Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maak jij je stoep sneeuwvrij?

+27
minoessepoes
Monnie
Kabouter
Blond
Floor
SarahKey
Famke
Dakota
ekiaam87
Minx
Moon
rapa nui
M-G
Cherique
Lies
Angela_1986
Toet
nisavi
M_as
Lindsya
Phileine
Sarah1985
Inge
love
bonita87
Zwerver
Makamba
31 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Maak jij je stoep sneeuwvrij? - Pagina 2 Empty Re: Maak jij je stoep sneeuwvrij?

Bericht  Makamba zo 19 dec 2010 - 9:18

Twixx schreef:RG, heb jij hele vervelende buren ofso?

Vervelend wil ik niet zeggen. Apart, ja. Mijn buurvrouw is wel ok, maar haar dochter zegt alleen hoi als het haar uitkomt. En als ik de deur voor haar open hou omdat ze bijv. met de fiets naar binnen moet, zegt ze niet eens dankjewel (dat soort dingen doe ik overigens ook niet meer). De buurvrouw en ik praten praten verder ook nooit, we zeggen wel hoi en that's it. Heb overigens wel nooit last van ze en zij (hopelijk) ook niet van mij. Als dat wel zo is, dan kan ze aan de deur komen, dat heb ik haar gezegd.

Het valt me trouwens wel op dat een aantal van jullie aardige buren hebben. Hier doet eigenlijk niemand iets voor elkaar. Ik woon in een appartementencomplex en de reclame wordt bovenop de brievenbussen gesmeten, vuil soms gewoon buiten bij de deur gezet (we hebben een ondergrondse container), honden poepen voor de deur. Heb al een aantal keer papier meegenomen, maar daarna ligt er gewoon weer een nieuwe stapel.

Laatst aangepast door Ruby Gloom op zo 19 dec 2010 - 9:20; in totaal 1 keer bewerkt
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maak jij je stoep sneeuwvrij? - Pagina 2 Empty Re: Maak jij je stoep sneeuwvrij?

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 9:18

Nee.
Ten eerste: waar moet ik in godesnaam een sneeuwschuiver laten de rest van t jaar?
Ten tweede: de straat wordt ook niet geschoven door de gemeente.
Ten derde: wij hebben met z'n 4-en 1 stoep, dus wie gaat t dan uiteindelijk doen? (niemand dus haha)

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 9:19

Twixx schreef:
Isa schreef:
Twixx schreef:
Isa schreef:De weg naar de trap wordt vrijgemaakt door mijn buurman en zijn en mijn buurvrouw. Hij schept het sneeuw weg en zij strooit zout. Ik kijk alleen maar continu verbaasd op dat ze het zelfs na een jaar nog op deze manier doen....
Soms moeten rollen idd worden omgedraaid :sneeuwpop:

Door buurman en buurvrouw, of wat? :P
Het is gewoon werkelijk waar belachelijk dat die vrouw niet een keertje de sneeuw weg schept waardoor de man kan strooien. Heb jij een keer een ander beeld en hun ondervinden een mooie andere ervaring.

En zelf op mijn luie reet zitten? Nee, leuke ervaring, haha. Very Happy

Gast
Gast

Bericht  nisavi zo 19 dec 2010 - 9:24

Wij doen dat wel. En vaak doen we het dan ook voor onze buren. En zij doen het ook regelmatig voor ons. Het is zo gedaan en wel zo prettig (vinden wij dan).

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 9:25

Ruby Gloom schreef:
Twixx schreef:RG, heb jij hele vervelende buren ofso?

Vervelend wil ik niet zeggen. Apart, ja. Mijn buurvrouw is wel ok, maar haar dochter zegt alleen hoi als het haar uitkomt. En als ik de deur voor haar open hou omdat ze bijv. met de fiets naar binnen moet, zegt ze niet eens dankjewel (dat soort dingen doe ik overigens ook niet meer). De buurvrouw en ik praten praten verder ook nooit, we zeggen wel hoi en that's it. Heb overigens wel nooit last van ze en zij (hopelijk) ook niet van mij. Als dat wel zo is, dan kan ze aan de deur komen, dat heb ik haar gezegd.

Het valt me trouwens wel op dat een aantal van jullie aardige buren hebben. Hier doet eigenlijk niemand iets voor elkaar. Ik woon in een appartementencomplex en de reclame wordt bovenop de brievenbussen gesmeten, vuil soms gewoon buiten bij de deur gezet (we hebben een ondergrondse container), honden poepen voor de deur. Heb al een aantal keer papier meegenomen, maar daarna ligt er gewoon weer een nieuwe stapel.

Op zich is er natuurlijk niks mis met buren waar je alleen hoi tegen zegt, en dat is het. Zo lang je ook geen last van elkaar hebt. Zoals ik contact heb met mijn buurvrouw komt ook niet vaak voor, wij kunnen het zo goed met elkaar vinden dat we best een bijzondere band hebben.
Dit bedoel ik niet vervelend hoor, maar woon jij misschien ook in een iets mindere buurt? Want hier zetten we elkaars clicko (haha hoe schrijf je dat) ook weer voor de deur enzo als ie is geleegd. Ik vind het bij jou een beetje asociaal klinken.
Jammer is dat, dat het zo moet gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 9:27

Isa schreef:
Twixx schreef:
Isa schreef:
Twixx schreef:
Isa schreef:De weg naar de trap wordt vrijgemaakt door mijn buurman en zijn en mijn buurvrouw. Hij schept het sneeuw weg en zij strooit zout. Ik kijk alleen maar continu verbaasd op dat ze het zelfs na een jaar nog op deze manier doen....

Het is gewoon werkelijk waar belachelijk dat die vrouw niet een keertje de sneeuw weg schept waardoor de man kan strooien. Heb jij een keer een ander beeld en hun ondervinden een mooie andere ervaring.

Dat is toch heerlijk angel . Maar goed, als je het nou een keer extra bond wilt maken, laat je de buurman kijken naar hoe de buurvrouwen het samen doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 9:31

Mijn vader maakt ons paadje en een stukje stoep altijd sneeuwvrij. Heeft alleen deze dagen niet echt nut gehad. Vanochtend heeft hij alles weggehaald, maar nu ligt alles weer vol. :P

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 9:36

Twixx schreef:
Isa schreef:
Twixx schreef:
Isa schreef:
Twixx schreef:

Dat is toch heerlijk angel . Maar goed, als je het nou een keer extra bond wilt maken, laat je de buurman kijken naar hoe de buurvrouwen het samen doen.
Hahaha

Gast
Gast

Bericht  Makamba zo 19 dec 2010 - 9:36

Twixx, Dat ze alleen hoi zegt, vind ik ook niet erg! Ze weet dat ze gewoon aan de deur kan komen als ze ergens last van heeft ofzo en andersom is dat ook zo, dat is voldoende (denkt aan bonje bij de buren).

Op zich woon ik niet heel erg slecht, maar het kan inderdaad beter (een straat verderop staat een gebouw, daar wil je écht niet wonen). We delen de ondergrondse container met een flink aantal mensen. Er moet betaald worden (1 euro per zak) en omdat mensen dat vaak niet willen zetten ze het vuil gewoon buiten neer.

Vaak is het zo dat mensen binnenkomen, hun brievenbus openen en gewoon geen zin hebben om de reclame e.d. mee naar boven te nemen, dus leggen ze het maar bovenop de brievenbussen. De algemene ingang ligt op een terrein/parkeerplaats dus als mensen met hun hond naar buiten gaan moeten ze eerst dat terrein over. Maar voordat ze bij de uitlaatplaats zijn, heeft de hond het al voor de deur gedaan.

Ik wil hier ook wel graag weg, maar ben pas begonnen met rijlessen en heb op dit moment dus even geen geld om te verhuizen. Reageer wel nog steeds, dus hoop over een tijdje te kunnen verhuizen naar iets beters.

Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 9:37

Nee, ik zie er het nut niet echt van in.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 9:39

Als ik er de tijd voor heb doe ik dat wel, anders niet.
Ook meer uit eigen belang, anders ligt alles binnen smile

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 9:55

RG, logisch dat je weg wilt. Kan me goed voorstellen dat dat op een gegeven moment echt gaat irriteren. Jammer dat de wachtlijsten, om in aanmerking te komen voor een huurhuis via de woningbouwvereniging, zo lang zijn he.

Gast
Gast

Bericht  Toet zo 19 dec 2010 - 9:59

Nee, ik heb geen stoep Very Happy
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Angela_1986 zo 19 dec 2010 - 10:26

Nee want ik vind dat het alleen maar gladder wordt als je de sneeuw weg haalt.

Maar tot mijn zéér grote verbazing zag ik mijn overbuurman vanavond met z'n sneeuwschep en strooizout in de weer; hij was de sneeuw rond mijn auto aan 't weghalen... En dus alleen bij mijn auto, de andere waren net zo ingesneeuwd maar daar heeft hij niets bij gedaan. Echt géén idee waarom hij dat deed! Ik ken hem van zien en van 'Goedemorgen, werk ze!' of 'Lekker gewerkt? Fijne avond nog!', meer niet...
En dan heb ik nog zo'n leuke vader die dan 'toevallig' buiten 'n sigaretje gaat roken en zegt 'Goed bezig buurman, doe hier ook ff' dus toen heeft ie ook nog 'n paadje gemaakt van m'n auto naar de voordeur.

Dus nu is m'n stoep wel redelijk schoon...
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Lies zo 19 dec 2010 - 10:32

ja ik heb een schoon stukje in de voortuin van voordeur naar de stoep. Dit heb ik niet zelf gedaan, maar mijn lieve buurman Very Happy
Lies
Lies
Prater
Prater

Aantal berichten : 767
Punten : 885

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 10:44

nee, wij hebben ten eerste geen harde bezem of sneeuwschuiver en ten tweede staat onze lieve, veel te goede, buurman al buiten met de sneeuwschuiver zodra het eerste vlokje valt. Hij is verstandelijk beperkt, eigenlijk veel te goed voor de maatschappij, zit thuis zodra het vriest en 'vermaakt' zich dan met dit soort dingen. Ik heb vanavond nog even een kerstkaartje bij 'm door de brievenbus gegooid met een bedankje dat ie onze stoep altijd zo mooi schoon houdt als het heeft gesneeuwd Laughing

Gast
Gast

Bericht  Cherique zo 19 dec 2010 - 10:50

Wij hebben ook geen stoep, maar bij ons op de 'gallerij' maken de buren wel de gallerij sneeuwvrij en strooien voor hun deur. Sinds dit jaar strooien wij ook, omdat het erg glad is. Dit doen wij voor onszelf, maar nu toch ook wel voor de buren die er langs moeten om nog verder te lopen naar hun huis.
Cherique
Cherique
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 304
Punten : 330
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  M-G zo 19 dec 2010 - 11:01

nee in de galerij bij ons hebben ze een tijdje terug rubberen matten geplaatst omdat het vorig jaar zo glad was.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 11:03

Angela_1986 schreef:Nee want ik vind dat het alleen maar gladder wordt als je de sneeuw weg haalt.

Daarom gebruik ik eerst de schep, daarna de bezem en dan zout Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Cherique zo 19 dec 2010 - 11:07

Birgit schreef:
Angela_1986 schreef:Nee want ik vind dat het alleen maar gladder wordt als je de sneeuw weg haalt.

Daarom gebruik ik eerst de schep, daarna de bezem en dan zout Very Happy

Zozo een hele tactiek!! Laughing
Cherique
Cherique
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 304
Punten : 330

Bericht  rapa nui zo 19 dec 2010 - 11:09

Ik heb geen stoep voor mijn huis, er ligt meteen een parkeerstrook. Ik heb wel een bezem bij de buitendeur staan en veeg dan meteen een paadje als ik naar mijn schuurtje loop. Ik maak aan de voorkant wel een paadje van mijn voordeur naar de straat/parkeerstrook zodat postbodes, krantenbezorgers etc. niet door de sneeuw hoeven en ik zelf natuurlijk ook niet telkens met sneeuwschoenen naar binnen hoef. IK heb wel een sneeuwschuiver maar gebruik die niet omdat ik vind dat het er alleen maar gladder van wordt. Met de bezem is het prima te doen en wordt het niet glad. Is maar een paar minuten werk.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 11:47

Nee, vind ik echt totaal zinloos. Een halve dag later sneeuwt het weer en dan ligt alles weer vol. Nou, dat heeft nut gehad.. bounce

Gast
Gast

Bericht  Moon zo 19 dec 2010 - 12:13

Nee, ik woon in Zuid-holland en daar heeft het, het afgelopen weekend non stop gesneeuwd.. Daarbij vind ik het zelf prettiger om op sneeuw te lopen dan op sneeuw wat bijna ijs wordt omdat er een dun laagje op het asfalt ligt.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445

Bericht  Minx zo 19 dec 2010 - 13:18

Ja hier voor is de straat schoon. Een half uurtje werk en het is goed weg.
De redenen die hier staan vind ik sommigen echt heel slecht van. Met name die van het sleeen. Nee inderdaad heel belangrijk dat kinderen kunnen sleeen dat er vervolgens ik weet niet hoeveel bejaarden in een soort van sociaal isolement komen omdat ze niet meer naar buiten kunnen door de sneeuw (zie vorig jaar) vergeten we voor het gemak maar even. Die kinderen kunnen overal heen om te sleeen maar de ouderen zitten opgesloten in huis omdat half nederland te aso is om even hun stoepje te vegen.

Vanochtend wou ik wegrijden op de fiets was op de straat echt niet te doen zo glad was het daar (wist niet dat je kon slippen met fietsbanden maar ben er achter gekomen dat het wel kan) was heel blij dat de stoepen hier in de straat allemaal goed geveegd waren.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Zwerver zo 19 dec 2010 - 14:36

Als ik een eigen voordeur had, zou ik dat wel doen. Ik vind het zelf namelijk ook fijn als er stukjes zijn waar je normaal kan lopen
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: