Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maak jij je stoep sneeuwvrij?

+27
minoessepoes
Monnie
Kabouter
Blond
Floor
SarahKey
Famke
Dakota
ekiaam87
Minx
Moon
rapa nui
M-G
Cherique
Lies
Angela_1986
Toet
nisavi
M_as
Lindsya
Phileine
Sarah1985
Inge
love
bonita87
Zwerver
Makamba
31 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Maak jij je stoep sneeuwvrij? - Pagina 4 Empty Re: Maak jij je stoep sneeuwvrij?

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 0:07

Wij doen de stoep en maken een heel pad op ons eigen erf rondom het huis (voor zover dat kan bij een hoekwoning Wink ) en een pad naar het opslaghokje, waar onze vriezer in staat.

Het is bij ons momenteel echt helemaal droog en er kan ook niks meer opvriezen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Maak jij je stoep sneeuwvrij? - Pagina 4 Empty Re: Maak jij je stoep sneeuwvrij?

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 0:10

Monnie schreef:Wij maken onze stoep altijd sneeuwvrij (mijn man dan haha).

Hij doet ook altijd het paadje rondom het huis (hoekwoning). En van de buurvrouw, als de andere buurman dat nog niet gedaan heeft. Wij zijn vaak wel de laatste, we wonen in een seniorenwoning. Die andere mannen lopen altijd al met het eerste vlokje buiten. Zij zijn ook heel de dag vrij...

Gast
Gast

Bericht  ekiaam87 ma 20 dec 2010 - 2:58

Zo, ik ben weer terug, heb 2 uur post gelopen (vanmorgen eerst gesorteerd) en ben een uur onderweg geweest over een stukje van 1.3 km (heenweg) en 2.3 (terugweg)
ben helemaal gesloopt, rug naar de *****, alles doet pijn.
kon vrijwel nergens fietsen.

De stoep hoeft van mij ook niet helemaal tot aan de stoeprand schoon te zijn (meestal rond de 2/2.5 meter denk ik) een meter is al schoon genoeg, daar kan ik lopen & m'n fiets meenemen aan de hand.
Al die mensen die je tegenkomt: 'Zwaar he', nou ja inderdaad!

Als het goed is, is het nadat je zout gestrooid hebt niet meer glad (nadat je geveegd hebt uiteraard) Wink
Hier zijn de wegen allemaal spiegelglad en zou het extra fijn zijn als je dan lekker op de stoep kan lopen smile

Ruby Gloom, tnx voor het succes wensen
Angel, hoe ging het bij jou?
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 3:00

Ja, wij vegen het pad naar onze deur en ook de stoep voor het huis. Je schoenen blijven gewoon schoner en dat scheelt een hoop sneeuw in huis.

Gast
Gast

Bericht  Kabouter ma 20 dec 2010 - 3:47

ekiaam87 schreef:Zo, ik ben weer terug, heb 2 uur post gelopen (vanmorgen eerst gesorteerd) en ben een uur onderweg geweest over een stukje van 1.3 km (heenweg) en 2.3 (terugweg)
ben helemaal gesloopt, rug naar de *****, alles doet pijn.
kon vrijwel nergens fietsen.

De stoep hoeft van mij ook niet helemaal tot aan de stoeprand schoon te zijn (meestal rond de 2/2.5 meter denk ik) een meter is al schoon genoeg, daar kan ik lopen & m'n fiets meenemen aan de hand.
Al die mensen die je tegenkomt: 'Zwaar he', nou ja inderdaad!

Als het goed is, is het nadat je zout gestrooid hebt niet meer glad (nadat je geveegd hebt uiteraard) Wink
Hier zijn de wegen allemaal spiegelglad en zou het extra fijn zijn als je dan lekker op de stoep kan lopen smile

Ruby Gloom, tnx voor het succes wensen

Als ik de post aan het doen ben, ben ik dan wel weer heel blij met mensen die hun pad schoon hebben gemaakt. Ik ben zaterdag 4,5uur aan het werk geweest. Kon helemaal nergens fietsen en nu niet meer lopen..Cry
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  minoessepoes ma 20 dec 2010 - 3:58

Dat is dan weer een voordeel van het wonen in een hotel, de technische dienst houd hier de stoep schoon, je kan moeilijk hebben dat hotelgasten onderuit gaan voor het hotel!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 7:34

Je kan wel weer merken dat veel mensen hier parttime werken of helemaal niet werken. Waar haal je in godsnaam de tijd vandaag om 3(!!) x per dag te vegen en zout te strooien? Ik ben nog niet eens 3 uur per dag thuis!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 7:39

Vera schreef:Je kan wel weer merken dat veel mensen hier parttime werken of helemaal niet werken. Waar haal je in godsnaam de tijd vandaag om 3(!!) x per dag te vegen en zout te strooien? Ik ben nog niet eens 3 uur per dag thuis!
Ook dat, ik heb er simpelweg de tijd niet voor. De tijd dát ik thuis ben, ben ik dan misschien maar egoïstisch, maar dan ga ik m'n stoep ook niet schoonvegen voor een ander. Mocht ik een stoep hebben, dan. Als ik thuis ben, ben ik blij dat ik eenmaal thuis ben en gewoon onderuit kan.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 8:22

Cherique schreef:
Birgit schreef:
Angela_1986 schreef:Nee want ik vind dat het alleen maar gladder wordt als je de sneeuw weg haalt.

Daarom gebruik ik eerst de schep, daarna de bezem en dan zout Very Happy

Zozo een hele tactiek!! Laughing

Ja, als je het doet moet je het goed doen Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 9:35

Maple schreef:
Vera schreef:Je kan wel weer merken dat veel mensen hier parttime werken of helemaal niet werken. Waar haal je in godsnaam de tijd vandaag om 3(!!) x per dag te vegen en zout te strooien? Ik ben nog niet eens 3 uur per dag thuis!
Ook dat, ik heb er simpelweg de tijd niet voor. De tijd dát ik thuis ben, ben ik dan misschien maar egoïstisch, maar dan ga ik m'n stoep ook niet schoonvegen voor een ander. Mocht ik een stoep hebben, dan. Als ik thuis ben, ben ik blij dat ik eenmaal thuis ben en gewoon onderuit kan.

eens! Wij doen 't ook niet. De gemeente strooit uberhaupt niet in onze wijk/straat.. ik heb a) de fut niet om sneeuwvrij te maken en b) heb ik er geen tijd voor.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 10:38

Nee dat doet buurman voor ons angel

Laatst aangepast door Mama_van2 op ma 20 dec 2010 - 11:39; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  SleepingBeauty ma 20 dec 2010 - 11:33

Wij doen het altijd!
Ik vind het heel vervleend om elke keer als je naar de auto of naar de schuur moet door de sneeuw te moeten baggeren..
Je schoenen krijg je onder de sneeuw en dat sjouw je weer naar binnen.
Ten tweede vind ik sneeuw wel glad worden, als het een tijdje ligt. Door dat het zo aangestampt/gereden wordt op een gegeven moment.
Ten derde vind ik het wel zo prettig voor mensen die bij ons op bezoek komen/ of postbodes of iets dergelijks..
het wordt er bij ons in ieder geval niet gladder op wij maken onze stoep netjes schoon.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 21:37

ekiaam87 schreef:

Waardeloos, over een wijk van 2,5 uur heb ik 3,5 uur gelopen,

kon nergens fietsen, bijna overal viel mijn fiets om omdat het zo glad was...

toen kon ik erna nog anderen gaan helpen en ben ik in totaal 5 uur bezig geweest....

Moet je de hele week werken ?? Ik helaas wel, en er is vanacht nog meer gevallen bah

Gast
Gast

Bericht  Makamba ma 20 dec 2010 - 22:16

Twixx schreef:Ai das balen, Maple.
RG, vervelend dat het zo slecht geregeld wordt door de makelaar. Daar mag je hem best op aanspreken, als dat niet al is gebeurd natuurlijk, dat is zijn plicht ook. Ik huur van een particulier en betaal best veel dus zou ook graag via de woningbouw huren maar sta nu 3,5 jaar ingeschreven en denk dat het nog wel zo'n 3a 4 jaar gaat duren voordat ik kans maak op iets leuks, in een leuke buurt. Maar ik woon op zich nu wel leuk en zou mijn buuf ook graag meenemen, haha. Wel fijn dat jouw woning zelf gewoon ook wel leuk is. Hoe lang moet je nog wachten?

Er is wel al vaker over gebeld. Ze hebben nu bijv. de bovenkant van de brievenbussen veranderd, van die schuine afdakjes zodat er geen reclame meer opgelegd kan worden. Hopelijk helpt het. Er zijn ook nog een aantal woningen op het terrein met wie we de fietsenstalling moesten delen, dit is nu ook niet meer het geval. Dus er komt beetje bij beetje wel wat verandering in. Het appartement is echt geweldig, zou het zo op een andere plek willen neerzetten. Very Happy Hoe lang ik nog moet wachten dat weet ik niet, want hier moet je gewoon reageren en pikken ze jou eruit dan heb je geluk. Een andere corporatie doet het aan de hand van hoe lang je hier woont, maar omdat ik natuurlijk 2 jaar in Den Haag heb gewoond en pas anderhalf jaar terug ben, rekenen ze me anderhalf jaar. Terwijl ik mijn hele leven hier heb gewoond.

Jeetje wat moet je nog lang wachten zeg. :O Ik hoop toch dat ik eind volgend jaar wat anders heb. Haha ja kon dat maar he, de buuf meenemen. Very Happy
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  ekiaam87 ma 20 dec 2010 - 22:54

1982Angel1982 schreef:
ekiaam87 schreef:

Waardeloos, over een wijk van 2,5 uur heb ik 3,5 uur gelopen,

kon nergens fietsen, bijna overal viel mijn fiets om omdat het zo glad was...

toen kon ik erna nog anderen gaan helpen en ben ik in totaal 5 uur bezig geweest....

Moet je de hele week werken ?? Ik helaas wel, en er is vanacht nog meer gevallen bah

Pff bagger zeg!
M'n baas belde zojuist, of ik 1 zakje van gister weg wilde brengen, maar ik heb gewoon spierpijn in m'n rug dus heb ff afgeketst.
Hij had me voor morgen in een grote wijk gezet (normaal 1.5 tot 2 uur) maar ik heb gezegd dat ik die in ieder geval niet ga lopen (ben ik ook sowieso een uur bezig met heen en weer lopen naar de wijk toe).
En donderdag heb ik met een vriendin afgesproken, dus nee, denk dat ik de rest van de week vrij heb, en dus pas weer 8 januari werken Very Happy want volgende week, werk ik bij m'n andere werk
Jij in ieder geval nog veel sterkte!
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Bericht  Kabouter ma 20 dec 2010 - 23:05

ekiaam87 schreef:

Pff bagger zeg!
M'n baas belde zojuist, of ik 1 zakje van gister weg wilde brengen, maar ik heb gewoon spierpijn in m'n rug dus heb ff afgeketst.
Hij had me voor morgen in een grote wijk gezet (normaal 1.5 tot 2 uur) maar ik heb gezegd dat ik die in ieder geval niet ga lopen (ben ik ook sowieso een uur bezig met heen en weer lopen naar de wijk toe).
En donderdag heb ik met een vriendin afgesproken, dus nee, denk dat ik de rest van de week vrij heb, en dus pas weer 8 januari werken Very Happy want volgende week, werk ik bij m'n andere werk

Grappig om te lezen dat ze dit bij jullie een grote wijk noemen..dat is bij ons een kleine..haha!
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123

Bericht  pitbullgup ma 20 dec 2010 - 23:15

Thuis maak ik de stoep niet vrij... Maar voor de winkel maak ik wel alles sneeuw en ijsvrij
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  CareBear ma 20 dec 2010 - 23:21

.

Laatst aangepast door CareBear op wo 26 okt 2011 - 22:10; in totaal 1 keer bewerkt

CareBear
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 52
Punten : 60
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  ekiaam87 di 21 dec 2010 - 0:37

Kabouter schreef:
ekiaam87 schreef:

Pff bagger zeg!

Grappig om te lezen dat ze dit bij jullie een grote wijk noemen..dat is bij ons een kleine..haha!

De kleine wijken zijn bij ons normaal gesproken 80 minuten wijken.
De grootste wijk bij ons is denk ik een wijk van 3.5 uur.
Het is wel in een dorp Wink
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 4:16

ekiaam87 schreef:
Kabouter schreef:
ekiaam87 schreef:

Pff bagger zeg!

De kleine wijken zijn bij ons normaal gesproken 80 minuten wijken.
De grootste wijk bij ons is denk ik een wijk van 3.5 uur.
Het is wel in een dorp Wink

Lol ik woon ook in een dorp tegenwoordig haha, maar bij ons is de kleinste wijk 2 uur, en de grootste 3,5 uur.

Gast
Gast

Bericht  Schaapke di 21 dec 2010 - 4:46

Birgit schreef:
Angela_1986 schreef:Nee want ik vind dat het alleen maar gladder wordt als je de sneeuw weg haalt.

Daarom gebruik ik eerst de schep, daarna de bezem en dan zout Very Happy
Ja! Zo doe ik het ook!

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 4:50

Dat ook ja.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: