Leugentje om je zwangerschap?
+21
Susan
xxjojootjexx
truestar
studiebol
Flip Fluitketel
Pien
Tania
RYW
Lavendel
Flower_L
Bet Weter
Liadan
Printje
PiP
SarahKey
Filoria
mauwmauw
Coco
Minniemeisje
Jazzlyn
Lejow
25 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Leugentje om je zwangerschap?
Maar het is wel zo persoonlijk en zelfs per zwangerschap verschilt dat toch.... ik was bij onze oudste ontzettend misselijk en ik hield niks binnen op veel dagen bijna de hele zwangerschap, toen functioneerde ik echt niet, ik was geen stuiver waard en ik was ook echt ziek. Bij de tweede was ik ook weer erg misselijk maar toen was het toch anders, toen kon ik wel weer redelijk functioneren. Ik denk niet dat je dat voor anderen kan bepalen dat je met misselijkheid wel nog moet kunnen functioneren want soms gaat dat gewoon niet. Vermoeidheid hetzelfde, ok dat is misschien minder lastig dan misselijk zijn maar ik kan me wel voorstellen dat je zó moe bent dat je letterlijk omvalt, dat hebben we allemaal toch wel eens. En nee ik vind niet dat je dan maar alles moet gaan afzeggen maar ik vind ook niet dat je alles maar moet blijven doen "omdat je zwanger bent en niet ziek". Je kan je net zo beroerd voelen.
Gast- Gast
Arden schreef:Maar het is wel zo persoonlijk en zelfs per zwangerschap verschilt dat toch.... ik was bij onze oudste ontzettend misselijk en ik hield niks binnen op veel dagen bijna de hele zwangerschap, toen functioneerde ik echt niet, ik was geen stuiver waard en ik was ook echt ziek. Bij de tweede was ik ook weer erg misselijk maar toen was het toch anders, toen kon ik wel weer redelijk functioneren. Ik denk niet dat je dat voor anderen kan bepalen dat je met misselijkheid wel nog moet kunnen functioneren want soms gaat dat gewoon niet. Vermoeidheid hetzelfde, ok dat is misschien minder lastig dan misselijk zijn maar ik kan me wel voorstellen dat je zó moe bent dat je letterlijk omvalt, dat hebben we allemaal toch wel eens. En nee ik vind niet dat je dan maar alles moet gaan afzeggen maar ik vind ook niet dat je alles maar moet blijven doen "omdat je zwanger bent en niet ziek". Je kan je net zo beroerd voelen.
Hier ben ik het wel mee eens.
Het is geen ziekte, ik ben niet van suiker, maar ik val gewoon letterlijk om...
De boodschapjes zijn gedaan nu, dus doe de rest van de dag lekker rustig aan, lekker op de bank liggen en tv kijken en dan zie ik het na het eten wel..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
ik denk dat wanneer je je er nu al aan toegeeft, het steeds moeilijker gaat worden om je ergens toe te zetten.
Straks is het de misselijkheid, dan de warmte, dan de bekken, dan de kou. Ik ben niet zwanger, maar heb een momenteel heel ondeugend mannetje die continu op jacht is naar dingen in huis waar hij niet aan mag komen. Moet hem continu in de gaten houden. En overdag slapen is max 2u
Ik werk standaard 32 u, partner werkt momenteel 50+. Huis moet schoon, boodschappen moeten gehaald worden, visite hier, verjaardag daar...gaat allemaal door. Ben doodop 's avonds, maar ik gebruik dit zeer zelden als excuus.
Het valt mij op dat veel zwangere meiden continu praten over de pijntjes en de kwaaltjes. "vandaag last van dit"..."vandaag bijna geen pijn gehad".
Ik denk dat wanneer je elke dag een rustmoment (of 2 / 3) pakt, en er niet zoveel mee bezig bent, je een veel prettigere zwangerschap hebt.
Straks is het de misselijkheid, dan de warmte, dan de bekken, dan de kou. Ik ben niet zwanger, maar heb een momenteel heel ondeugend mannetje die continu op jacht is naar dingen in huis waar hij niet aan mag komen. Moet hem continu in de gaten houden. En overdag slapen is max 2u
Ik werk standaard 32 u, partner werkt momenteel 50+. Huis moet schoon, boodschappen moeten gehaald worden, visite hier, verjaardag daar...gaat allemaal door. Ben doodop 's avonds, maar ik gebruik dit zeer zelden als excuus.
Het valt mij op dat veel zwangere meiden continu praten over de pijntjes en de kwaaltjes. "vandaag last van dit"..."vandaag bijna geen pijn gehad".
Ik denk dat wanneer je elke dag een rustmoment (of 2 / 3) pakt, en er niet zoveel mee bezig bent, je een veel prettigere zwangerschap hebt.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Jij ook natuurlijk, kei leuk. Maar die was bedoelt voor TruestarLejow schreef:Goh.. dank je
Gast- Gast
Haha, dat weet ik
Lig nu lekker friends te kijken op de bank!
Lig nu lekker friends te kijken op de bank!
Lejow- Lady Post-a-lot
Stomme vraag waarschijnlijk maar ben je, zodra je zwanger bent vaak al zo snel moe?
Zal natuurlijk wel verschillen per persoon maar toch.
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
ShallY schreef:Stomme vraag waarschijnlijk maar ben je, zodra je zwanger bent vaak al zo snel moe?
Dat verschilt inderdaad per persoon maar het merendeel heeft daar wel last van ja.
Gast- Gast
Lieskuh schreef:Weet je zwanger zijn is geen ziekte en moe zijn ook niet. Je kunt overal aan toegeven 'omdat je zwanger bent' maar het leven gaat gewoon door. Kijk, als je heel erg misselijk bent en/of vaak moet spugen dan is dat zeker een reden om lekker thuis te blijven. Maar van moe zijn is nog nooit iemand slechter geworden. Als je een avondje thuis voor de buis hebt en je bent moe, dan ga je lekker vroeg naar bed en geef je er aan toe. Maar verder zou ik er niet al teveel aan toegeven, moe blijf je toch wel. Je moet inderdaad nog 8 maanden, (bent nèt zwanger) zoals meerdere meiden zeggen, maar daarna als de baby er eenmaal is dán begint volgens mij de èchte vermoeidheid pas. Althans dat is mijn mening dan he.
En dat je vriend zorgzaam is is natuurlijk hartstikke lief en schattig maar het kan ook overdreven worden natuurlijk.
Mee eens. Nu weet ik natuurlijk nog niet hoe moe je kunt zijn met een baby, maar dat vinden we over een half jaar uit.
Ik ben ook iemand van doorgaan, heb me nog geen 1 keer ziek hoeven melden door de zwangerschap. Nu weet ik niet hoe ik zou zijn als ik steeds moest spugen. Ben wel erg misselijk geweest maar hoefde nooit te spugen.
En de slaap inhalen/pakken op mijn vrije dag. Slaap elke woensdagmiddag de hele middag weg. Zodat ik de rest van de dagen gewoon op het werk kan functioneren.
Twee weken terug slaapfeest gehad op het werk, zag er ook zo tegenop, maar wel gegaan. De zaterdag erna hele dag op bes doorgebracht thuis Maar wel geweest en de kinderen en wij hebben het erg naar ons zin gehad.
Shally: niet iedereen is zo moe. Hier wel extreem moe, maar ben altijd al iemand geweest die veel slaap nodig heeft. Maar als je bedenkt wat er allemaal in je buik gebeurt en hoe hard het kindje groeit. Dan heb je wel alle energie nodig.
ShallY schreef:Stomme vraag waarschijnlijk maar ben je, zodra je zwanger bent vaak al zo snel moe?
Ik had er helemaal geen last van. Althans; ik merkte wel dat ik op tijd mijn rust moest pakken door gewoon even op de bank te hangen ofzo. Heb toen ik zwanger was tussendoor ook nooit een dutje gedaan en ging 's avonds om dezelfde tijd naar bed als toen ik niet zwanger was. Ging ook nog gewoon uit eten of wat drinken, al maakte ik er dan geen 3 uur 's nachts van, maar 23.30 uur ofzo.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Annie24 schreef:ShallY schreef:Stomme vraag waarschijnlijk maar ben je, zodra je zwanger bent vaak al zo snel moe?
Ik had er helemaal geen last van. Althans; ik merkte wel dat ik op tijd mijn rust moest pakken door gewoon even op de bank te hangen ofzo. Heb toen ik zwanger was tussendoor ook nooit een dutje gedaan en ging 's avonds om dezelfde tijd naar bed als toen ik niet zwanger was. Ging ook nog gewoon uit eten of wat drinken, al maakte ik er dan geen 3 uur 's nachts van, maar 23.30 uur ofzo.
Het lijkt me logisch dat je moe bent tijdens je zwangerschap maar ik bedoel dus meer als je nog maar net weet dat je zwanger bent.
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Meestal ben je juist de eerste weken moe en aan het eind als je buik erg zwaar is. De meeste vrouwen zijn het fitst in het tweede trimester.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Mijn moeheids grens ligt helaas al heel laag, en dat kan ik nu goed merken hahaha
Ik ga vanavond sowieso, maar nu komt de aap uit de mouw, mijn vriend heeft geen zin.
Net een hele discussie er over gehad, pffffff..
Dus geen idee nog of ik alleen ga.. of samen..
Ik ga vanavond sowieso, maar nu komt de aap uit de mouw, mijn vriend heeft geen zin.
Lejow- Lady Post-a-lot
Bet Weter schreef:Ik wil helemaal niet dat iemand ''de moeite neemt'' om op mijn verjaardag te komen. Of je hebt zin in een feestje en je komt, of je hebt geen zin en je komt gewoon niet. Zo simpel werkt het voor mij. En ik komt heel ver met deze instelling, mensen weten tenminste wat ze aan me hebben. Ik hou niet van schijnheilig gedoe.Mama_van2 schreef:Bet Weter schreef:Ik zou gewoon denken: heb je zin, ga je wel, geen zin ga je niet.Storm schreef:Maar ze kan toch even gaan? Zoals iemand anders aangaf, dan kun je wel 9 maanden lang thuis blijven. Moe blijf je toch.Bet Weter schreef:Je hoeft toch niet te gaan? Als je moe bent, kun je gewoon aangeven dat je erg moe bent en je niet zo lekker voelt. Dan lieg je niet. Eigenlijk heb je natuurlijk helemaal geen excuus nodig om niet naar een verjaardag te gaan. Ik zou liever willen dat iemand thuisbleef in zo'n geval. Feest is alleen leuk als mensen er ook daadwerkelijk zin in hebben.
Maar met zo'n instelling kom je toch niet ver ? Zou lekker makkelijk zijn als iedereen zo over alles zou denken. Als haar nichtje wel de moeite neemt om op haar verjaardag te komen, dan zou ik zeker ook naar haar verjaardag gaan. Dan maar wat moe, dat blijf je toch nog wel een tijdje.
Ik ben het met Bet Weter eens.
Gast- Gast
Lejow schreef:Mijn moeheids grens ligt helaas al heel laag, en dat kan ik nu goed merken hahaha
Anders blijf je toch gewoon thuis?
Gast- Gast
ShallY schreef:Annie24 schreef:ShallY schreef:Stomme vraag waarschijnlijk maar ben je, zodra je zwanger bent vaak al zo snel moe?
Het lijkt me logisch dat je moe bent tijdens je zwangerschap maar ik bedoel dus meer als je nog maar net weet dat je zwanger bent.
Ik dus niet
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Nee, want ik heb er wel zin in, en heb niet voor niets de hele middag plat op de bank gelegen haha
Lejow- Lady Post-a-lot
Bet Weter schreef:Ik zou gewoon denken: heb je zin, ga je wel, geen zin ga je niet.Storm schreef:Maar ze kan toch even gaan? Zoals iemand anders aangaf, dan kun je wel 9 maanden lang thuis blijven. Moe blijf je toch.Bet Weter schreef:Je hoeft toch niet te gaan? Als je moe bent, kun je gewoon aangeven dat je erg moe bent en je niet zo lekker voelt. Dan lieg je niet. Eigenlijk heb je natuurlijk helemaal geen excuus nodig om niet naar een verjaardag te gaan. Ik zou liever willen dat iemand thuisbleef in zo'n geval. Feest is alleen leuk als mensen er ook daadwerkelijk zin in hebben.
Ze zegt toch niet dat ze geen zin heeft? Ze geeft aan dat ze moe is, dat is wel even iets anders. En ik weet dat het echt heel vervelend is als je zo moe bent, ik ben de hele zwangerschap moe geweest en ik heb er ook wel eens een verjaardag voor afgezegd.
Overigens ben ik het wel met je eens dat je niet naar een verjaardag moet gaan als je geen zin hebt. Maar dat is hier dus niet aan de orde.
Gast- Gast
Ooooh wat lees ik nu? Wat leuk voor je Lejow! Een nog voorzichtige gefeliciteerd!!!!
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Dank je zegmaar!
Nou we zijn geweest, samen, en het was erg gezellig! Veel familie, veel op mijn tong moeten bijten.. Wilde het wel uitschreeeeuwen hahaha! Zeker toen mijn (zwangere) nicht zei: ik ken 11mensen in mijn omgeving die zwanger zijn!!! En ik maar denken: neeee hooor!!! 12!!!!
Nou we zijn geweest, samen, en het was erg gezellig! Veel familie, veel op mijn tong moeten bijten.. Wilde het wel uitschreeeeuwen hahaha! Zeker toen mijn (zwangere) nicht zei: ik ken 11mensen in mijn omgeving die zwanger zijn!!! En ik maar denken: neeee hooor!!! 12!!!!
Lejow- Lady Post-a-lot
Knap hoor, ik kon echt mijn mond niet houden toen ik zwanger was, tegen niemand.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik dus eigenlijk ook normaal gesproken niet.. maar mijn vriend zat naast me te schudden whaha
Lejow- Lady Post-a-lot
Oh, in mijn familie hadden ze het dan juist in de gaten gehad, ze zijn hier heel alert op dat soort dingen.
Tot wanneer wil je wachten? Tot 12 weken of tot je een echo hebt gehad?
Tot wanneer wil je wachten? Tot 12 weken of tot je een echo hebt gehad?
Susan- Lady Post-a-lot
Tot ik de eerste echo heb gehad, dat is namelijk 3 dagen voor mijn verjaardag (die ik dan ook vier).
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow, wat leuk dat je zwanger bent!! Gefeliciteerd!!
Hopelijk kun je het gauw echt van de daken schreeuwen!!
Hopelijk kun je het gauw echt van de daken schreeuwen!!
Gast- Gast
Dank je wel Pritt!
Ik hoop het ook.. Want alles spreekt zichzelf nu zo tegen..
Ik heb verdorie 4 positieve testen in mijn handen gehad, ben doodmoe en mijn borsten doen zeer. Toch kan ik het niet geloven/bevatten.
Vind mezelf echt wel weer zo'n type waarbij de test foutief positief aangeeft ofzo..
Ik kijk de dagen echt weg naar 1 september hahaha
Ik hoop het ook.. Want alles spreekt zichzelf nu zo tegen..
Ik heb verdorie 4 positieve testen in mijn handen gehad, ben doodmoe en mijn borsten doen zeer. Toch kan ik het niet geloven/bevatten.
Vind mezelf echt wel weer zo'n type waarbij de test foutief positief aangeeft ofzo..
Ik kijk de dagen echt weg naar 1 september hahaha
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Zwangerschap & PTC
» Sex en zwangerschap
» zwangerschap en werken
» Borsten na zwangerschap