Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Even klagen (ritme 5 maanden)

+4
Tania
Floor
Jazzlyn
Dille
8 plaatsers

Ga naar beneden

Even klagen (ritme 5 maanden) Empty Even klagen (ritme 5 maanden)

Bericht  Dille di 7 aug 2012 - 2:27

Even klagen hoor. Op zich mag ik dat helemaal niet, want ik heb twee lieve en makkelijke kinderen, maar toch, ik zou zó graag weer wat meer structuur in de dagen willen hebben...

Mijn dochter is nu vijf maanden en heeft geen vaste slaaptijden, geen vast aantal uren tussen haar slaapjes in, geen vaste bedtijd 's avonds, ze slaapt de ene dag wel door en de andere niet, ze drinkt haar fles de ene keer wel leeg en de andere niet, en ook op wannéér ze honger heeft is geen peil te trekken. Daarnaast heeft zoon besloten dat hij absoluut geen middagslaapje meer wil doen, maar hij heeft het soms nog wel nodig en kan dus zomaar op de bank in slaap vallen. Of niet (en dan komt de prille peuterpuberteit er twee keer zo hard uit...). Dus ik ben eigenlijk de hele dag aan het anticiperen op wat welk kind nu zeer binnenkort misschien wel zou willen doen/nodig heeft. En ik ben zo moemoemoe dat ik dat niet altijd meer even goed kan reguleren.

Op zich vind ik het prima om mijn kinderen niet in 'mijn' regime te proppen; ze hebben nu eenmaal hun eigen behoeften en wensen en ik ben er voor om die te vervullen, maar het begint me nu wel een beetje op te breken dat het elke keer wel héél erg 'ik doe maar wat' is, in plaats van 'ik wijk af van het schema waar nodig' zeg maar. Zoon laat ik maar, dat komt vanzelf wel weer een keer goed. Maar aangezien we rustig zijn begonnen met het introduceren van vast voedsel bij dochter zou ik het toch wel fijn vinden als we daar straks een soort van schema voor kunnen maken. Dat ze 's avonds met ons mee-eet bijvoorbeeld. En gewoon, dat ik weet wanneer ze ongeveer slaapt, zodat ik daar mijn dagplannen op aan kan passen (verder vooruit dan een half uur van tevoren). Dat er voor haar ook rust komt als ze een vaste bedtijd heeft, dat ze ook wat beter weet wat ze wanneer kan verwachten.

Ik weet ook niet zo goed wat ik met dit topic wil, ik denk gewoon even zachtjes 'aaaargh' roepen, en misschien hebben jullie tips, of weten jullie dat dit een fase is en dat ie bijijijijna voorbij is, of weten jullie wél hoe ik dochter meer een dagschema kan geven, of misschien kunnen jullie me vertellen hoe het dagritme er bij jullie kleintjes rond 5 maanden uit ziet/zag?
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Even klagen (ritme 5 maanden) Empty Re: Even klagen (ritme 5 maanden)

Bericht  Jazzlyn di 7 aug 2012 - 2:36

Heel erg vermoeiend en vervelend. Daarom zit onze jongste dus wel echt in een ritme. Ik wil mijn dagen een beetje kunnen plannen en ik wil ook genoeg aandacht kunnen besteden aan mijn oudste en mijn eigen dingen. Je kunt gewoon proberen een dagschema op te stellen. Het zal een paar dagen duren maar dan gaat het meestal goed.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Floor di 7 aug 2012 - 2:36

ritme Laughing
Onze zoon had geen enkel slaap/eet/dagrimte, hier was het altijd complete chaos.

sorry :nopompom:
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Dille di 7 aug 2012 - 2:48

Jazzlyn, hoe stel ik dan een dagritme op? Want ze wordt 's ochtends ergens tussen 5 en 7 wakker en wil dan meteen de fles; dus ik begin de dag al met een onzekerheid/speling van 2 uur zeg maar. En als ze vroeg wakker is wil ze natuurlijk ook weer eerder naar bed (soms zelfs doorslapen na de fles) dan als ze laat wakker is, en zo blijf ik dus kutten met die tijden... Argh! Mijn zoon was echt veel makkelijker...

Floor, dat is volgens mij ook echt wel het lullige van tweede kind-zijn; dat je je al zo jong toch ook een beetje aan moet passen aan je grote broer en je vermoeide moeder :p
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Floor di 7 aug 2012 - 2:52

Kun je na gaan dat het mijn eerste kindje is en die heeft al geen ritme, stel je voor dat we ooit een tweede krijgen dan wordt het helemaal niks meer met dat kind laughcry
Maar het is wel zo ja, de tweede gaat/moet toch meer mee in het ritme van de oudste. Als ik naar mijn buren kijk, zij hebben 4 kinderen, de jongste hobbelt echt gewoon overal mee naar toe, die is daarin heel makkelijk/handig. Echt grappig om te zien.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Tania di 7 aug 2012 - 3:07

Afgezien van de flessen die hier wel aardig op dezelfde tijden gedronken worden heeft de jongste ook geen ritme. Ze slaapt nu sinds een paar dagen weer 'savonds maar dat kan zo weer over zijn. Ik vind het ook vermoeiend en merk ook dat ik veel minder weg ga enz. gewoon omdat ik niet weet wanneer ik moet gaan. Omdat de een wakker is en de ander nog slaapt en dan weer andersom.
Hopelijk hebben we over een paar maanden weer een beetje meer een ritme, het komt wel goed het is alleen even doorbijten nu.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  _Lana_ di 7 aug 2012 - 3:26

Ja omdat je kindje tussen de 5 en 7 uur wakker is, blijf je die speling houden en daar kun je weinig aan doen helaas.
Dat zal vast binnenkort wel beter gaan, dus dat je kindje wel door gaat slapen.

Maar als je nu in ieder geval aanhoudt dat je kindje iedere 4 uur een voeding krijgt? Dan zit er in ieder geval iets van structuur in.
Of doe je dit al?

Verder zou ik het ook niet weten helaas.

Hier gaat het eigenlijk iedere dag wel hetzelfde, Maar wij maken ze ook echt altijd maximaal om 7.00 uur wakker, anders wordt het hier wel een zooitje.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Dille di 7 aug 2012 - 4:07

Lana, ze krijgt in principe inderdaad om de 4 uur een fles, maar soms heeft ze na 3 uur zo'n honger dat ze zo een hele fles leegslurpt, en soms drinkt ze na 4,5 uur maar een halve fles.

Dan misschien maar hopen dat ze binnenkort gaat doorslapen (lijkt me echt gaaf, dat je je kinderen wakker moet maken, is hier nog nooit gebeurd haha), al kan ik me werkelijk niet voorstellen dat ze dat ooit gaat doen...

Tania, grappig, onze dochters schelen maar een dag! Het is inderdaad kiezen tussen twee kwaden; of ik laat mijn zoon zich 'aanpassen' aan mijn dochter en dus is het al snel een thuisblijfdag, of ik laat dochter zich aanpassen aan zoon zodat we wel lekker er uit kunnen, maar dan komt het nooit goed met dat schema zeg maar. 'Fijn' om te horen dat jij het ook vermoeiend vindt, dat helpt ook wel een beetje.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Pien di 7 aug 2012 - 5:53

Wij hebben er een ritme ingebracht door de ochtend en avondfles op vaste tijden te geven, onze dochter accepteerde dat ook vrijwel altijd en huilde weinig om een fles...
Een groot voordeel voor ons was dat ze ook al snel nachten doorsliep. Vanaf 7weken eigenlijk al.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  _Lana_ di 7 aug 2012 - 6:00

Dille schreef:Lana, ze krijgt in principe inderdaad om de 4 uur een fles, maar soms heeft ze na 3 uur zo'n honger dat ze zo een hele fles leegslurpt, en soms drinkt ze na 4,5 uur maar een halve fles.

Dan misschien maar hopen dat ze binnenkort gaat doorslapen (lijkt me echt gaaf, dat je je kinderen wakker moet maken, is hier nog nooit gebeurd haha), al kan ik me werkelijk niet voorstellen dat ze dat ooit gaat doen...

Haha, er komt echt een dag dat ze door gaat slapen, ineens is het goed.
Maar ze slaapt in ieder geval een aantal uren achter elkaar, dat is al heerlijk. Totdat onze kindjes 7 weken waren, moesten we ze iedere 3 uur wakker maken voor een voeding :O, dat was echt slopend ( achteraf ).

Ik moet trouwens zeggen dat ik tot voor kort ook echt aan huis gebonden was hoor, omdat ze niet meer sliepen/slapen in de kinderwagen en dan zijn ze snel bekaf. En dan lag de een nog lekker te slapen en dan was de ander alweer moe enz.
En ik ben zeker 3 kwartier met flesjes bezig en dan nog inpakken en weggaan, dan waren ze alweer moe.
Dus ik heb dat even op een laag pitje gezet en dan maar wat gebonden.
Nu gaat dat gelukkig stukken beter.
Sowieso loop ik wel iedere dag.

Maar het is wel vervelend als je nog een dreumes hebt rondlopen. Je wil er ook wel lekker uit met hem.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Twellie di 7 aug 2012 - 7:24

Wij waren hier ook behoorlijk ritmeloos tot een paar weken terug. Vaak sliep mijn jongste een paar dagen of weken achter elkaar op een bepaalde manier en dan werd het weer anders. Of soms gewoon elke dag anders. Dat ritme komt er vroeg of laat vanzelf in, zal echt geen maanden meer duren.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 7:47

Bij mijn oudste was het ritme er zo. Bij mijn jongste totaal geen ritme te vinden. Ik vind dat ook best lastig soms. Hij gaat er ook niet mee als ik een bepaald ritme probeer te creëren. Ja het enige wat een beetje gelijk blijft is dat hij om een uur of 9 naar bed wil. Maar voor de rest? Hij kan zo om 3 uur wakker worden en niet meer willen slapen of tot 7 uur slapen. Geen peil op te trekken. Geen idee wat je er aan kan doen..

Gast
Gast

Bericht  Filoria di 7 aug 2012 - 7:49

Dille, ik heb geen tips, maar wil wel even zeggen dat ik jouw 'klacht' zo liefdevol omschreven vindt! Je komt over als iemand die heel veel om haar kinderen geeft. En dat je even wilt toegeven dat het soms zwaar is lijkt me heel terecht Even klagen (ritme 5 maanden) 699888
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Dille di 7 aug 2012 - 8:15

Tuinstoel, bedankt voor het hart onder de riem. Het zal inderdaad geen maanden meer duren, suf, dat weet ik zelf ook wel, maar ook bij een tweede kun je je blijkbaar even blind staren op de huidige situatie. Thanks!

Luce, 'fijn' dat jij het ook herkent. Bij mijn oudste ging het dus ook zo makkelijk, dus dit is echt nieuw! Jij ook sterkte dan, het is echt lastig met nog een peuter erbij soms.

Filoria, jeetje, wat een lieve reactie! Dankjewel zeg! Embarassed En dat terwijl ik mezelf eigenlijk maar een zeur vind dat ik hier zo'n punt van maak...
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: