets van een koekje/rijstwafel/soepstengel etc en diksap
18:00 warm eten
19:15 fles 180+6 en daarna naar bed.
Dit schema was met 6 maanden precies zo eigenlijk, alleen dan sliep ze nog een keer extra tussendoor en had ze nog een extra fles.
Hier gaat dus alles echt in een vaste volgorde, de tijden komen heus niet zo strak maar wel met maximaal een half uur speling. Zowel bij de oudste als de jongste gaat dat eigenlijk hetzelfde. Ik weet niet meer precies hoe het met 6 maanden ging, maar wat ik altijd doe is een volgorde van slapen-verschonen-eten-spelen-slapen. En hoe ouder de meiden werden, hoe langer ze wakker bleven.
Met 6 maanden was ze geloof ik zo'n 2 uur (maximaal) wakker tussendoor. Ze sliep toen ook nog 3x per dag.
Nu is het zo;
9:00 wakker, fles 180+6 met bambix
10:30 fruit
11:00 slapen
13:00 2 boterhammen en een beker diksap o.i.d.
14:30 fles 120+4
15:00 slapen
17:00 iets van een koekje/rijstwafel/soepstengel etc en diksap
18:00 warm eten
19:15 fles 180+6 en daarna naar bed.
Dit schema was met 6 maanden precies zo eigenlijk, alleen dan sliep ze nog een keer extra tussendoor en had ze nog een extra fles.
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
hahaha Flemy +1 Ik zou serieus stapelgek worden van dat voeden op verzoek en bovendien als ze toch om de ongeveer 4 uur komen komt het allemaal uiteindelijk toch weer op hetzelfde neer.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Daar heb je gelijk in. Want helemaal nu ze weinig en slecht aan de borst drinkt, is het niet makkelijk...
Spring- Kletskop
Misschien dat het voor haar juist ook wel rust en regelmaat biedt om wat meer op gezette tijden iets te geven? Ik lees ook verhalen dat dat juist is waar kinderen behoefte aan hebben, dus wat je ook kiest er zijn altijd voors en tegens te vinden.Biancy schreef:Daar heb je gelijk in. Want helemaal nu ze weinig en slecht aan de borst drinkt, is het niet makkelijk...
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ja, dat denk ik ook. Ik ben er vandaag om 7.20 uit gegaan met haar en ze ligt nu vanaf zeven uur in bed.
Ze heeft vanmorgen ontbeten om half acht ongeveer, papfles.
Geslapen. Roosvice laxo gehad.
Om half een geloof ik, een fles van 180.
van 2 tot half vijf geslapen. Groentehapje, wilde ze niet, fruithapje gegeten. En een fles van 180.
Ze ligt nu op bed en straks krijgt ze weer een papfles.
(normaal geef ik bv hoor, maar dat wil op het moment heel lastig)
Ze heeft vanmorgen ontbeten om half acht ongeveer, papfles.
Geslapen. Roosvice laxo gehad.
Om half een geloof ik, een fles van 180.
van 2 tot half vijf geslapen. Groentehapje, wilde ze niet, fruithapje gegeten. En een fles van 180.
Ze ligt nu op bed en straks krijgt ze weer een papfles.
(normaal geef ik bv hoor, maar dat wil op het moment heel lastig)
Spring- Kletskop
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Even klagen (ritme 5 maanden)
» Vraagjes (dochter 3 maanden)
» Ritme aanbrengen.
» Ritme van 23.00-11.00u ipv 19.00-07.00...
» Hoe draai je een ritme om?
» Vraagjes (dochter 3 maanden)
» Ritme aanbrengen.
» Ritme van 23.00-11.00u ipv 19.00-07.00...
» Hoe draai je een ritme om?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: