Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik voel me zó leeg..

+22
Happydobby
L!ND@
Rouge
Lynn_
Pien
chloe30
Liadan
Sjaantje
Elmo
moepie
Diese
Lejow
Lilou
Lindsya
Darius
Muppetje
Luthien
Paper Crown
Susan
Amber-
PapillonRose
kwak
26 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Ik voel me zó leeg.. - Pagina 4 Empty Re: Ik voel me zó leeg..

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 4:07

Mag ik vragen waarom jullie het nu wel 'durven' om er zelf voor te gaan? Of, hoe leg ik dat uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me zó leeg.. - Pagina 4 Empty Re: Ik voel me zó leeg..

Bericht  Lilou do 11 aug 2011 - 4:12

Jeetje James, ik neem aan dat dat kwam uit je gesprek met de IVF-arts vandaag? Daar word je ook niet vrolijk van! Zie maar wanneer je me PMt, ik zal op mn inbox hier letten.
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me zó leeg.. - Pagina 4 Empty Re: Ik voel me zó leeg..

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 4:14

Bedoelen ze met de 'afwijkende' embryo's dan niet de jongens? Want als ze op aandoening zouden selecteren zou je ook kans op een jongen hebben toch.. (ik dacht gelezen te hebben dat bij IVF alleen de meiden eruit 'gehaald' werden)..

Is de kans trouwens niet 25% op de afwijking? 50/50 procent op een jongen of meid.. En dan bij die jongen weer 50/50 procent kans op de aandoening? Of is dit echt een theorie van niets.. Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me zó leeg.. - Pagina 4 Empty Re: Ik voel me zó leeg..

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 4:14

Pippa schreef:Mag ik vragen waarom jullie het nu wel 'durven' om er zelf voor te gaan? Of, hoe leg ik dat uit.

Omdat we geen andere opties hebben.

Pien, waarschijnlijk zijn het embryo's die uit zouden lopen op een miskraam als het op de natuurlijke manier zou gaan. Als ze al ontstaan op de natuurlijke manier, want het kan heel goed door de stimulatie komen. Dan moet je denken aan embryo's met 3 x chromosomen ipv 2 of met 1 Y chromosoom en verder geen X erbij.
Omdat het kunstmatig is ontstaan weten ze niet of het door de stimulatie komt of niet. Maar een 4e poging zouden ze dus niet aanraden vanwege de kleine kans op een normaal embryo..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me zó leeg.. - Pagina 4 Empty Re: Ik voel me zó leeg..

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 4:16

Punk'd schreef:Bedoelen ze met de 'afwijkende' embryo's dan niet de jongens? Want als ze op aandoening zouden selecteren zou je ook kans op een jongen hebben toch.. (ik dacht gelezen te hebben dat bij IVF alleen de meiden eruit 'gehaald' werden)..

Is de kans trouwens niet 25% op de afwijking? 50/50 procent op een jongen of meid.. En dan bij die jongen weer 50/50 procent kans op de aandoening? Of is dit echt een theorie van niets.. Rolling Eyes

Nee, afwijkend als in 3 X chromosomen bijv.

De kans via de natuurlijke weg is 25 procent: 50 procent kans op een jongen en dan nog eens 50 procent kans op een jongen met hemofilie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me zó leeg.. - Pagina 4 Empty Re: Ik voel me zó leeg..

Bericht  Pien do 11 aug 2011 - 4:31

Oke.. ik snap het. En is zoiets uit te sluiten middels bijv een vlokkentest?

Even terugdenkend aan babyboom, die mensen met dat hele zieke zoontje waarvan zij weer in verwachting was, die lieten toen een vlokkentest doen om uit te sluiten of dit kindje ook de ziekte had. Mocht dat kindje het hebben, zouden ze abortus laten plegen. Hoe staan jullie daar tegen over? Of is dat in jullie situatie niet van toepassing?

* mocht je geen behoefte hebben om er over te praten is dat prima, kan snappen dat je er niet zo op zit te wachten!! *

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me zó leeg.. - Pagina 4 Empty Re: Ik voel me zó leeg..

Bericht  Supertalentje do 11 aug 2011 - 4:32

-


Laatst aangepast door Supertalentje op za 3 dec 2011 - 11:05; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me zó leeg.. - Pagina 4 Empty Re: Ik voel me zó leeg..

Bericht  Suus do 11 aug 2011 - 4:35

Jeetje James, het zit jullie niet mee. Sterkte! hug
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me zó leeg.. - Pagina 4 Empty Re: Ik voel me zó leeg..

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 4:38

Pien schreef:Oke.. ik snap het. En is zoiets uit te sluiten middels bijv een vlokkentest?

Even terugdenkend aan babyboom, die mensen met dat hele zieke zoontje waarvan zij weer in verwachting was, die lieten toen een vlokkentest doen om uit te sluiten of dit kindje ook de ziekte had. Mocht dat kindje het hebben, zouden ze abortus laten plegen. Hoe staan jullie daar tegen over? Of is dat in jullie situatie niet van toepassing?

* mocht je geen behoefte hebben om er over te praten is dat prima, kan snappen dat je er niet zo op zit te wachten!! *

Ja klopt, dat kunnen wij ook. Met 6 weken een bloedtest voor het geslacht en dan met 13 weken die andere test. Een abortus willen we beide niet, ik denk dat ik al blij moet zijn als ik zwanger raak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me zó leeg.. - Pagina 4 Empty Re: Ik voel me zó leeg..

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 4:39

James schreef:
Punk'd schreef:Ik vind het zo ontzettend klote voor jullie! Maar ik moet ook een beetje denken aan dat stel van babyboom die een vlokkentest deden om te kijken of het kindje die spierziekte weer had. (Dat stel had een zoontje lucas, ik weet niet of je gekeken hebt).Nu weet ik totaal niet hoe erg de ziekte is waar het omgaat, en of je kind enige levenskans heeft.. Maar er is een keuze om na die test de zwangerschap af te breken (al lijkt me dit echt ontzettend killing en vreselijk zwaar).

Sorry als ik nu domme dingen zeg, want ik weet natuurlijk niet precies om welke 'afwijking' het gaat en een abortus na een vlokkentest is natuurlijk een ontzettende big deal maar misschien wel een mogelijkheid om een gezond kindje te krijgen? Mits je natuurlijk die 'afwijking' wel kunt zien in een vlokkentest.

Het is echt niet mijn bedoeling om ideeen of tips aan te dragen want ik ben er echt totaal niet in thuis, ik wil je ook niet voor je hoofd stoten. Sorry als ik dat met deze reactie wel doe, dan haal ik hem direct weg.

hug

@ Pien, daar had ze eerder in het topic al op geantwoord. (Hoeft ze het niet nog eens te vertellen).
Het gaat bij ons om hemofilie, een ziekte waarbij je minder dan 1 procent stollingsfactor in je bloed hebt. Om te vergelijken, bij een gezond mens heb je rond de 90/100 procent stollingsfactor. Er is tegenwoordig redelijk mee te leven, dus een abortus is voor ons geen optie meer. Het is alleen wel een leven vol ziekenhuisbezoeken, medicijnen, spanning (wat als hij een keer een harde knal maakt?), er moet altijd iemand in de buurt zijn die stollingsfactor kan toedienen, je moet leren prikken enzovoort enzovoort. Het is gewoon wel een leven met onzekerheid. Maar geen reden voor ons om het kindje weg te laten halen. Dat zou ik namelijk alleen maar doen als het geen kans van leven heeft. Tegenwoordig komen er steeds meer medicijnen die het mogelijk maken om er oud mee te worden. De levensverwachting was 100 jaar geleden 14 jaar. Tegenwoordig kan je de 80 halen. Alleen dan wel met heel wat hulp. Plus dat medicijnen €200.000,- per jaar kosten voor de overheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me zó leeg.. - Pagina 4 Empty Re: Ik voel me zó leeg..

Bericht  Pien do 11 aug 2011 - 6:13

Dankje Punk'd! Daar heb ik denk ik helemaal over heen gelezen...

Ik kan me jou instelling heel goed voorstellen James, wat betreft het plegen van abortus.
Ik denk dat als wij in jullie situatie gezeten hadden, we daar ook niet voor zouden kunnen kiezen!

Sterkte met alles... Vind het echt ontzettend *** voor jullie!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me zó leeg.. - Pagina 4 Empty Re: Ik voel me zó leeg..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum