Maak jij je stoep sneeuwvrij?
+27
minoessepoes
Monnie
Kabouter
Blond
Floor
SarahKey
Famke
Dakota
ekiaam87
Minx
Moon
rapa nui
M-G
Cherique
Lies
Angela_1986
Toet
nisavi
M_as
Lindsya
Phileine
Sarah1985
Inge
love
bonita87
Zwerver
Makamba
31 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Maak jij je stoep sneeuwvrij?
Ik woon in een portiek en mijn onderbuurman heeft tot nu toe geveegd.
Je moet inderdaad niet alleen vegen, maar vervolgens nog even met zout eroverheen. Anders wordt het inderdaad gladder dan wanneer je alleen de sneeuw wegveegt.
Dat liet mijn vader gisterochtend even zien en snel dat die sneeuw weg was.
Fijn dat een aantal dames zich ook bezorgd maken, over de postbezorgers (waar ik er 1 van ben), het was zaterdag eigenlijk niet te doen, hier ligt sinds gister 22 cm sneeuw (broertje heeft gemeten) en als je daar doorheen moet lopen over de stoep, met je fiets en zware tassen, kom je niet vooruit.
Straks moet ik weer, ik ben benieuwd!
Overigens worden de wegen hier ook niet meer gestrooid (strooizout is op) dus is het op de gewone weg inderdaad een spiegel, waardoor je nauwelijks kan fietsen, zonder tassen achterop gaat het nog wel, maar met een kilo of 30 achterop je fiets, ga je geheid onderuit!
Je moet inderdaad niet alleen vegen, maar vervolgens nog even met zout eroverheen. Anders wordt het inderdaad gladder dan wanneer je alleen de sneeuw wegveegt.
Dat liet mijn vader gisterochtend even zien en snel dat die sneeuw weg was.
Fijn dat een aantal dames zich ook bezorgd maken, over de postbezorgers (waar ik er 1 van ben), het was zaterdag eigenlijk niet te doen, hier ligt sinds gister 22 cm sneeuw (broertje heeft gemeten) en als je daar doorheen moet lopen over de stoep, met je fiets en zware tassen, kom je niet vooruit.
Overigens worden de wegen hier ook niet meer gestrooid (strooizout is op) dus is het op de gewone weg inderdaad een spiegel, waardoor je nauwelijks kan fietsen, zonder tassen achterop gaat het nog wel, maar met een kilo of 30 achterop je fiets, ga je geheid onderuit!
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
nee ik maak de stoep niet sneeuwvrij
ik vind het zelf makkelijker lopen in een laag sneeuw dan op zo'n schoongeveegde gladde stoep
mijn buurman heeft al tig keer de stoep geveegd de laatste dagen haha het ligt er zo weer bij
ik vind het zelf makkelijker lopen in een laag sneeuw dan op zo'n schoongeveegde gladde stoep
mijn buurman heeft al tig keer de stoep geveegd de laatste dagen haha het ligt er zo weer bij
Dakota- Zwijger
- Aantal berichten : 8
Punten : 8
Registratiedatum : 18-11-10
Wij doen ons eigen pad, dus vanaf de stoep tot aan de voordeur. Daarna gebruiken we ook zout, dus geen gladheid achteraf. De stoep doen we niet, we wonen in een kinderrijke buurt en voor hun is het wel zo leuk als ze nog lekker kunnen sleeen.
Maar goed hier is welgeteld 1 cm gevallen dus valt er weinig te vegen.....
Maar goed hier is welgeteld 1 cm gevallen dus valt er weinig te vegen.....
Famke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 255
Punten : 268
Ja, wij vegen onze stoep. Ik niet, maar mijn man wel.
Als iedereen dat nou deed, kon je fatsoenlijk over de stoepen lopen ipv glijden.
Als iedereen dat nou deed, kon je fatsoenlijk over de stoepen lopen ipv glijden.
De kinderen gaan maar op het veldje voor ons huis sleen. Ik vind dat een butreden om de stoep niet te vegen.
Ik vind het nogal asociaal om alles te laten liggen,
dus ja wij maken alles schoon, al moet het 2 keer op een dag, dan word het ook 2 keer op een dag gedaan.
Denk eens aan oude mensen die hun huis niet uitdurven omdat ze bang zijn dat ze vallen en wat breken en daarbij ben ik postbode en is het verdomd irritant dat mensen hun stoepen niet schoonmaken, ze verwachten dat hun post op tijd aankomt maar de meeste zijn nog te lui om een paar minuten buiten de stoep schoon te maken.....
De reden van : dat kunnen kinderen niet sleën vind ik een beetje dom, er zijn zat plekken waar de sneeuw gewoon kan blijven liggen en waar ze wel kunnen sleën.
dus ja wij maken alles schoon, al moet het 2 keer op een dag, dan word het ook 2 keer op een dag gedaan.
Denk eens aan oude mensen die hun huis niet uitdurven omdat ze bang zijn dat ze vallen en wat breken en daarbij ben ik postbode en is het verdomd irritant dat mensen hun stoepen niet schoonmaken, ze verwachten dat hun post op tijd aankomt maar de meeste zijn nog te lui om een paar minuten buiten de stoep schoon te maken.....
De reden van : dat kunnen kinderen niet sleën vind ik een beetje dom, er zijn zat plekken waar de sneeuw gewoon kan blijven liggen en waar ze wel kunnen sleën.
Gast- Gast
ekiaam87 schreef:
Succes vandaag, ik mag straks ook weer, en de rest van de week ook, hoop dat de sneeuw gauw weg is, of dat er ook nog mensen bestaan die wel zo sociaal zijn en denken aan de medemens
Gast- Gast
Ik heb geen stoep Of nou ja, ik heb er natuurlijk wel een maar ik woon in een appartementencomplex En bovendien wordt het hier elke ochtend schoongemaakt door de gemeente
Gast- Gast
Voor diegenen die het asociaal vinden en die het gewoon niet vinden kunnen om je stoep niet schoon te vegen: Vinden jullie dan echt niet dat het juist linker is als de stoep schoongemaakt is, dan wanneer de sneeuw er nog ligt?
Natuurlijk, door de sneeuw ploeteren is enorm vermoeiend. Maar al die keren dat ik dit jaar (bijna) gevallen was, was op schoongemaakte stoepen (omdat er altijd een restje blijft liggen wat dan aanvriest en levensgevaarlijk glad wordt), in de sneeuw val ik in elk geval nooit. Tenzij sneeuw dooit en dan weer aanvriest, maar als je merkt dat het dooit, is het vroeg genoeg om je stoep schoon te maken.
Dan ben ik liever vermoeiend aan het ploegen, dan dat ik op m'n gat ga op een aangeveegd stoepje. En dan val je nog hard ook, met alle mogelijke gevolgen van dien. In die laag sneeuw die er nu ligt, zul je in elk geval minder snel wat breken.
Natuurlijk, door de sneeuw ploeteren is enorm vermoeiend. Maar al die keren dat ik dit jaar (bijna) gevallen was, was op schoongemaakte stoepen (omdat er altijd een restje blijft liggen wat dan aanvriest en levensgevaarlijk glad wordt), in de sneeuw val ik in elk geval nooit. Tenzij sneeuw dooit en dan weer aanvriest, maar als je merkt dat het dooit, is het vroeg genoeg om je stoep schoon te maken.
Dan ben ik liever vermoeiend aan het ploegen, dan dat ik op m'n gat ga op een aangeveegd stoepje. En dan val je nog hard ook, met alle mogelijke gevolgen van dien. In die laag sneeuw die er nu ligt, zul je in elk geval minder snel wat breken.
Gast- Gast
Wij maken, wanneer er hier sneeuw ligt, op dit moment dus niet, de stoep/oprit wel schoon. Ookal zijn we een half uur bezig. Eerst scheppen, dan vegen en dan strooien. Maar ja anders komen we ook niet bij de auto, oprit/stoep van ons is 30 meter lang. Strooien doen wij dan zeker 3 x daags. Vegen dus ook, als ik dus naar vorig jaar kijk. Achterhuis doen we niets aan, daar komt nooit geen mens en het is meteen een steeg.
Ik kon me er vorig jaar ook kwaad om maken tijdens mijn werk wanneer er paden niet waren aangeveegd! Oudere mensen durven de straat niet op, zitten ze 3 maanden aan huis gekluisterd. De gemeente wilde er niets aan doen, want die vond dat zij dat zelf moesten doen, kom op zeg mensen die slecht ter been zijn! Wij konden er ook niet aan beginnen, zijn op route, en dan zouden we een complex moeten schoonmaken waar 70 mensen wonen. Daar is geen beginnen aan.
Ik kon me er vorig jaar ook kwaad om maken tijdens mijn werk wanneer er paden niet waren aangeveegd! Oudere mensen durven de straat niet op, zitten ze 3 maanden aan huis gekluisterd. De gemeente wilde er niets aan doen, want die vond dat zij dat zelf moesten doen, kom op zeg mensen die slecht ter been zijn! Wij konden er ook niet aan beginnen, zijn op route, en dan zouden we een complex moeten schoonmaken waar 70 mensen wonen. Daar is geen beginnen aan.
Laatst aangepast door plumke op zo 19 dec 2010 - 20:53; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Maple schreef:Voor diegenen die het asociaal vinden en die het gewoon niet vinden kunnen om je stoep niet schoon te vegen: Vinden jullie dan echt niet dat het juist linker is als de stoep schoongemaakt is, dan wanneer de sneeuw er nog ligt?
Dat is een kwestie van fatsoendelijk een stoep schoonmaken,
Wij doen het hier net zoals een ander al zei, eerst met een sneeuwschep, dan bezem en dan zout....hier ligt helemaal niets meer, zelfs geen klein restje.
Ik loop liever op een schoongemaakte stoep, dan zie ik tenminste ook waar het glad is, en daarbij heb ik ook geen zin om uren langer over mijn werk te doen omdat anderen te beroerd zijn iets schoon te maken
Gast- Gast
Ik maak altijd de stoep sneeuwvrij, nouja de straat en onze eigen oprit er is bij ons geen stoep, wel straat. Als de buren thuis zijn helpen ze mee, we doen meestal met z'n 2en of 3en de straat en ieder onze oprit. Daarbij nemen we ook het stuk straat van een andere buurman mee die vanwege zijn gezondheid het niet zelf kan (maar wel heel aardig een sneeuwschep heeft aangeschaft).
Gisterochtend vroeg voordat er auto's reden hebben we de straat en opritten weer samen gedaan. daarna begon het laat in de middag de sneeuwen en zijn we gisteravond rond 22uur nog een keer de straat op gegaan en hebben het nogmaals schoongemaakt. Zodat we vanmorgen allemaal fatsoenlijk de weg op konden.
Gisterochtend vroeg voordat er auto's reden hebben we de straat en opritten weer samen gedaan. daarna begon het laat in de middag de sneeuwen en zijn we gisteravond rond 22uur nog een keer de straat op gegaan en hebben het nogmaals schoongemaakt. Zodat we vanmorgen allemaal fatsoenlijk de weg op konden.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Maple schreef:Voor diegenen die het asociaal vinden en die het gewoon niet vinden kunnen om je stoep niet schoon te vegen: Vinden jullie dan echt niet dat het juist linker is als de stoep schoongemaakt is, dan wanneer de sneeuw er nog ligt?
En als het dooit word het niet glad? De grond eronder is dan nog koud genoeg en kan zelfs die troep nog laten bevriezen. Ook glad dus en gevaarlijk..
Gast- Gast
Wij hebben geen stoep, maar meteen een parkeerplaats, dus die doen we niet. Het stoepje van de voordeur naar de straat die we met de buren delen vegen we wel, de buurman meestal, omdat hij overdag thuis is, en anders doet mijn man het. De buurman strooit ook zout, scheelt een heel stuk, omdat het een aflopend stoepje is, en dat vind ik nu echt doodeng, ik loop er ook echt heel houterig af als het glad is, haha!
Verder vind ik idd ook dat aangeveegde stoepen veel gladder zijn dan met sneeuw, maarja, dat voorkom je toch niet, als de sneeuw gaat smelten krijg je helaas ook hetzelfde effect.
Ik glij iedere keer uit op die ijslagen, maar ja, wat doe je er aan? Het hoort er nu allemaal bij, hoe vervelend ook.
Verder vind ik idd ook dat aangeveegde stoepen veel gladder zijn dan met sneeuw, maarja, dat voorkom je toch niet, als de sneeuw gaat smelten krijg je helaas ook hetzelfde effect.
Ik glij iedere keer uit op die ijslagen, maar ja, wat doe je er aan? Het hoort er nu allemaal bij, hoe vervelend ook.
Gast- Gast
plumke schreef:Maple schreef:Voor diegenen die het asociaal vinden en die het gewoon niet vinden kunnen om je stoep niet schoon te vegen: Vinden jullie dan echt niet dat het juist linker is als de stoep schoongemaakt is, dan wanneer de sneeuw er nog ligt?
Natuurlijk, door de sneeuw ploeteren is enorm vermoeiend. Maar al die keren dat ik dit jaar (bijna) gevallen was, was op schoongemaakte stoepen (omdat er altijd een restje blijft liggen wat dan aanvriest en levensgevaarlijk glad wordt), in de sneeuw val ik in elk geval nooit. Tenzij sneeuw dooit en dan weer aanvriest, maar als je merkt dat het dooit, is het vroeg genoeg om je stoep schoon te maken.Dan ben ik liever vermoeiend aan het ploegen, dan dat ik op m'n gat ga op een aangeveegd stoepje. En dan val je nog hard ook, met alle mogelijke gevolgen van dien. In die laag sneeuw die er nu ligt, zul je in elk geval minder snel wat breken.
En als het dooit word het niet glad? De grond eronder is dan nog koud genoeg en kan zelfs die troep nog laten bevriezen. Ook glad dus en gevaarlijk..
Zie vetgedrukte.
Gast- Gast
Eens.
ekaaiM en Angel, Succes vandaag.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Maple schreef:plumke schreef:Maple schreef:Voor diegenen die het asociaal vinden en die het gewoon niet vinden kunnen om je stoep niet schoon te vegen: Vinden jullie dan echt niet dat het juist linker is als de stoep schoongemaakt is, dan wanneer de sneeuw er nog ligt?
Natuurlijk, door de sneeuw ploeteren is enorm vermoeiend. Maar al die keren dat ik dit jaar (bijna) gevallen was, was op schoongemaakte stoepen (omdat er altijd een restje blijft liggen wat dan aanvriest en levensgevaarlijk glad wordt), in de sneeuw val ik in elk geval nooit. Tenzij sneeuw dooit en dan weer aanvriest, maar als je merkt dat het dooit, is het vroeg genoeg om je stoep schoon te maken.Dan ben ik liever vermoeiend aan het ploegen, dan dat ik op m'n gat ga op een aangeveegd stoepje. En dan val je nog hard ook, met alle mogelijke gevolgen van dien. In die laag sneeuw die er nu ligt, zul je in elk geval minder snel wat breken.
Zie vetgedrukte.
Ja sorry was nog niet wakker genoeg
Gast- Gast
Twixx schreef:RG, logisch dat je weg wilt. Kan me goed voorstellen dat dat op een gegeven moment echt gaat irriteren. Jammer dat de wachtlijsten, om in aanmerking te komen voor een huurhuis via de woningbouwvereniging, zo lang zijn he.
Ik wil echt heel graag weg. Ik woon hier nu zo'n anderhalf jaar en ben het nu gewoon al zat. Het appartement is echt super, maar omdat al die dingen gebeuren hier (en nog veel meer) wil ik gewoon graag weg. In het begin was het nog wel te doen, toen hadden we een huismeester, maar sinds de eigenaar van dit pand de zorg heeft overgedragen aan een makelaar hebben we geen huismeester meer en dat merk je maar al te goed. De wachtlijsten om een woning te huren zijn inderdaad lang.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Mijn vader staat elke ochtend keurig te vegen.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Wij maken hem niet sneeuwvrij..de buren ook niet (ook al zijn dat oudere mensen). Bij ons zit de school aan de andere kant van de straat en veel kinderen komen met de slee naar school, door ons straatje dus. Voor hen is dus veel leuker en fijner als de sneeuw blijft liggen en wij hebben er zelf geen last van.
Kabouter- Kletskop
- Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Bah, ben net bijna lelijk onderuit gegaan op één van de drukste doorgaande wegen hier, bloedlink, was nét nog een sneeuwschuiver langs geweest... Om m'n punt in dit topic nog maar even extra duidelijk te maken
Gast- Gast
@ Maple, wij strooien zout en dan is het echt niet glad meer. En ik vind eigenlijk de schoongemaakte stukken wel beter lopen dan de stukken met sneeuw
nisavi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 243
Ai das balen, Maple.
Iedereen die zegt dat het stom is als je de sneeuw niet weg haalt ivm het sleeën.. Ik vind dat wel een goede reden. Je kan over een hele stoep nooit alles weghalen dus voor de ouderen zal het denk ik ook niet veel uitmaken. En de sneeuw ligt er nu toch vaak snel weer. Dus, laat de kinderen lekker genieten ervan!
RG, vervelend dat het zo slecht geregeld wordt door de makelaar. Daar mag je hem best op aanspreken, als dat niet al is gebeurd natuurlijk, dat is zijn plicht ook. Ik huur van een particulier en betaal best veel dus zou ook graag via de woningbouw huren maar sta nu 3,5 jaar ingeschreven en denk dat het nog wel zo'n 3a 4 jaar gaat duren voordat ik kans maak op iets leuks, in een leuke buurt. Maar ik woon op zich nu wel leuk en zou mijn buuf ook graag meenemen, haha. Wel fijn dat jouw woning zelf gewoon ook wel leuk is. Hoe lang moet je nog wachten?
Iedereen die zegt dat het stom is als je de sneeuw niet weg haalt ivm het sleeën.. Ik vind dat wel een goede reden. Je kan over een hele stoep nooit alles weghalen dus voor de ouderen zal het denk ik ook niet veel uitmaken. En de sneeuw ligt er nu toch vaak snel weer. Dus, laat de kinderen lekker genieten ervan!
RG, vervelend dat het zo slecht geregeld wordt door de makelaar. Daar mag je hem best op aanspreken, als dat niet al is gebeurd natuurlijk, dat is zijn plicht ook. Ik huur van een particulier en betaal best veel dus zou ook graag via de woningbouw huren maar sta nu 3,5 jaar ingeschreven en denk dat het nog wel zo'n 3a 4 jaar gaat duren voordat ik kans maak op iets leuks, in een leuke buurt. Maar ik woon op zich nu wel leuk en zou mijn buuf ook graag meenemen, haha. Wel fijn dat jouw woning zelf gewoon ook wel leuk is. Hoe lang moet je nog wachten?
Gast- Gast
Wij maken onze stoep altijd sneeuwvrij (mijn man dan haha). Vindt het zelf ook wel fijn als ik met de hond loop en de stoepen een beetje schoon zijn.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Maak de zin af....
» Als ik nu bij je op de stoep zou staan...
» Hoe maak ik een Bas?
» Lay's Maak de Smaak
» Hoe maak jij je bed op?
» Als ik nu bij je op de stoep zou staan...
» Hoe maak ik een Bas?
» Lay's Maak de Smaak
» Hoe maak jij je bed op?
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: